Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

wfk

Bij deze een niet al te best , maar quick overview.

Kabelmanagement  staat nog op de agenda , te druk met plaatsen verplaatsen etc. :alien:

wfk

en deze nog  ::)

Midstar

Gefeliciteerd,

Maar ik wed dat er heel snel iets op de sub gezet wordt  ;)

Zonde dat je overal iets op zet, moet je natuurlijk zelf weten, maar hier een no go.
Maakt het ook zo druk.

wfk

Haha tja zie het maar als een soort compromie.
Wat mij betreft kan alles eraf ,behalve chuck  :alien:

Maar de rest ,ik zie het al geeneens meer.
Dune en pana 320 kunnen ook in kast ,maar bedieningsgemak laat dat niet toe .

yorkie13

#1004


hier iemand die een SVS pc12nsd binnen heeft

<iframe width="1366" height="768" src="http://www.youtube.com/embed/XR7pXDdkpao" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

http://www.youtube.com/watch?v=XR7pXDdkpao

wfk

Heb net uitgebreid een film gekeken .

Lijkt net of ik iets mis in het midden.

Normale spraak en omgevingsgeluiden zijn prima (heeft niet echt bas nodig), maar laag is er niet echt.
Behalve bij explosie of harde geluiden dan komt er een zware bas die wat blijft nagalmen.
Met muziek , voel ik de sub wel wat meedoen (aan de woofer) maar komt niet de fijne ondersteuning er uit .

In het midden ben ik compleet het laag kwijt even?

Nu moet ik nog wel gaan stellen uiteraard , maar verplaatsen van de sub is niet echt een optie.
Zal het moeten hebben van crossover (nu 80)  fase en evt. gain

Iemand een tip ?

Bij de kleinere BK met DF ging het een stuk makkelijker , hoewel ik wel heb gelezen dat FF veel minder kritisch zou moeten zijn.
De BK blaasde vrolijk mee ook in het middengebied.

Morgen weer effe verder stoeien met hoop ik wat tips van hier  :bigsmile:


yorkie13

Hoeveel uur op de teller nu ?

De PB12nsd kan echt een beter resultaat neer zetten.

mel

Quote from: wfk on April  5, 2013, 23:15:42
Heb net uitgebreid een film gekeken .

Lijkt net of ik iets mis in het midden.

Normale spraak en omgevingsgeluiden zijn prima (heeft niet echt bas nodig), maar laag is er niet echt.
Behalve bij explosie of harde geluiden dan komt er een zware bas die wat blijft nagalmen.
Met muziek , voel ik de sub wel wat meedoen (aan de woofer) maar komt niet de fijne ondersteuning er uit .

In het midden ben ik compleet het laag kwijt even?

Nu moet ik nog wel gaan stellen uiteraard , maar verplaatsen van de sub is niet echt een optie.
Zal het moeten hebben van crossover (nu 80)  fase en evt. gain

Iemand een tip ?

Bij de kleinere BK met DF ging het een stuk makkelijker , hoewel ik wel heb gelezen dat FF veel minder kritisch zou moeten zijn.
De BK blaasde vrolijk mee ook in het middengebied.

Morgen weer effe verder stoeien met hoop ik wat tips van hier  :bigsmile:

Ik heb sinds een maand of drie een PC13 ultra, na heel wat geschuif en gemeet kwam ik tot, mijn mening,  de beste plaats. deze plaats was niet in een hoek en deze situatie had ik hier geillustreerd met een foto. tot iemand zei dat ik absoluut eens die hoek moest proberen, wat ik absoluut niet zag zitten omdat ik dan mjn projectiescherm, projector enz enz moest verschuiven.
Uiteindelijk toch maar eens gedaan, gemeten en geluisterd...verschil was groot. Niet voor niks dat svs aanraad om de sub liefst in een hoek te zetten....corner gain.
p.s. sub ziet er leuk uit, wss nog beter met de gril?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mcsluis

#1008
Quote from: wfk on April  5, 2013, 18:10:11
Had een kabel erbij van Ixos en deze dus aangesloten op left channel op de sub. volgens quick manual , maar bij de kabel zit ook een verloop van 1 naar 2   ( 1 rca Y adapter?)

Ik heb ook een ixos kabel bij mijn PB-1000 met een Y verloop. Ik heb de kabel van de LFE output op de receiver aangesloten op de LFE ingang op de Sub. Heeft het zin om de Y connector te gebruiken? Wat zou de meerwaarde zijn, en hoe moet je dit dan aansluiten?

Mario D

Quote from: mcsluis on April  6, 2013, 00:30:47
Ik heb ook een ixos kabel bij mijn PB-1000 met een Y verloop. Ik heb de kabel van de LFE output op de receiver aangesloten op de LFE ingang op de Sub. Heeft het zin om de Y connector te gebruiken? Wat zou de meerwaarde zijn, en hoe moet je dit dan aansluiten?

Buiten de 6DB meer geen enkel hoorbaar verschil.   :D

Mario D

Quote from: wfk on April  5, 2013, 23:15:42
Heb net uitgebreid een film gekeken .

Lijkt net of ik iets mis in het midden.

Normale spraak en omgevingsgeluiden zijn prima (heeft niet echt bas nodig), maar laag is er niet echt.
Behalve bij explosie of harde geluiden dan komt er een zware bas die wat blijft nagalmen.
Met muziek , voel ik de sub wel wat meedoen (aan de woofer) maar komt niet de fijne ondersteuning er uit .

In het midden ben ik compleet het laag kwijt even?

Nu moet ik nog wel gaan stellen uiteraard , maar verplaatsen van de sub is niet echt een optie.
Zal het moeten hebben van crossover (nu 80)  fase en evt. gain

Iemand een tip ?

Bij de kleinere BK met DF ging het een stuk makkelijker , hoewel ik wel heb gelezen dat FF veel minder kritisch zou moeten zijn.
De BK blaasde vrolijk mee ook in het middengebied.

Morgen weer effe verder stoeien met hoop ik wat tips van hier  :bigsmile:


Volgens mij hou je meer van een gesloten subwoofer, bij aankoop staan vele er niet bij stil dat een open subwoofer een andere klank heeft. Wat je zegt komt me bekend voor, in stereo vind ik een open subwoofer niet geweldig klinken maar voor film is het super.
Het is maar waar je het meest belang aan hecht, HT of Stereo.

Midstar

Quote from: kalimero on April  6, 2013, 05:34:13

Volgens mij hou je meer van een gesloten subwoofer, bij aankoop staan vele er niet bij stil dat een open subwoofer een andere klank heeft. Wat je zegt komt me bekend voor, in stereo vind ik een open subwoofer niet geweldig klinken maar voor film is het super.
Het is maar waar je het meest belang aan hecht, HT of Stereo.

Dit denk ik ook, hoor en lees het vaker van mensen die overgaan van closed naar poorted.
Een closed klink strakker over het hele gebied waarbij je naar overgang naar poorted iets mist.


Raymond187

zet je er een gesloten sub bij  :thumbs-up:

yorkie13

#1013
Combinatie van PB1000 en SB1000 is super bij HT en ook bij muziek.

De PC12NSD is echter een stuk indrukwekkender (TC sounds woofer)

links de Peerless xxls12 en rechts de TC sounds 12 inch woofer .

Joske007

Quote from: wfk on April  5, 2013, 23:15:42
Heb net uitgebreid een film gekeken .

Lijkt net of ik iets mis in het midden.

Normale spraak en omgevingsgeluiden zijn prima (heeft niet echt bas nodig), maar laag is er niet echt.
Behalve bij explosie of harde geluiden dan komt er een zware bas die wat blijft nagalmen.
Met muziek , voel ik de sub wel wat meedoen (aan de woofer) maar komt niet de fijne ondersteuning er uit .

In het midden ben ik compleet het laag kwijt even?

Laat de sub nog even inspelen, mocht het je dan nog niet bevallen, moet je even gebruik maken van de Try en Buy.
Waar heb je de sub gekocht, ik vermoed bij Hifi Corner?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

wfk

die combo  8)

Maar ik ga het niet voor elkaar krijgen om er 2 neer te zetten helaas.

In de hoek is geen optie .
Rechts van tv kast zit een cv en daar begint direct de hoek met drie glazen ramen van grond tot plafond.
Links loopt het door nar tafel en open keuken

Zoals die nu staat is het eigenlijk een mini hoek.

Ik ga nog eens kijken , denken , spelen en anders gaat die retour .
dan toch misschien een pb-1000 of sb-1000 , maar zover is het nog niet .

Moet eerst op zoek naar dat midden gebied  :notify:

yorkie13

Overweeg anders ook eens de SB12, compact en gesloten.

maar toch een mooie 12 inch xxls12 woofer erin.

wfk

dat is ook een optie.

Alleen moet ik er absoluut zeker van gaan zijn dat of een open of een dichte sub meer mijn ding is .
en trail en error is niet zo heel makkelijk in deze.

@joske  klopt

Joske007

Quote from: wfk on April  6, 2013, 10:00:10
dat is ook een optie.

Alleen moet ik er absoluut zeker van gaan zijn dat of een open of een dichte sub meer mijn ding is .
en trail en error is niet zo heel makkelijk in deze.

@joske  klopt
In dat geval, probeer nog even de afkoelingsperiode van 14 dagen uit en mocht dan nog niet je ding zijn.
Zou ik ruilen voor een gesloten sub en die zijn overigens in ht ook wel best krachtig in het laag, maar beter voor muziek.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Midstar

#1019
Quote from: RA SUBS on April  6, 2013, 09:49:56
Overweeg anders ook eens de SB12, compact en gesloten.

maar toch een mooie 12 inch xxls12 woofer erin.

Dit is een goede keuze denk ik. (SB12NSD)

Deze speelt bij mij ook op de lange muur en niet in de hoek maar vrij naast de rechter speaker. (kamer 5mx6.20m en dan nog vrije doorloop naar keuken))
Van de week nog eens even in de hoek geprobeerd, na toch aan het wijfelen geraakt te ziin door alle berichten.
Resultaat meer rommelig en wollig en te veel gain met sommige freq. Uit een hoek presteerd deze SB het meest lineair op alle freq, in mijn geval dan.

Grafieken zeggen misschien niet altijd wat maar de SB heeft een hele mooie rechte lijn over het hele gebied.
Het laagste sublaag zegt mij niet zoveel, soms geeft het meer impact als het hele plaatje strak en lineair klinkt.


PS. ik gebruik hem echt 100% alleen voor films

mcsluis

Quote from: kalimero on April  6, 2013, 05:26:40
Buiten de 6DB meer geen enkel hoorbaar verschil.   :D

Helder! En dan moet ik vervolgens volume weer naar beneden draaien. Niet een heel zinvolle actie dus.

wfk

Wat je schrijft Midstar herken ik me wel in
(natuurlijk nog wat te vers die PB , maar toch)

Kamer en lange muur is ook zoiets 5 breed en 8m lang met daaraan een open keuken.
Heb echt het idee dat de sub mooie flinke klappen geeft zeker bij spectacel stukken , maar middengebied blijft wat vlak.

Ben nu wat aan het spelen met de beperkte instellingen van de Marantz .
kan 3 standen gebruiken 80 , 100 en 120 hz.    zou normaal 80 moeten zijn.
frontspeakers op small (bij large merk ik niet echt verschil) en de rest uiteraard ook op small ingesteld.

fase staat op zero en low pass op disabled . 

wfk

Denk dat er toch een sealed gaat komen

Of het een sb-1000 of een sb 12 wordt ben ik nog niet uit .
Hoor hier al iets over de high gloss black  :sigh:
Dus van de week even bellen hoe dat te regelen

Iemand die vandaag persee een Nieuwe pb 12 nsd dsp wil en niet perse wil wachten ......
Of niet naar het hoge noorden wil  :headbanging:
Heb een nieuwe ixos kabel twv 80€ erbij die gewoon mee mag.

Midstar

Quote from: wfk on April  6, 2013, 12:24:10
Denk dat er toch een sealed gaat komen

Of het een sb-1000 of een sb 12 wordt ben ik nog niet uit .
Hoor hier al iets over de high gloss black  :sigh:
Dus van de week even bellen hoe dat te regelen

Iemand die vandaag persee een Nieuwe pb 12 nsd dsp wil en niet perse wil wachten ......
Of niet naar het hoge noorden wil  :headbanging:
Heb een nieuwe ixos kabel twv 80€ erbij die gewoon mee mag.

Ik denk dat je met de SB12 beter uit bent in jouw ruimte en verschil in prijs is zeker tot verhouding.