Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

shoalinmonk

Quote from: Joske007 on March  9, 2013, 10:59:48
Klopt, zoek eerst de ideale plaats in je ruimte, waar de sub het beste tot zijn recht komt.
Als je dit goed voor elkaar hebt gekregen, dan weet je of je nieuwe sub op die plaats zal passen of niet.
Doe het aub niet andersom  :thumbs-up:

Okay het hier toch aan het regenen. Hoe ga ik dan te werk? Met mijn huidige sub aan het schuiven? Of kan het ook anders.

Heb momenteel het idee dat de bas weergave ter hoogte van de open keuken het beste is, dit is dus aan de andere kant van woonkamer, waar de HT gerealiseerd is.

Zal ik mijn sub eens ter hoogte van de keuken plaatsen, heb ik wel verleng kabel nodig, is deze lengte nog van toepassing op de kwaliteit van het signaal?

Joske007

Probeer eerst alle hoeken van je kamer eerst uit, want geen hoek is geen gain.

Je kan bv je sub in iedere hoek van de kamer plaatsen door je LFE-kabel te verlengen of
je plaats de sub op de luisterplaats en doe de kruipmethode http://www.youtube.com/watch?v=AV3oLLMgS-M
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

shoalinmonk

Dit is mijn huidige situatie, beetje ter illustratie.
Foto genomen vanuit de keuken en vanuit de woonkamer.


Joske007

Ik zou de volgende hoeken, die me het beste lijken van je ruimte eens proberen.

Hoek naast de rechter frontspeaker en de hoek rechts achter de zitbank.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

shoalinmonk

Quote from: Joske007 on March  9, 2013, 11:31:21
Ik zou de volgende hoeken, die me het beste lijken van je ruimte eens proberen.

Hoek naast de rechter frontspeaker en de hoek rechts achter de zitbank.

Rechts naast de front is geen optie omdat daar de ruimte ontbreekt, rechts achter de bank is mogelijk en ga ik proberen. Heb dan wel een subkabel nodig van circa 15 meter.

Ben benieuwd hoe de bas daar klinkt! Ik laat het weten.

mel

Quote from: shoalinmonk on March  9, 2013, 10:33:42
Wat betreft voetafdruk klopt het zeker van de PC-13. Deze kan ik vast wel ergens plaatsen. Zelfs keuze 4 mogelijkheden! Met de PB is dat wel een ander verhaal.

Echter, lees   "schat als we het dressoir nou eens wegdoen en een mooie boeren/buffet kast kopen, dan kunnen we hier een soort bijzet tafeltje naast kopen om je mooie lamp op te zetten."     Met het bijzet tafeltje bedoel ik uiteraard de PB13 !!

Je moet samen zoeken naar oplossingen!  :worship:

Wat betreft plaatsing van deze bijzet tafel, is het erg als deze niet haaks op de muur staat maar recht tegen de muur, de speaker wijst dan niet naar de luisterplek. Tevens staat hij achter de luister plek. (staat in de lengte richting tegen de muur)

idd , door een tijdje geleden te beginnen meten met REW zag ik zelf dat plaatsing van een sub gigantisch belangrijk is...fabeltjes die je hoort in de winkel dat je een sub eender waar kan plaatsen, dat dat niet zo veel uitmaakt :hehe:   ...fabeltjes dus
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

Quote from: Joske007 on March  9, 2013, 11:31:21
Ik zou de volgende hoeken, die me het beste lijken van je ruimte eens proberen.

Hoek naast de rechter frontspeaker en de hoek rechts achter de zitbank.
Idd goeie plekken.de sub staat nu mid op de lange muur.
Geeft weinig gain in het laag.

Eigenlijk moet je net als mel en Jos leren meten,en een meetsetkopen.
Voor meetset en vragen zie de link in me onderschrift.

Ik raad je aan je jezelf te leren meten,elke set valt en staan met de afstelling,zie het als een upgrade van je set.
En je leert het zelf  ;)
REW en een meetmic brengt dit zeer goed in beeld.

morca

Quote from: mel on March  9, 2013, 11:59:46
idd , door een tijdje geleden te beginnen meten met REW zag ik zelf dat plaatsing van een sub gigantisch belangrijk is...fabeltjes die je hoort in de winkel dat je een sub eender waar kan plaatsen, dat dat niet zo veel uitmaakt :hehe:   ...fabeltjes dus
Hebben ze je dat in de winkel verteld........
Ik zou bijna vragen welke winkel,maar doe dat eens via PM,ben even erg benieuwd wie er zulk waardeloos advies geeft.

Joske007

Quote from: morca on March  9, 2013, 12:05:20
Ik raad je aan je jezelf te leren meten,elke set valt en staan met de afstelling,zie het als een upgrade van je set.
Ik kon het niet beter zeggen.
Zo duur is die investering en moeite niet, je haalt er muzikaal alvast veel meer uit een echte upgrade van je set  :thumbs-up:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

yorkie13

Toch weer een PC12nsd cilinder besteld voor erbij  8)

LuPo

Een PB-1000 voor erbij. Oh nee dat is mijn enige sub.. Haha :D

Raymond187

Quote from: RA SUBS on March 27, 2013, 10:09:55
Toch weer een PC12nsd cilinder besteld voor erbij  8)
1tje maar :D

yorkie13

ja, 2de komt later wel  8)

of een PB12nsd erbij ........

Martinus

hier speelt ook nu een sb12... machtig apparaat :)
............

Sjoerd303

Een van m'n eerste post. Na veel advies en leesvoer/research de svs sb12 gekocht bij hifi corner. Dit is mijn eerste sub. Ik heb deze sub gekozen omdat ik denk dat deze een mooie muzikale toevoeging zal zijn... Films kijk ik graag via m'n nmt, ongetwijfeld dat deze daar ook z'n mannetje zal staan.....dank dan ook voor al jullie input op dit forum, het heeft mij veel geholpen;)
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

smok3y

Beste ht,ers

Ik heb een Pb12-dsp en die heb ik aangesloten op m,n marantz receiver.
Ik wil alleen alleen bij films en gamen bass hebben.
Heb nu dus dat ik ook bij tv kijken bass heb wat ik als zwaar irritant ervaar.

Is het wellicht mogelijk dit voor televisie uit te schakelen,of moet ik dan toch echt de subwoofer uitschakelen d.m.v de uit knop?
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Raymond187

Heb je bass management op je marantz ?

btw als je sub goed afgesteld is dan zal hij niet irritant moeten zijn tijdens TV kijken.

shoalinmonk

Quote from: Raymond187 on March 28, 2013, 15:24:14
Heb je bass management op je marantz ?

btw als je sub goed afgesteld is dan zal hij niet irritant moeten zijn tijdens TV kijken.

Inderdaad even goed inmeten met Audessey en dan zou hij niet mogen overheersen..

Kan niet wachten om mijn RXW-12 van monitor audio te verkopen en daarvoor terug een PC-13 ultra te kopen.
Helaas moet ik nog eventjes wachten net mijn fronts geupgrade van RX6 naar GX200  :pompom:

morca

#943
Ligt ook aan de versie van ADSY ,soms bakt ie er niks van.
Staande golven maken dit soort systemen ook erg van slag.

Goeie afregeling zou je probleem op moeten lossen


Edit staat de sub nog als op die foto dat is echt een slechte plek.
Ik vermoed dat er wat overheerst door verkeerde plaatsing.....
Je kamer is ook wel erg leeg en met harde vlakken,al die nagalm maakt ook zo,n rommeltje als je beschrijft.

shoalinmonk

De sub staat nog steeds op dezelfde plek. Moet nog een subkabel onder de vloer leggen. Dan komt hij achter de bank rechts in de hoek. Heb de sub daar al even getest en inderdaad veel meer druk.

By tbe way ik weet dat dit momenteel geen goede plaatsing is, echter de performance is nu ook niet slecht op deze plaats naar mijn mening.

(ik heb geen last van bass problemen, wellicht iets minder gain)

morca

Quote from: shoalinmonk on March 28, 2013, 19:28:04


By tbe way ik weet dat dit momenteel geen goede plaatsing is, echter de performance is nu ook niet slecht op deze plaats naar mijn mening.

(ik heb geen last van bass problemen, wellicht iets minder gain)
Ok ik dacht dat je wat miste,vandaar mijn toevoeging mbt de plaatsing  :)

shoalinmonk

#946
Eerlijk is eerlijk!   :P   

In de hoek rechts achter de bank komt hij stukken beter tot zijn recht. Net Mission: impossible 4 maar eens gekeken en de sub daar naar toe verplaatst met de verleng kabel. (nam wel gelijk de 50 Hz van het net op, slecht kabel) maar wat een verschil zeg.

Toch maar eens kijken of de vakantie centjes voor een gedeelte naar de PC13 kunnen gaan.  Zo'n sub schijnt helemaal de bom te zijn dus....bommen los  :headbanging:   


GPO

#947
Quote from: shoalinmonk on March 28, 2013, 22:53:28
Eerlijk is eerlijk!   :P   

In de hoek rechts achter de bank komt hij stukken beter tot zijn recht. Net Mission: impossible 4 maar eens gekeken en de sub daar naar toe verplaatst met de verleng kabel. (nam wel gelijk de 50 Hz van het net op, slecht kabel) maar wat een verschil zeg.

Toch maar eens kijken of de vakantie centjes voor een gedeelte naar de PC13 kunnen gaan.  Zo'n sub schijnt helemaal de bom te zijn dus....bommen los  :headbanging:   

Plaatsing van een sub is inderdaad erg belangrijk. Bij mij duurde het ook even totdat ik erachter kwam dat deze achter de bank in een hoek de beste bas gaf. Nameten met REW bevestigde dat ook.

Het is best bizar om te zien hoe weinig er van een goede SVS sub over blijft als deze in de verkeerde hoek staat.....  :butbut:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Sjoerd303

Quote from: shoalinmonk on March 28, 2013, 22:53:28
Eerlijk is eerlijk!   :P   

In de hoek rechts achter de bank komt hij stukken beter tot zijn recht. Net Mission: impossible 4 maar eens gekeken en de sub daar naar toe verplaatst met de verleng kabel. (nam wel gelijk de 50 Hz van het net op, slecht kabel) maar wat een verschil zeg.

Toch maar eens kijken of de vakantie centjes voor een gedeelte naar de PC13 kunnen gaan.  Zo'n sub schijnt helemaal de bom te zijn dus....bommen los  :headbanging:   

leuk om jou foto's te zien shoalinmonk, ik heb een zelfde soort woning en ht setup qua opstelling. Vandaag de sb12 ontvangen en ook ik hoor in de keuken meer laag dan op mijn luisterplek. De optie r.a. de bank is voor mij zeker ook iets wat ik ga proberen. Top info!
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

yorkie13

#949
Gisteren een SVS SB1000 besteld om eens te testen  8)