Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

yorkie13

probeer er eens een Auralex gramma onder, scheelt een heleboel doordreunen naar de buren.

CineSmurf

Die van mij staat gelukkig in de kelder en de kelder zit niet aan het huis van de buren vast.  :headbanging:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.


Ghosty J

Ik kijk altijd zaterdag middag film.
lekker rustig geen WAF die door het beeld kan lopen oid :D


Quote from: lincoln on January 22, 2011, 10:57:50
Even een serieuze vraag m.b.t. buren/omgeving.

Ik heb mijn sub nu een week of 3, en inmiddels wel een paar films gekeken uiteraard.
Nu zijn vrouw en kids op zaterdagochtend lekker foetsie, en kan ik kijken wat ik wil.
Dat doe ik de afgelopen 3 weken dus ook, zeg maar tussen ca. 10 en 12 uur.
Lijkt me een zeer schappelijke tijd jegens de buren toch?
Vandaag stond de buurman aan de deur, dat hij het allemaal wel erg hard vond, zijn kachel trilde helemaal, en nog wat andere zaken in huis.

Enerzijds denk ik: ach, zaterdag, tussen 10 en 12, wat maakt het uit.
Anderzijds kan ik me ook best indenken dat het vervelend is als je de film niet zit te kijken.

Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie speciale afspraken met de buren, draai je zacht, woon je vrijstaand, of..?
Wat vinden jullie van zaterdag ochtend/middag? moet kunnen, of niet?

Normaal gesproken keek ik doorgaans zaterdag avond een filmpje. (zal zo nu en dan ook nog wel gebeuren, maar dan zonder sub, of heel zacht.)

'k ben benieuwd  ;D


Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

el-jorge

Quote from: morca on January 13, 2011, 23:35:18
bedoel je voor alle speakers?

de onixen werden ook niet echt goed aangestuurd


Aangezien het over mijn oude set gaat, toch maar even reageren. Zoals ik toen al bij jullie aangaf vond ik dat de Denon te kort kwam voor de Onixen, ze klonken beter op mijn oude Marantz versterker.
De SVS is idd een probleempje, lijkt idd veel middentonen, dan komt er een stuk niks, en dan pas ga je hem weer horen/ voelen. Dat kan komen door de positie waarop die staat. Misschien door de hardheid van de kamer? Ik weet het niet :(
Over de audessy had ik nog niet nagedacht. Ik heb de audessy instellingen eens nagemeten met een DB-meter nadat die zichzelf had ingesteld, en het was behoorlijk accuraat, de afstanden die de audessy heeft ingesteld waren ook goed, ik zou ook niet weten wat ik daaraan moet veranderen?

Ik vind in ieder geval dat sinds ik verhuisd ben dat mijn SVS minder klinkt, want voor zo'n kleine sub kan het toch een aardig beest zijn. Terwijl je nu idd wat liijkt te missen :(
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

morca

Quote from: el-jorge on January 28, 2011, 14:57:04
Aangezien het over mijn oude set gaat, toch maar even reageren. Zoals ik toen al bij jullie aangaf vond ik dat de Denon te kort kwam voor de Onixen, ze klonken beter op mijn oude Marantz versterker.
De SVS is idd een probleempje, lijkt idd veel middentonen, dan komt er een stuk niks, en dan pas ga je hem weer horen/ voelen. Dat kan komen door de positie waarop die staat. Misschien door de hardheid van de kamer? Ik weet het niet :(
Over de audessy had ik nog niet nagedacht. Ik heb de audessy instellingen eens nagemeten met een DB-meter nadat die zichzelf had ingesteld, en het was behoorlijk accuraat, de afstanden die de audessy heeft ingesteld waren ook goed, ik zou ook niet weten wat ik daaraan moet veranderen?

Ik vind in ieder geval dat sinds ik verhuisd ben dat mijn SVS minder klinkt, want voor zo'n kleine sub kan het toch een aardig beest zijn. Terwijl je nu idd wat liijkt te missen :(
ja ik weet het had ze wel eens op de marantz willen horen
ik dacht nog wel als hij het maar niet leest komt zo lullig over terwijl je zo gastvrij was ;D

misschien eens eens kijken naar die instellingen ja met een antimode kom je ook een heel eind
maar dat kan jouw denon zelf dacht ik

maar jij hebt een Kuro en die heb ik weer niet ;) en een hele knappe vriendin trouwens
als mijn setje hier te koop is het ook een dergelijke upgrade anders gaan ze zekers niet meer weg ;)

el-jorge

Quote from: morca on January 29, 2011, 19:48:04
misschien eens eens kijken naar die instellingen ja met een antimode kom je ook een heel eind
maar dat kan jouw denon zelf dacht ik

De Denon (audessy) doet volgens mij niks anders als afstanden bepalen en correctie met decibellen. Pieken en dalen haalt die er volgens mij niet uit :(
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

morca

Quote from: el-jorge on January 31, 2011, 10:02:21
De Denon (audessy) doet volgens mij niks anders als afstanden bepalen en correctie met decibellen. Pieken en dalen haalt die er volgens mij niet uit :(
ik dacht dat het audacity was die ook op de comp kan gebruiken
die regelt het hele bereik vlak
daar zou iemand hier je meer over moeten kunnen vertellen hoe het werkt
ik ken het niet maar ga wel even lezen denk ik vd week hoe dat werkt bij denon
word zo,onderhand nieuwsgierig wat er mis kan staan

heb je wel goed schik van je nieuwe speakers? die klonken best lekker

smok3y

Hallo,

Ik zit met een klein probleempje wat betreft mijn PC13 ultra.
Heb de sub nu al in beide hoeken van de kamer gezet,maar hoor de bass nog niet zo hard zoals ik dat zou willen hebben.

Het vreemde is echter dat als ik 1 meter achter mijn bank rechtop sta je echter wel veel harde bass hoort.
Wat kan ik het beste doen?
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

daxie

Quote from: smok3y on February 17, 2011, 10:11:08
Hallo,

Ik zit met een klein probleempje wat betreft mijn PC13 ultra.
Heb de sub nu al in beide hoeken van de kamer gezet,maar hoor de bass nog niet zo hard zoals ik dat zou willen hebben.

Het vreemde is echter dat als ik 1 meter achter mijn bank rechtop sta je echter wel veel harde bass hoort.
Wat kan ik het beste doen?

andere locaties proberen, luisterplaats verplaatsen, equalising toepassen.

smok3y

Luisterplek verplaatsen word helaas lastig  :-\
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

PHiX

Quote from: smok3y on February 17, 2011, 10:11:08
Hallo,

Ik zit met een klein probleempje wat betreft mijn PC13 ultra.
Heb de sub nu al in beide hoeken van de kamer gezet,maar hoor de bass nog niet zo hard zoals ik dat zou willen hebben.

Het vreemde is echter dat als ik 1 meter achter mijn bank rechtop sta je echter wel veel harde bass hoort.
Wat kan ik het beste doen?

Volume verder opendraaien..
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Mario D

Quote from: PHiX on February 26, 2011, 19:37:12
Volume verder opendraaien..

Dan krijg je op de plek waar hij al luid klonk een nog luider laag en de boel kan onaangenaam beginnen klinken denk ik.

Een EQ kan de oplossing zijn als je de subpositie en/of luisterplek niet kan veranderen.

gast_001

hebben jullie reeds de Lsound (SVS) prijsverlagingen gezien.

Geheel roept bij mij enigzins vraagtekens op ! SVS uitverkoop ???? Doorstart met Epik ????

MarkD

Quote from: darkraver on March  1, 2011, 20:41:53
hebben jullie reeds de Lsound (SVS) prijsverlagingen gezien.

Die prijzen zijn nu wel heel aantrekkelijk! 8) Ook nog inclusief verzendkosten zo te zien.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Staaled

Quote from: MarkD on March  2, 2011, 07:53:59
Die prijzen zijn nu wel heel aantrekkelijk! 8) Ook nog inclusief verzendkosten zo te zien.
Heb ik gechecked, maar die komen er wel degelijk nog bij.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MarkD

Jammer, maar ik zie nu dat je gelijk hebt. De tekst op de site had me even op het verkeerde been gezet: "The price you see in the shopping cart is what you pay. There are no hidden fees and taxes, and there is no delay with customs even when send from our warehouse in Norway where we export through our German company."

Om dat te testen had ik even een sub in het winkelmandje gekiept en zag daar geen verzendkosten bijstaan. Maar die komen uiteraard bij de checkout wel naar voren. Weet iemand toevallig zo al hoeveel deze kosten bedragen?







Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

mathbovy

ik had gisteren onmiddelijk een order geplaatst omwille van spotprijzen.
Heb dan vandaag een mail gekregen van Lsound dat zij mijn order annuleren. het was een fout op hun site :yawnee:

MarkD

Lekker misleidend, vreemde fout. Ik zie dat de prijzen nu inderdaad weer zijn aangepast... :(
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

smok3y

Quote from: PHiX on February 26, 2011, 19:37:12
Volume verder opendraaien..

Denk dat de burenb dat niet zullen waarderen.
Want dan hoor ik de bass hard en de buren nog harder,niet echt de bedoeling.
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Mario D

Dit jaar kunnen we de SB16 nog verwachten, de eerste foto van de 16" neo driver staat op de us site.
Ik vond de 13" ultra driver er al groot uit zien.  :crazy:



SV Sound's latest: (L to R) SVS Ultra-16 Neo woofer, the Ultra-13, Plus-13, new ASL SW-01 "Shallow 12", Plus-12.5 and new NSD-12 take the floor during CES 2011

daxie

relatief kleine magneet op die ultra-16

HTip

Erg imposante verschijning. Nog slechts 2" :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#298
Quote from: daxie on April 15, 2011, 07:57:33
relatief kleine magneet op die ultra-16
Vond ik ook al. Ter vergelijk de driver van de DD18
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Ach , een 13 Ultra klopt een DD 18 al in output én extensie. :angel:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)