Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

RyanB

Proficiat siamsquare! :)
Die focal finish had ik overigens nog nooit gezien  :laugh:

Raymond187

Een beste bakbeest :O

Wat kost zo'n gamma ding voor onder de sub?

Martinus

damn wat een monster... dat wil wel knallen... :D :D :D :D
............

TopGun2010

En weer een nieuw lid van de SVS club!! Vandaag de SB13-Ultra gekocht bij HiFi Corner, prettige zaak met kennis van zaken. De boel staat nu een paar uur te spelen en ik ben er blij mee!!  :pompom:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

RalphH

Proficiat. Wat een beest die sub!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joost80

- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

mel

Quote from: TopGun2010 on April 19, 2013, 21:49:06
En weer een nieuw lid van de SVS club!! Vandaag de SB13-Ultra gekocht bij HiFi Corner, prettige zaak met kennis van zaken. De boel staat nu een paar uur te spelen en ik ben er blij mee!!  :pompom:

Das ook een pracht van een sub!
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

TopGun2010

Dank jongens!! @ Mel, wellicht een idee om de titel van dit topic aan te passen naar: het grote svs topic? Het is maar een idee!! Dit is een mooi topic voor alle SVS eigenaren. Heb contact gehad via mail met SVS en kreeg binnen 1 uur (!) al een reactie, echt geweldig!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

mel

Quote from: TopGun2010 on April 20, 2013, 09:18:53
Dank jongens!! @ Mel, wellicht een idee om de titel van dit topic aan te passen naar: het grote svs topic? Het is maar een idee!! Dit is een mooi topic voor alle SVS eigenaren. Heb contact gehad via mail met SVS en kreeg binnen 1 uur (!) al een reactie, echt geweldig!

ja, zoals ik al zei: volgens mij nemen die jongens nooit verlof ;D, en ik kan je gerust stellen,ook na de aankoop blijft die goede service bestaan
' het grote SVS topic' ? klinkt niet slecht  ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Midstar

Quote from: mel on April 20, 2013, 09:26:14
ja, zoals ik al zei: volgens mij nemen die jongens nooit verlof ;D, en ik kan je gerust stellen,ook na de aankoop blijft die goede service bestaan
' het grote SVS topic' ? klinkt niet slecht  ;D

Nu nog forum korting afdwingen bij Lsound ;)
Er zijn de nodige Subjes via dit draadje aangeschaft :)

Wereldwijd zal het wel peanuts wezen.

mel

Quote from: Midstar on April 20, 2013, 09:47:22
Nu nog forum korting afdwingen bij Lsound ;)
Er zijn de nodige Subjes via dit draadje aangeschaft :)

Wereldwijd zal het wel peanuts wezen.

Mss bij aankoop van een groot aantal dat ze nog een korting geven. ik heb de indruk dat ze voor een 'normale' aankoop geen korting geven
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

PHiX

Al die praatjes over de subs, maar geen plaatjes. Foto's jongens! :D
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

HarryP

SVS is erg goed, maar ook erg groot.;)

mel

Quote from: HarryP on April 20, 2013, 21:20:08
SVS is erg goed, maar ook erg groot.;)

is zo, elke keer ik iemand op bezoek krijg valt hun mond open ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Denon Focal

#1115
Wat een enorm beest die PB13 :worship:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

mel

En als je hem in het echt ziet toont het nog gigantischer
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Mario D

Quote from: mel on April 20, 2013, 09:55:31
Mss bij aankoop van een groot aantal dat ze nog een korting geven. ik heb de indruk dat ze voor een 'normale' aankoop geen korting geven

http://www.lsound.eu/customer_center/l-points    ;)

Hier moet ik als hun beste Benelux klant niet op wachten die korting krijg ik zoiezo.  :D

Woutoro32

Hallo allemaal,

net nieuw op het forum maar meteen al met een vraag: ik ben van plan in de toekomst mijn fronts te vervangen door de monitor audio rx 1 of de Elac BS 192. Maar voor nu wil ik voor mijn bestaande set een subwoofer kopen om er gebruik van te maken tijdens films en muziek (50% - 50%) Nu heb ik de SVS SB-1000 op het oog omdat het een compacte sub is maar met een strakke bass, zoals ik lees in reviews en tevens zijn mannetje staat met films. Maar ik kan voor wat minder geld een B&W ASW610 krijgen (ik wil graag een gesloten sub). Deze heb ik geluisterd en bevalt soms wel en soms niet. Hij lijkt soms te hard te moeten werken en dan zorgt hij voor een boomy effect. Maar bij andere films gaat het wel weer goed. Net als bij muziek: soms lijkt hij te 'druk' te worden. Maar af en toe ook te aanwezig...

Heeft iemand ervaring met de SVS SB-1000 en kan hij/zij mij een extra indruk geven van deze subwoofer, want op papier voldoet hij aan mijn voorwaarden!Tevens kan ik hem alleen luisteren in Groningen bij Hifi corner en dat is net even te ver weg.

Alvast bedankt:)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Sjoerd303

Quote from: Woutoro32 on April 23, 2013, 08:33:42
Hallo allemaal,

net nieuw op het forum maar meteen al met een vraag: ik ben van plan in de toekomst mijn fronts te vervangen door de monitor audio rx 1 of de Elac BS 192. Maar voor nu wil ik voor mijn bestaande set een subwoofer kopen om er gebruik van te maken tijdens films en muziek (50% - 50%) Nu heb ik de SVS SB-1000 op het oog omdat het een compacte sub is maar met een strakke bass, zoals ik lees in reviews en tevens zijn mannetje staat met films. Maar ik kan voor wat minder geld een B&W ASW610 krijgen (ik wil graag een gesloten sub). Deze heb ik geluisterd en bevalt soms wel en soms niet. Hij lijkt soms te hard te moeten werken en dan zorgt hij voor een boomy effect. Maar bij andere films gaat het wel weer goed. Net als bij muziek: soms lijkt hij te 'druk' te worden. Maar af en toe ook te aanwezig...

Heeft iemand ervaring met de SVS SB-1000 en kan hij/zij mij een extra indruk geven van deze subwoofer, want op papier voldoet hij aan mijn voorwaarden!Tevens kan ik hem alleen luisteren in Groningen bij Hifi corner en dat is net even te ver weg.

Alvast bedankt:)

Tja, ik zat met hetzelfde verhaal..... Ik heb de gok genomen en de SB12 besteld bij Hifi Corner. Ik ben nog wat aan het stoeien met REW om te kijken hoe ik alles uit de SB12 kan halen. Ik heb nooit een sub gehad dus mijn referentie kader is minimaal. Ik vind muziek belangrijk, vandaar de gesloten versie. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Na inregelen staat de sub op 30% volume. Door te spelen met de AVR subwoofer settings zorg ik zonder problemen dat in een film alles rammelt en trilt. De sub kan nog veel meer, deels door het volume open te draaien, deels door nog te meten met REW. Ik heb in diverse zaken geluisterd naar ook de sub die jij benoemd. Ik vond dat die ter aanvulling van de b&w cm5 erg hard moest werken. De SVS powerhouse heeft geen enkel probleem mijn huidige cm8's bij te houden in volume en diepte. De SB vind ik niet boomy, wel krijg ik het schaamrood op mijn gezicht als ik bepaalde scene harder zet, heerlijk!
Maar goed, zoals ik al zei, het is mijn eerste subwoofer en heb dus niet echt een referentie kader. Aan de andere kant wilde ik het graag in een keer goed doen, en dat, dat is na mijn mening goed gelukt.....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

RalphH

Als je al met REW aan de slag bent gegaan en dmv de sub-plaatsing/afstelling de boel kunt verbeteren, ben je al een heel eind op weg Sjoerd :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Woutoro32

Thanks voor de reactie. Heb je toen nog getwijfeld tussen de SB-1000 en de SB12 sjoerd?

En als ik het vragen mag... wat is REW?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

RalphH

#1122
Room EQ Wizard.
Hiermee kun je mbv een dB-meter/meetmicrofoon en een pc met geluidskaart, het gedrag van je speakers in je ruimte (op je luisterplek) een beetje in kaart brengen.

http://www.hometheatershack.com/roomeq/

Zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjoerd303

Quote from: Woutoro32 on April 23, 2013, 16:34:21
Thanks voor de reactie. Heb je toen nog getwijfeld tussen de SB-1000 en de SB12 sjoerd?

En als ik het vragen mag... wat is REW?
Rew is beantwoord zie ik....Getwijfeld heb ik wel omdat de PB dieper gaat. Ik vind het belangrijk dat de sub diep gaat en dat gaat de SB ook, welliswaar iets minder diep maar diep genoeg voor mij....vaag dit...
Ook heb ik de glossy genomen welk niet te koop is als PB versie. Verder vind ik de SB er mooier uitzien omdat deze kleiner is. Dus het WAF gedeelte+muziekaal was voor mij voldoende om de SB te kiezen. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ook voor de aankoop gemailed met Hifi Corner waar ik iedere keer weer netjes op tijd werd terug gemailed met nuttige info ipv verkoop praatjes....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Raymond187