Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

bluemagics

#700
Ik hoop idd dat ik rond die tijd hulp kan krijgen (hier op het forum) met het afstellen en plaatsing van de sub.

Ik hoop dat er iemand is met een meet-setje in de buurt van Den Haag.  :unsure:

Plaatsing wordt wel een moeilijke balans tussen de beste plaats voor het geluid en de beste plaatst waarop het niet te veel opvalt. :)
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Raymond187

Meet setje is ideaal......weet ik niet zo zeker.

Ik heb hem afgesteld op mijn gehoor en wat ik mooi vind. Wat op papier ideaal is hoef ik nog niet mooi te vinden. En ik vind bij films mag hij best aanwezig zijn en niet zoals muziek dat hij net mee speelt ( al heb ik hem met stereo uit staan).

bij mij staat de sub nu links. Overeen paar maanden als de kinderbox de zolder op kan heb ik rechts ruimte dan daar even plaatsen.

Mario D


morca

Quote from: Raymond187 on January 10, 2013, 16:01:37
Meet setje is ideaal......weet ik niet zo zeker.

Ik heb hem afgesteld op mijn gehoor en wat ik mooi vind. Wat op papier ideaal is hoef ik nog niet mooi te vinden. En ik vind bij films mag hij best aanwezig zijn en niet zoals muziek dat hij net mee speelt ( al heb ik hem met stereo uit staan).

bij mij staat de sub nu links. Overeen paar maanden als de kinderbox de zolder op kan heb ik rechts ruimte dan daar even plaatsen.
Dat dacht ik ook altijd,tot ik leerde meten en het toe ging passen.
Ze hebben van mij ook wel eens gezegd dat me oor het net zo goed als REW doet,maar ik beweer dat zelf stellig niet .

mel

Quote from: kalimero on January 10, 2013, 05:31:04
Mooi hoor Gino, succes met de afstelling.  :thumbs-up:

Is dit een nieuwe of de Demo die ze verkochten.?

dit is de demo, niet van nieuw te onderscheiden!
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Mario D

Quote from: mel on January 10, 2013, 17:10:37
dit is de demo, niet van nieuw te onderscheiden!

Ik had niet anders verwacht van Lsound hoor.  :pompom:

mel

Quote from: morca on January  9, 2013, 23:48:50
Wauw Mel ,dat is nog eens een Sub,gaaf zo net uit de doos.

Have fun,veel luisterplezier  :thumbs-up:

heel binnekort de eerste metingen die ik in jou topic zal plaatsen, ik hoop op jou hulp ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


Frank

En hoe bevalt de SVS :D


Quote from: mel on January 10, 2013, 17:15:05
heel binnekort de eerste metingen die ik in jou topic zal plaatsen, ik hoop op jou hulp ;D
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Na enkele films te hebben gezien met de nieuwe SVS PC13 ULTRA ben ik er deze keer erg van onder de indruk ( jaren geleden heb ik de Bash versie gehad van de ultra en die kon me niet bekoren, was ook wel in een heel andere luisterruimte ).
Hij gaat diep, erg diep, en wat een power  :omg:, ik heb vooral ook de indruk dat de hele set beter klinkt, kan eigenlijk niet hoor ik je denken...maar toch. Als met de volgende films deze bevindingen blijven zal deze keer de ULTRA niet direkt meer de deur uit gaan ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

Had je de vorige set ook gemeten met REW ivm plaatsingen?
Dat kan erg veel uitmaken.

Wel echt super dat hij zo bevalt,en dat de extra moeite en geld die je erin gestoken hebt zo goed uitpakt.

Staaled

Quote from: mel on January 12, 2013, 22:50:50
Na enkele films te hebben gezien met de nieuwe SVS PC13 ULTRA ben ik er deze keer erg van onder de indruk ( jaren geleden heb ik de Bash versie gehad van de ultra en die kon me niet bekoren, was ook wel in een heel andere luisterruimte ).
Hij gaat diep, erg diep, en wat een power  :omg:, ik heb vooral ook de indruk dat de hele set beter klinkt, kan eigenlijk niet hoor ik je denken...maar toch. Als met de volgende films deze bevindingen blijven zal deze keer de ULTRA niet direkt meer de deur uit gaan ;D
Uiteraard klinkt je set beter.
Je hoort nu een full range systeem, redelijk vlak in respons qua laag.
Dat doet een hoop. Dynamisch alleen al.
Zelfs je hoog zal nu wat anders, zijdiger, klinken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Quote from: Hipster on January 12, 2013, 22:56:46
Uiteraard klinkt je set beter.
Je hoort nu een full range systeem, redelijk vlak in respons qua laag.
Dat doet een hoop. Dynamisch alleen al.
Zelfs je hoog zal nu wat anders, zijdiger, klinken.

hazo, ik dacht echt dat dat niet kon, maar dan beeld ik het me toch niet in? ;D ;D ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Quote from: morca on January 12, 2013, 22:53:21
Had je de vorige set ook gemeten met REW ivm plaatsingen?
Dat kan erg veel uitmaken.

Wel echt super dat hij zo bevalt,en dat de extra moeite en geld die je erin gestoken hebt zo goed uitpakt.

Ja ,de vorige ultra in mijn vorige woning heb ik laten uitmeten door een forumgenoot, maar zoals ik al zei, die klonk voor mij helemaal niet zoals deze. Deze ultra die hier nu staat is wel een stuk krachtiger dan de vorige versie, misschien dat dit er ook mee te maken heeft??
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


Mario D

Quote from: mel on January 12, 2013, 23:00:26
Ja ,de vorige ultra in mijn vorige woning heb ik laten uitmeten door een forumgenoot, maar zoals ik al zei, die klonk voor mij helemaal niet zoals deze. Deze ultra die hier nu staat is wel een stuk krachtiger dan de vorige versie, misschien dat dit er ook mee te maken heeft??

Deze is dan ook een Demo subwoofer van Lsound, ik denk dan ook dat ze hem niet zacht hebben laten spelen.  :D

Je zal dan een zo goed als ingespeelde subwoofer hebben nu.  ;)

Stond het aantal DB op -20 zoals standaard toen je hem kreeg. ?

mel

Quote from: kalimero on January 13, 2013, 03:03:46
Deze is dan ook een Demo subwoofer van Lsound, ik denk dan ook dat ze hem niet zacht hebben laten spelen.  :D

Je zal dan een zo goed als ingespeelde subwoofer hebben nu.  ;)

Stond het aantal DB op -20 zoals standaard toen je hem kreeg. ?

weet ik niet juist meer, volgens mij stond hij nog lager, en heb ik hem op -20 gezet
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jvanhambelgium

Quote from: mel on January 12, 2013, 23:00:26
Ja ,de vorige ultra in mijn vorige woning heb ik laten uitmeten door een forumgenoot, maar zoals ik al zei, die klonk voor mij helemaal niet zoals deze. Deze ultra die hier nu staat is wel een stuk krachtiger dan de vorige versie, misschien dat dit er ook mee te maken heeft??

Ik denk niet dat er merkbaar verschil zit op de output van een "oude" 750W BASH en deze 1000W SLEDGE amp.
Functioneel gezien wel, meer digitale controls, beter PEQ etc maar voor de rest is alles hetzelfde hoor, van wat ik gelezen heb op de US-fora door mensen die beide vergeleken hebben geen noemenswaardige hogere output oid. (driver dezelfde,cabinet hetzelfde,tunings hetzelfde etc)

Elke verdubbeling van power kan je 3dB opleveren (als ze dus een 1500W amp gestoken hadden zou je max 3dB kunnen winnen) dus de stap van 750W -> 1000W (30%) is op zich niet spectaculair en zal 1 a 2dB verschil geven. Dat gaan je oortjes niet meer horen als je al 110dB aan het knallen bent...


Je teleurstelling van je vorige PC13 moet ongetwijfeld te maken hebben met plaatsing, ruimte of iets anders...



Er schijnt en mogelijk soort "upgrade" programma te gaan bestaan voor BASH -> SLEGDE dus als ik ergens lees dat BASH eigenaars nog terug de woooooww-faktor ervaren door de SLEGDE te gebruiken zal ik eens mailen ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mel

Ik ga de komende dagen nog wat testen met enkele knalfilms en als mijn gevoel blijft zal ik deze wss niet direkt weg doen. De PB12 PLUS heeft hier toch ook ongeveer 3a4 jaar gespeeld.
Kan je zon ULTRA eigenlijk beschadigen door te hard te spelen? ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een beveiliging op zou zitten
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

Er word vaak met limiters gewerkt,omdat in het ultralaag de Xmax nog wel eens erg hoog oploopt.
Of SVS dat ook doet ? weet ik niet.
Bij Die hele lage content krijgt je sub het zwaarst te verduren.
20 hz is niet echt hoorbaar,alles20 < krijgt je driver aardig voor ze sokken,en dan voel je ook aardig vermoed ik. :headbanging:


Joske007

Gisteren is het me uiteindelijk gelukt om door de wachtbuizen een LFE-kabel te trekken, naar de nieuwe plaats voor de sub en hierdoor kan ik nu vandaag eindelijk de sub bestellen  :smile:
De sub heeft nu definitief een nieuwe en betere plaats gekregen, hierdoor is deze veel minder in de kamer aanwezig en zou de sub indien het nodig is een maatje groter mogen zijn.

Mijn eerste keuze valt nog steeds voor de SVS SB13-Ultra maar voor net hetzelfde bedrag zou ik ook voor de PB12 PLUS DSP kunnen kiezen?
De sub wordt voor 50% film als voor 50% muziek ingezet, echter moet de sub wel zeer muzikaal zijn, want dat laatste is wel zeer belangrijk voor me.

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Ik had die vraag eens gesteld aan L sound ( SB13 of PB12 ) ik vind alleen die mail niet meer terug. Het kwam er wel op neer dat de PB12 een stuk krachtiger zou zijn dan de SB13, maar is ook weer een stukje groter.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

Quote from: mel on January 13, 2013, 10:31:30
Ik ga de komende dagen nog wat testen met enkele knalfilms en als mijn gevoel blijft zal ik deze wss niet direkt weg doen. De PB12 PLUS heeft hier toch ook ongeveer 3a4 jaar gespeeld.
Kan je zon ULTRA eigenlijk beschadigen door te hard te spelen? ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een beveiliging op zou zitten
Klopt, limiters en daar is de Sledge versie wél wat beter in .
Dichtbij of aan de limiet gedraagt ie zich wat voorbeeldiger.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Quote from: Hipster on January 13, 2013, 14:48:44
Klopt, limiters en daar is de Sledge versie wél wat beter in .
Dichtbij of aan de limiet gedraagt ie zich wat voorbeeldiger.

limiters zijn begrenzers neem ik aan? die voorkomen dat je iets stuk speelt?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820