Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Joske007

Mag ik veronderstellen en kort samenvatten.

Voor stereoweergave kies je best een gesloten sub en voor Film kies je best een gepoorte sub.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Staaled

#751
Quote from: Joske007 on January 14, 2013, 17:03:50
Mag ik veronderstellen en kort samenvatten.

Voor stereoweergave kies je best een gesloten sub en voor Film kies je best een gepoorte sub.
Ehh ,nee. ;)

Nogmaals ter verduidelijking.
Bij laagweergave heeft de ruimte en diens afmetingen de grootste invloed.
Matchen van systeem en ruimte is derhalve van groter belang dan een keus op voorhand op grond van eigenschappen.


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

#752
Quote from: Joske007 on January 14, 2013, 17:03:50
Mag ik veronderstellen en kort samenvatten.

Voor stereoweergave kies je best een gesloten sub en voor Film kies je best een gepoorte sub.
Daarom heb ik van beide 1,en moet ik binnenkort weel een kistje voor de living bouwen.
Ik wil beide,kan niet kiezen welke mooier klinkt,het heeft beide wat  :)

Joske007

1) Kiezen jullie dan een sub aan de grote of het volume van de kamer?
2) Kiezen jullie een sub uit (bv film), hoe laag deze kan gaan in de berekende ruimte?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Staaled

Quote from: Joske007 on January 14, 2013, 17:55:50
1) Kiezen jullie dan een sub aan de grote of het volume van de kamer?
2) Kiezen jullie een sub uit (bv film), hoe laag deze kan gaan in de berekende ruimte?
1) Ja dat ,gekoppeld aan het luistervolume. Wil je harder dan groter of meer.
2) Ja. En wat de output is bij die lage frequenties. Aardig dat een sub op papier diep doorloopt,maar doet ie dat met "ballen"? ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Dus je zou als voorbeeld voor een ruimte van >50m² een SVS SB13-Ultra, PB12-Plus of een PC13-ULTRA moeten kiezen.
Voor muziek maakt het tussen deze subs niets uit, maar wel hoe hard je het volume of het laag wil hebben in deze ruimte en bij films.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

hey Jos,

Ga je deze keer bij L sound bestellen?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Het zal wel normaal zijn maar ik ga het toch vragen :) : Bij de Ultra met de sledge versterker moet ik zowel de power knop opzetten EN de ronde menuknop enkele seconden indrukken om de sub aan te zetten.
Iemand die dit kan bevestigen?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

> 50 m2 en 1 subwoofer , de PB12-Plus of de PC13-Ultra. De SB13-Ultra zal moeite hebben deze goed, lees met output onderin , te vullen.
PC13 Ultra is dan weer beter dan de Plus.

Er is wel wat verschil in "klank" maar bovenstaande is belangrijker/van meer invloed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: mel on January 14, 2013, 19:04:46
Het zal wel normaal zijn maar ik ga het toch vragen :) : Bij de Ultra met de sledge versterker moet ik zowel de power knop opzetten EN de ronde menuknop enkele seconden indrukken om de sub aan te zetten.
Iemand die dit kan bevestigen?
Klopt.
Er is ook een auto setting waarbij de sub "aanspringt" bij signaal. Staat in manual.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mario D

Quote from: Hipster on January 14, 2013, 19:13:08
Klopt.

Neen hoor, enkel de eerste keer dat je hem aan zet moet je de menuknop enkele seconden ingedrukt houden om hem tot leven te wekken.
Vanaf dan kan je gewoon de on/off schakelaar gebruiken.  ;)

Joske007

Quote from: mel on January 14, 2013, 19:01:45
hey Jos,
Ga je deze keer bij L sound bestellen?

Ik denk het wel, want ze reageren wel snel op een mail, maar een dealer in de Benelux is ook verleidelijk  :dry:

Quote from: Hipster on January 14, 2013, 19:11:57
> 50 m2 en 1 subwoofer , de PB12-Plus of de PC13-Ultra. De SB13-Ultra zal moeite hebben deze goed, lees met output onderin , te vullen.
PC13 Ultra is dan weer beter dan de Plus.

Er is wel wat verschil in "klank" maar bovenstaande is belangrijker/van meer invloed.

Met de output, bedoel je het buikgevoel in het lage gebied van de sub, vooral bij LFE.
Is er volgens jou bij muziek verschil in klank of bedoel je dit enkel bij HT?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: kalimero on January 14, 2013, 19:36:31
Neen hoor, enkel de eerste keer dat je hem aan zet moet je de menuknop enkele seconden ingedrukt houden om hem tot leven te wekken.
Vanaf dan kan je gewoon de on/off schakelaar gebruiken.  ;)

Dat moet ik tegenspreken, ik moet elke keer de menuknop indrukken
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Mario D

Quote from: mel on January 14, 2013, 19:52:45
Dat moet ik tegenspreken, ik moet elke keer de menuknop indrukken

Als je hem iedere keer volledig van de stroom afhaald wel ja, ik had misschien een andere PC13U.  :hehe:

http://www.svsound.com/document-library

bluemagics

Morgen is de grote dag hier... Dan komt de PB12-NSD  :pompom:

Eerst maar aansluiten volgens de quick start (dus volume op 50%, Phase op 0 en cross-over uitzetten) en dan audessy draaien.
Morgen van een filmpje genieten en de dagen daarna pas fine-tunen.
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Joske007

Quote from: bluemagics on January 14, 2013, 20:59:09
Morgen is de grote dag hier... Dan komt de PB12-NSD  :pompom:

Eerst maar aansluiten volgens de quick start (dus volume op 50%, Phase op 0 en cross-over uitzetten) en dan audessy draaien.
Morgen van een filmpje genieten en de dagen daarna pas fine-tunen.

Succes met je aankoop en laat ons vooral het vervolg weten  :smile:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: bluemagics on January 14, 2013, 20:59:09
Morgen is de grote dag hier... Dan komt de PB12-NSD  :pompom:

Eerst maar aansluiten volgens de quick start (dus volume op 50%, Phase op 0 en cross-over uitzetten) en dan audessy draaien.
Morgen van een filmpje genieten en de dagen daarna pas fine-tunen.

besteld bij L sound?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

bluemagics

Nee, bij HifiCorner.

Is beter voor de Nederlandse economie in deze tijden. :-)
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Staaled

#768
Quote from: Joske007 on January 14, 2013, 19:45:02


Met de output, bedoel je het buikgevoel in het lage gebied van de sub, vooral bij LFE.
Is er volgens jou bij muziek verschil in klank of bedoel je dit enkel bij HT?

Ik heb inmiddels geleerd dat je met subwoofers wat voorzichtig moet zijn om over klank te spreken.
Vandaar ook de "".
"Klank" is er wel maar die is meer afhankelijk van de kwaliteit dan de aard van het systeem.
Er zijn muzikale gepoorte subs en dreunende vervormende amuzikale gesloten subs.

Beperken we ons tot de drie genoemde zal er in die > 50 m2 zowel verschil in HT-
als in muziekprestaties zijn ten voordele van een grote gepoorte SVS zijn.
De wat strakkere respons van de compacte gesloten sub gaat meer verloren in het volume van de ruimte.

Je kunt het traject van Mel even nalezen.
Het is " horses for courses" bij subs en je kunt van te voren goed voorspellen wat in een ruimte
zal slagen.


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Quote from: mel on January 14, 2013, 22:33:27
Voor de geinteresseerden:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130031.0

Ik heb deze sub van Mel gezien en gehoord  :wub:
Het is inderdaad, zoals Mel zelf zegt een kleinere sub maar het is als een leeuw in de gedaante van een muis ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Quote from: Hipster on January 14, 2013, 22:08:48
Beperken we ons tot de drie genoemde zal er in die > 50 m2 zowel verschil in HT-
als in muziekprestaties zijn ten voordele van een grote gepoorte SVS zijn.
De wat strakkere respons van de compacte gesloten sub gaat meer verloren in het volume van de ruimte.
Denk dat een SB13-Ultra toch best zijn mannetje kan staan in een ruimte iets groter dan >50m², tenzij je echt het super-diepe laag wil hebben en voelen bij HT  :smile:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

larsie

sb13+ heeft hier totaal geen moeite op 50m2
is zelfs zeer impressive  :tongue2:
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Mario D

Quote from: larsie on January 14, 2013, 23:55:43
sb13+ heeft hier totaal geen moeite op 50m2
is zelfs zeer impressive  :tongue2:

Is ook een erg fraaie subwoofer hoor, zijn 45kg zegt genoeg denk ik.  :headbanging: :pompom:

De 13" Ultra driver is de enige die ik nooit op zijn limiet heb gehad, zelfs op hoge volume's geeft hij geen krimp en laat hij nog mooi alles horen.  :worship:

Raymond187

Quote from: Joske007 on January 14, 2013, 22:46:03
Denk dat een SB13-Ultra toch best zijn mannetje kan staan in een ruimte iets groter dan >50m², tenzij je echt het super-diepe laag wil hebben en voelen bij HT  :smile:
Zet je er nog 1 bij :D