Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Enige wat ik jammer vind is de grill..... ik heb thuis de 12PB staan en dat vind ik echt lelijk :(

Mario D

Quote from: Joske007 on January 18, 2013, 19:05:07
Bedankt allen voor de felicitaties  ;)

De SB13-U moet nog ingespeeld worden, maar heb intussen toch al genoten van een film en een concert.
Het fijn afstellen van de sub zal nog wel een tijdje duren, maar heb toch al genoten  :popcorn:

Had ik nu begrepen dat je de Velodyne 1200U ook in huis hebt gehad, zo ja heb je al een indruk van de verschillen.

Erg mooie sub hoor, de pianolak versie zou hier ook niet misstaan.  :wub:

morca

Ik zou wel eens een meting net voor de woofer willen zien,net als bij de Velo 5 cm voor de unit meten.
Gaan we even kijken hoe de afval van deze SVS is onder 20 hz tov de velo,daar ben ik wel benieuwd naar......

Joske007

Quote from: morca on January 19, 2013, 09:34:17
Ik zou wel eens een meting net voor de woofer willen zien,net als bij de Velo 5 cm voor de unit meten.
Gaan we even kijken hoe de afval van deze SVS is onder 20 hz tov de velo,daar ben ik wel benieuwd naar......
Dit ga ik zeker nog doen want hier ben ik ook naar benieuwd om het verschil tussen de Velodyne en de SVS te zien.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Midstar

Quote from: Joske007 on January 18, 2013, 19:05:07
Bedankt allen voor de felicitaties  ;)

De SB13-U moet nog ingespeeld worden, maar heb intussen toch al genoten van een film en een concert.
Het fijn afstellen van de sub zal nog wel een tijdje duren, maar heb toch al genoten  :popcorn:

Nogmaals gefeliciteerd dan ;)

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe SB12 NSD ter vervanging van de Sunfire SD12 maar de SVS bevalt zo goed dat ik van de week alweer aan het kijken was naar deze SB13 Ultra.
Eigenlijk ook wat ik maximaal aan formaat weg wil zetten hier in de huiskamer.

Ben dus heel erg benieuwd naar je bevindingen.
Wat ik mij afvraag is wat deze verandering mij gaat opleveren/kan verwachten?

Eigenlijk doet deze kleine alles goed, alleen iets meer druk voelen zal mooi zijn.

Joske007

Enkele metingen gedaan met de mic vlak voor de sub en de SVS SB13-Ultra naast de Velodyne SPL1200 Ultra in een grafiek gezet.
Let op de Velodyne was als demo ingespeeld en de SVS is net uit de doos en dus nog niet ingespeeld.

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Midstar

Quote from: Joske007 on January 19, 2013, 12:16:31
Enkele metingen gedaan met de mic vlak voor de sub en de SVS SB13-Ultra naast de Velodyne SPL1200 Ultra in een grafiek gezet.
Let op de Velodyne was als demo ingespeeld en de SVS is net uit de doos en dus nog niet ingespeeld.



Dat ziet er alvast strak uit.
Wel een verschil zeg!

Mario D

Quote from: Joske007 on January 19, 2013, 12:16:31
Enkele metingen gedaan met de mic vlak voor de sub en de SVS SB13-Ultra naast de Velodyne SPL1200 Ultra in een grafiek gezet.
Let op de Velodyne was als demo ingespeeld en de SVS is net uit de doos en dus nog niet ingespeeld.



Onder de 20hz gaat de SB13 gewoon door, prachtig gewoon.  :worship:

Joske007

Quote from: mel on January 14, 2013, 19:04:46
Het zal wel normaal zijn maar ik ga het toch vragen :) : Bij de Ultra met de sledge versterker moet ik zowel de power knop opzetten EN de ronde menuknop enkele seconden indrukken om de sub aan te zetten.
Iemand die dit kan bevestigen?
Ik heb intussen voor jou eens gekeken of dit probleem bij mij hetzelfde is?
Van zodra ik de muziek opzet, zou de sub wel uit standby moeten komen, maar dat doet die niet ?

De aansluiting en instellingen staan bij mij als volgt.
Hoofdschakelaar uiteraard op aan.
LFE-kabel op Low Level input - Right aangesloten.
Input level: op normaal
Power Mode: Knop op Auto-standby.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Quote from: kalimero on January 19, 2013, 13:08:02
Onder de 20hz gaat de SB13 gewoon door, prachtig gewoon.  :worship:

De SB13-Ultra doet het hier naar mijn oortjes en gevoel beter dan de Velodyne  :headbanging:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: Joske007 on January 19, 2013, 13:28:10
Ik heb intussen voor jou eens gekeken of dit probleem bij mij hetzelfde is?
Van zodra ik de muziek opzet, zou de sub wel uit standby moeten komen, maar dat doet die niet ?

De aansluiting en instellingen staan bij mij als volgt.
Hoofdschakelaar uiteraard op aan.
LFE-kabel op Low Level input - Right aangesloten.
Input level: op normaal
Power Mode: Knop op Auto-standby.

L sound heeft me ondertussen bevestigd dat het normaal is dat ik telkens de ronde knop ook moet indrukken

toch bedankt
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Mijn oude sub gaat na verloop van tijd zelf in standby en komt er ook onmiddellijk uit van zodra deze een signaal krijgt van de receiver.
Vreemd dat dit bij SVS niet kan en waarvoor dient die "Power Mode" Knop Auto-standby dan?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Mario D

Quote from: Joske007 on January 19, 2013, 13:47:52
Mijn oude sub gaat na verloop van tijd zelf in standby en komt er ook onmiddellijk uit van zodra deze een signaal krijgt van de receiver.
Vreemd dat dit bij SVS niet kan en waarvoor dient die "Power Mode" Knop Auto-standby dan?

Dit heeft met de gevoeligheid van het signaal te maken dacht ik, je kan proberen op de receiver het sub signaal te boosten en te dempen op je sub.

Zelf gebruik(te) ik nooit de Auto-standby functie, het is altijd erg schrikken al de subwoofer plots weer tot leven komt.  :D

@Mel, staat jouw PC13 in Auto-Standby of ON ingesteld en blijft je subwoofer onder stroom staan ook al is hij uitgeschakeld. ?



mel

Quote from: kalimero on January 19, 2013, 13:53:39
Dit heeft met de gevoeligheid van het signaal te maken dacht ik, je kan proberen op de receiver het sub signaal te boosten en te dempen op je sub.

Zelf gebruik(te) ik nooit de Auto-standby functie, het is altijd erg schrikken al de subwoofer plots weer tot leven komt.  :D

@Mel, staat jouw PC13 in Auto-Standby of ON ingesteld en blijft je subwoofer onder stroom staan ook al is hij uitgeschakeld. ?

nee, die staat niet in auto standby , en ik zet de hoofdschakelaar ( kleine tuimelschakelaar ) altijd af
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Quote from: mel on January 19, 2013, 14:11:13
nee, die staat niet in auto standby , en ik zet de hoofdschakelaar ( kleine tuimelschakelaar ) altijd af
Waarom haal je telkens de stroom eraf?
Ik heb nog nooit mijn sub afgezet en hierdoor ook geen problemen bij gehad.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: Joske007 on January 19, 2013, 14:18:20
Waarom haal je telkens de stroom eraf?
Ik heb nog nooit mijn sub afgezet en hierdoor ook geen problemen bij gehad.

mmmm, gewoonte zeker. ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

edwinvh

Ik zet hem ook nooit uit. Laat hem in standby gaan.

Joske007

Quote from: kalimero on January 19, 2013, 13:53:39
Dit heeft met de gevoeligheid van het signaal te maken dacht ik, je kan proberen op de receiver het sub signaal te boosten en te dempen op je sub.

Ik heb als test het volume in de receiver verhoogt en in de sub verlaagd, de sub is nu uit stanby/slaap gekomen  :smile:
Nu nog even afwachten of dit zo blijft.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Mario D

Quote from: Joske007 on January 19, 2013, 14:42:32
Ik heb als test het volume in de receiver verhoogt en in de sub verlaagd, de sub is nu uit stanby/slaap gekomen  :smile:
Nu nog even afwachten of dit zo blijft.

:thumbs-up:

master30

ik schakel na gebruik mijn hele ht uit in de meterkast, ( 3 groepen op een schakelaar) scheelt mij 60 watt standbye verbruik
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

mel

Quote from: master30 on January 20, 2013, 00:38:32
ik schakel na gebruik mijn hele ht uit in de meterkast, ( 3 groepen op een schakelaar) scheelt mij 60 watt standbye verbruik
;D en dan zijn er die vinden dat ik overdrijf met mijn sub altijd uit te zetten  :)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Quote from: kalimero on January 19, 2013, 13:53:39
Dit heeft met de gevoeligheid van het signaal te maken dacht ik, je kan proberen op de receiver het sub signaal te boosten en te dempen op je sub.

Deze ochtend de receiver en muziek opgezet  en Tadaa de sub komt uit slaap/stanby, dus probleem opgelost.
Bedankt voor de tip  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: PHiX on January 10, 2013, 00:00:24
Mooi hoor, zou je ook een foto van je set willen maken op een afstandje? Dat we de omvang van die krabpaal ten opzichte van de rest echt goed kunnen inschatten?

Zou gaaf zijn.


Klinkt zo'n apparaat trouwens nog een beetje goed met muziek, ondanks dat ie ported is?

Beter laat dan nooit de foto waar je om vroeg, foto is samengesteld door een forumgenoot, prachtig gedaan
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

blackball147

Heel mooi, is dit een aparte ruimte of een leeftruimte? Welke apparatuur gebruik je eigenlijk?