meerdere avchd's afspelen via de ps-3

Gestart door williams, september 10, 2009, 20:32:33

Vorige topic - Volgende topic

williams

Hierbij wil ik een topic openen voor de mensen die via de ps-3 meerdere avchd's willen afspelen.

Zoals de meeste mensen die in bezit zijn van een ps-3 wel weten kan je dus avchd's afspelen.

Dit kan je op diversen manieren doen.
-Vanaf disc (dvd5,dvd9 of blu-ray25)
-Vanaf externe harddisc
-Vanaf interne harddisc
-streamen vanaf je pc

Aan al deze mogelijkheden zitten wat beperkingen of nadelen .

Met het tooltje Multiavchd heb je de mogelijkheid om een hele mooie compilatie van je avchd's te maken ,en tevens een mooi menu te maken.

Hier bij een linkje naar het forum multiavchd.     http://multiforum.deanbg.com/

Tevens heeft dit programma de mogelijkheid om je hd-dvd's om te zetten naar blu-ray .

Zelf was ik eerst van plan om een nieuwe mediaplayer te kopen ,maar dat doe ik nu niet meer daar ik erg tevreden ben over de mogelijkheden van dit programma .

Hieronder zal ik een foto posten van bijvoorbeeld het menu dat ik gemaakt hebt.

JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

KHunt-er

Als dit nu eens een fatsoenlijke oplossing is... ::)

Voordat ik hier verder in duik;

(Hoe) gaat dit proggie om met FAT32 externe Harde Schijven ?

Gr,

KHunt-er

Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Icarus314

Als je de video's hebt toegevoegd kun je eenvoudig aanklikken dat je een ps3 hebt en dan komt alles goed. Ik vind bovendien dat deze tool erg snel beter wordt.  :clapping:

williams

CiteerAls je de video's hebt toegevoegd kun je eenvoudig aanklikken dat je een ps3 hebt en dan komt alles goed. Ik vind bovendien dat deze tool erg snel beter wordt.

Dit klopt inderdaad,er komt bijna wel elke week een update .
De jongen die het multiavchd forum beheerd is erg snel met problemen oplossen of aanpassen,hier zou menig fabrikant nog een voorbeeld aan kunnen nemen.

Voor mij is dit tooltje dan ook de reden geweest om geen Dune te kopen.

Wat ik ook erg prettig vind is dat je heel gemakkelijk en snel  je bestaande compilatie kan uitbreiden met weer nieuwe films of menu's
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Icarus314

De ps3 speelt ook iedere originele blu-ray rip zonder problemen met subtitles en alles af op deze manier. Niets geen gestotter en nog geen titel gezien die niet werkte daar kon hij best wel eens veel media boxen voorbij gaan. Maar met hd materiaal waar ze de zwarte stroken af geknipt hebben is hij erg lang bezig om alles te transcoden. Dat doen de media streamers beter en streamen is zeker geen sterk punt van de ps3. Maar toch, er is goed mee te leven zo  :)

celerontje

Ik ga d'r ook eens mee klooien, want ik kan op deze manier trailers van de Apple site op mijn Panny BD55 bekijken! :pompom:

EDIT: Werkt prima, morgen maar eens de Avatar trailer op een SD kaartje kwakken! :pompom:
Die trailer heeft AAC 5.1 geluid, wat deze software netjes omzet naar Dolby Digital 5.1 met een bitrate naar keuze. :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

marz01

Zou het dan eindelijk zover zijn dat er een werkbare oplossing is gevonden.... kan ik eindelijk het vrouwtje ermee laten stoeien.

Thx ik ga het dit weekend gelijk uittesten.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

williams

CiteerWerkt prima, morgen maar eens de Avatar trailer op een SD kaartje kwakken!

Ik heb deze trailer ook op mijn tvix4100 staan maar hier loopt dit wel eens vast.

Het encoden van dit soort trailers (mov) duurt inderdaad even ,maar het resultaat is er dan ook naar.

Zelf heb ik ook nog geen enkele film of trailer gehad die bleef hangen op de ps-3

Mijn compilatie van blu-ray rips begint ook al aardig te groeien ,met veel dank aan de rips van meneer BOEHA.

williams

Zoals iedereen hier op het forum ondertussen wel de kwaliteiten van de nieuwe oppo blu-ray speler weet te waarderen ,heb ook ik met een schuin oog hier naar zitten kijken.
Wat ik eigenlijk gehoopt had was dat de oppo ook de avchd's af zou spelen zoals de ps-3 dit nu doet .
Volgens de spec's zou dit dus ook moeten kunnen ,maar ik heb daar tot op heden nog geen positieve reactie's van gevonden . :confused:

CiteerI bought an OPPO-BDP83 to replace my PS3. I did test 25 Blu-Rays archived on a 500 gig Fat32 drive authored using multiAVCHD on the PS3 and it worked brilliantly. Now I tested the same HDD disk connected to the OPPO but there seems to be a lot of problems. Picture freezes. Need to hard reset the OPPO. Resolution is different. Does not respond very good to skipping of chapters, etc.

Mijn idee was om  via de oppo avchd's af te spelen zo als ik dat nu doe met de ps-3 en dan toch weer een stapje in beeld en geluid kwaliteit vooruit te gaan.

Als oppo dit via een firmware opgelost zou krijgen dan zou ik er zo een kopen ,daar je dan i.c.m. het programma multiavchd een hele mooie combinatie zou hebben van blu-ray speler en mediaspeler.

Icarus314

@Celerontje
Wat is de maximale grootte van zo'n SD kaartje? Ik zat ook al een aantal keren te denken aan zo'n speler die met een externe usb of SD overweg kan.

Overigens moet je met de ps3 wel uitkijken dat je niet twee video streamen in één avchd zet want dat werkt bij mij niet. Ook zet ik vaak de HD audio om naar dts als er geen normaal spoor bij zit.

celerontje

SDHC 32 GB, kost wel ca. 150 euro!

Dus als je een PS3 hebt, hang er gewoon een externe HDD aan! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

williams

Zelf heb ik er een sharcoon aanhangen met een harddisc van 1,5 terabyte en dit werkt erg prettig.

Misschien een handige tip voor de mensen die van het programma multiavchd gebruik maken is als je een bestaande compilatie wilt uitbreiden door deze AVCHD_old te noemen en deze dan vervolgens te openen.
Hierna gooi je er je nieuwe films bij en je laat het programma lopen.
Op deze manier kan je snel en eenvoudig je bestaande compilatie uitbreiden.

Let er wel op dat je voldoende ruimte op je harddisc hebt.
Om wat tijd te sparen is het ook nuttig om bij settings aan te geven dat de tijdelijke map ook komt te staan waar je compilatie naar toe gaat.
Op het moment dat het programma klaar is leegt deze namelijk toch de tijdelijke map.
Ik hoop de mensen die er gebruik van maken hier een mee op weg geholpen te hebben.
Laat me jullie vragen of bevindingen maar weten.
Veel succes. ;)

Williams

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

Ik heb 2 trailers op een SD kaartje gezet.
Zometeen voordat ik de ''hoofdfilm ;)'' start, maar eens even testen of mijn fijne Panny ze goed afspeelt!
Lijkt me erg gaaf, de trailer van Avatar met 5.1 geluid in m'n HT, vooral die straaljagers zullen mooi klinken! :clapping:

williams

Mij maakt het niet zo uit maar waarom is deze topic verplaatst naar consoles/games daar dit topic niet over games gaat maar over hd-films i.c.m. de playstation als blu-ray speler. :confused:

williams

celerontje

Citaat van: celerontje op september 11, 2009, 20:02:06
Ik heb 2 trailers op een SD kaartje gezet.
Zometeen voordat ik de ''hoofdfilm ;)'' start, maar eens even testen of mijn fijne Panny ze goed afspeelt!
Lijkt me erg gaaf, de trailer van Avatar met 5.1 geluid in m'n HT, vooral die straaljagers zullen mooi klinken! :clapping:
Beeld werkt uit de kunst, maar geluid blijft stereo... :-\

williams

Citeer[Beeld werkt uit de kunst, maar geluid blijft stereo.../quote]

Staan al je setting goed bij audio conversion ?
Wat voor geluidsspoor had de orginele trailer.

celerontje

Geluid van de originele MOV is AAC 5.1, maar ik krijg dus een Dolby Digital 5.1 spoor met enkel stereogeluid uit de frontkanalen.
Audiosettings valt verder weinig aan te veranderen in dit geval, behalve de bitrate.

Maar als jij een oplossing weet, vertel het me, want voor de rest werkt het perfect! :pompom:

williams

Ik zal er morgen  naar kijken /luisteren daar het nu al laat is.
Met de blu-ray rips heb ik nog geen problemen gehad met het geluid.

Ik hou je op de hoogte.

Ghosty J

Citaat van: williams op september 11, 2009, 21:31:11
Mij maakt het niet zo uit maar waarom is deze topic verplaatst naar consoles/games daar dit topic niet over games gaat maar over hd-films i.c.m. de playstation als blu-ray speler. :confused:

williams
1. Het is een programma voor de PS3 dus voor een console gebeuren.
2. Zoals het programma "PS3 Media server" is ook in dit board terug te vinden. Het is makkelijker om allerlei servers voor de ps3 bij elkaar te houden :)
CiteerAVCHD-specificatie kan voor zowel high definition en standaard definitie opnemen. For high definition, all major variations are supported, including 720p, 1080i and 1080p.
3.Vandaar dat dit topic dus niet thuis hoort in HD.
Rotel, B&W & Velodyne!

celerontje

Citaat van: Ghosty J op september 12, 2009, 00:43:28
1. Het is een programma voor de PS3 dus voor een console gebeuren.
2. Zoals het programma "PS3 Media server" is ook in dit board terug te vinden. Het is makkelijker om allerlei servers voor de ps3 bij elkaar te houden :)3.Vandaar dat dit topic dus niet thuis hoort in HD.
1. Je kan 't ook gebruiken voor stand-alone spelers, zoals ik doe.
2. Nogmaals, 't is een vrij universeel programma voor AVCHD.
3. Elke HD apparaat kan ook met SD omgaan, dus dat argument is nogal... niets zeggend! ;)

Dus kan williams z'n zin krijgen? ;)

Ghosty J

Citaat van: celerontje op september 12, 2009, 00:54:22
1. Je kan 't ook gebruiken voor stand-alone spelers, zoals ik doe.
2. Nogmaals, 't is een vrij universeel programma voor AVCHD.
3. Elke HD apparaat kan ook met SD omgaan, dus dat argument is nogal... niets zeggend! ;)

Dus kan williams z'n zin krijgen? ;)
nope, zie topictitel/berichttitel, staat duidelijk PS3! :D
Rotel, B&W & Velodyne!

celerontje

Mods, mods, mods... :P
Download dit proggie zelf nou maar eens en zie wat je allemaal mee kan doen... ;)

Ghosty J

had het programma al gedownload alleen zat ik toen op mstsc dus het staat op een andere pc dan waar ik normaal op zit ;)
rapitshare is niet zo lief dat ze mij toelaten om op 1 ip binnen 24 uur het zelfde bestand te downloaden. (kreeg fout melding)
Rotel, B&W & Velodyne!

Icarus314

Daar ben ik het niet mee eens. De ps3 is een mediaspeler geen game console  :D Ik speel er nooit games mee. Bovendien is dit topic juist interessant voor hen die uitkijken naar de nieuwe mediaspelers en die zullen niet snel bij games gaan kijken.