Eindelijk een braziliaanse HT.

Started by willempie, October 6, 2009, 02:55:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert - Jan

Quote from: willempie on October  6, 2009, 12:30:41
Sim, muito legal.  ::)
Waar heb je jouw portugees vandaan?
Ikzelf woon In Vitoria, een havenstad 600 km ten noorden van Rio.

Wanden van gips worden hier nog nauwelijks toegepast (drywall zoals het genoemd wordt en er is nog geen portugees woord voor).

Vitória, daar ligt toch het strand van Minas Gerais  >:D Mijn vrouw is ook Braziliaanse, ze komt uit de buurt van Belo Horizonte. Zelf heb ik zo'n anderhalf jaar in Aracaju gewoond en gewerkt en tegenwoordig wonen we in Portugal. Vandaar mijn Portugees  ;)

Het officiële woord voor gipsplaat is 'gesso cartonado' maar het wordt in de volksmond 'pladur' genoemd. Ook hier in Portugal wordt het nog maar mondjesmaat toegepast. De aannemer die ons huis gebouwd heeft, heeft familie wonen in Frankrijk waar hij vaak op bezoek gaat. Aangezien het in Frankrijk, net als in Nederland, wel veel toegepast wordt durfde hij het wel aan om ons huis van gips muren te voorzien. Hij is overigens niet zomaar begonnen met aanklooien maar heeft wel eerst zijn 'murenbouwer' op cursus gestuurd.

Het idee om een antivloer neer te leggen lijkt met uitstekend. Het cement op de mastiek zorgt voor veel massa wat weer goed is voor de absorptie van trillingen. Waarschijnlijk ben je al begonnen met de muren en is het al te laat om ze op die antivloer te zetten. Als dat zo is zou ik toch nog overwegen om die vloer alsnog te leggen binnen nieuwe muren. Het zal niet alleen de geluidoverlast naar de buren beperken maar ook naar de onderliggende verdieping. Trek het mastiek een stukje op tegen de muren zodat het cement niet alsnog de trillingen overbrengt op de muren en dus op de onderliggende vloer.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

RalphH

Quote from: willempie on October  7, 2009, 02:41:12
Je mag zeker even langs komen!
Maar gips hebben we genoeg hier. Ik hou meer van stroopwafels en (oude) hollandse kaas.
Dat is veel minder makkelijker te verkrijgen.

Heb je daar drop al eens geintroduceerd? Ik heb er geen vrienden mee gemaakt haha, vindt iedereen maar een rare combo van zoet en zout, levert wel leuke bekkentrekkerij op.
Maar wil best wat voor je meenemen, we vliegen altijd op Sao Paulo, dan door naar Belo Horizonte en met de bus naar GV. Nog nooit koffercontrole gehad. Laat maar even weten via PM (dat houdt je mooie topic schoon ;) ). Weet jij hoe ver het is per bus vanaf Governador Valadares naar Vitoria, dat is "niet zo heel ver" toch? Wellicht is een bezoekje wel te fixen al hebben we een druk programma aan familie bezoekjes voor mijn vriendin.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

Het zijn over het algemeen zoetekauwen, boffen ze even dat in Nederland al zeker 20 jaar geen echt dubbelzoute drop meer te koop is;-).

Je vriendin heeft nu zeker continu kippevel? Zelfs in Brazillie hadden de vrouw van mijn broer's vriend en mijn schoonzusje er nog last van;-). En toen het van de zomer binnen 26,5 graden was kon zelfs deze blinde kip der op een paar meter afstand zien bibberen. Toen heb ik maar gezegd dat ze toch maar even wat sokjes en een shirtje of truitje met mouwtjes aan moest trekken en toen ging het wel weer;-).

Ik was vorige week zo blij eindelijk weer eens een wollen truitje uit de kast te mogen treken;-).

RalphH

't Arme kind zit al weer bijna in een winterdepressie :-), nee, valt zat mee hoor, ze is al aardig gewend, maar wel een sip gezichtje toen doordrong dat het mooie weer nu wel even afgelopen is. Gelukkig gaan we 4 weken die kant in halverwege de winter, dus dat is een mooie overbrugging, bradeeeeen! Nou kijken of ik de zomer daar overleef  ;D (enkel nog in de winter daar geweest..).
Moet eerlijk bekennen dat een trui mij ook wel weer een keer bevalt. Laat die -10 maar komen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

donaldk

#30
Tja ze is (bijna) zes weken daar geweest en mijn broer ook een maand en toen ze terugkwamen was het ook nog warm, dus dat scheelde ook weer. Ze was weer helemaal opgebloeid toen ze 'thuis' was. Het hele dorp kent der namelijk, dus altijd aandacht en aanloop (huwelijkskado's worden de laatste weken voor de bruiloft aangebracht). Een heel verschil met Amsterdam. Gelukkig is ze vorige week met de taalcursus begonnen, dus is ze nu in ieder geval drie dagen in de week druk en onder de mensen.

-10, daar kon ik vroeger redelijk goed tegen, maar ja ben nu een ouwe man, dus de doorbloeding is verre van optimaal. Dus toen het hier weer van de week weer 17,5 graden in huis was zat ik toch echt met een dun kleedje over mijn benen.

Natal was echt zweten, zweten en nog eens zweten. Chinese (Gree) monoblock aircootje in het hotel kon het bijna niet bolwerken en maakte me toch een kabaal. Soms zou je 'em bijna uitzetten, omdat je denkt dat ie op ontploffen staat;-). De zeezichtkamers (als single betaal je net zoveel als twee personen voor een kamer, maar krijg je toch altijd de afdankertjes in de maag gesplitst) daarentegen hadden Electrolux monoblockjes en die hadden net wat meer vermogen en waren een stuk stiller, dus dat was een stuk comfortabeler.

Sommige plekken, zoals Natal, hebben een redelijk constant klimaat, maar wat meer naar het Zuiden en binnenland is de zomer een stuk minder te behappen, dan gaat het richting of zelfs over de 40 graden, had mijn broer een paar jaar terug ook in Rio, oei, oei...

willempie

Quote from: Robert - Jan on October  7, 2009, 10:23:30
Vitória, daar ligt toch het strand van Minas Gerais  >:D Mijn vrouw is ook Braziliaanse, ze komt uit de buurt van Belo Horizonte. Zelf heb ik zo'n anderhalf jaar in Aracaju gewoond en gewerkt en tegenwoordig wonen we in Portugal. Vandaar mijn Portugees  ;)

Het officiële woord voor gipsplaat is 'gesso cartonado' maar het wordt in de volksmond 'pladur' genoemd. Ook hier in Portugal wordt het nog maar mondjesmaat toegepast. De aannemer die ons huis gebouwd heeft, heeft familie wonen in Frankrijk waar hij vaak op bezoek gaat. Aangezien het in Frankrijk, net als in Nederland, wel veel toegepast wordt durfde hij het wel aan om ons huis van gips muren te voorzien. Hij is overigens niet zomaar begonnen met aanklooien maar heeft wel eerst zijn 'murenbouwer' op cursus gestuurd.

Het idee om een antivloer neer te leggen lijkt met uitstekend. Het cement op de mastiek zorgt voor veel massa wat weer goed is voor de absorptie van trillingen. Waarschijnlijk ben je al begonnen met de muren en is het al te laat om ze op die antivloer te zetten. Als dat zo is zou ik toch nog overwegen om die vloer alsnog te leggen binnen nieuwe muren. Het zal niet alleen de geluidoverlast naar de buren beperken maar ook naar de onderliggende verdieping. Trek het mastiek een stukje op tegen de muren zodat het cement niet alsnog de trillingen overbrengt op de muren en dus op de onderliggende vloer.


De afscheidingsmuur naar de rest van de woning was al begonnen.
Daarna laat ik het mastiek aanbrengen, wat ongever 30 cm tegen de wanden opgetrokken wordt.
daarna wordt het weer afgepleisterd. De wand naar de buren wordt daar weer boven op geplaatst en ik heb net een
aannemer op bezoek gehad hierover. Een vriend van mij had die aanbevolen en die gaat een gipswandje opzetten.

7 cm van de muur af en aan beide zijden een gipsplaat. De zichtkant wordt zelfs dubbel beplaat. Natuurlijk komt er
een soort van rockwool tussen. Ik denk over twee weken dat we daar mee beginnen. Ik moet eerst het terras afwerken.
Het is nu nog mooi weer, maar de regens kunnen hier plotseling opsteken en behoorlijk heftig zijn.


Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Robert - Jan

Ah, je hebt dus toch nog de mogelijkheid om het op de optimale maniet te doen. Geweldig. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en blijf het dus volgen.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

willempie

#33
We hebben geluk gehad met het weer!  :bigsmile:
Op het moment dat we klaar waren met de dakbedekking begon het te regenen.
Het terras is nu waterdicht en we zijn alvast begonnen met het metselwerk van het belangrijkste gedeelte van het huis.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

#34
Begin is gemaakt
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

Al een tijdje niets van me laten horen, maar het gehele apartement gaat over de kop.
Eigenlijk is HT het belangrijkste onderdeel, maar daar verschillen de meningen nogal over met mijn vrouw.  ;)
De afscheiding is gemaakt met de rest van het huis en we hebben de vloer van 7 cm eruit gebikt en uitgevlakt
om daar later een zwevende vloer op te kunnen leggen. Waarschijnlijk wordt het:
http://www.isover.com.br/isover/por_linha/produtos_optima_optimapiso01.aspx?menu=optima&submenu=optimapiso

Uiteindelijk wordt het dus een vloer
15mm optima piso +
dekvloer van 40mm +
vloerbedekking met tussenlaag van vilt

De prijs van optimo piso valt me tegen: 60 reais /m2 = 24 euro/m2 (ongelegd)
De dekvloer van 25m2  kost me daarentegen nog geen 150 euro in totaal
Daar hebben we vaker last van hier in Brazilie. Die specifieke producten zijn soms 2-3 keer zo duur.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Quote from: celerontje on October  6, 2009, 12:59:39
Heb je daar ook ISF kalibrateurs? :D

Ja, weet alleen niet waar in Brasil ie zit: http://www.avsforum.com/avs-vb/member.php?u=7584404

Fernando

ISF calibrations in Brazil

Denon Focal

Mooi project, ga ik volgen. Succes
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

willempie

Zoals de meeste verbouwingen loopt de planning niet altijd zoals we het graag willen.
Zekere in buitenland met andere gewoonten moet je veel geduld hebben. WE hopen de
verbouwing binnen 1 maand achter de rug te hebben. Jammer genoeg heeft de verbouwing
mijn budget voor de HT ruimte volledig opgeslokt. Gelukkig heb ik al de benodigde equipment
wel mee-geimporteerd vanuit Holland en moet ik alleen nog de ruimte isoleren en aankleden.

Gisteren hebben we toegangsdeur geinstalleerd. Heeft wat hoofdbrekens gekost om het ontwerp
goed te krijgen, maar uiteindelijk ben ik best tevreden met het eind resultaat.

zoals het was:
(Ik had indertijd nog hoop om het WK in het groot te bekijken)
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

en het uiteindelijke eind resultaat:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

jaco

Dat ziet er al goed uit zeg. Leuke deuromlijsting. Ik ben benieuwd naar de rest.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Marsh

Quote from: willempie on August  4, 2010, 13:25:27
en het uiteindelijke eind resultaat:

haha, geniale omlijning en grappig bord.. zelf gemaakt, of heb je het ergens anders vandaan?
Tof project, ben zeer benieuwd!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Martijnst1990

Inderdaad erg leuk die omlijsting! Ben benieuwd naar de rest naar de vorderingen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Mooi hoor! Ben idd ook benieuwd wat er straks achter die deur schuil gaat.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

willempie

#45
Quote from: Marsh on August  4, 2010, 15:56:40
haha, geniale omlijning en grappig bord.. zelf gemaakt, of heb je het ergens anders vandaan?
Tof project, ben zeer benieuwd!

Lang over nagedacht, maar het ontwerp is van mijzelf. Ik wou altijd iets doen met een filmstrip.
In eerste instantie had ik ook iets met de deur willen doen in de vorm van een filmposter. Dat heb
ik uiteindelijk weg gelaten omdat het tenslotte wel een deur is waar je elke dag tegen aankijkt
en dient dan wel een beetje in het interieur te passen. Omdat in het hele huis meer grijstinten
voorkomen past de deur perfect in het interieur.

Wel is de deur door een meubelmaker gemaakt en geinstalleerd. De rechthoekjes en de letters
zijn met een laser uitesneden uit dunne plaat welke vervolgens op het frame van de deur is geplakt.

Achter de deur is de opslag van onze huisraad. Voorlopig had de rest van de verbouwing de prioriteit
(volgens mijn vrouw dan  ;) ). Ik hoop wel dit jaar de HT ruimte af te maken.

De volgende apparatuur gaat worden gebruikt/geinstalleerd:
projector: JVC HD-1
receiver: Arcam AVR350
DVD-player: Arcam DV137
Speakers: 4x B&W CM7 +CM center + 2x CM1
subwoofer: REL 505
screen: Carada 106"
Plus een HTPC (welke nu een kleine upgrade nodig heeft)

Genoeg dacht ik zo om de brazilianen van de stoel te blazen.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

willempie

#47
Quote from: celerontje on August  4, 2010, 16:56:44
Geen BD speler?

Nee, veel te duur de blu ray discs. Kosten hier 40-50 euro per stuk en de verhuur is hier ook nog
niet op gang gekomen. We lopen hier 2 jaar achter met europa.
Gelukkig heb ik sinds een jaar wel een snellere breedbandverbinding van 10 Mega, dus ik kan aardig wat
films downloaden. Voor het afspelen gebruik ik nog steeds mijn HTPC welke nu nog aangesloten is op
ons panasonic plasma scherm (jammer genoeg nog geen Full HD).
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

celerontje

Kan je niet eens in de zoveel tijd een stapeltje BD's bij Amazon.com bestellen ofzo? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Lars_Portman

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.