Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Joske007

Quote from: kalimero on April  9, 2013, 04:36:08
Beter als een stuk dakisolatie in ieder geval.  :D
Quote from: RalphH on April  9, 2013, 09:40:22
Dat wil ik wel eens terug zien in een metinkje  ::)
Mijn eerdere metingen lieten al zien, dat de SB13-Ultra zeer tevreden is met zijn trillingdemper "dakisolatie"  :wub:

Het werkt bij mij, voor de kleine prijs van 0 euro, wat wil een mens nog meer  ;)
Als bv wasmachinedempers, spikes, dakisolatie, tennisballen, enz.. het gevraagde doen, zoals het voorkomen, dat het geluid uit uw subwoofer doorwerkt in de omgeving.

Een Auralex bv subdude is niets echt speciaal vanuit de Nasa of zo, het bestaat gewoon uit MDF, viltje en schuim  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Dat bedoelde ik idd. Waarom zou het niet werken? Enkel omdat het goedkoop is en er geen merkje op staat? Ga toch weg... ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joost80

Okey, de volgende keer dat ik een product koop en enigszins goedkoop uit wil zijn blijf ik weg bij forums en vergelijkens draadjes. Misschien dat jullie wat verstand in mijn kop kunnen praten. Ik ga toch voor een pb12 plus onder het mom van nu kan het nog en dan heb ik komende jaren geen upgraderites ( vbw een sub dan). De pb12 nsd is geen straf, blaast als een gek, maar toch, vergeleken met het gevoel dat ik had toen ik mijn tv kocht, mijn receiver en zelfs mijn bk sub mis ik toch de wow factor. Ben er niet zo verrukt van als ik had verwacht. Al heb ik de plus denk ik qua output, nog niet, nodig, is dat wel qua afwerking een flinke stap omhoog.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

mel

Is iss prachtig zon PB12 plus, bestel je die bij L sound?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joost80

Ik heb hificorner gemaild. Even kijken wat ze zeggen.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Raymond187

Geen idee hoe groot je huiskamer is en hoe de plaatsing is van je PB12, maar ik ben wel verbaasd over je reactie van de PB12. Ik had in het begin dat ik de pb12 in huis had. van is dit het nou  :-X

En nu heb ik nog steeds een slechte plaatsing, maar wel goed afgesteld en klinkt zeker wel goed met films.

De PB12+ heeft gewoon meer vermogen en gaat lager. Is dat wat je zoekt? Bedoel voor 1600 euro heb je ook een Velodyne 1200 SPL..... I'm just saying ;)

Joost80

#1081
Je bent me net voor. Ik wilde al vermelden dat mijn gebrabbel van hierboven kan komen te vervallen. Soms draai ik een beetje door in deze hobby en moet ik echt de rem erop zetten om niet telkens wat nieuws te halen. Voor 800(!) extra krijg ik niks extra's waar ik wat van ga merken. Alle reviews zijn loven en audioholics geeft zowel de nsd als de plus een large room rating, waarbij je met de plus alleen wat meer output hebt op ik wil graag doof worden speelniveau. Ik ben weer op aarde beland en heb mijn hoofd meegenomen.  ;D. Maar bedankt voor het wat verstand in mijn hoofd praten.

Voor de duidelijkheid. Het had niks met de kwaliteit van de woofer te maken. Meer dan goed speelt hij.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

tech-no-logical

waar kopen jullie je svs subs ?  ik zie :

- redcoon (gewoon, nee.)
- hificorner (2x mail naar gestuurd, nooit antwoord, dus liever ook nee)
- lsound (goeie prijs, maar heeft iemand ervaring met deze mensen ?)

zijn er nog andere opties ?

wfk

Heb toch goede ervaring met HIFI corner.

Mails werden (zeker met vragen) erg snel beantwoord.

en retour werd ook zeer snel opgepakt (zie in deze rubriek SB12 )

Bel even op .
Denk dat je niet snel ergens anders voor een SVS sub terecht kan.

Sjoerd303

Ik heb vorige maand ook wat gemailed met Hifi corner. Kreeg netjes die dag al antwoord van Hifi corner. Ook niet opdringerig of sturend naar een aankoop. Ik heb de sb12 gekocht en die werd netjes op tijd geleverd. Erg goede ervaring met hifi corner.
Soms gaat er wel eens wat mis in de communicatie, wellicht dat deze reactie en die van WFK je aanzet om het nog eens te proberen. Wat WFK zegt, bel ze anders even....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

mel

Quote from: tech-no-logical on April 17, 2013, 15:32:39
waar kopen jullie je svs subs ?  ik zie :

- redcoon (gewoon, nee.)
- hificorner (2x mail naar gestuurd, nooit antwoord, dus liever ook nee)
- lsound (goeie prijs, maar heeft iemand ervaring met deze mensen ?)

zijn er nog andere opties ?

Ik heb 3 maal een sub besteld bij L sound, perfekte service zowel voor als na de aankoop...aanrader!!
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Flavio

Ik heb ook goede ervaringen met LSound maar zouden zij niet de leverancier van HifiCorner zijn?

Ik zou gewoon in Nederland kopen en nog bij een forumsponsor ook, is wel zo handig met garantie en als het niet bevalt kan je het nog retourneren ook.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

mel

Quote from: Flavio on April 17, 2013, 17:56:19
Ik heb ook goede ervaringen met LSound maar zouden zij niet de leverancier van HifiCorner zijn?

Ik zou gewoon in Nederland kopen en nog bij een forumsponsor ook, is wel zo handig met garantie en als het niet bevalt kan je het nog retourneren ook.

is juist maar terugsturen kan evengoed bij l sound
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

RyanB

#1088
Mijn pb13 heb ik destijds (2010) ook bij Lsound gekocht. Ben zeer tevreden met hun service, zowel voor als na aankoop!

Voor aankoop heb ik eerst contact met ze gehad betreffende de specs van hun plate amp.
Om zeker te stellen dat deze compatible is met mijn denon 2809 preouts.
Gelukkig kwam dit allemaal goed overeen, in tegenstelling tot mijn oude BK sub die voortdurend clipte door te kleine ingangsrange.

Jammer genoeg had ik bij de SVS na een maand of twee pech met de amp. Totaal geen geluid of ruis, speaker leek wel niet aangesloten te zijn.
Heb toen met Lsound gemaild, en kreeg dezelfde dag nog een nieuwe amp opgestuurd.
De oude heb ik toen vervangen en teruggestuurd in het pakketje waar de nieuwe in zat.
Heeft me uiteindelijk niks gekost, en sindsdien werkt ie perfect.

Het vervangen was wel wat lastig, gezien de speaker kabel naar de amp zeer kort was.
Zoals te zien is in de bijlage kwam je er met geen vinger, of tang tussen om de kabel te unpluggen, die redelijk in het midden van het pcb zat.

Verder bijgevoegd een foto van verschil tussen xls200 en de pb13, en wat is ie toch mooi die SVS  :wub:

De BK werkt nog, hij staat huidig in de woonkamer met een onkyo receiver.
Moet nog steeds eens de plate amp aanpassen, gezien hij naast de ingangsrange ook problemen had met bepaalde gain settings.
Maargoed zolang ik de gain goed instel heb ik daar niet zo'n last van.

mel

Quote from: RyanB on April 17, 2013, 18:48:13
Mijn pb13 heb ik destijds (2010) ook bij Lsound gekocht. Ben zeer tevreden met hun service, zowel voor als na aankoop!

Voor aankoop heb ik eerst contact met ze gehad betreffende de specs van hun plate amp.
Om zeker te stellen dat deze compatible is met mijn denon 2809 preouts.
Gelukkig kwam dit allemaal goed overeen, in tegenstelling tot mijn oude BK sub die voortdurend clipte door te kleine ingangsrange.

Jammer genoeg had ik bij de SVS na een maand of twee pech met de amp. Totaal geen geluid of ruis, speaker leek wel niet aangesloten te zijn.
Heb toen met Lsound gemaild, en kreeg dezelfde dag nog een nieuwe amp opgestuurd.
De oude heb ik toen vervangen en teruggestuurd in het pakketje waar de nieuwe in zat.
Heeft me uiteindelijk niks gekost, en sindsdien werkt ie perfect.

Het vervangen was wel wat lastig, gezien de speaker kabel naar de amp zeer kort was.
Zoals te zien is in de bijlage kwam je er met geen vinger, of tang tussen om de kabel te unpluggen, die redelijk in het midden van het pcb zat.

Verder bijgevoegd een foto van verschil tussen xls200 en de pb13, en wat is ie toch mooi die SVS  :wub:

De BK werkt nog, hij staat huidig in de woonkamer met een onkyo receiver.
Moet nog steeds eens de plate amp aanpassen, gezien hij naast de ingangsrange ook problemen had met bepaalde gain settings.
Maargoed zolang ik de gain goed instel heb ik daar niet zo'n last van.

enorm die svs :o
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Quote from: tech-no-logical on April 17, 2013, 15:32:39
waar kopen jullie je svs subs ?  ik zie :

- redcoon (gewoon, nee.)
- hificorner (2x mail naar gestuurd, nooit antwoord, dus liever ook nee)
- lsound (goeie prijs, maar heeft iemand ervaring met deze mensen ?)

zijn er nog andere opties ?

Om nog een idee te geven van de service van L sound : Toen ik enkele maanden geleden aan het overwegen was om de PC13 ultra aan te kopen mailde ik regelmatig op' ongewone uren', vb zondagavond 20.00 uur en telkens was mijn mail beantwoord binnen de 2 a 3 uur :o , lijkt wel of ze daar nooit vrijaf nemen  ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

TopGun2010

Ik heb interesse in de SB13-ultra. Is de opening aan de bovenkant van de gril een probleem met kleine kinderen? Of weet iemand een oplossing deze opening te dichten of kleiner te maken.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Midstar

Quote from: TopGun2010 on April 18, 2013, 20:11:03
Ik heb interesse in de SB13-ultra. Is de opening aan de bovenkant van de gril een probleem met kleine kinderen? Of weet iemand een oplossing deze opening te dichten of kleiner te maken.

Dat is hier geen probleem met een van 2 en 5 jaar.
Nu komen ze sowiezo nergens aan , want dat heb ik ze wel aan kunnen leren.

yorkie13

Gewoon stroom op het rooster zetten, leren ze het snel af  :D

Joske007

#1094
Zelfs met een kat in huis, geen enkel probleem hier  ;)
Anders zou ze het wel weten  :police:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Dank jongens! Als er nog meer tips zijn  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


Raymond187

Ik heb 4 katten...GROTE katten :D die laten hem met rust. Ze gaan er wel op liggen.

David Gilles

Yo,

Eindelijk behoor ik nu ook tot deze SVS club! Woensdag is de mijne toegekomen en wel op een pallet! Nog nooit een sub gehad dat geleverd werd op een pallet, zelfs mijn Monolith+ niet!
Heb hem op een Great Gramma gezet en gekalibreerd met Audyssey XT32 en de HT demo's er op los gelaten! Man wat een beest! Hij gaf geen kik zelfs op reference niveau! Mijn Monolith+ had toch wel moeite met sommige van die scenes maar de PB13 slikt ze zonder klagen!

gr33tz



Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

Staaled

Mooie aanwinst. :thumbs-up:
De Ultra blijft een fraaie sub.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)