Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Staaled

Quote from: mel on December 31, 2012, 14:20:34
En ietsje is eigenlijk verwaarloosbaar? Bijna niet te horen? ;)
Het hang er van af hoe luid je speelt.
Anderzijds ,als je hem aan zijn limiet speelt en hij geeft een krimp wordt het tijd voor een tweede. :P

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Ik was enkele dagen geleden bij en forumgenoot die een PB13 Ultra heeft en ik moet eerlijk zeggen dat ik van mijn sokken werd geblazen! die sub was erg indrukwekkend. Als die PC13 Ultra mss iets minder zou presteren zal die mij ook nog van mijn sokken blazen denk ik
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

squeek

Op zo'n vermogen wat is dan een beetje minder he. Ik heb em zelf staan en je kan er mee overdrijven ook natuurlijk. Vinden de buren niet zo leuk uiteraard. Hangt een beetje af of ie in een grote ruimte komt te staan en waar je hem zet.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jvanhambelgium

Quote from: mel on December 31, 2012, 14:49:33
Ik was enkele dagen geleden bij en forumgenoot die een PB13 Ultra heeft en ik moet eerlijk zeggen dat ik van mijn sokken werd geblazen! die sub was erg indrukwekkend. Als die PC13 Ultra mss iets minder zou presteren zal die mij ook nog van mijn sokken blazen denk ik

Ik denk wel dat je gemiddeld dezelfde ervaring zal hebben mits deftig ingeregeld qua sub & luister positie...

Ik lees in enkele "oude" threads ten tijde van de lancering van het product dat vooral in de hele lage regionen er wel "wat" dB's verschil zitten tussen de PB en PC.

Hier staat hij los in de hoek, dus ik heb nog wat extra dB's aan corner-gain ;-)

Alhoewel de PB13 nog niet op z'n einde zat stond hebben we effe behoorlijk luid liggen spelen op het randje dat het wat onaangenaam begint te worden ;-)
Leuk om effe een "showke" te geven, maar om nu heel de tijd zo te spelen...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

squeek

Quote from: jvanhambelgium on December 31, 2012, 14:57:01
Ik denk wel dat je gemiddeld dezelfde ervaring zal hebben mits deftig ingeregeld qua sub & luister positie...

Ik lees in enkele "oude" threads ten tijde van de lancering van het product dat vooral in de hele lage regionen er wel "wat" dB's verschil zitten tussen de PB en PC.

Hier staat hij los in de hoek, dus ik heb nog wat extra dB's aan corner-gain ;-)

Alhoewel de PB13 nog niet op z'n einde zat stond hebben we effe behoorlijk luid liggen spelen op het randje dat het wat onaangenaam begint te worden ;-)
Leuk om effe een "showke" te geven, maar om nu heel de tijd zo te spelen...

Idd, met een sub als deze speel je nooit op max.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mel

Het heeft even geduurd maar Ik heb net de SVS PC13 ULTRA DSP besteld ;D
Zal hier wss volgende week wel voor de deur staan
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

Quote from: mel on January  2, 2013, 13:33:28
Het heeft even geduurd maar Ik heb net de SVS PC13 ULTRA DSP besteld ;D
Zal hier wss volgende week wel voor de deur staan
Proficiat. :thumbs-up:
Gaat bevallen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Normaal gezien wel, nu nog goed afgeregeld krijgen :hehe:
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Raymond187

1tje maar :P

Zal wel een hoop testen luisteren instellen plaatsen. Leuk toch.

mooi sub voor HT. veel plezier ermee  :thumbs-up:

Mario D

Quote from: mel on January  2, 2013, 13:33:28
Het heeft even geduurd maar Ik heb net de SVS PC13 ULTRA DSP besteld ;D
Zal hier wss volgende week wel voor de deur staan

TOP.  :pompom:

Gewoon wat geduld hebben met het afstellen, beetje per beetje kom je er wel.

De Sledge amp heeft juist een lichte ruis tegenover de Bash versie die je hebt gehad dus niet schrikken dit is perfect normaal.

Heb je hem besteld bij Lsound of Hificorner.?

mel

Quote from: kalimero on January  2, 2013, 14:38:24
TOP.  :pompom:

Gewoon wat geduld hebben met het afstellen, beetje per beetje kom je er wel.

De Sledge amp heeft juist een lichte ruis tegenover de Bash versie die je hebt gehad dus niet schrikken dit is perfect normaal.

Heb je hem besteld bij Lsound of Hificorner.?

bij L sound, die geven altijd top service
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


jvanhambelgium

Quote from: mel on January  2, 2013, 13:33:28
Het heeft even geduurd maar Ik heb net de SVS PC13 ULTRA DSP besteld ;D
Zal hier wss volgende week wel voor de deur staan

Kan niet mis gaan !!
Haal maar alvast kleinere sokken !
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

1198

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen !!!  :thumbs-up:

Misschien maar oordopjes uitdelen op de nieuwjaarsreceptie van de buurt?  :D
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Joske007

Veel succes met de aankoop en laat ons vooral hier weten wat je bevindingen zijn  :clapping:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Mario D

Mel heeft al eens een PC13U (Bash) in huis gehad dus hij weet wel ongeveer wat hij mag verwachten.

Het grootste probleem was toen de afstelling in Mel zijn ruimte.

Mel had bij Wouter (Daxie) zijn PB12+ gehoord en was hier meer van onder de indruk dan zijn PC13U.

Dit was enkel mogelijk door de instelling natuurlijk want de 13" Ultra driver komt van een andere planeet dan de 12.3 Driver.

Dus rustig de tijd nemen voor deze sub in te stellen, eventueel met losse EQ en dat komt helemaal goed .  ;)

RalphH

Proficiat Mel, veel plezier met dit mooie apparaat.
Knutsel vast een plankje met een paar zwenkwieltjes in elkaar, kun je m makkelijk de ruimte doorrollen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mel

Quote from: RalphH on January  2, 2013, 18:00:43
Proficiat Mel, veel plezier met dit mooie apparaat.
Knutsel vast een plankje met een paar zwenkwieltjes in elkaar, kun je m makkelijk de ruimte doorrollen.

heel goed idee :clapping:
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Quote from: morca on January  2, 2013, 17:08:43
Moet lukken toch.......  ;)
have fun mooie sub hoor  :thumbs-up:

Ik reken wel op je hulp om hem deze keer goed af te stellen  ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


squeek

Lekker afwachten dus tot de bel gaat. Altijd leuk  :pompom:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mel

Quote from: squeek on January  2, 2013, 19:47:16
Lekker afwachten dus tot de bel gaat. Altijd leuk  :pompom:

En hoelang speel jij al met deze sub?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

squeek

Ik speel met een iets oudere versie, nog met de 750 watt bash amp. Ik heb deze (natuurlijk  :D) van Kalimero gekocht en heb deze nu toch al een jaartje of drie denk ik. Heerlijk ding. Had daarvoor de pc 20-39 (rara van wie  :D) en vond die al zo lekker klinken dat men interesse naar de ultra toch aangewakkerd werd. Heb er dan ook niet zo lang over moeten nadenken na hem gehoord te hebben om hem over te nemen.

Denk dat deze wel eventjes zijn dienst hier gaat doen.  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mel

En heb je de sub ook uitgemeten met REW of een andere programma?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

squeek

Nee, ben er niet zo mee bezig geweest. Ik vind het goed klinken zoals het is. Maar eens volledig uitmeten zou wel eens geinig zijn om te zien waar ik kan verbeteren. Is er ergens een wiki van of zo  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |