Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

1198

#425
Hmm.. bedankt voor de info.

Nu na een paar uurtjes spelen even de subversterker gevoeld maar die voelt zoals verwacht warm aan maar niet heet ofzo. (Mijn Marantz receiver is echt gewoon onprettig om vast te houden zo heet na een paar uur!!). Toch vind ik de woofer aardig tekeer gaan ondanks het lage volume. (-25dB).

Sub in de rechterhoek van de kamer naast de deur (dus een dikke meter vanaf de hoek). Dus zou zeggen wel een mooie afstand.
Ik geef hem nog wel een dagje anders zou een PB13Ultra misschien toch de betere keus zijn.  :sarcasm:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

RalphH

Vergis je even niet wat de ruimte en plaats daarin doen. Check bijv even mijn (en alle andere) graphs in het instel topic gestart door morca. Je kunt nog zon dikke sub neerzetten, als ie op de verkeerde plek staat ben je verloren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

1198

Vandaag een Ultra opgehaald en jongens toch. Als dit nog beter moet worden na een paar weken inspelen  :pompom: :pompom:. De driver zie je de helft van de uitslag maken tegenover de SB13plus en toch meer impact  :blink:

Op de afmeting en dat (hoogbesmettelijke) glossy black na echt  :worship: :worship:  :nopompom:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3


jvanhambelgium

Quote from: 1198 on August 13, 2012, 20:28:25
Vandaag een Ultra opgehaald en jongens toch. Als dit nog beter moet worden na een paar weken inspelen  :pompom: :pompom:. De driver zie je de helft van de uitslag maken tegenover de SB13plus en toch meer impact  :blink:

Op de afmeting en dat (hoogbesmettelijke) glossy black na echt  :worship: :worship:  :nopompom:


Yep, mijn PB13 gaat ook nooit meer de deur uit ;-)  >:D >:D >:D >:D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

larsie

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

high-q

Quote from: 1198 on August 13, 2012, 20:28:25
Vandaag een Ultra opgehaald en jongens toch. Als dit nog beter moet worden na een paar weken inspelen  :pompom: :pompom:. De driver zie je de helft van de uitslag maken tegenover de SB13plus en toch meer impact  :blink:

Op de afmeting en dat (hoogbesmettelijke) glossy black na echt  :worship: :worship:  :nopompom:

Gefeliciteerd met je aankoop, glossy black vind ik persoonlijk de mooiste uitvoering  :headbanging:

Quote from: jvanhambelgium on August 13, 2012, 20:45:47
Yep, mijn PB13 gaat ook nooit meer de deur uit ;-)  >:D >:D >:D >:D

Die van mij voorlopig ook niet  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Petertyuh

Quote from: 1198 on August 13, 2012, 20:28:25
Vandaag een Ultra opgehaald en jongens toch. Als dit nog beter moet worden na een paar weken inspelen  :pompom: :pompom:. De driver zie je de helft van de uitslag maken tegenover de SB13plus en toch meer impact  :blink:

Op de afmeting en dat (hoogbesmettelijke) glossy black na echt  :worship: :worship:  :nopompom:
Dat is nu het verschil met een kleine gesloten en grote gepoortte behuizing. Maar wat zijn het een lekkere subwoofers zeg. Ik heb dan het kleine broertje, de PB12 NSD, maar ik ben er ook helemaal verliefd op. Misschien (=waarschijnlijk) komt er ook nog eens de grootste te staan.

Maulicious

Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg je de zware PB13Ultra uit de doos en netjes op z'n plek? Met 3 man sterk?
LG OLED65B6 | Onkyo 805e | Phonar P300UK/P200/Critica 7.1 | PS4pro | Dune HD Max | HTPC

Flavio

#434
Quote from: Maulicious on October  2, 2012, 09:15:21
Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg je de zware PB13Ultra uit de doos en netjes op z'n plek? Met 3 man sterk?

Met twee man is de PB13 makkelijk te tillen.

Als je de doos aan de boven kant opensnijdt kan je hem daarna kantelen en de doos omhoog tillen en daarna de subwoofer weer kantelen.

Ik heb een houten vloer en ik zet de subwoofers altijd even op een deken en sleep ze dan naar hun plek. Op vloerbedekking lukt dat met een laken misschien ook wel.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Raymond187

Feli met je nieuwe sub SVS :)

Ben jaloers. ik wil me REL stadium II verkopen en een SVS in huis nemen, omdat ik de sub vooral voor HT gebruik en niet meer voor stereo.

De SVS is alleen nergens te beluisteren hier in Amersfoort  :mad: en even via Lsound bestellen en er later achter komen dat ik beter een ander model had kunnen kopen heb ik ook geen zin in.

Onze huiskamer is 5x6.Zal de SVS PB12-NSD DSP voldoende zijn?

De 12 DD en 15DD zijn uiteraard betere subs, maar ook >3 x duurder

Als iemand een winkel weet in de buurt van Amersfoort(of in de buurt) waar ik een luister sessie kan houden dan hoor ik het graag :)

yorkie13

heb vroeger een Rel Stadium II gehad, leuk voor stereo.
Maar een SVS PB12nsd speelt deze zeker weg op HT gebied.

mijn ruimte is ook 5 x 6, en op dit moment heb ik er een PC12 nsd en SB 12NSD staan.

1198

Quote from: Flavio on October  2, 2012, 13:03:52
Met twee man is de PB13 makkelijk te tillen.

Als je de doos aan de boven kant opensnijdt kan je hem daarna kantelen en de doos omhoog tillen en daarna de subwoofer weer kantelen.

Ik heb een houten vloer en ik zet de subwoofers altijd even op een deken en sleep ze dan naar hun plek. Op vloerbedekking lukt dat met een laken misschien ook wel.

Heb hem zelf ook gewoon een aantal keren omgerold op een dekbed totdat ik de binnendoos eraf kon tillen. Beste klus om het ding in je eentje op zijn plaats te krijgen in ieder geval  :D  Een SB-Ultra gaat nog maar een PB is wel ff 30kg meer  :-X
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Raymond187

Quote from: RA SUBS on October  2, 2012, 19:40:10
heb vroeger een Rel Stadium II gehad, leuk voor stereo.
Maar een SVS PB12nsd speelt deze zeker weg op HT gebied.

mijn ruimte is ook 5 x 6, en op dit moment heb ik er een PC12 nsd en SB 12NSD staan.
hi Ralph :)

13 jaar terug vond ik stereo belangrijker. Nu is HT belangrijker dus een HT sub zou leuk zijn.

In welk opzicht is de SVS PB12nsd beter dan de Stadium in HT? Hij gaat niet lager, maar die 1 hz verschil hoor je toch niet.

Eigenlijk moet de Sub kleiner worden van de vrouw, maar deze is ongeveer zelfde maat. een 12DD is mij te duur.

Iemand deze beschikbaar om te komen beluisteren? iig in de buurt van Amersfoort. max 50km.

high-q

Quote from: Raymond187 on October  2, 2012, 15:42:12
De SVS is alleen nergens te beluisteren hier in Amersfoort  :mad: en even via Lsound bestellen en er later achter komen dat ik beter een ander model had kunnen kopen heb ik ook geen zin in.

Je kunt ook je research doen door verschillende fora af te struinen en reviews te lezen. Zelf heb ik op basis van wat ik nodig had voor mijn ruimte, verschillende threads op verschillende fora en de reviews blind een bestelling gedaan bij L-Sound. Tot op het moment geen enkele spijt van gehad! Enige waar ik nu nog aan moet werken is een betere integratie in de HT.

De enige bekende SVS killers die ik ken zijn in mijn ogen Velodyne en JL-Audio, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Met high-q eens, met lezen kom je een eind en een sub is lang niet zo smaakgevoelig als een setje full range speakers en is plaatsing en intergratie alles.
Als de specs en de reviews wat jou betreft in orde zijn, is het enige nog dat ie het doet (mits je tweedehands gaat).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Quote from: Raymond187 on October  3, 2012, 11:59:19
hi Ralph :)

13 jaar terug vond ik stereo belangrijker. Nu is HT belangrijker dus een HT sub zou leuk zijn.

In welk opzicht is de SVS PB12nsd beter dan de Stadium in HT? Hij gaat niet lager, maar die 1 hz verschil hoor je toch niet.

Eigenlijk moet de Sub kleiner worden van de vrouw, maar deze is ongeveer zelfde maat. een 12DD is mij te duur.

Iemand deze beschikbaar om te komen beluisteren? iig in de buurt van Amersfoort. max 50km.

Een SVS PB12 als HT-sub maakt gehakt van een REL....  O0

REL claimt vaak dat hun subs zo laag gaan, maar zo enorm laag gaan ze echt niet als dat de specs beweren. SVS claimt ook dat hun subs heel laag gaan en die gaan dat ook en met behoorlijke SPL's. Bv een PB12-NSD tikt de 100 dB aan op 20 Hz, dat zie ik een REL nog niet doen.

Voor HT is een SVS echt een betere keus dan een REL. Voor muziek vind ik hem ook super, mits goed afgeregeld (geldt voor elke sub).

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13


morca

Quote from: high-q on October  3, 2012, 16:34:08


De enige bekende SVS killers die ik ken zijn in mijn ogen Velodyne en JL-Audio, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
DIY ........... niet te vergeten  :music:

Timvg


Mario D

Quote from: Timvg on October  3, 2012, 23:05:43
En



:angel:


Met die slang er boven, het lijkt wel een mobiele airco.  :D

Raymond187

Thanks for the replies.

UIteraard heb ik aantal fora's door gelezen en reviews. Het ging mij meer om de persoonlijke mening van Ralph aka RAsubs, omdat ik weet dat hij ook de stadium II heeft gehad en de BK en uiteraard en nu de SVS. Als je beide hebt gehad dan is je mening gegronder dan alleen de specs op papier naast elkaar te houden.

RAsubs zijn reply geeft aan dat hij het eens is met bovenstaande. Dat de PB12-NDS kwa HT beter is dan me REL ben ik wel van overtuigd. Vooral, omdat ik de REL tijdens HT ok vind tijdens films kijken en niet geweldig. En zeker niet nadat ik de 15DD had gevoelt bij een kennis.

Ik zag een PB12+ 2e hands te koop staan. ff meten thuis en vrouw lief tijdens een massage vragen of ze dat ok vind  :inlove:
Enige goeie argument is dat we een zolder hebben van 12m x 6m en plan is toch echt om daar een x een leuke HT kamer van te maken en als ik dan een kleine sub de NDS heb is die niet zwaar genoeg om die ruimte te vullen en moet ik of er 1 bijkopen of vervangen.


high-q

Quote from: morca on October  3, 2012, 22:13:26
DIY ........... niet te vergeten  :music:

Uiteraard ;)

Quote from: Raymond187 on October  4, 2012, 08:52:52
Thanks for the replies.

UIteraard heb ik aantal fora's door gelezen en reviews. Het ging mij meer om de persoonlijke mening van Ralph aka RAsubs, omdat ik weet dat hij ook de stadium II heeft gehad en de BK en uiteraard en nu de SVS. Als je beide hebt gehad dan is je mening gegronder dan alleen de specs op papier naast elkaar te houden.

RAsubs zijn reply geeft aan dat hij het eens is met bovenstaande. Dat de PB12-NDS kwa HT beter is dan me REL ben ik wel van overtuigd. Vooral, omdat ik de REL tijdens HT ok vind tijdens films kijken en niet geweldig. En zeker niet nadat ik de 15DD had gevoelt bij een kennis.

Ik zag een PB12+ 2e hands te koop staan. ff meten thuis en vrouw lief tijdens een massage vragen of ze dat ok vind  :inlove:
Enige goeie argument is dat we een zolder hebben van 12m x 6m en plan is toch echt om daar een x een leuke HT kamer van te maken en als ik dan een kleine sub de NDS heb is die niet zwaar genoeg om die ruimte te vullen en moet ik of er 1 bijkopen of vervangen.

Ik snap je punt. Op het moment dat ik mijn online research deed had ik nog niks staan en was ik alleen bekend met de subs die ik in verschillende audioshops heb gehoord, waarop ik op dat moment niet genoeg van onder de indruk was. 

Ik zag dat L-Sound tegenwoordig ook Ken Kreisel doet. Ben ik zelf niet bekend mee, maar misschien dat je het mee kunt nemen in je vergelijking. Zelf heb ik de DD15+ bij een forumgenoot in actie gehoord/gevoeld, dat was best indrukwekkend. Als ik me niet vergis staat die qua prestaties ongeveer gelijk aan de oude DD18.

Als je de volledige ruimte gaat gebruiken als HT zou ik er wel alvast rekening mee houden dat je een sub kiest die voor de inhoud van jouw ruimte genoeg druk produceert. Even berekenen wat voordeliger is: Twee kleine of één grote (lees dure).
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


1198

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3