snelheid HTForum

Started by audiolover, November 13, 2009, 08:00:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MaxxMark

Ik had vandaag (nu wel echt!) weer session expired meldingen tijdens het schrijven van een post.

Misschien dat de session timeout te lang staat, of is veranderd.

Maar de ervaring spreekt dat tegen. De ene keer tik ik namelijk een korte post en krijg ik de fout. En de andere keer tik ik een lang bericht en krijg ik het niet.

Misschien dat ik bij het tikken van een lang bericht eerder op "preview" druk waardoor mn session wordt refreshed en dat het wel gewoon een session issue is.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

HTip

Zojuist ook weer een paar keer dat tijdens het posten de site niet gevonden kon worden. Op de terugknop gedrukt en opnieuw verzenden en toen ging het wel. Geen idee waar het aan ligt. Ik draai op Google Chrome op Vista HP.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

BMW850

Je bent niet de enige, het is gewoon vervelend om te posten soms ben je er 15 of 20 minuten mee bezig  :confused:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

De hele avond deze melding: De webpagina kan niet worden weergegeven pfffffffffffffffffffff
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

HTip

Morgen krijg ik een nieuw modem van de provider ivm het nieuwe netwerk. Misschien dat bij dan de problemen voorbij zijn en dat het hele internet sneller is. Ben benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ghosty J

het gekke is dat ik alleen de fout melding krijg op mijn xp machine en niet op mijn win7 machine.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Alex Groningen

Quote from: HTip on January 17, 2010, 22:54:22
Morgen krijg ik een nieuw modem van de provider ivm het nieuwe netwerk. Misschien dat bij dan de problemen voorbij zijn en dat het hele internet sneller is. Ben benieuwd...

Dan kan het probleem wel eens verholpen zijn. Dacht soms ook dat het aan het forum lag, maar zodra ik de stekker er van de modem uitrek en er opnieuw weer in gaat alles een stuk sneller.
Denk dat ik maar eens contact moet opnemen met Ziggo. Modem is inmiddel ook alweer 6 jaar oud.

HTip

Quote from: Alex Groningen on January 18, 2010, 07:05:55
Dan kan het probleem wel eens verholpen zijn. Dacht soms ook dat het aan het forum lag, maar zodra ik de stekker er van de modem uitrek en er opnieuw weer in gaat alles een stuk sneller.
Denk dat ik maar eens contact moet opnemen met Ziggo. Modem is inmiddel ook alweer 6 jaar oud.
Ik hoop het ook. Heb veel problemen met mijn provider (Scarlet) gehad. Verbinding is niet echt stabiel te noemen, maar dat zou gaan veranderen, dus ik ben meer dan benieuwd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joris1971

Hier nog steeds regelmatig dat de site traag is, vooral als je een topic aanklikt...

J.A.F._Doorhof

Ik ben er een beetje achter wat het kan zijn.
Met chrome vliegt het forum, met safari is een absolute ramp op bepaalde momenten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MdB

Quote from: Joris1971 on February  7, 2010, 10:54:05
Hier nog steeds regelmatig dat de site traag is, vooral als je een topic aanklikt...
Heb dit probleem ook.

Het valt mij op dat de reclame banner ervoor zorgt dat iexplore.exe in de taskManager voor 20 seconden voor 100% load zorgt en als ik de banner stil zet door de muis erop te zetten dan zakt de load terug naar 2 a 16%.

Heb jij dit ook?

(WinXp & IE7)
Beter duur dan niet te koop.

Jeroen de Waal

@MdB: gebruik je een 64-bits systeem of niet?


Jeroen.

MdB

Beter duur dan niet te koop.

MdB

#88
Quote from: MdB on February  7, 2010, 11:09:24
Het valt mij op dat de reclame banner ervoor zorgt dat iexplore.exe in de taskManager voor 20 seconden voor 100% load zorgt en als ik de banner stil zet door de muis erop te zetten dan zakt de load terug naar 2 a 16%
Bijvoorbeeld (niet alleen maar het meest duidelijke voorbeeld) is als het logo van De Audio Fabriek voorbij komt dan is mijn processor load voor ongeveer 20 seconde 100% totdat deze verdwijnt.

Andere forumleden ook hetzelfde fenomeen?
Beter duur dan niet te koop.

HTip

Ik heb ook het idee dat het aan de banner ligt. Het is niet altijd, maar in de messagebalk van Chrome zie je regelmatig googleads... vrij lang in beeld staan.

Voor de rest heb ik geen problemen meer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jeroen de Waal

De banner bovenin staat los van googleads.


Jeroen.

HTip

Quote from: Jeroen de Waal on February  7, 2010, 18:43:10
De banner bovenin staat los van googleads.


Jeroen.
Er is wel vaak een relatie tussen het niet verschijnen van de banner en googleads. Misschien een samenloop van omstandigheden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

#92
Ik merk overigens wel een opvallend verschil in CPU-usage tussen Firefox en Safari.
FF trekt meestal rond de 30/30% van mijn CPU waar Safari momenteel maar op 8.3 uitkomt.
Is op een MacBook Pro 15" met Snow Leopard
edit: als ik ze tegelijk open pakt FF momenteel 27% en Safari 2.8%  :nowink:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

stone56

De bovenste bewegende reclamebalk laat wel eens op zich wachten en als ik voor ie verschijnt al verder ga, loopt het vast.
It's only rock 'n roll (but I like it)

solitaire

Het forum was gisteren traag, maar nu is er geen doorkomen aan. Iedere knopdruk resulteerd in tientallen seconden een lege pagina met alleen wit een balk waar normaal de sponsor-scroll loopt en de HTforum header balk. En soms kom ik zelfs daar niet en krijg ik alleen een wit scherm.

tijd om het forum maar eens met rust te laten ...



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Raphie

weer een reboot? forum was 5min uit de lucht
JBL PRX Power!

Jeroen de Waal

Ik ben aan het kijken waar het probleem zit.
Er waren geen onderhoudswerkzaamheden aan de gang.


Jeroen.

J.A.F._Doorhof

experimenteer aub met verschillende browsers.
weet niet waardoor maar Safari is bij mij een ramp terwijl chrome geen centje pijn heeft (mac)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc

Ik heb op het werk met Chrome en een mySQL database ook veel minder problemen dan met IE. FF is een beetje de gulden middenweg.

Tinus_

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 15, 2010, 08:09:50
experimenteer aub met verschillende browsers.
weet niet waardoor maar Safari is bij mij een ramp terwijl chrome geen centje pijn heeft (mac)

Bij mij is het precies hetzelfde. Geen problemen met Chrome op de Mac.
Rebuilding my HT