Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mel

Quote from: Raymond187 on December 24, 2012, 11:36:34
2*12PB nds KAN beter zijn mits je de ruimte hebt om de juiste plaatsing te vinden en REW.

De enige mogelijke min of meer esthetische plaats om zon 2 subs te zetten is links en rechts van mijn centerspeaker.
Zie pagina 24 van dit topic , de eerste foto
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

RalphH

Als je geluk hebt, kun je de sub "toevallig" op zo'n plaats neerzetten dat het in 1 keer goed is.
Gooi die hoop nog niet overboord.
In mijn eigen ruimte lukte dit niet, maar bij een hoop anderen is dit weer wel gelukt. Als je dan tzt "meer" wilt, kun je altijd nog een subje bijplaatsen (mits je m op de juiste plek neer kan zetten...)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joske007

#627
De compacte SVS SB13-Ultra is dan toch uiteindelijk bij Hifi-Corner.nl besteld en dus niet bij Lsound.eu.

De reden waarom bij Hifi-Corner.nl is het volgende:
•   Proef/bedenktijd: 14 dagen lijkt me voldoende.
•   Niet tevreden: Retourkosten liggen lager dan bij Lsound.
•   Hifi-Corner: Een winkel in de Benelux.

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187

Quote from: Joske007 on December 24, 2012, 12:12:27
De compacte SVS SB13-Ultra is dan toch uiteindelijk bij Hifi-Corner.nl besteld en dus niet bij Lsound.eu.

De reden waarom bij Hifi-Corner.nl is het volgende:
•   Proef/bedenktijd: 14 dagen lijkt me voldoende.
•   Niet tevreden: Retourkosten liggen lager dan bij Lsound.
•   Hifi-Corner: Een winkel in de Benelux.
feli met de aankoop. Wel ff korte review van je bevindingen he :)

na de kerst ontvangst?

morca

Quote from: mel on December 24, 2012, 11:41:00
De enige mogelijke min of meer esthetische plaats om zon 2 subs te zetten is links en rechts van mijn centerspeaker.
Zie pagina 24 van dit topic , de eerste foto
Is er achter ja bank nog veel ruimte,of zit de muur daar al?Niet vooe de sub,s hoor maar Ivm staande golven
L/R zou best kunnen,maar ze staan niet echt in de hoeken.
Met cornergain kan je veel laagweergave op een bete level krijgen.
Als je ruimte niet groter is als de foto ,kan stacken in 1 hoek nog.

morca

Quote from: Joske007 on December 24, 2012, 12:12:27
De compacte SVS SB13-Ultra is dan toch uiteindelijk bij Hifi-Corner.nl besteld en dus niet bij Lsound.eu.

De reden waarom bij Hifi-Corner.nl is het volgende:
•   Proef/bedenktijd: 14 dagen lijkt me voldoende.
•   Niet tevreden: Retourkosten liggen lager dan bij Lsound.
•   Hifi-Corner: Een winkel in de Benelux.
Goeie keuze,ben benieuwd hoe hij gaat bevallen

mel

Quote from: morca on December 24, 2012, 12:33:22
Is er achter ja bank nog veel ruimte,of zit de muur daar al?Niet vooe de sub,s hoor maar Ivm staande golven
L/R zou best kunnen,maar ze staan niet echt in de hoeken.
Met cornergain kan je veel laagweergave op een bete level krijgen.
Als je ruimte niet groter is als de foto ,kan stacken in 1 hoek nog.

achter de bank loopt de kamer nog ong. 5 meter door
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


Staaled

Quote from: mel on December 24, 2012, 11:30:37
Ik neem mijn tijd om alle opties te overwegen en alle tips te doorlezen.
Ik ben gestart met 3 moglijke 'kandidaten' nl de SVS PB12-Plus DSP   -  eventueel de SVS PB13-Ultra DSP  -  SVS SB13-Ultra
De SVS SB13-Ultra valt er al af, het is snel duidelijk geworden dat er voor hetzelfde geld als deze laatste je beter  de PB12 PLUS DSP kan nemen.
Maar  nu is er eventueel nog een optie bijgekomen nl: 2 x SVS PB12-NSD DSP, zelfde prijs als 1x de PB12 PLUS DSP.
Dat zijn dan natuurlijk wel 2 van zon grote ' kisten' in mijn HT, maar als het kwalitatief beter is zeker te overwegen!
OK , nieuw spel... nieuwe kansen. :)

In dat geval zou je dan eigenlijk eerst moeten weten wat 1 sub ,op de posities die je voor ogen hebt ,doet. 
Geeft deze een mooie response op de luisterplek kun je beter voor kwaliteit kiezen.

Is de response met 1 sub niet glad te krijgen ligt een tweede voor de hand.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Daarom vroeg ik ook naar de rest van zijn ruimte in ze eigen topic.
Ik ben namelijk beniewd hoe hij is de staande golven zit....... of niet.

Maar de metingen komen eraan  :)

Staaled

Quote from: morca on December 24, 2012, 13:55:53
Daarom vroeg ik ook naar de rest van zijn ruimte in ze eigen topic.
Ik ben namelijk beniewd hoe hij is de staande golven zit....... of niet.

Maar de metingen komen eraan  :)
Zag ze idd voorbijkomen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Midstar

Quote from: Joske007 on December 24, 2012, 12:12:27
De compacte SVS SB13-Ultra is dan toch uiteindelijk bij Hifi-Corner.nl besteld en dus niet bij Lsound.eu.

De reden waarom bij Hifi-Corner.nl is het volgende:
•   Proef/bedenktijd: 14 dagen lijkt me voldoende.
•   Niet tevreden: Retourkosten liggen lager dan bij Lsound.
•   Hifi-Corner: Een winkel in de Benelux.

Gefeliciteerd, ga je geen spijt van krijgen.
Beter ook zo, bij hf corner maakt het iets makkelijker bij problemen of ruiling.
Ben benieuwd wat je ervan vind en of hij een knap plekkie kan krijgen.

mel

Quote from: Joske007 on December 24, 2012, 12:12:27
De compacte SVS SB13-Ultra is dan toch uiteindelijk bij Hifi-Corner.nl besteld en dus niet bij Lsound.eu.

De reden waarom bij Hifi-Corner.nl is het volgende:
•   Proef/bedenktijd: 14 dagen lijkt me voldoende.
•   Niet tevreden: Retourkosten liggen lager dan bij Lsound.
•   Hifi-Corner: Een winkel in de Benelux.

Wanneer wordt deze ongeveer geleverd? Mag ik vragen wat de leverkost is?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

#638
De SVS SB13-Ultra wordt, ten laatste vrijdag gratis geleverd (geen verzendingskosten)  ;)

Iemand die in de buurt van Antwerpen woont, waarbij ik thuis een demo kan zien "Hoe meten en werken met Rew"?
Lijkt me makkelijker dan hier een week lang vragen stellen  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: Joske007 on December 25, 2012, 19:54:58
De SVS SB13-Ultra wordt, ten laatste vrijdag gratis geleverd (geen verzendingskosten)  ;)

Iemand die in de buurt van Antwerpen woont, waarbij ik thuis een demo kan zien "Hoe meten en werken met Rew"?
Lijkt me makkelijker dan hier een week lang vragen stellen  ;D

Ik ben van Antwerpen maar ik ben nog maar net zelf aan het leren, en ik heb wss nog bijna evenveel vragen als jij
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

Quote from: mel on December 25, 2012, 20:59:02
Ik ben van Antwerpen maar ik ben nog maar net zelf aan het leren, en ik heb wss nog bijna evenveel vragen als jij
Voorlopig heb je je eerste metingen eruit  :thumbs-up:,boel dingen zal je gaande weg vanzelf leren.
De rest moet met wat hulp wel lukken vermoed ik.

jvanhambelgium

Quote from: Joske007 on December 25, 2012, 19:54:58
De SVS SB13-Ultra wordt, ten laatste vrijdag gratis geleverd (geen verzendingskosten)  ;)

Iemand die in de buurt van Antwerpen woont, waarbij ik thuis een demo kan zien "Hoe meten en werken met Rew"?
Lijkt me makkelijker dan hier een week lang vragen stellen  ;D

Ik ben van Antwerpen en krijg vrijdag Mel al op bezoek voor oa wat rond REW en wat luisteren etc.  :popcorn: :popcorn:
Er is eventueel daarna ook wel wat mogelijk hoor, als je dit een keertje wil doen.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Quote from: jvanhambelgium on December 26, 2012, 22:02:10
Ik ben van Antwerpen en krijg vrijdag Mel al op bezoek voor oa wat rond REW en wat luisteren etc.  :popcorn: :popcorn:
Er is eventueel daarna ook wel wat mogelijk hoor, als je dit een keertje wil doen.
Goed bezig weer  :thumbs-up: en gezellig   :coffee:  :music:
Have fun heren.

Joske007

#643
Quote from: jvanhambelgium on December 26, 2012, 22:02:10
Ik ben van Antwerpen en krijg vrijdag Mel al op bezoek voor oa wat rond REW en wat luisteren etc.  :popcorn: :popcorn:
Er is eventueel daarna ook wel wat mogelijk hoor, als je dit een keertje wil doen.

Oké, lijkt me leuk en leerzaam om zeker af te spreken  ;D
(Bedankt, je hebt PM)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

blackball147

hallo iedereen,

hier iemand van net onder antwerpen die zich, via de te koop sectie, een 20-39 PCI zal aanschaffen.

gelijk ook een paar vragen: zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129438.msg2325474#new

vreemd genoeg vind ik weinig terug over dit specifiek model. dat het al een wat ouder model is, heb ik wel door, maar bv ook op de site van SVS zelf niks te vinden.

kan iemand me een beetje helpen naar het vinden van specs, etc.

ook jullie persoonlijke ervaring hoor ik graag!!

mel

#645
Ik dacht dat de prestaties van een svs PC13 ULTRA dezelfde zijn als de svs PB13 ULTRA, maar is dit ook zo??
Alleen al de opstelling van de driver is totaal anders ( in de eerste naar onderen en in de tweede naar voor )

Gr
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

#646
Ik ben hier thuis in het bezit van een demo-model Velodyne SPL-1200 Ultra.

Iemand die graag zijn SVS SB13-Ultra eens naast de Velodyne wil testen, kunnen we eens kijken of er bij hem of bij mij thuis enig verschil tussen beiden is  :popcorn:
(omgeving Antwerpen).
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Staaled

Quote from: mel on December 31, 2012, 12:15:16
Ik dacht dat de prestaties van een svs PC13 ULTRA dezelfde zijn als de svs PB13 ULTRA, maar is dit ook zo??
Alleen al de opstelling van de driver is totaal anders ( in de eerste naar onderen en in de tweede naar voor )

Gr
Hij klinkt hetzelfde, maar heeft ietsje minder output.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jvanhambelgium

Quote from: mel on December 31, 2012, 12:15:16
Ik dacht dat de prestaties van een svs PC13 ULTRA dezelfde zijn als de svs PB13 ULTRA, maar is dit ook zo??
Alleen al de opstelling van de driver is totaal anders ( in de eerste naar onderen en in de tweede naar voor )

Gr

De theorie is dat de PB13 *iets* dieper en meer lineair is als de PC13 in bepaalde regio's
Iets dieper gaat omdat de volume van de box wat meer als de krabpaal-versie
Inhoud van de PB13=199.55 literkes
Inhoud van de PC13=151.48 literkes

"In the world of bass, volume is always king"


De PC13 is dan mogelijks weer een stukje "makkelijker" ergens weg te zetten natuurlijk ... je heb m'n PB13 gezien vorig week ... het is een flinke kist !

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mel

Quote from: Hipster on December 31, 2012, 14:13:50
Hij klinkt hetzelfde, maar heeft ietsje minder output.

En ietsje is eigenlijk verwaarloosbaar? Bijna niet te horen? ;)

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820