Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

yorkie13

heb je al nieuws over je 2de sb12nsd die defect is ?

DofN

SVS USA wilde dat ik de sub openschroefde en de woofer controleerde met een 9 volts batterij. Als de woofer het zou doen, moest mijn dealer een nieuwe versterker sturen.

Geen van de inbussleutels paste. SVS USA was ongevoelig voor dit feit. Ik heb daarom de dealer gebeld. Die wist dat de SVS alleen opengeschroefd kan worden met een speciale sleutel. Ik heb de SVS sub naar hun teruggestuurd (geen kosten voor mij) en ze hebben toegezegd een nieuwe retour te zenden zodra ze de kapotte hebben ontvangen. Vorige week donderdag naar de AH pakketservice gebracht en het pakket is vandaag nog niet bij de dealer aangekomen. DHL is een stuk sneller.

Maar met één sub klinkt het ook erg lekker. Vandaag was Maz even op bezoek en hij was erg enthousiast, ook over het laag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

GPO

Quote from: RA SUBS on September 30, 2014, 18:56:24
10 oktober schijnt er een nieuwe subwoofer aan te komen.

Is dat niet 'gewoon' de SB2000 in piano black? Of komt er echt iets nieuws (misschien een model tussen de SB2000 en de SB13-Ultra)?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: doorofnight on September 30, 2014, 19:17:33
...
Geen van de inbussleutels paste.
...

Speciale sleutel? Gaan die woofers er niet uit met bv een torx-schroevendraaier dan? Zo speciaal zal dat toch niet zijn.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Is vaak een vage (amerikaanse/inch) maat inbus (mijn HK had iets vergelijkbaars) en met een Torx wel voorzichtig open te krijgen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DofN

Ik heb geen torx schroevendaaiers, bovendien.. als het dan net niet lukt draai je de schroeven stuk en ben je nergens meer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RalphH

Was meer bezorgd om mijn bitje  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Witalik

Quote from: RalphH on October  1, 2014, 13:41:11
Is vaak een vage (amerikaanse/inch) maat inbus (mijn HK had iets vergelijkbaars) en met een Torx wel voorzichtig open te krijgen.

Zijn dan gewoon engelse maten toch? In me kist op me werk heb ik een setje inbus in een blauwe (europees) houder en eentje in een rode (engelse) houder.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

DofN

Ik heb ook 2 sets.. Een engelse en een "europese" en niets paste :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

yorkie13

je moet idd een speciaal bitje hebben, kreeg ik erbij toen mijn pc12nsd  defect was.

keurig binnen de garantie geregeld.

homeister

Nou hier ook een svs eigenaar erbij! Een svs pb12plus Man o man wat een doos en een joekel van een subwoofer. Hiervoor een bk xxl400 op een subdude maar deze past er niet meer onder helaas. Dan maar een great gamma besteld.

Wat raden jullie overigens aan mbt de instellingen van dat ding? Peq, room gain.. Heb ook een anti-mode kan ik die verkopen of heeft die alsnog toegevoegde waarde met svs? Hierbij ook nog wat plaatjes [emoji13]

djaxx

Wat een knap beest !!!!


fluissie

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! , ga je van genieten :popcorn:

Gr jeroen

DofN

Wat een grote sub! Hoe bevalt ie?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

GPO

wow, supervette sub man!

Get ready for pant-flapping, spine-crushing extreme low bass effects......

O0
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

homeister

Ik heb hem nog niet afgesteld, wacht nog op mijn great gamma. Ben bang dat als ik de kalibratie van de antimode ga doen de buren 5 deuren verderop het ook zwaar krijgen[emoji13]  dus dan maar in 1x goed. Maar wel even de hsdd uitgetest en kung fu panda scene en tron... damn dat is toch wel heeeel anders dan een sealed sub. Je voelt niet alleen de explosie maar de gehele shockwave komt de woonkamer door! Ben benieuwd hoe die klinkt als die helemaal afgesteld is. Maar kan iemand mij nog  vertellen of een antimode.nog toegevoegde waarde heeft of de roomgain mode hetzelfde doet?

morca

De antimode zal als het goed is je roomgain afvlakken,daarna wel de sub iets harder zetten.
Door dat vlakken mis je output.
Na het volume iets op te draaien komt je output terug.
Je sub zal meer detail vd bass weergeven met de antimode als het goed is.
Wat voor receiver heb je,met ADSY ofzo?

Mooie sub trouwens  :headbanging:

homeister

Ik bedoelde meer of de room gain modus van de svs de antimode vervangt want heb de antimode ook  op de bk xxl400 gebruikt en dat bevoel erg goed. Staat overigens op een marantz 7005 aangesloten

Ejorne

Ja, de anti-mode heeft nog wel nut.
Waarschijnlijk staat hij nu al vrij goed ingesteld op de meting met de bkk (tenminste, als de sub nu op dezelfde plek staat)

Straks eerst de svs instellen. Daarna de anti-mode opnieuw laten meten. Mocht het onverhoopt geen toegevoegde waarde hebben dan kun je hem alsnog verkopen.

TopGun2010

Veel plezier ermee! Haal wel heel snel die vaas van de SVS.....
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ritchard

Die vaas gaat een eigen leven leiden....... 8)
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

homeister

serieus? Had wel verwacht dat door het gewicht van dat ding de kast zelf niet zal resoneren? Maar zitten wel viltjes onder

fluissie

gheghe wacht maar, welkom bij de svs club :headbanging:

TopGun2010

Het is ook gewoon zonde! Nu een vaas straks een plant.....krassen en kringen wil je niet op deze afwerking!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Bierdopje071

Wat leuk om te lezen dat er ook een speciaal SVS topic is! Zelf in het bezit van een SVS PB1-ISD. Echt een behoorlijk geluid komt er uit. Ik vroeg me alleen af wat zo'n ding momenteel nog op moet leveren, iemand enig idee?
Versterkering: Vecteur Ai6; Cambridge Audio DacMagic | Speakers: B&W 805 Nautilus | Beeld: Philips Cineos 42'' | Bronnen: Technics SL-D3; PC |