Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

mel

Dus die pieken en dalen maken dat je sub niet strak genoeg klinkt?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Frank

Dag allemaal, ben nieuw op dit forum en sta op het punt om een svs  ultra aan te schaffen.
Sta nog in dubio om een jl audio f113 te kopen ( 2e hands via mp ) maar in alle reviews lijkt de svs er beter uit te komen. Het is voor zowel Ht als gewoon muziek. Nu ben ik ook sinds gisteren afgeleid door het merk seaton submersive. Wie van jullie kan me wat advies hierin geven welke van de drie ik moet kiezen? Hellluuuppp !! Ik wil voor de 2e kerstdag een beslissing nemen.
Mijn kamer waarin ik de sub beluister  is 6x6 meter en aansluitend een open keuken van ca. 30m2.
Ik twijfel dus tussen de
* svs pb 13 ultra
* jl audio f113
* seaton submersive

Wie van het forum kan / wil me helpen met de keuze te maken? :worship:

Bijvoorbaad dank allemaal.
Frank
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

jvanhambelgium

Quote from: Frank on December 23, 2012, 00:13:10
Dag allemaal, ben nieuw op dit forum en sta op het punt om een svs  ultra aan te schaffen.
Sta nog in dubio om een jl audio f113 te kopen ( 2e hands via mp ) maar in alle reviews lijkt de svs er beter uit te komen. Het is voor zowel Ht als gewoon muziek. Nu ben ik ook sinds gisteren afgeleid door het merk seaton submersive. Wie van jullie kan me wat advies hierin geven welke van de drie ik moet kiezen? Hellluuuppp !! Ik wil voor de 2e kerstdag een beslissing nemen.
Mijn kamer waarin ik de sub beluister  is 6x6 meter en aansluitend een open keuken van ca. 30m2.
Ik twijfel dus tussen de
* svs pb 13 ultra
* jl audio f113
* seaton submersive


http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archived/8152-jl-audio-fathom-f113.html#axzz2FmUvozoG

http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archived/8149-svs-pb13-ultra-15-hz-tune.html#axzz2FmUvozoG


Tja .. geen eenvoudige keuze hé.
Deze SVS PB13 zijn met de "oude" 750W BASH amp , net het 1000W van vandaag (maar ik denk niet dat er veel verschil op zit)

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Ejorne

Quote from: mel on December 22, 2012, 23:37:42
Dus die pieken en dalen maken dat je sub niet strak genoeg klinkt?

Onderandere. Maar mijn ervaring is dat de nagalm een veel groter effect heeft op de strakheid. De nagalm is goed in kaart te brengen met de waterfall grafiek in REW

mel

Quote from: Ejorne on December 23, 2012, 09:43:05
Onderandere. Maar mijn ervaring is dat de nagalm een veel groter effect heeft op de strakheid. De nagalm is goed in kaart te brengen met de waterfall grafiek in REW

Ok, dus als ik het goed begrijp kunnen pieken met bvb een anti mode opgelost worden. Maar hoe los je dan nagalm op???
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

yorkie13

plaatsing en akoetische aanpassingen.

mel

Quote from: RA SUBS on December 23, 2012, 09:51:22
plaatsing en akoetische aanpassingen.

ok, en nu in mensentaal  ;D ;)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

#607
Quote from: mel on December 23, 2012, 10:13:07
ok, en nu in mensentaal  ;D ;)
Hoe een sub in een ruimte klinkt is afhankelijk van :
1 de ruimte "an sich" (= de afmetingen en vorm van die ruimte)
2 wat er in de ruimte staat ( meubilair e.d , maar ook bijv basstraps   :google: zijnde akoestische maatregelen)

3 de positie in de ruimte van de sub tov de luisterplek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Mel,
Als je de keuze nog niet gemaakt mocht hebben of je twijfels er nog steeds zijn, je kan ook gewoon de sub naar keuze, bv de goedkoopste op je twijfellijstje bestellen.
Mocht je nadien toch niet tevreden zijn, dan kan je na de proefperiode van 45 dagen bij "Lsound.eu" de sub gewoon terugsturen of ruilen tegen een hoger/beter model.

Zo koop je geen kat in de zak, want een sub in je eigen kamer beluisteren/testen is nog altijd de mooiste en beste oplossing.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Quote from: Hipster on December 23, 2012, 14:39:04
Hoe een sub in een ruimte klinkt is afhankelijk van :
1 de ruimte "an sich" (= de afmetingen en vorm van die ruimte)
2 wat er in de ruimte staat ( meubilair e.d , maar ook bijv basstraps   :google: zijnde akoestische maatregelen)

3 de positie in de ruimte van de sub tov de luisterplek.
Ik had het niet mooier kunnen omschrijven  :D

Staaled

Quote from: morca on December 23, 2012, 20:01:25
Ik had het niet mooier kunnen omschrijven  :D
Als het maar goed klinkt. ;) :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Quote from: Joske007 on December 23, 2012, 19:51:04
Mel,
Als je de keuze nog niet gemaakt mocht hebben of je twijfels er nog steeds zijn, je kan ook gewoon de sub naar keuze, bv de goedkoopste op je twijfellijstje bestellen.
Mocht je nadien toch niet tevreden zijn, dan kan je na de proefperiode van 45 dagen bij "Lsound.eu" de sub gewoon terugsturen of ruilen tegen een hoger/beter model.

Zo koop je geen kat in de zak, want een sub in je eigen kamer beluisteren/testen is nog altijd de mooiste en beste oplossing.

Ja , das juist maar de transportkosten mag je niet onderschatten hoor.
Vb 1 transport van L sound naar hier :  +/- 70 euro - Terugzenden naar L sound: reken maar ongeveer het dubbele als particulier.
En dan een tweede sub terug transportkosten  :crazy: :crazy:

Maar het is idd een optie

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Raymond187

of zet een verzoekje uit hier op HTforum of iemand uit je provincie bij je op visite wit komen met zijn sub voor een eerste indruk :)

jvanhambelgium

Quote from: Raymond187 on December 24, 2012, 08:40:44
of zet een verzoekje uit hier op HTforum of iemand uit je provincie bij je op visite wit komen met zijn sub voor een eerste indruk :)

Yeah right, een sub van 30x30x30 van 20kg neem je nog onder arm ... het grotere werk (vb PB13) ga je echt niet effe op visite nemen ;-)

De PB13 kan de TS eventueel wel komen beluisteren bij mij in Antwerpen, en als hij z'n eigen sub dan meeneemt kan er vergeleken worden.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raymond187

Wat weegt die sb13 ultra dan?

40 kilo moet je makkelijk alleen kunnen opbeuren. 80 kilo wordt een ander verhaal idd zoals de PB13 ultra.

high-q

Quote from: Raymond187 on December 24, 2012, 09:35:40
Wat weegt die sb13 ultra dan?

40 kilo moet je makkelijk alleen kunnen opbeuren. 80 kilo wordt een ander verhaal idd zoals de PB13 ultra.

Gewicht is één, de PB13 is ook ongemakkelijk groot en daarom moeilijk in je eentje te tillen ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jvanhambelgium

Quote from: high-q on December 24, 2012, 09:38:05
Gewicht is één, de PB13 is ook ongemakkelijk groot en daarom moeilijk in je eentje te tillen ;D

Absoluut, die PB13 z'n zwaartepunt ligt ook ongelooflijk slecht  :D
2 man is echt geen luxe...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raymond187

Quote from: high-q on December 24, 2012, 09:38:05
Gewicht is één, de PB13 is ook ongemakkelijk groot en daarom moeilijk in je eentje te tillen ;D
Ach.. ff de broekriem erom heen en opbeuren :D

Anders ff de vrouwlief charteren hehehe :p

Anders oplossing is dat degene die de Sub wil kopen langs komt. Thuis is beste oplossing, maar om een eerste in op te vangen bi iemand thuis is ook prima. gebeurd niet zo vaak dat als je een sub ervaart bij iemand en je bent daar lyrisch over dat de sub bij jou thuis zwaar klote is. je moet sowieso spelen met plaatsing en instellingen.


jvanhambelgium

Quote from: Raymond187 on December 24, 2012, 09:47:39
Thuis is beste oplossing, maar om een eerste in op te vangen bi iemand thuis is ook prima. gebeurd niet zo vaak dat als je een sub ervaart bij iemand en je bent daar lyrisch over dat de sub bij jou thuis zwaar klote is. je moet sowieso spelen met plaatsing en instellingen.

Absoluut, en omgekeerd ook hé.Zo denk ik dat ik nog steeds met m'n PB13 aan de haal moet om hem beter te positioneren want volgens mij staat hij nog niet helemaal goed, alhoewel het op zich niet slecht klinkt natuurlijk.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Midstar

Quote from: mel on December 24, 2012, 00:53:46
Ja , das juist maar de transportkosten mag je niet onderschatten hoor.
Vb 1 transport van L sound naar hier :  +/- 70 euro - Terugzenden naar L sound: reken maar ongeveer het dubbele als particulier.
En dan een tweede sub terug transportkosten  :crazy: :crazy:

Maar het is idd een optie

Had hifi corner nu ook geen 10 dagen op proef garantie?
Lijkt mij een stuk makkenlijker omruilen dan bij lsound.
In een dag kan je wel weten of de sub voldoet.

Succes met wat je keuze ook mogen wezen.

Staaled

Waarom onnodig de keuze compliceren?
Een sub kies/maak je aan de hand van : ruimte , gebruik en budget.

Grote ruimte en puur HT bij de eis van 1 SVS sub maakt een gepoorte sub onontkoombaar.
Budget is dan wel of niet toereikend voor een PB13Ultra. :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Frank

Ik hen hificorner gesproken en hebben  idd. 10 dagen geld terug garantie. Verzendkosten retour moet je dan zelf regelen ( misschien ook wel logisch ).
Maar is er iemand of kent er iemand op dit forum die reeds een pb13 ultra heeft staan waar ik hem even kan beluisteren / voelen. Het liefst in een straal van 50 km. In de straal van Nijmegen. Waar ik hem even kan beluisteren. Hificorner Groningen is toch wel ff. 2 uur en weer 2 uur terug rijden pfff.
Ik ben benieuwd naar de reacties, ik ben jullie dankbaar :worship:

Gr. Frank
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

Raymond187

Quote from: jvanhambelgium on December 24, 2012, 09:55:07
Absoluut, en omgekeerd ook hé.Zo denk ik dat ik nog steeds met m'n PB13 aan de haal moet om hem beter te positioneren want volgens mij staat hij nog niet helemaal goed, alhoewel het op zich niet slecht klinkt natuurlijk.
Same here. In het begin vond ik de SVS erg tegen vallen tov mijn vorige Sub (REL Stadium).

Aantal films gekeken (oohh wat een straf :D ) DSP instellingen van de receiver gebruikt en die van de SVS beetje verplaatsen. En 40CM meer naar rechts geplaatst en 30CM van de muur af. Klinkt een stuk beter en ben zeker tevreden.
De PB12 nds is qua HT een betere sub dan mijn vorige, maar muzikaal vind ik hem totaal niet, maar dat boeit me niet want de sub staat toch uit met stereo  :thumbs-up:

mel

Quote from: Hipster on December 24, 2012, 10:25:22
Waarom onnodig de keuze compliceren?
Een sub kies/maak je aan de hand van : ruimte , gebruik en budget.

Grote ruimte en puur HT bij de eis van 1 SVS sub maakt een gepoorte sub onontkoombaar.
Budget is dan wel of niet toereikend voor een PB13Ultra. :)

Ik neem mijn tijd om alle opties te overwegen en alle tips te doorlezen.
Ik ben gestart met 3 moglijke 'kandidaten' nl de SVS PB12-Plus DSP   -  eventueel de SVS PB13-Ultra DSP  -  SVS SB13-Ultra
De SVS SB13-Ultra valt er al af, het is snel duidelijk geworden dat er voor hetzelfde geld als deze laatste je beter  de PB12 PLUS DSP kan nemen.
Maar  nu is er eventueel nog een optie bijgekomen nl: 2 x SVS PB12-NSD DSP, zelfde prijs als 1x de PB12 PLUS DSP.
Dat zijn dan natuurlijk wel 2 van zon grote ' kisten' in mijn HT, maar als het kwalitatief beter is zeker te overwegen!
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Raymond187

2*12PB nds KAN beter zijn mits je de ruimte hebt om de juiste plaatsing te vinden en REW.