Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Quote from: soragoi on January  4, 2021, 22:20:50
Ik ben ook eigenaar geweest van 2 verschillende  svs pc 13 ( bash amp) niet tegelijk maar met tussen perioden.

Nu sinds kort een sb16 ultra,  moest even wennen iets minder bruut met film.
Maar kan nu zoveel films en muziek luisteren welke heel prettig klinken.

De pc varianten waren voor mij helemaal geweldig bij "echte sub momenten" zoals demonstratie  blue rays en dergelijke
Maar na een paar weken intensief luisteren is de sb16 toch wel een veel betere sub voor mij.
Nu klinkt alles veel beter , met de pc had ik hem met muziek niet eens aan.
Mijn persoonlijke mening is dat de sb over het hele bereik erg mooi is juist met film.
Stemmen klinken vaak heel erg super, waarbij ik met de pc13 ultra nooit iets miste totdat ik het nu opmerk.

Strakker, en breder inzetbaar komt denk ik ook grotendeels door de app die ik niet had op de pc varianten.
Maar goed de aanschaf kosten kan ik ook niet vergelijken tussen de subs die ik heb gehad is ook geen eerlijk vergelijk.

wellicht heb je wat aan mijn verhaaltje...

Ik heb zeer zeker iets aan je verhaal, maar wat bedoel je juist dat stemmen veel beter klinken?

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

De stemmen komen niet uit de sub.
Je bedoelt als je flink hard draaide denk ik.

Dan word je geluid beïnvloed door de druk uit de gepoorte sub.
De stem zweeft als het ware in de druk golven.
En gaat daarom soms iets "vibreren" op die druk golf vd gepoorte sub.

Viel mij pas op toen ik visite had.
En flink hard draaide.
Dat zijn stem vibereerde op de hele lage bassen.

Met film merk ik er weinig van btw.
Zal ook afstelling zijn van het geheel denk ik.

soragoi

Sommige stemmen worden bij mijn setup  nu ondersteund door de sub. (zwaardere stemmen?)

Omdat ik de sub nu een veel hogere (120 hz) crossover freq heb gegeven in vergelijking met de gepoorte.
Het kan ook komen door mijn main speakers dat zou ook nog kunnen,  anyway met de pc13 ultra had ik de crossover lager, omdat deze anders vaak niet echt lekker klonk.

Merk met mijn instellingen dat de subwoofer nu altijd prettig klinkt en vreemden die voor het eerst op visite komen niet horen of zien waar hij staat. Toen ik nog de gepoorte had was als hij aan was ook direct zo enorm aanwezig dat het voor de wauw effecten top was maar minder inzetbaar op verschillende bronnen zoals verschillende films, misschien was die ook nooit goed ingesteld kan ik niet over oordelen maar de wow factor was erg leuk maar weet wel zeker dat ik nu meer geniet van de sub in dagelijks gebruik. En als ik wil dat het wow word pak ik even de app en een paar dB erbij en knallen.




morca

Quote from: soragoi on January  5, 2021, 17:12:05
Sommige stemmen worden bij mijn setup  nu ondersteund door de sub. (zwaardere stemmen?)

Omdat ik de sub nu een veel hogere (120 hz) crossover freq heb gegeven in vergelijking met de gepoorte.
Het kan ook komen door mijn main speakers dat zou ook nog kunnen,  anyway met de pc13 ultra had ik de crossover lager, omdat deze anders vaak niet echt lekker klonk.

Merk met mijn instellingen dat de subwoofer nu altijd prettig klinkt en vreemden die voor het eerst op visite komen niet horen of zien waar hij staat. Toen ik nog de gepoorte had was als hij aan was ook direct zo enorm aanwezig dat het voor de wauw effecten top was maar minder inzetbaar op verschillende bronnen zoals verschillende films, misschien was die ook nooit goed ingesteld kan ik niet over oordelen maar de wow factor was erg leuk maar weet wel zeker dat ik nu meer geniet van de sub in dagelijks gebruik. En als ik wil dat het wow word pak ik even de app en een paar dB erbij en knallen.
Oh wacht,nou snap ik wat je bedoelt. ;D
Vd week laatste star wars nog gekeken.
Daar zit dat ook in.

Ik heb de crossover vd gepoorte sub altijd op 30 a 35 hz staan.naast een gesloten sub.
Dan kan je impact en snelheid van beide inzetten

Je hebt wel goed punt,gepoorte sub gaat rommelig klinken met zo,n hoge crossover,tov een gesloten.

soragoi

ja dat bedoel ik, wou het woord rommelig niet gebruiken.

Iedereen heeft een andere WAF factor en andere ruimte.

Maar als je mogelijkheden hebt lijken mij 2 gesloten subs ideaal.
In mijn geval voldoet een enkele prima.

Wil ook niet de leden met de ge-poorte voor het hoofd stoten, maar merk dat ik de gesloten toch mooier vind klinken overall.
En ook niet onbelangrijk de WAF hier is ook veel meer tevreden met het strakkere geluid wat ook zeer aanwezig is op lage volumes.

morca

Quote from: soragoi on January  5, 2021, 17:42:25
ja dat bedoel ik, wou het woord rommelig niet gebruiken.

Iedereen heeft een andere WAF factor en andere ruimte.

Maar als je mogelijkheden hebt lijken mij 2 gesloten subs ideaal.
In mijn geval voldoet een enkele prima.

Wil ook niet de leden met de ge-poorte voor het hoofd stoten, maar merk dat ik de gesloten toch mooier vind klinken overall.
En ook niet onbelangrijk de WAF hier is ook veel meer tevreden met het strakkere geluid wat ook zeer aanwezig is op lage volumes.
Ik heb geen WAF  :angel:

Gepoorte sub klinkt ook rommelig,daar stoot je mij niet tegen het hoofd.
Ben ik geheel met je eens.

Daarom zeg ik ook,crossover laag(30 a 35 hz) zodat je hem alleen voelt naast de gesloten sub.
Dan bepalen de gesloten sub,s hoe strak het klinkt.


mcsluis

#3731
Ik wil graag de SB2000 Pro bestellen. Doublepoint sla ik even over, die ziet er minder betrouwbaar uit. Wat zijn hier de ervaringen met oppostore en Apollo of heeft iemand een goede tip voor een dealer?


PascalP

Quote from: mcsluis on February  8, 2021, 11:12:00
Ik wil graag de SB2000 Pro bestellen. Doublepoint sla ik even over, die ziet er minder betrouwbaar uit. Wat zijn hier de ervaringen met oppostore en Apollo of heeft iemand een goede tip voor een dealer?

Diverse forum sponsors die SVS leveren :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HJ

Quote from: mcsluis on February  8, 2021, 11:12:00
Ik wil graag de SB2000 Pro bestellen. Doublepoint sla ik even over, die ziet er minder betrouwbaar uit. Wat zijn hier de ervaringen met oppostore en Apollo of heeft iemand een goede tip voor een dealer?
Oppostore is officieel importeur en levert top service.
Is ook sponsor als ik het goed heb.


mel

Wat een contrast t.o.v. Hun beginjaren toen ze enkel mastodonten van subs maakten.
Ik vind alleen niet direct iets terug over de prijs ?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


mel

Quote from: morca on March 20, 2021, 05:53:35
800 dollar word het in de US.

Dan zal het hier wel richting 1100-1200 euro gaan vermoed ik.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GPO

Ja is nog duur ook voor zo'n mini sub. Size matters, dus ben niet zo enthousiast als de community zelf blijkbaar is.

Je kunt wel makkelijk duals plaatsen van deze subs, maar dan ben je alsnog duur uit.

Zou persoonlijk dan liever voor een enkele "mastodont" gaan [emoji41]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Ralf67

#3739
800 watt en 2 * 8 inch woofer

Mijn keuze zou een SB2000 Pro zijn.

Mario D

Volgens mij is dit de eerste Dual Opposing subwoofer van SvS.
Waarom ze nu deze weg in slaan is me een raadsel.
Heb altijd SvS gehad maar het is jammer genoeg niet meer zoals vroeger.  :nopompom:

Ralf67

Je bedoelt zoals de PC13Ultra en PB12+ ?

morca

Hij bedoelt met de TC sound drivers vermoed ik.
Jammer dat dat merk niet meer bestaat.

Met zijn machtige lms 5400 ultra driver  :wub:
Als ze die weer gaan maken.
Ga ik over een nieuwe gesloten sub denken  ;D

ppeter

Zou een dual SB-1000 Pro een beter resultaat geven dan de huidige Klipsch R-112SW?
80% films/series in een woonkamer van 35m2.
Ik hoor het graag.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

reza

Zekers!
Maar dat komt ook omdat het twee tegen 1 is.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

GPO

Quote from: ppeter on July  4, 2021, 21:44:14
Zou een dual SB-1000 Pro een beter resultaat geven dan de huidige Klipsch R-112SW?
80% films/series in een woonkamer van 35m2.
Ik hoor het graag.
Waarom geen dual Klipsch R-112SW? Die SB1000 zijn gesloten systemen, dus die hebben het in de onderste bas regionen sowieso moeilijker dan de Klipsch. Ook met z'n 2'en.

Voor film is die diepte in de bas best essentieel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

jahtari

Het grote voordeel van de nieuwe 1000 pro is de dsp en het bedienen met een app.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Hanky Panky

Quote from: ppeter on July  4, 2021, 21:44:14
Zou een dual SB-1000 Pro een beter resultaat geven dan de huidige Klipsch R-112SW?
80% films/series in een woonkamer van 35m2.
Ik hoor het graag.

Waarom geen SB3000 voor dat budget ? Mooi compact en toch genoeg aan boord.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

scoc

#3748
Quote from: ppeter on July  4, 2021, 21:44:14
Zou een dual SB-1000 Pro een beter resultaat geven dan de huidige Klipsch R-112SW?
80% films/series in een woonkamer van 35m2.
Ik hoor het graag.

Ik denk dat een andere receiver met betere roomcorrectie zoals Dirac or Anthem's ARC meer gaat brengen dan 2de sub.
Ideaal is natuurlijk beide  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

PascalP

Weet iemand hoeveel gewicht de SVS Soundpaths mogen hebben per 4?
Weet dat SVS er 4 of 6 aanraadt afhankelijk van het type SVS sub, maar kan nergens een max. gewicht vinden.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono