Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.


mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Quote from: LuPo on February  9, 2013, 08:00:32
En hoe bevalt hij? :D

ja, zou ik nu ook wel eens willen weten  ::)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Martinus

Quote from: mel on February 24, 2013, 01:01:58
ja, zou ik nu ook wel eens willen weten  ::)

Schiet id. niet op..... Of zit de wichter dwars  :tongue2: :coffee:
............

Johan R Helmrich

De SVS PB13 Ultra is een beest van een Sub. Blaast je van de bank en is een ware sub voor film ervaring. Net iets krachtiger dan de PB12 Plus van die tijd.
Nu met de Sledge versterkers erin en door de DSP reageren de Subs van SVS niet iets verfijnder .
Heb jaren vanaf 1998 een SVS subwoofer gehad en destijds direct bij SVS Ohio gekocht .
Nu een trotse bezitter van de PB12 NDS DSP welke zeker een krachtige sub is en niet iets vrouw vriendelijker door z'n ietsje pietje kleinere gestalte.
SVS subs zijn voor mij de enige echte film subs!!
  8) :headbanging:

yorkie13


mel

Quote from: Johan R Helmrich on March  1, 2013, 22:05:37
De SVS PB13 Ultra is een beest van een Sub. Blaast je van de bank en is een ware sub voor film ervaring. Net iets krachtiger dan de PB12 Plus van die tijd.
Nu met de Sledge versterkers erin en door de DSP reageren de Subs van SVS niet iets verfijnder .
Heb jaren vanaf 1998 een SVS subwoofer gehad en destijds direct bij SVS Ohio gekocht .
Nu een trotse bezitter van de PB12 NDS DSP welke zeker een krachtige sub is en niet iets vrouw vriendelijker door z'n ietsje pietje kleinere gestalte.
SVS subs zijn voor mij de enige echte film subs!!
  8) :headbanging:

ja, ze zijn verslavend  :P
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

shoalinmonk

Heeft iemand ervaring met de SVS PC-13 ultra. Ben veel aan het lezen en op sommige forums kom ik tegen dat gebruikers het vervelend vinden dat ze de "luchtstroom" horen uit de tube???

Is iemand hier bekend mee? En wat ik ook wel wil weten hoe goed is deze SVS PC-13 nou eigenlijk? De SVS PB-13 is onmogelijk plaatsbaar voor mij, althans voor mij wederhelft.

Zal het een upgrade zijn als je van een GXW-15 komt? (monitor audio)

mel

Quote from: shoalinmonk on March  7, 2013, 19:48:05
Heeft iemand ervaring met de SVS PC-13 ultra. Ben veel aan het lezen en op sommige forums kom ik tegen dat gebruikers het vervelend vinden dat ze de "luchtstroom" horen uit de tube???

Is iemand hier bekend mee? En wat ik ook wel wil weten hoe goed is deze SVS PC-13 nou eigenlijk? De SVS PB-13 is onmogelijk plaatsbaar voor mij, althans voor mij wederhelft.

Zal het een upgrade zijn als je van een GXW-15 komt? (monitor audio)

Ik heb mijn tweede PC13 hier staan...Maar ze staan niet samen, de eerste heb ik 5 jaar geleden even gehad en 2 maanden geleden heb ik hem voor de tweede keer gekocht. Van luchtstroom heb ik eerlijk gezegd nog nooit last gehad. Zelf ben ik super tevreden van deze sub :clapping: maar als je iemand wil die beter kan vergelijken kan je eens kontakt opnemen met forumgenoot kalimero. Die heeft ongeveer alle SVS subs gehad en ook nog subs van andere merken. Maar opgelet , de PC13 is niet zo groot als het gaat om voetafdruk maar het is toch geen kleine jongen hoor :)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

squeek

nog nooit luchtstroom gehoord!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

morca

Ik denk dat het bijna niet kan,het design met 3 pijpen is juist voor een lage luchtsnelheid in de pijpen.
Nou bezit ik geen SVS,maar heb er wel een beetje vanaf gekeken voor mijn DIY bandpass.

3 van zulke pijpen zal een aardig goeie berekening geven,hij staat niet voor niks bekend als 'de' filmsub.
Even tussen haakjes,ieder zijn eigen smaak natuurlijk  :)
Als ik niet zelf kon bouwen stond hier ook zo,n dikke buis denk ik  :headbanging:

yorkie13

#911
Neem een stuk Sonotube en je bent al een heel eind op weg  8)


LuPo

Ik was van de week even bij hificorner en heb de PB-1000 en SB-1000 mogen aanschouwen (niet aangesloten). Wow, die PB-1000 is een flinke jongen hoor. Zeker vergeleken met de SB-1000 wat maar een klein mannetje is. :D

Afwerking zag er goed uit maar ik ben natuurlijk nog veel nieuwsgieriger hoe ze klinken. Helaas had ik een beetje haast (kwam er toevallig langsgereden) dus ben snel weer verder gegaan. Tevens wilde ik ze niet aan laten sluiten als ik toch al wist dat ik op dit moment nog niet serieus nadenk over een upgrade.

mel

Quote from: LuPo on March  8, 2013, 09:19:27
Ik was van de week even bij hificorner en heb de PB-1000 en SB-1000 mogen aanschouwen (niet aangesloten). Wow, die PB-1000 is een flinke jongen hoor. Zeker vergeleken met de SB-1000 wat maar een klein mannetje is. :D

Afwerking zag er goed uit maar ik ben natuurlijk nog veel nieuwsgieriger hoe ze klinken. Helaas had ik een beetje haast (kwam er toevallig langsgereden) dus ben snel weer verder gegaan. Tevens wilde ik ze niet aan laten sluiten als ik toch al wist dat ik op dit moment nog niet serieus nadenk over een upgrade.

ja ik schrik er ook elke keer van als ik ze eerst  'op papier ' ( lees internet ) zie en daarna in het echt ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

shoalinmonk

Okay dat is wat ik wilde weten. Dus een pc 13 is een goede aanwinst. Is deze wellicht ergens te beluisteren vlak bij Almere/Lelystad.

Ben al opzoek naar een mooi plaatje in huis en mijn vrouw beetje aan het opwarmen voor deverandering van subwoofer.

mel

Laat wel even weten als je  er eentje besteld, altijd leuk om te volgen  ;D. Service is trouwens schitterend bij  L sound!!
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

shoalinmonk

Dat doe ik !!   

Twijfel toch lichtjes ook wel naar de SB-13 ultra, wellicht vind ik die mooier, denk dat de performance van de pc alleen wel beter is....

Denken jullie dat ook?

mel

Quote from: shoalinmonk on March  8, 2013, 20:05:11
Dat doe ik !!   

Twijfel toch lichtjes ook wel naar de SB-13 ultra, wellicht vind ik die mooier, denk dat de performance van de pc alleen wel beter is....

Denken jullie dat ook?

Daar moet je niet aan twijfelen, op gebied van prestaties is de PC13 Ultra het vlaggeschip van SVS...ik moet wel toegeven dat ik de SB13 ook mooier vind....keuzes keuzes :)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

shoalinmonk

Quote from: mel on March  8, 2013, 20:08:29
Daar moet je niet aan twijfelen, op gebied van prestaties is de PC13 Ultra het vlaggeschip van SVS...ik moet wel toegeven dat ik de SB13 ook mooier vind....keuzes keuzes :)

Tja lastig lastig, Tube nog niet in levende lijve gezien, maar als ik zo met  mijn rolmaatje de afmetingen presenteer is de SVS PC-13 echt wel "BIG" .

Binnenkort ga ik luisteren naar een aantal subs, heb nu alles van Monitor Audio, als je de forums erop na leest verpletterd de SVS sub de PLW-15...dat ga ik beluisteren. Anyway de PLW-15 is 2x zo duur, maar wel 4x zo mooi. In dit geval zou ik wel kiezen voor mijn portemonnee en de prestaties..


Eerst maar eens luisteren of er echt zoveel verschil in zit.

mel

Quote from: shoalinmonk on March  8, 2013, 22:10:22
Tja lastig lastig, Tube nog niet in levende lijve gezien, maar als ik zo met  mijn rolmaatje de afmetingen presenteer is de SVS PC-13 echt wel "BIG" .

Binnenkort ga ik luisteren naar een aantal subs, heb nu alles van Monitor Audio, als je de forums erop na leest verpletterd de SVS sub de PLW-15...dat ga ik beluisteren. Anyway de PLW-15 is 2x zo duur, maar wel 4x zo mooi. In dit geval zou ik wel kiezen voor mijn portemonnee en de prestaties..


Eerst maar eens luisteren of er echt zoveel verschil in zit.

Jammer dat je de PB13 ultra niet kan plaatsen wegens te groot, er staat er nl eentje te koop op marktplaats
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

squeek

De pc ultra is groot, maar wel met een kleine voetafdruk, echt handig hoor! En qua uiterlijk heeft ie gewoon wel iets, het is niet de standaard subwoofer, ook niet qua prestaties  :worship:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

shoalinmonk

Wat betreft voetafdruk klopt het zeker van de PC-13. Deze kan ik vast wel ergens plaatsen. Zelfs keuze 4 mogelijkheden! Met de PB is dat wel een ander verhaal.

Echter, lees   "schat als we het dressoir nou eens wegdoen en een mooie boeren/buffet kast kopen, dan kunnen we hier een soort bijzet tafeltje naast kopen om je mooie lamp op te zetten."     Met het bijzet tafeltje bedoel ik uiteraard de PB13 !!

Je moet samen zoeken naar oplossingen!  :worship:

Wat betreft plaatsing van deze bijzet tafel, is het erg als deze niet haaks op de muur staat maar recht tegen de muur, de speaker wijst dan niet naar de luisterplek. Tevens staat hij achter de luister plek. (staat in de lengte richting tegen de muur)

RalphH

Tipje, ik zou dan gaan voor de sub die je op de meeste plekken neer zou kunnen zetten. De mooiste/handigste plek, is maar zelden ook de meest ideale wat response betreft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on March  9, 2013, 10:42:02
Tipje, ik zou dan gaan voor de sub die je op de meeste plekken neer zou kunnen zetten. De mooiste/handigste plek, is maar zelden ook de meest ideale wat response betreft.
Idd,zonder goeie plaatsing is de meest goeie sub nog niet als goed te bestempelen.

Joske007

Quote from: morca on March  9, 2013, 10:50:04
Idd,zonder goeie plaatsing is de meest goeie sub nog niet als goed te bestempelen.
Klopt, zoek eerst de ideale plaats in je ruimte, waar de sub het beste tot zijn recht komt.
Als je dit goed voor elkaar hebt gekregen, dan weet je of je nieuwe sub op die plaats zal passen of niet.
Doe het aub niet andersom  :thumbs-up:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link