Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Sphinkx

Hmm. Bedankt. Ga ik eens proberen...

De SVS heeft 2 connectors. Die heb ik reeds eens verstoken en hetzelfde effect. Kabel heb ik wel nog niet getest. Kan een kabel zomaar stuk gaan?  :-\

Kan uiteraard ook aan mijn processor liggen. Maar die is nog geen jaar oud. Maar het is altijd een mogelijkheid natuurlijk... Hopelijk is dit niet het geval natuurlijk...
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

GPO

Quote from: Sphinkx on September 21, 2011, 09:11:03
Ik heb een probleempje met mijn SVS PB12+ sub...    :(

Set-Up

Marantz AV7005 & MM8003
Panasonic TH46PZ85 & BD55
B&W S3 603 - B&W S3 602 - B&W S3 601 - B&W S3 LCR600 Center
SVS PB12+

Versterker - Processor zijn met XLR's verbonden. Langs al mijn boxen heb ik geluid. Geen probleem daar. Kabel van mijn SVS gaat rechtstreeks naar mijn Processor. Dit is zoals het hoort volgens de handleiding. Wanneer ik echter een testtoon laat lopen komt er geen geluid uit mijn SVS.

Vanaf 80 Hz moet mijn SVS het laag overnemen. Gain staat op ongeveer 1/4 - 1/3. Phase staat uit. Ik heb de instelling disabled waarbij ik op mijn sub instel vanaf wanneer hij de lage tonen moet overnemen.

Tijd terug merkte ik op dat mijn SVS niet opsprong automatisch. Normaal gezien moet hij dit doen als hij lage tonen krijgt. Daarom heb ik die maar op altijd aan gezet. Maar ik krijg nog steeds geluid. Het groen ledje brand wel. Wanneer ik mijn sub opzet hoor ik ook een stil 'plofje'. Dat is normaal volgens mij...

Iemand een idee wat ik verkeerd gedaan heb, of kan er iets stuk zijn aan mijn sub? Ik heb reeds eens naar de weerstand gekeken maar die was nog goed. Heb die voor alle zekerheid wel vervangen maar dat was dus niet nodig.


Maar wat is er dan onlangs veranderd in je setup? Je geeft aan dat je sub van automatisch naar altijd aan hebt gezet, maar is er dan nog meer wat je veranderd hebt?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Sphinkx

Goh. Vanalles een beetje... Mijn gewone interlinks vervangen door XLR's afgelopen weekend. Vorig jaar heb ik voor + eindversterker gekocht ipv enkel receiver. Bij set up daarvan had ik geluid uit mijn sub. Maar nu dus niet meer...

In tussentijd ook beetje zitten verhuizen van apparatuur. Daarbij moet dus iets verkeerd gegaan zijn... Ik heb nu mijn interlink vervangen van ene uitgang van mijn SVS naar mijn andere en onmiddelijk geluid. Dus ofwel is die ene stuk, anders moet je gewoon die als default gebruiken. Maar dat is het niet volgens mij want ik dacht dat je om het even welke kan gebruiken...

Anyway. Long story short. Hij werkt terug   ;D

Thx voor de hulp  :)
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

boekhour

#353
Nou, de SVS SB-13plus is binnen. Nog een hele toer om hem uit te pakken en neer te zetten. Wat wil je met een kubusje van een dikke 40cm doorsnede, maar eentje die wel over de 40kg weegt. Ik had een Rel storm III en nu weet ik wat ik heb gemist met films. Echte slam/ beuken en met muziek ook heel strak en gecontroleerd, ook op hogere volumes. Vooral als het harder ging hoorde je de Rel in elkaar storten. Hier niet, deze gaat maar door, ik merk dat ik veel headroom over heb. Leuk voor als de buren een avondje weg zijn. Kortom, een zeer tevreden man hier, SVS rules nog steeds, de koning van de subwoofers. Binnenkort de DSP mogelijkheden uitproberen.

Wel altijd weer een gedonder met plaatsing. In alle hoeken geluid behalve op de luisterplek, valt de bas zo 8 db terug. Sub op luisterplek gezet en alle hoeken en gaten van de ruimte verkend met een db meter. Ik moet hier nog verder mee experimenteren. De nieuwe versterker is met het display en draaiknop overigens bijzonder makkelijk te bedienen. Hierbij wel een beetje lastig dat het display met draaknop achterop de versterker zit.

Het versturen vanuit Noorwegen heeft wel 10 dagen in beslag genomen, met name door de Kerst maar Schenker, de transporteur had ook een fout gemaakt en gisteren boden ze aan om hem per koerier langs te brengen, erg netjes.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

larsie

Hier ook een svs sb13 plus binnen. En ook hier een grote verbetering tov de Dali helicon 800 die eerst de sub voor hun rekening namen. Omdat deze gepoort zijn had ik een dikke ongecontrleerde basbult. Het is nu veel strakker! Alleen met muziek speel ik nog steeds zonder.

Helaas helaas heeft hij het maar een week gedaan. De interne versterker vertoont kuren. Dus is er nu een andere onderweg uit Noorwegen. Maar deze zit nu vast bij de douane. lekker!

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

boekhour

Quote from: larsie on December 30, 2011, 18:49:42
Hier ook een svs sb13 plus binnen. En ook hier een grote verbetering tov de Dali helicon 800 die eerst de sub voor hun rekening namen. Omdat deze gepoort zijn had ik een dikke ongecontrleerde basbult. Het is nu veel strakker! Alleen met muziek speel ik nog steeds zonder.

Helaas helaas heeft hij het maar een week gedaan. De interne versterker vertoont kuren. Dus is er nu een andere onderweg uit Noorwegen. Maar deze zit nu vast bij de douane. lekker!

Das wel kort een week... wat zijn de kuren die je hebt? Wanneer had je je sub gekregen?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

larsie

2 weken geleden binnen gekregen. Maar gaf opeens geen geluid meer. Later met wat geklooi en deed hij het ineens weer. Later ging hij pulserend aan en uit. Nu niks meer.... helaas
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

boekhour

Quote from: larsie on December 31, 2011, 12:42:02
2 weken geleden binnen gekregen. Maar gaf opeens geen geluid meer. Later met wat geklooi en deed hij het ineens weer. Later ging hij pulserend aan en uit. Nu niks meer.... helaas

OK zelfde serie als die ik heb. Ik ben benieuwd. Lastig en dan op eigen kosten terugsturen? Hoe pakt lsound dit op?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

larsie

Nee Lsound stuurt een nieuwe versterker op met tools. En ik moet deze dan zelf gaan vervangen. Lijkt me niet moeilijk... 2 draadjes. Beter dan met die 50 kg de trap af! Alleen de douane heeft de versterker onderschept en doet nu moeilijk  :eh:
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

boekhour

Quote from: larsie on December 31, 2011, 13:24:29
Nee Lsound stuurt een nieuwe versterker op met tools. En ik moet deze dan zelf gaan vervangen. Lijkt me niet moeilijk... 2 draadjes. Beter dan met die 50 kg de trap af! Alleen de douane heeft de versterker onderschept en doet nu moeilijk  :eh:

OK dat is wel netjes van hun. En inderdaad vaak is het een dubbele draad van de versterker naar de woofer zelf. Is het een veel voorkomend probleem of ben jij de enige volgens hun ;-) Dan weet ik wat me eventueel nog te wachten staat
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

manta

Zojuist een mail gehad van L-sound dat nu ook Hificorner verdeler is van SVS voor de Benelux http://hificorner.nl/catalogsearch/result/?q=svs

:clapping:

master30

Hoe zijn de ervaringen met een auralex gramma oid onder de svs?
Welke zou onder mijn sub het best passen?
De diameter aan de onderkant is ongeveer 42cm
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

manta

Quote from: master30 on February 22, 2012, 15:49:56
Hoe zijn de ervaringen met een auralex gramma oid onder de svs?

+1

Persoonlijk vind ik dat de SVS voetjes (bij mijn pb10) goed hun werk doen, ik ben dus ook wel benieuwd of dit nog beter kan met bv een gramma oid.

HTip

Ik heb een Gramma gehad onder mijn SVS PC+ en dat was het verschil tussen kamer trilt mee en ik hoor alleen de sub ;) Overigens staat de werking van de (Great) Gramma/SubDude los van het merk subwoofer.

Bij een footprint van ca. 42 cm rond zou je een SubDude kunnen nemen. De sub steekt alleen iets over maar dat is geen probleem. Ga je richting de 50cm, dan zou ik een Great Gramma adviseren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

master30

#364
De subdude is 38x38, dan steekt mijn svs dus 2 cm over, is dat dan niet wankel? ik wil graag dat hij stevig staat.
Overigens is hij voor 59€ inclusief verzenden te vinden, is dit een goede prijs?

en een gramma? 58,42 cm x 38,1 x 6,985 cm, voor €60 inclusief

een great gramma 76,2 cm x 48,26 x 6,985 voor €91
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HTip

2 cm oversteek is geen probleem. Het zwaartepunt ligt toch voor een groot deel in het midden. Bij een Gramma steekt die ook iets over, maar alleen in de breedte. De Great Gramma is overkill voor jou sub. Prijzen zijn erg goed!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

master30

Quote from: HTip on February 23, 2012, 10:20:10
2 cm oversteek is geen probleem. Het zwaartepunt ligt toch voor een groot deel in het midden. Bij een Gramma steekt die ook iets over, maar alleen in de breedte. De Great Gramma is overkill voor jou sub. Prijzen zijn erg goed!

Een gramma wordt het, even wachten nog op een forumsponsor pm hierover, liefst bestel ik via dit forum.
Dan ben ik benieuwd wat mijn svs gaat doen.
Leggen jullie de gramma direct op het tapijt en de sub erop? Dan moet ik mijn dikke 40x40x5 tegel eronder weghalen.
En ik zal de Velodyne SMS-1 wel weer opnieuw moeten instellen, of ik laat hem er tussen weg, ik heb toch soms wat moeite om dat ding goed af te stellen.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HTip

Alvast gefeliciteerd! Het meeste effect krijg je met Gramma direct op de vloer. De kans dat je de SMS-1 opnieuw moet instellen in aanwezig, maar is denk ik niet veel. Misschien kan je het zelfs zonder.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

master30

Ik merk het vanzelf wel, eerst maar eens proberen.
Wie weet kan de sms-1 wel weg, scheelt weer een kastje
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HTip

Quote from: master30 on February 23, 2012, 16:03:21
Ik merk het vanzelf wel, eerst maar eens proberen.
That's the spirit!

Quote
Wie weet kan de sms-1 wel weg, scheelt weer een kastje
Reken daar maar niet op ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

master30

Nou hij ligt eronder sinds gisteravond.
Mijn eerste indrukken.

Die gramma is veel lichter als ik dacht, ik had verwacht dat het een zwaarder iets was.

Ik kijk op zolder en de bas dreunt echt minder naar beneden, je hoort hem wel, maar het dreunen is wel verminderd.
Dit is dan ook naar de buren toe verminderd hoop ik.
Geluid, ik moest wel even wennen, het lijkt opeens dat de sub een tikje zachter moet, de bas komt meer uit het geluidsbeeld.
De punch klinkt wat korter en strakker. De bas geeft mij nu wat meer druk gevoel in de oren. voorheen meer trillingen.
Heb ook nog eens zo'n tampon uit een baspoort gehaald, ik had 2 van de 3 dicht, met 1 poort klonk het voorheen te kolossaal, veel te zwaar.
nu lijkt dit wel beter te gaan en voel ik de bas meer druk op de oren geven dan dat de omgeving teveel gaat trillen.

tot zover ben ik wel tevreden.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HTip

Goede beschrijving van je veranderingen en precies wat een Gramma hoort te doen. Het is ook een normaal verschijnsel dat de sub na plaatsing zachter moet. Er gaat minder energie verloren in resonanties.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ejorne

Quote from: HTip on February 29, 2012, 16:30:24
Het is ook een normaal verschijnsel dat de sub na plaatsing zachter moet. Er gaat minder energie verloren in resonanties.

Ik had eigenlijk gedacht dat de energie afgifte van de sub behuizing onveranderd zou blijven en dat de gramma deze alleen dempt. Dat het geluid dus inderdaad strakker wordt maar wel zachter gaat doordat de energie die normaal weg kan vloeien en resonantie geluiden geeft niet meer aanwezig is. Natuurlijk prettig dat er geen resonantie geluid meer is maar daardoor had ik het idee dat de sub dus juist iets zachter zou gaan spelen dan zonder gramma...

Misschien moet ik ook maar eens zo'n grmma gaan proberen.  8)

morca

Quote from: master30 on February 23, 2012, 16:03:21
Ik merk het vanzelf wel, eerst maar eens proberen.
Wie weet kan de sms-1 wel weg, scheelt weer een kastje
De SVS metingen met de dsp van svs zelf zijn toch beter als de meeste sms metingen,en hele helemaal als je rekent wat die sms kost.
Dus niet kort bedoeld maar hier ben ik het zekers niet mee eens.

RonG

Quote from: master30 on February 29, 2012, 13:31:42
Nou hij ligt eronder sinds gisteravond.
Mijn eerste indrukken.

Die gramma is veel lichter als ik dacht, ik had verwacht dat het een zwaarder iets was.

Ik kijk op zolder en de bas dreunt echt minder naar beneden, je hoort hem wel, maar het dreunen is wel verminderd.
Dit is dan ook naar de buren toe verminderd hoop ik.
Geluid, ik moest wel even wennen, het lijkt opeens dat de sub een tikje zachter moet, de bas komt meer uit het geluidsbeeld.
De punch klinkt wat korter en strakker. De bas geeft mij nu wat meer druk gevoel in de oren. voorheen meer trillingen.
Heb ook nog eens zo'n tampon uit een baspoort gehaald, ik had 2 van de 3 dicht, met 1 poort klonk het voorheen te kolossaal, veel te zwaar.
nu lijkt dit wel beter te gaan en voel ik de bas meer druk op de oren geven dan dat de omgeving teveel gaat trillen.

tot zover ben ik wel tevreden.

Ik ervaar dus ongeveer hetzelfde echter alleen nog niet dat de bas strakker is. Maar van het weekend maar eens beginnen aan opnieuw afstellen.
Met buren hoef ik gelukkig geen rekening te houden :D