router: Netgear WNDR3700 of Linksys WRT610N ?

Started by Mausman, October 21, 2009, 11:19:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Hoi,

Ik wil een nieuwe gigabit router aanschaffen maar twijfel tussen de Netgear WNDR3700 en de Linksys WRT610N.

Wie o wie kan mij een overtuigend advies geven welke ik zou moeten nemen.

alvast bedankt voor de adviezen.

Maurice

Aurora13

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Mausman

Quote from: Aurora13 on October 22, 2009, 08:59:17
Mogelijk dat deze vergelijking je verder helpt:

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2poZGaa/Vergelijkingstest_9_highend_80211n_routers/1


Ja, deze had ik al gezien, maar die Netgear staat hier niet tussen (wel een ouder type, want deze test is al van vorig jaar). Uitgaande van deze test zou ik dus kiezen voor de Linksys, echter weet ik dus niet of de Netgear WNDR3700 net zo goed is, zoniet de betere keus.

Aurora13

In dit geval weet je dat de Linksys sowieso goed presteert, van de Netgear weet je dat niet dat is gewoon afwachten of hij een stuk is verbeterd ivm voorgaande versies.

Puur uit onderbuik gevoel en omdat ik met Linksys hele goede ervaringen heb (gehad), zou ik voor de Linksys gaan.
(Heb zelf de WRT610N, dus heel betrouwbaar is mijn advies dus niet ;) :P ;D)


<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

WickedGame

Hier nog een WRT610n user die erg tevreden is. Qua testen komt de 610n er erg goed uit. Meestal gebruik ik de site smallnetbuilder als referentie van testen. Die testen routers echt goed naar mijn mening.

Mausman

Kun je trouwens bij deze routers het Wifi ofwel draadloos uitschakelen? Ik gebruik voorlopig nl. nog alleen bekabeld netwerk, gezien ik het draadloos (nog) niet helemaal vertrouw (mn. kwa veiligheid).

Ik heb even gekeken op smallbuilder.com en daar staat de Netgear een stuk hoger in de lijst als de Linksys. Maar ik wacht denk nog wel even totdat ik wat gebruikers ervaringen gelezen heb.

WickedGame

Quote from: Mausman on October 22, 2009, 14:01:50
Kun je trouwens bij deze routers het Wifi ofwel draadloos uitschakelen? Ik gebruik voorlopig nl. nog alleen bekabeld netwerk, gezien ik het draadloos (nog) niet helemaal vertrouw (mn. kwa veiligheid).

Ik heb even gekeken op smallbuilder.com en daar staat de Netgear een stuk hoger in de lijst als de Linksys. Maar ik wacht denk nog wel even totdat ik wat gebruikers ervaringen gelezen heb.

Je vetrouwt Wifi niet? Als je gewoon WPA2 hanteert incombinatie met MAC-Filtering en je set je SSID uit dan zie ik geen zorgen  ;D

Mausman

Quote from: WickedGame on October 22, 2009, 14:06:50
Je vetrouwt Wifi niet? Als je gewoon WPA2 hanteert incombinatie met MAC-Filtering en je set je SSID uit dan zie ik geen zorgen  ;D


Nou, wat Wifi betreft ben ik best een leek :P.  Dus gezien ik niet weet wat WPA2, MAC-Filtering en SSID is, kun je je voorstellen dat ik geen Wifi gebruik  ;D

Aurora13

Quote from: Mausman on October 22, 2009, 14:51:21
Nou, wat Wifi betreft ben ik best een leek :P.  Dus gezien ik niet weet wat WPA2, MAC-Filtering en SSID is, kun je je voorstellen dat ik geen Wifi gebruik  ;D

Dan zou ik me keuze baseren als ik jou was op de router met de beste wizard hiervoor die dat (semi) automatisch voor je doet. ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

Mausman

Momenteel heb ik (nog) geen aparaten met wifi, dus heb ik het (nog) niet nodig. Waar ik dus bang voor ben is dat als de Wifi dus aanstaat, dat iemand van buitenaf makkelijk in kan hacken en zodoende op m'n netwerk kan (correct me if i'm wrong).

Voor mij zou het dus makkelijk zijn als je gewoon in de setup de Wifi kan in- of uitschakelen.


el-jorge

Quote from: Aurora13 on October 22, 2009, 15:04:39
Dan zou ik me keuze baseren als ik jou was op de router met de beste wizard hiervoor die dat (semi) automatisch voor je doet. ;D

Edit. dit was wel een beetje een schaamteloze topic steal, dus eigen topic aangemaakt
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Mausman

Heb een paar weken geleden de Netgear WNDR3700 gekocht. Met 1 druk op de knop is de wifi in- en uit te schakelen. Verder heel gemakkelijk in te stellen. Ben er dus heel tevreden mee!  ;D