Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

mel

Quote from: blackball147 on January 20, 2013, 14:59:35
Heel mooi, is dit een aparte ruimte of een leeftruimte? Welke apparatuur gebruik je eigenlijk?

Dit is een aparte ruimte, de center is geloof ik dezelfde als jij hebt, de fronts en rears zijn van audiopro en KEF (  ::) )
Als versterker gebruik ik een onkyo. als alles goed is heb ik deze week de demo dvd en kan je eens langskomen
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820



mel

ja, ik ben er ook tevreden van, alhoewel.... tevreden ben je nooit ;D, aard van de mens zeker :)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Raymond187

Mooie ruimte MEL  :thumbs-up:

En donders wat is die SVS huge  O0

Huge MOFO hahaha

is de PC13 ultra naar wens of had je meer verwacht?

mel

Quote from: Raymond187 on January 21, 2013, 14:39:28
Mooie ruimte MEL  :thumbs-up:

En donders wat is die SVS huge  O0

Huge MOFO hahaha

is de PC13 ultra naar wens of had je meer verwacht?

Deze keer is hij naar wens, film kijken is nu echt een belevenis geworden ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mcsluis

Vorige week heb ik de SVS PB-1000 besteld, en hopelijk wordt de sub deze week nog uitgeleverd.. Dit is mijn eerste 'serieuze' subwoofer. Omdat hij nergens te beluisteren valt, is het een blinde koop. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties, maar met alle positieve verhalen over SVS, zal dit nieuwe model vast geen uitzondering zijn.

LuPo

Quote from: mcsluis on January 22, 2013, 10:01:22
Vorige week heb ik de SVS PB-1000 besteld, en hopelijk wordt de sub deze week nog uitgeleverd.. Dit is mijn eerste 'serieuze' subwoofer. Omdat hij nergens te beluisteren valt, is het een blinde koop. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties, maar met alle positieve verhalen over SVS, zal dit nieuwe model vast geen uitzondering zijn.

Ik ben benieuwd!

Raymond187

Ik ook. hou ons op de hoogte.

Er is nog weinig bekend van deze sub.

Quote from: mel on January 21, 2013, 17:13:29
Deze keer is hij naar wens, film kijken is nu echt een belevenis geworden ;D
Duurde bij mij 2 weken voordat ik tevreden was met de SVS. plaatsen, afstellen en films kijken  :thumbs-up:

mcsluis

Quote from: LuPo on January 22, 2013, 10:33:53
Ik ben benieuwd!

Ik ben ook benieuwd! Mijn vorige sub (mordaunt short alumni 9) ging volgens specs maar tot 35hz. De PB-1000 gaat volgens specs tot 19hz. Ik zou dus in theorie al hier mijn winst behalen. Ik ben benieuwd hoeveel films werkelijk <35hz frequenties in het geluidsspoor hebben zitten.

Quote from: Raymond187 on January 22, 2013, 10:40:32
Ik ook. hou ons op de hoogte.


Ik zal mijn ervaringen hier ook even updaten. Is er ook een objectieve manier om dit te doen? Ik zie hier regelmatig frequency response grafiekjes langskomen. Maak men dit m.b.v. open source software en een simpele microfoon, of heb je speciale gear nodig?

Staaled

Quote from: mcsluis on January 22, 2013, 10:53:54
Ik ben ook benieuwd! Mijn vorige sub (mordaunt short alumni 9) ging volgens specs maar tot 35hz. De PB-1000 gaat volgens specs tot 19hz. Ik zou dus in theorie al hier mijn winst behalen. Ik ben benieuwd hoeveel films werkelijk <35hz frequenties in het geluidsspoor hebben zitten.

Ik zal mijn ervaringen hier ook even updaten. Is er ook een objectieve manier om dit te doen? Ik zie hier regelmatig frequency response grafiekjes langskomen. Maak men dit m.b.v. open source software en een simpele microfoon, of heb je speciale gear nodig?
Het verschil zal groot zijn. Er zit een hoop "info" in dat gebied.

Google REW of op dit forum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

1198

@Mel : Je hebt het mooi voor elkaar. Heerlijke luister/HT ruimte zeg.
Zal nog wel even duren voordat ik het zo voor elkaar heb  :hmmm:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

mel

Quote from: 1198 on January 22, 2013, 17:06:06
@Mel : Je hebt het mooi voor elkaar. Heerlijke luister/HT ruimte zeg.
Zal nog wel even duren voordat ik het zo voor elkaar heb  :hmmm:

Bedankt, ik ben er ook al ongeveer 10 jaar mee bezig en regelmatig updaten he
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Quote from: mcsluis on January 22, 2013, 10:01:22
Vorige week heb ik de SVS PB-1000 besteld, en hopelijk wordt de sub deze week nog uitgeleverd.. Dit is mijn eerste 'serieuze' subwoofer. Omdat hij nergens te beluisteren valt, is het een blinde koop. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties, maar met alle positieve verhalen over SVS, zal dit nieuwe model vast geen uitzondering zijn.

Out of the box foto's zijn altijd zeer welkom ;D ;D ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

Quote from: mcsluis on January 22, 2013, 10:53:54
Ik ben ook benieuwd! Mijn vorige sub (mordaunt short alumni 9) ging volgens specs maar tot 35hz. De PB-1000 gaat volgens specs tot 19hz. Ik zou dus in theorie al hier mijn winst behalen. Ik ben benieuwd hoeveel films werkelijk <35hz frequenties in het geluidsspoor hebben zitten.

Ik zal mijn ervaringen hier ook even updaten. Is er ook een objectieve manier om dit te doen? Ik zie hier regelmatig frequency response grafiekjes langskomen. Maak men dit m.b.v. open source software en een simpele microfoon, of heb je speciale gear nodig?
Het licht ook aan de plaatsing tov je luisterplek hoe laag hij gaat.
Aardig wat film,s dan, 35 hz is nog normaal denk bijna elke film wel,bij 25 a 20 hz begint het pas echt leuk te worden  :D

Hele meetsetje kost 130 a 140 euro geloof ik,de software is gratis.
Wel een inverstering,maar ook een leerproces hoe zelf je hele set veel beter af te stellen.

Laat je even wat fototje,s zien als ie op ze plek staan  ;D

RalphH

Quote from: morca on January 22, 2013, 21:11:13
Hele meetsetje kost 130 a 140 euro geloof ik,de software is gratis.

Als je eerst wil kijken of het iets voor je is, kun je (mits je een pc met geluidskaart en line-in hebt) eerst ook beginnen met een simpele dB meter van rond de €30,-. Deze mag sowieso niet ontbreken als je je set lekker in wilt stellen en is uiteindelijk ook bij een condensor mic nodig om REW op de juiste waarden te zetten.

Heb zelf na enige tijd een wat beter setje gekocht en dit geeft in het laag wel een wat nauwkeurigere response maar voor het orienterende werk dus niet perse nodig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on January 22, 2013, 21:22:49
Als je eerst wil kijken of het iets voor je is, kun je (mits je een pc met geluidskaart en line-in hebt) eerst ook beginnen met een simpele dB meter van rond de €30,-. Deze mag sowieso niet ontbreken als je je set lekker in wilt stellen en is uiteindelijk ook bij een condensor mic nodig om REW op de juiste waarden te zetten.

Heb zelf na enige tijd een wat beter setje gekocht en dit geeft in het laag wel een wat nauwkeurigere response maar voor het orienterende werk dus niet perse nodig.
Ik vergeet de DB meter......... elke keer.
Die komt eigenlijk bij de set......tip voor een goeie RalphH ? die ik ook meteen kan plaatsen in het topic...
Ik moet er zelf ook aan,de Marantz stel je niet met film spelend aan,maar fijn alleen met die roze ruis.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mel

Quote from: mcsluis on January 22, 2013, 10:01:22
Vorige week heb ik de SVS PB-1000 besteld, en hopelijk wordt de sub deze week nog uitgeleverd.. Dit is mijn eerste 'serieuze' subwoofer. Omdat hij nergens te beluisteren valt, is het een blinde koop. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties, maar met alle positieve verhalen over SVS, zal dit nieuwe model vast geen uitzondering zijn.

en, sub al geleverd??
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mcsluis

#844
Quote from: mel on January 23, 2013, 20:53:50
en, sub al geleverd??

Jij lijkt wel ongeduldiger dan ikzelf.  ;)

De week is ook nog niet voorbij! Het was trouwens ook geen belofte van de winkel dat de sub deze week geleverd wordt.
Ze hopen de batch deze week binnen te krijgen. Met een beetje pech wordt het anders een weekje later, of twee. Wie weet.

Rustig afwachten is de enige mogelijkheid..

Mario D

Voor de SvS liefhebbers:  op MP staan er 2 PB12/2+ te koop waarvan een voor 500€ (Absoluut koopje als je de plaats hebt !!!!!!)

Alsook 1 x PB13.

Ik heb het gevoel dat SvS toch terug een beetje aan een opmars begonnen is.  :pompom:

Raymond187

SVS vind ik al niet mooi om te zien, maar die van 500 euro vind ik wel enorm gatverrrrrr damuhhhhhhhhhhhh :D

Former member 78

Quote from: morca on January 22, 2013, 21:11:13
Het licht ook aan de plaatsing tov je luisterplek hoe laag hij gaat.
Aardig wat film,s dan, 35 hz is nog normaal denk bijna elke film wel,bij 25 a 20 hz begint het pas echt leuk te worden  :D

Hele meetsetje kost 130 a 140 euro geloof ik,de software is gratis.
Wel een inverstering,maar ook een leerproces hoe zelf je hele set veel beter af te stellen.

Laat je even wat fototje,s zien als ie op ze plek staan  ;D

Is er geen mic te koop met een usb ingang?
Dan een minijack naar tulp kabeltje en je kan meten.

De mic die bij mijn Anthem zit is met usb, ik heb dus een kabeltje moeten kopen en kon meten
met REW, Arta en noem maar op :)


mel

Quote from: kalimero on January 24, 2013, 09:43:09
Voor de SvS liefhebbers:  op MP staan er 2 PB12/2+ te koop waarvan een voor 500€ (Absoluut koopje als je de plaats hebt !!!!!!)

Alsook 1 x PB13.

Ik heb het gevoel dat SvS toch terug een beetje aan een opmars begonnen is.  :pompom:

Een PB12/+2 voor 500 euro??
heb je een idee hoe die het doet in vergelijking met de ultra?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Mario D

Quote from: mel on January 24, 2013, 16:26:55
Een PB12/+2 voor 500 euro??
heb je een idee hoe die het doet in vergelijking met de ultra?

Ik heb ze beide gehoord maar nooit 1 op1 kunnen vergelijken.

De PB12/2+  zal meer output hebben en is een puur HT monster, deze heeft de 12.2 of de 12.3 drivers die vlugger op hun limiet zitten tegenover de Ultra drivers.

De 13" ultra klinkt mooier/juister en laat meer detail horen wat hem ook in stereo goed doenbaar maakt.