Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

SonnyChiba

Quote from: lincoln on January  3, 2011, 15:17:12
maar ik vrees dat ik echt afspraken met de buren/omgeving zal moeten gaan maken..  :sigh:

Ik hoop het niet voor je, maar die kans bestaat wel.
Jammer is dat! Ik had afgelopen zondag de buurvrouw weer aan de deur staan. De gain staat inmiddels zo laag dat ik hem bij wijze van net zo goed uit kan zetten :'(
En dat is nog maar een PB10 ..
Marantz SR7002, Marantz CD6002, B&W CM5 II, JL Fathom F112

HTip

Wel eens gedacht aan een Gramma/Subdude?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

francois

#252
Quote from: SonnyChiba on January  5, 2011, 14:47:56
Ik had afgelopen zondag de buurvrouw weer aan de deur staan. De gain staat inmiddels zo laag dat ik hem bij wijze van net zo goed uit kan zetten :'(
En dat is nog maar een PB10 ..
Gaat de PB10 dan zó laag / diep ?

Overigens las ik op http://www.svsound.com/questions-buying.cfm het volgende :

45 day money back guarantee.

If you are not completely satisfied with the performance of your SVS speaker or subwoofer, return it to us for a full refund of the purchase price.
Just a few minor stipulations should you choose to do this:

Products must be returned in original shipping boxes.
E-mail SVS for a return authorization number and display this on the outside of the box.
Subwoofer and/or speaker must be insured during return shipping.
Shipping costs are not refundable.
3 Year Warranty against defects in materials and workmanship for subwoofers and associated components.  
Any product  in need of repair must be returned to SVS, with shipping pre-paid. SVS will repair or replace any item at its discretion and return to the customer as soon as possible.
Naturally, this warranty does not cover any product subjected to misuse or accidental damage.
Products which clearly have been abused will be subject to cost-based charges for repair.  In some cases repair parts can be sent when appropriate to expedite a "return to duty".

Except as provided above, SVSound North America makes no other warranties expressed or implied. Some states do not permit limitation or exclusion of implied warranties,
so exclusions may not apply to the purchaser.

The Bottom Line: We're proud of these subwoofers and speakers, and want you to be as happy owning them as we are selling them to you!  Anything less is simply not acceptable.
E-mail us if you have any warranty questions.


Dus je krijgt gewoon netjes geld terug, mocht de sub niet bevallen  ;)

B.A.L.

Ik zit eraan te denken om de SVS PB12-NSD aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen in hoeverre de prestaties van deze zich verhouden tot bijvoorbeeld een BK Monolith+, een Velodyne CHT-12 Q of een B&W ASW 610XP?

manta

Quote from: francois on January 12, 2011, 16:03:59
Gaat de PB10 dan zó laag / diep ?

Dacht hetzelfde, ik kocht de PB10 met het gedacht voorlopig voort te kunnen tot ik een grotere (alsof deze klein is) zou kunnen aankopen... hij speelt hier nog steeds, waanzin die bas.  :o




francois

#255
Ik mis de line input op deze PB10 NSD, of zie ik dat verkeerd ?  :-X


Interficior

Quote from: francois on January 12, 2011, 20:43:46
Ik mis de line input op deze PB10 NSD, of zie ik dat verkeerd ?  :-X


Boven de potmeters: Low level In.
Take it or lease it

francois

Oh, dat is op m'n HTB2 (KEF) dan ietsje anders.
Ik dacht dat er altijd een speciale /aparte line input op subwoofers zaten.






Ejorne

#258
Quote from: francois on January 12, 2011, 21:44:35
Oh, dat is op m'n HTB2 (KEF) dan ietsje anders.
Ik dacht dat er altijd een speciale /aparte line input op subwoofers zaten.





Sommige sub(amp)s hebben inderdaad een enkele line-in. Deze is dan speaciaal bedoeld voor de .1 uitgang van het surroundkanaal.
Andere hebben een 'stereo' line-in, bedoeld voor een 'stereo' line-out van een versterker. (ook aan te sluiten met de .1 uitgang van een surroundkanaal door middel van een T-verloopje of door gewoon maar 1 van beide aansluitingen te gebruiken.)
En weer andere hebben ze beide...

francois

#259
Quote from: Ejorne on January 13, 2011, 15:27:36
Sommige sub(amp)s hebben inderdaad een enkele line-in. Deze is dan speaciaal bedoeld voor de .1 uitgang van het surroundkanaal.
Andere hebben een 'stereo' line-in, bedoeld voor een 'stereo' line-out van een versterker. (ook aan te sluiten met de .1 uitgang van een surroundkanaal
door middel van een T-verloopje of door gewoon maar 1 van beide aansluitingen te gebruiken.)

Komt dit uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer ?

Tijdens het brainstormen of ik m'n KEF sub ga vervangen voor een andere sub, vraag ik me ineens af..........................

Als ik m'n KEF wil houden, (vind het ergens ook wel weer zonde om 'm weg te doen  :-\) zou ik er dan een andere, iets zwaardere
sub naast kunnen gebruiken ?
Dus de KEF enkel voor muziek en een andere (SVS of BK) sub enkel voor film ?

Of is dit niet mogelijk ?

daxie

Quote from: francois on January 13, 2011, 15:45:54
Komt dit uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer ?

Tijdens het brainstormen of ik m'n KEF sub ga vervangen voor een andere sub, vraag ik me ineens af..........................

Als ik m'n KEF wil houden, (vind het ergens ook wel weer zonde om 'm weg te doen  :-\) zou ik er dan een andere, iets zwaardere
sub naast kunnen gebruiken ?
Dus de KEF enkel voor muziek en een andere (SVS of BK) sub enkel voor film ?

Of is dit niet mogelijk ?

hey francois,

waarom zou je je kef sub willen houden?

Zowel de BK als de SVS zullen op elk gebied beter zijn dan je Kef. Ik zie geen reden om die te houden. (Ik weet niet welke je hebt, maar ik heb zowel de psw2500 als 3500 gehoord en was van geen van beide echt onder de indruk). De PB10 is misschien geen geld op muziekvlak. Als je de sub ook op muziek wil gebruiken neem je misschien beter een XXLS400, of een SB12 van SVS. Die laatste gaat verbazingwekkend diep en is toch erg muzikaal.
Bovendien zijn twee subs altijd moeilijker in te regelen dan een.

Je hoeft ook geen schrik te hebben dat hij te diep of te laag zou gaan, dat is een kwestie van instellen.

francois

#261
Quote from: daxie on January 13, 2011, 15:51:07
hey francois,
waarom zou je je kef sub willen houden?

Omdat ik m'n KEF HTB2 sub (KEF3005 SE) niet heel erg slecht vind klinken, zeker niet in stereo.
Daarentegen ben ik een beetje huiverig dat een andere (lees zwaardere) sub, het totale geluidsbeeld veranderd.
Het is nu een mooi geheel en goed op elkaar afgestemd.
Oh ja, Het aparte model van de sub spreekt me ook wel wel aan  :P

Quote from: daxie on January 13, 2011, 15:51:07
Je hoeft ook geen schrik te hebben dat hij te diep of te laag zou gaan, dat is een kwestie van instellen.
Te diep ? :D
Dát is nou net de rede dat ik aan het zoeken ben geslagen.
Bij films zou het namelijk best ff wat dieper / lager mogen.

Hoeft (nog) niet maar mag wel ;)

Ondertussen hebben deze subs stilletjes m'n aandacht gekregen :
SVS SB 12 plus (lijkt mij ook een goede vervanger maar is helaas een oud model en dat wordt wellicht een hele lange zoektocht)
SVS PB10 NSD
BK XLS300PB
BK XXLS400

p.s
Het is trouwens niet de bedoeling om dit topic te kapen  :blush:

daxie

Allemaal leuke opties.

Als je muziek wil meenemen dan zou ik de sb12+ of de xxls400 nemen.
Voor film de PB10.

de xls300 ken ik niet zo goed.

francois

Het is voor zowel muziek als voor film op een schaal van 30% - 70%.

daxie


francois

#265
Alleen is die SB12+ niet meer te verkrijgen.

Dat is de deze geworden.

Ejorne

#266
Quote from: francois on January 13, 2011, 16:35:06
Alleen is die SB12+ niet meer te verkrijgen.

Dat is de deze geworden en nieuw is niet altijd beter :-\

Ze noemen de versterking DSP. Doet me denken aan digital signal processing en daarmee een soort van correctie van frequenties, zoals roomcorrection. Maar als ik even verder kijk lijkt mij dit niet het geval. Ze hebben het over een digitale vorm van versterking. Jammer dat ze dat dan DSP noemen, of ben ik nu in de war?

Verder heb ik (volgens mij) de voorganger van dit model gehoord tijdens het ophalen van een paar tweedehands speakers samen met Morca. We waren niet echt onder de indruk van de sub. Als je kijkt wat de JL van Morca doet dan vonden we die svs zelfs een enorme domper. Een stukje film gekeken maar het leek wel of de svs alleen een beetje middentonen toevoegde. We hebben de persoon in kwestie dan ook een Antimode aangeraden. Maar het bleek dat hij al via de Denon receiver de sub had bijgeregeld. Middels Audyssey neem ik dan aan. Misschien dat dat het probleem was? Het klonk in ieder geval niet zoals we gewend waren.

Trouwens ook de Onix speakers niet. De speakers op de digitale receiver van Panasonic klonk zoveel beter dan op de Denon. Het is maar goed dat we wisten hoe de Onix Reference MKII kunnen klinken anders hadden we wellicht van de koop afgezien. Maar goed, ik dwaal af, dit is een heel ander verhaal...

schuege

Quote from: francois on January 13, 2011, 16:35:06
Alleen is die SB12+ niet meer te verkrijgen.

Dat is de deze geworden.

Ik zou zeggen, hou marktplaats in de gaten, daar heb ik een tijdje geleden zo nog een model op de kop kunnen tikken, pianolak zwart.

Zeer tevreden over, kleine sub met zoveel kracht. De vormgeving is ook subliem.

Niets anders dan positieve commentaar heb ik erover, misschien een klein minpuntje, het stroomverbruik tijdens standby is 19 watt. Er zijn modellen waar dit nog geen 1 watt is...
Home Theater Zolder: Marantz SR7005 - Monitor Audio BX6 fronts - SVS SB12-Plus subwoofer - OrigenAE HTPC - Sonos - Van Den Hul Goldwater kabel Bi-amp - RA Connected interlinks

francois

#268
Quote from: schuege on January 13, 2011, 17:18:34
misschien een klein minpuntje, het stroomverbruik tijdens standby is 19 watt. Er zijn modellen waar dit nog geen 1 watt is...
Is aan/uit zetten dan geen optie ?
Of krijgt je speakerunit daar elke keer een opdonder van ?

p.s
Mocht je nog eens gaan upgraden...................
;)

daxie

ik zet mijn sub ook altijd uit.

Ik kan me niet echt vinden in wat Jeroen zegt. Ik heb de SB12(plus) meer dan eens gehoord en vind het voor zijn formaat een erg indrukwekkende sub. Gaat vlotjes tot rond de 20Hz in room met voldoende output.
Ik denk inderdaad dat er met die man zijn instellingen wat mis was.

Ik denk niet dat de DSP echt fundamenteel verschilt hoor.

Oh ja, nog een alternatief: de Epik Legend.
Ong zelfde prijs, 2 12 inch drivers. Heb ik zonet een maand gehad om te testen, erg goeie subwoofer.

morca

ik was er bij en het is toch echt wel zo
ik bouw heel wat af beter als gemiddelde sub hier die kant en klaar word gekocht

en heb hier dik 20 jaar ervaring mee
dus durf met 100 procent te zeggen
die sub klonk niet goed

maar ik ben ook verwend

jij ook trouwens,ze spelen nu mooi las ik :thumbs-up:
top man

Ejorne

Misschien was inderdaad de Denon met Audyssey wel de boosdoener.
Maar we waren niet echt onder de indruk.



Ejorne

Quote from: morca on January 13, 2011, 23:35:18
bedoel je voor alle speakers?

de onixen werden ook niet echt goed aangestuurd


Ja inderdaad. Lijkt er dus toch op dat er misschien iets niet goed was / ingesteld stond in de Denon.

lincoln

Even een serieuze vraag m.b.t. buren/omgeving.

Ik heb mijn sub nu een week of 3, en inmiddels wel een paar films gekeken uiteraard.
Nu zijn vrouw en kids op zaterdagochtend lekker foetsie, en kan ik kijken wat ik wil.
Dat doe ik de afgelopen 3 weken dus ook, zeg maar tussen ca. 10 en 12 uur.
Lijkt me een zeer schappelijke tijd jegens de buren toch?
Vandaag stond de buurman aan de deur, dat hij het allemaal wel erg hard vond, zijn kachel trilde helemaal, en nog wat andere zaken in huis.

Enerzijds denk ik: ach, zaterdag, tussen 10 en 12, wat maakt het uit.
Anderzijds kan ik me ook best indenken dat het vervelend is als je de film niet zit te kijken.

Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie speciale afspraken met de buren, draai je zacht, woon je vrijstaand, of..?
Wat vinden jullie van zaterdag ochtend/middag? moet kunnen, of niet?

Normaal gesproken keek ik doorgaans zaterdag avond een filmpje. (zal zo nu en dan ook nog wel gebeuren, maar dan zonder sub, of heel zacht.)

'k ben benieuwd  ;D