Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

TopGun2010

Mooie plaatjes! Waar denk je aan kalimero? Vast al iets in gedachten!!  ::)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Flavio

#1151
Voor de liefhebber, ik heb mijn Auralex Great Gramma Subwoofer Isolatie Platform te koop gezet.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133074.0
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Mario D

Quote from: TopGun2010 on April 27, 2013, 16:40:40
Mooie plaatjes! Waar denk je aan kalimero? Vast al iets in gedachten!!  ::)

Ik heb al veel subwoofers gehad en de laatste was een Sunfire HRS-12 wat me eigenlijk heel goed beviel.
De Velodyne SPL-1200U heeft hier ook al gestaan en die beviel me ook wel.

De idiale subwoofer voor zowel HT Als stereo is een gesloten sub met >1000W en min 12-15" en Frontfire in mijn geval.

De 2 subs van SvS die ik nog niet heb gehad zijn de PB-13 Ultra en de SB-13 Ultra.

Tussen deze 2 twijfel ik nog, de PB-13 zou ik dan ook als sealed gebruiken.


TopGun2010

#1153
Klinkt goed kalimero! Waarom zo vaak gewisseld? Ik kan je de SB13-Ultra aanraden, een erg mooie en stevige sub! Ik speel zelf 90% muziek. Hier een aantal testen:

http://www.digitaltrends.com/subwoofer-reviews/svs-sb13-ultra-review/

http://www.hometheater.com/content/svs-sb13-ultra-subwoofer

http://hometheaterreview.com/svs-sb13-ultra-subwoofer-reviewed/

Dit vind ik altijd een mooi stukje:

If there is a more perfect subwoofer in production today, we haven't heard it yet. The SB 13-Ultra's sealed-cabinet design, robust driver, insanely powerful amp, and rock-solid enclosure combine to deliver the ultimate in bass pleasure.  :smile:

@ Flavio: linkje zou handig zijn!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Quote from: kalimero on April 27, 2013, 19:18:50
De 2 subs van SvS die ik nog niet heb gehad zijn de PB-13 Ultra en de SB-13 Ultra.

Tussen deze 2 twijfel ik nog, de PB-13 zou ik dan ook als sealed gebruiken.
Je ruimte kenende, zou ik de SB13-Ultra aanbevelen.
Deze blaast je vrouw zo de trap op naar de slaapkamer  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

#1155
  ;D ;D ;D

@ Joske007: hoe ervaar jij de auto on/off functie van de SB13-Ultra? Ik vind dat het volume redelijk hoog moet zijn (-42dB) voordat de SB13-Ultra aan gaat. Bij FM is dit nog meer het geval. Mijn sub is aangesloten met een Y-splitter en de receiver uitput staat op 0 dB. De on positie van de sub via een geschakelde powerblok werkt helaas niet, je moet dan eerst de regelknop aan de achterkant een paar seconden indrukken voordat de sub aangaat. Graag hoor ik jouw ervaring in deze. Dank!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Mario D

Quote from: TopGun2010 on April 28, 2013, 07:37:20
  ;D ;D ;D

@ Joske007: hoe ervaar jij de auto on/off functie van de SB13-Ultra? Ik vind dat het volume redelijk hoog moet zijn (-42dB) voordat de SB13-Ultra aan gaat. Bij FM is dit nog meer het geval. Mijn sub is aangesloten met een Y-splitter en de receiver uitput staat op 0 dB. De on positie van de sub via een geschakelde powerblok werkt helaas niet, je moet dan eerst de regelknop aan de achterkant een paar seconden indrukken voordat de sub aangaat. Graag hoor ik jouw ervaring in deze. Dank!

-42db is te laag voor de sledge versterkers.
Standaard is deze ingesteld op -20db en dit is een goede beginwaarde.
De beste instelling volgens Ed Mullen van SvS is -0db en dan verder de db waarde in je pro regelen.

Indien je op je minimum waarde in je receiver zit (bv -10db) kan je op de sub nog wat bij regelen.

TopGun2010

De -42 dB is op de receiver, de stand van het volume, dan pas gaat de sub aan. De sub zelf staat op -20db.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

mel

Quote from: kalimero on April 28, 2013, 15:24:11
-42db is te laag voor de sledge versterkers.
Standaard is deze ingesteld op -20db en dit is een goede beginwaarde.
De beste instelling volgens Ed Mullen van SvS is -0db en dan verder de db waarde in je pro regelen.

Indien je op je minimum waarde in je receiver zit (bv -10db) kan je op de sub nog wat bij regelen.

en wat is de reden dat ze bij svs aanraden om je sub op-0db te zetten en al de rest op je receiver te wijzigen?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

TopGun2010

#1159
@ kalimero, als ik mijn svs op 0 db zet en de instelling van de sub in de receiver op -10db dan gaat hij helemaal niet meer aan! Dan moet je echt de muziek hard zetten voordat de auto on stand in werking gaat.

Ik probeer het nog een keer: ik vind de auto on functie van de svs vaak niet prettig werken omdat het volume (grote knop aan de voorkant van de receiver) redelijk hoog moet voordat de sub automatisch inschakelt. Standen van de diverse apparaten:

SVS -20db
Receiver (sub instelling in menu) 0db

Auto on werkt bij een volume stand van ongeveer -42 db OP DE RECEIVER = VOLUME KNOP (en dit geeft al een behoorlijk geluid).

Zo duidelijk? Ik hoor graag of anderen dit ook ervaren of op een andere manier de sub aan laten gaan.

Ik wil niet onvriendelijk overkomen maar het is best lastig uitleggen met al die instellingen  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jasjenl

Ik heb dat hele auto-on gebeuren bij mijn svs nooit gebruikt, ik wil ook bij laag volume dat ie meespeelt en dat gaat met die auto on functie nooit lekker werken. Daarom staat ie bij mij gewoon altijd aan. Als er geen geluid wordt weergegeven kost dat toch niet zoveel stroom.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

mel

ik wilde net hetzelfde zeggen, ik gebruik die auto functie niet. als ik film wil kijken zet ik gewoon de sub aan
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jvanhambelgium

Quote from: jasjenl on April 28, 2013, 20:29:20
Als er geen geluid wordt weergegeven kost dat toch niet zoveel stroom.

Bedoel je dat je hem 24x7 gewoon "aan" laat staan ?
Voor een BASH amp kost je dat continue 20W verbruik hoor , da's 175kWh op jaarbasis (oftewel zoveel als m'n A+++ vrieskast)

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

TopGun2010

Gewoon aan laten staan? Kan dat geen kwaad? Ik speel meestal muziek dus aan zetten voor een film vind ik geen optie.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jasjenl

#1164
Quote from: jvanhambelgium on April 28, 2013, 21:03:08
Bedoel je dat je hem 24x7 gewoon "aan" laat staan ?
Voor een BASH amp kost je dat continue 20W verbruik hoor , da's 175kWh op jaarbasis (oftewel zoveel als m'n A+++ vrieskast)
Ja, dus? Die paar euro per jaar wordt ik echt niet merkbaar armer van... En qua milieu voel ik me ook niet 'schuldig', want ik heb de groenste stroom die ik bij mijn leverancier kan krijgen :)
Quote from: TopGun2010 on April 28, 2013, 21:04:35
Gewoon aan laten staan? Kan dat geen kwaad? Ik speel meestal muziek dus aan zetten voor een film vind ik geen optie.
Dat kan geen kwaad, ik heb het jaren geleden zelfs ooit eens door een Svs medewerker ergens aanbevolen zien worden. Ik heb mijn Svs eigenlijk al permanent aanstaan zolang ik 'm heb (en dat is inmiddels toch al weer ruim 5 jaar), nooit problemen mee gehad.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

TopGun2010

#1165
@ jasjenl: kun je er eens een stroommeter aan hangen om te kijken hoeveel watt hij in rust trekt? Kan het natuurlijk ook zelf doen, als ik deze week een keer tijd heb ga ik het bekijken. Ik stuur een mail naar SVS om hun reactie op 24/7 te vragen.

Als de unit in rust (aan) inderdaad 20 watt trekt dan kost dat ongeveer 40 euro per jaar bij continue gebruik.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

mel

Quote from: TopGun2010 on April 28, 2013, 21:22:05
@ jasjenl: kun je er eens een stroommeter aan hangen om te kijken hoeveel watt hij in rust trekt? Kan het natuurlijk ook zelf doen, als ik deze week een keer tijd heb ga ik het bekijken. Ik stuur een mail naar SVS om hun reactie op 24/7 te vragen.

Als de unit in rust (aan) inderdaad 20 watt trekt dan kost dat ongeveer 40 euro per jaar bij continue gebruik.

Laat je hier dan eens weten wat ze bij SVS hierover vertellen?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jvanhambelgium

Quote from: jasjenl on April 28, 2013, 21:16:41
Ja, dus? Die paar euro per jaar wordt ik echt niet merkbaar armer van... En qua milieu voel ik me ook niet 'schuldig', want ik heb de groenste stroom die ik bij mijn leverancier kan krijgen :)

Zelfs ik, die ook volledig in m'n eigen electriciteit voorzie (PV) zet gewoon m'n spullen uit als ik ze niet gebruik, kwestie van een jarenlange gekweekte gewoonte ;-)
De goedkoopste energie is de energie die je niet (onnodig) gebruikt (geldig voor elec,gas,diesel,benzine etc) met uitzondering voor de PV-eigenaar ;-)

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

TopGun2010

@ Mel: zeker!

Het probleem van het uitzetten van de SVS is dat je hem pas kunt inschakelen door het indrukken van de controleknop op de achterkant een paar seconden. Dit is echt onhandig als je hem veelvuldig gebruikt zoals ik voor muziek. Ik werk dus nu met de auto on functie maar vind dit niet prettig werken. Ik ben benieuwd wat svs te melden heeft, mail is onderweg!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jvanhambelgium

Zonet gemeten op de "old skool" BASH amp (dus niet met de digitale controls op de nieuwere modellen)

- Aanzetten in rust : 21.4W verbruik (led is groen)
- Aanzetten met schakeling in "auto" stand na 10 minuten (led is rood) ; 21.4W verbruik

Powersaving my ass ja ;-)
Waarschijnlijk powersaving de "USA way" ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)


Flavio

Waarom niet een schakelbaar stopkontakt gebruiken? Dan heb je niet het probleem met de auto on functie en uit is ook echt uit met nul stroomverbruik.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE


yorkie13

Ik gebruik de klik aan/klik uit en dat werkt prima.
Dit dus toch 3 x op de PC12nsd en daar SBS1000 (2x).

Onnodig je plate amps aan laten staan kost je dus toch een aardig bedrag per jaar.

Ik weet niet precies wat de nieuwere Sledge amps gebruiken , maar zeker minder dan de
Oudere BASH  plate amp.

Ik krijg over een paar weken een BASH plate amp terug van reparatie, deze komt uit de PB10, en daar in de auto
on/off omschakeling juist omzeild omdat die niet goed werkt.

Ga ik dan eens kijken wat het verbruik ervan is.

TopGun2010

Als voorgaande goed wordt gelezen dan zie je dat een schakelaar of klik aan klik uit niet werkt op een sb13-ultra in on positie omdat er bij stroomtoevoer in de on positie EERST de regelknop van de computer op de acherkant enkele seconden moet worden ingedrukt voordat het apparaat aan gaat!!

De sb13-ultra gaat alleen in auto stand automatisch aan bij signaalinput!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...