meerdere avchd's afspelen via de ps-3

Gestart door williams, september 10, 2009, 20:32:33

Vorige topic - Volgende topic

williams

CiteerDaar ben ik het niet mee eens. De ps3 is een mediaspeler geen game console   Ik speel er nooit games mee. Bovendien is dit topic juist interessant voor hen die uitkijken naar de nieuwe mediaspelers en die zullen niet snel bij games gaan kijken.

Je slaat de spijker op zijn kop.

Zelf ben ik ook van mening dat dit meer thuis hoort in de topic hd .
Vergeet niet dat de playstation 3 eigenlijjk de karretrekker is geweest van sony om blu-ray te promoten.
Ik denk dat het nu in een topic staat waar het ondergesneeuwd wordt door inderdaad de consoles en niet goed tot zijn recht komt .

williams.
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

williams

CiteerGeluid van de originele MOV is AAC 5.1, maar ik krijg dus een Dolby Digital 5.1 spoor met enkel stereogeluid uit de frontkanalen.
Audiosettings valt verder weinig aan te veranderen in dit geval, behalve de bitrate.

Maar als jij een oplossing weet, vertel het me, want voor de rest werkt het perfect!

Hoi ik heb even naar het origineel gekeken met tsmuxer en gspot en deze geven allebei aan dat het om een 2 kanaals aac geluidsspoor gaat.

Codec.mp4a: MPEG-4 AAC LC
Info:48000Hz  192 kb/s tot , stereo (2/0)

williams
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

williams

Ik heb nu meerdere trailers in een compilatie gedaan en de meeste hebben inderdaad maar een 2 kanaals geluidsspoor.  :(

Zelf heb ik nu al een aardige disc vol staan met heel wat films ,trailers en tv series . ::)

Om dit toch enigzins gescheiden te houden maak ik verschillende avchd bestanden.
Met het tooltje avchd manager kun je  verschillende avchd's  archiveren of wisselen.
Verder kun je hier ook mee kijken wat er allemaal in je avchd compilatie zit.

celerontje

Citaat van: williams op september 12, 2009, 10:57:52

Hoi ik heb even naar het origineel gekeken met tsmuxer en gspot en deze geven allebei aan dat het om een 2 kanaals aac geluidsspoor gaat.

Codec.mp4a: MPEG-4 AAC LC
Info:48000Hz  192 kb/s tot , stereo (2/0)

williams
Maar die trailer van mij heeft echt AAC 5.1 geluid, VLC geeft dat aan bij de codec eigenschappen en multiAVCHD geeft ook aan ''6 channels''
Deze trailer bedoel ik: avatar2009aug0820a-tsr_h1080p.mov

Die stereoconversie gaat trouwens volledig de fout in, want ik hoor het centerkanaal enkel uit één van de fronts komen, wat dus erg raar klinkt met dialogen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

williams

Je hebt inderdaad gelijk ,de trailer vanuit de newsgroepen  heeft inderdaad aac .5.1
Ik had hem zelf vanuit de apple trailer side .

En inderdaad er gaat ook wat mis met het encoden van het geluid .
Ook ik hoor het dialoog uit mijn rechter speaker komen. :confused:

Ik heb wel een idee hoe dit op te lossen is ,maar dit is wel bewerkelijk.
Teneerste moet ik de mov file gaan demuxen (het scheiden van beeld en geluid ).
Dan moet ik het geluidsspoor gaan coverteren van aac 5.1 naar ac3 5.1 .
En dan vervolgens de video en audio weer in mekaar zetten.

Ik weet niet of het dat waard is voor een trailer om zo veel werk te verzetten .

Maar ik ga het toch is proberen .

celerontje

't Is me ondertusssen gelukt om het geluid naar PCM 5.1 te converteren, maar dat was me een uitzoekwerk, zeg! :o
Het meest lastige is nog dat het programmaatje wat ik voor de AAC/WAV conversie gebruik, de channelmapping niet helemaal goed doet, dus heb ik met een ander programmaatje een matrix moeten aanmaken om dat weer te corriceren. :o

En dan nog steeds doe ik het waarschijnlijk niet helemaal goed, want in mijn HT met de Avatar leek die straaljager uit de verkeerde surroundspeaker te komen, dus ik pruts nog even verder. ;)

Trouwens, ik heb de Avatar trailer zelf van de Applesite geplukt! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

williams

CiteerTrouwens, ik heb de Avatar trailer zelf van de Applesite geplukt

Dan ben ik waarschijnlijk door de war geraakt waar ik hem vandaan had.

Ik ga ook is aan de slag met het omzetten naar ac3 5.1 .
Ik hou je op de hoogte.

Icarus314

Weet niet zeker of je er wat aan hebt maar met tsmuxer kun je downconvert van een hd audio stream doen. Werkt dat niet?

celerontje

We hebben het over AAC, dus geen DTS/Dolby ''HD formaat''.
Maar het lukt me al aardig, die Avatar trailer klonk in ieder geval erg lekker bij mijn testpogingen! :pompom:

williams

Ik denk dat je al verder bent als ik.
Ben nu zelf bezig met mkvmerge.

Wat gebruik jij voor tooltje ?

Icarus314

Citaat van: celerontje op september 12, 2009, 20:05:24
We hebben het over AAC, dus geen DTS/Dolby ''HD formaat''.
Maar het lukt me al aardig, die Avatar trailer klonk in ieder geval erg lekker bij mijn testpogingen! :pompom:

Ik veronderstelde dus ten onrechte dat deze discussie on topic was  :D

celerontje

Citaat van: williams op september 12, 2009, 22:57:31
Ik denk dat je al verder bent als ik.
Ben nu zelf bezig met mkvmerge.

Wat gebruik jij voor tooltje ?
Houdt je vast:
Yamb voor het demuxen van de AAC (beeld hoeft niet, je kan het geluid gewoon later invoegen in multiAVCHD
Audio Studio AAC voor het omzetten van AAC naar WAV (PCM 5.1)
Wavewizard om de channelmapping in orde te krijgen, want Audio Studio verwisselt de SL, SR en LFE kanalen.
En eventueel kan je ervoor kiezen in multiAVCHD om het PCM 5.1 geluid om te laten zetten naar AC3, dat kan je gewoon aanvinken.

williams

hoi heb je ook een linkje naar het tooltje Audio Studio AAC

celerontje

Kan de link niet meer vinden... >:(
Dus ik heb 'm even tijdelijk geupload:

http://rapidshare.com/files/279543701/aac_prj.exe.html

De mapping correctie in Wavewizard moet zijn:
Destionation: 0  1  2  3  4  5
       Source: 0  1  2  4  5  3

williams

CiteerDe mapping correctie in Wavewizard moet zijn:
Destionation: 0  1  2  3  4  5
       Source: 0  1  2  4  5  3

Thanks daar hebben we wat aan.
Als ik vanavond terug ben ga ik er is mee stoeien.

celerontje

williams

Hoi ik heb er even naar gekeken en zag dat het een demo versie was.
Verder krijg ik ook iedere keer een foutmelding bij de output file.
Het programma zegt, output file extension invalid.

Wat doe ik verkeerd ?

celerontje

Dat demo maakt niet uit, hij verloopt niet hoor! ;)

Oplossing voor dat probleem:
Achter de opslagnaam de extensie typen, dus bv. trailer.wav
Gelukkig kwam ik hier zelf heel snel achter. :pompom:

williams

CiteerAchter de opslagnaam de extensie typen, dus bv. trailer.wav

Was lekker slim van me ,ik heb dit al een paar honderd keer gedaan met srt file's

Maar ik ben blij dat het werkt.

Vanavond is opnieuw een compilatie maken van een aantal trailers.

Thanks

marz01

Gisteren een ext 2tb schijf wezen halen aangezien je voor het overzetten het dubbele aan schijfruimte nodig hebt.
Ik ben nu vanaf gisteren bezig om de eerste 1tb schijf over te gooien hij zit al op 86% .... volgende schijf doe ik in gedeeltes over pompen.

Hij maakt dus 1 mega grote avchd file ervan.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

williams

CiteerGisteren een ext 2tb schijf wezen halen aangezien je voor het overzetten het dubbele aan schijfruimte nodig hebt.
Ik ben nu vanaf gisteren bezig om de eerste 1tb schijf over te gooien hij zit al op 86% .... volgende schijf doe ik in gedeeltes over pompen.

Hij maakt dus 1 mega grote avchd file ervan

Als je al een bestaande compilatie hebt,dan heb je alleen de ruimte nodig op je harddisc voor de film die je er bij gooit .
Dit doe je door je bestaande compilate AVCHD_old te noemen en deze dan vervolgens te openen met het programma multiavchd .
Dan gooi je er vervolgens de nieuwe film (mt2s stream of playlist) bij en je bouwt zo je compilatie steeds groter op.

Dit scheelt hoop tijd en schuifrumte.

marz01

hmm net ff een filmpje bij de andere 109 gegooid, maar dan ben je dus snel 3 uur bezig :(
(gebruik 2 externe schijven van 1tb en 2tb van wd 7200rpm, verbonden via usb2 op toshiba m800 laptop met core2duo p8600 processor.)

5) Make sure you have
  • Move transitional files in Settings checked>>(> hierbij kan ook een 2e vinkje;alles aangevinkt worden deze staat uit??)
    6) Select TARGET and TEMP to be the drive where AVCHD_old is - this will speed up things.

Overall duration : 214:04:40
            Output size      : 929518 MiB (907.732 GiB)

[19:06:41] H:\AVCHD folder created (AVCHD/Blu-ray output)!
    [19:06:41] Copy H:\AVCHD to root of USB stick/disk or MemoryStick card or to X:\PRIVATE\ of SDHC/SD/MMC card.
    [19:06:41] You may now remove temp folder (H:\_TEMP\).
    [19:06:41] Your compilation contains 214hrs 4min 40sec of video material.

[19:06:41] multiAVCHD finished in 10225 seconds (02:50:25)!

[19:06:41] End of log.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

celerontje

Citaat van: marz01 op september 29, 2009, 19:14:11
hmm net ff een filmpje bij de andere 109 gegooid, maar dan ben je dus snel 3 uur bezig :(
Is dat zo'n ramp?
Laat gewoon je computer lekker pruttelen.

williams

Citeerhmm net ff een filmpje bij de andere 109 gegooid, maar dan ben je dus snel 3 uur bezig
(gebruik 2 externe schijven van 1tb en 2tb van wd 7200rpm, verbonden via usb2 op toshiba m800 laptop met core2duo p8600 processor.)

Waarom maak je er dan geen twee compilatie's van en gebruik je avchd manager om hier tussen te wisselen .

marz01

Ik wil dat mijn 2tb schijf zodadelijk vol komt te staan met >200 avchd films en zelfs mijn vriendin deze multiavchd kan gebruiken zonder switchen.

Vervolgens bouw ik weer een nieuwe multiavchd op de andere schijf.