meerdere avchd's afspelen via de ps-3

Gestart door williams, september 10, 2009, 20:32:33

Vorige topic - Volgende topic

williams

Naar aanleiding van wat vragen via pm probeer ik in een korte versie uit te leggen hoe het een en ander werkt.
Ik kan best begrijpen dat als je de voor eerste keer het programma ziet je niet weet wat je er allemaal mee aan moet.

Daar de meeste mensen dit voor blu ray films gaan gebruiken zou ik adviseren gebruik als eerste een blu ray bestand dat al in gemuxed is.
Een mooi voorbeeld hiervan is een bestand van boeha oftewel de knicker,dit kun je vinden op ftd of de nieuwsgroepen (altbinaries hdtv)
Dit zijn namelijk blu ray bestanden die al door het programma tsmuxer zijn gehaald,en hier zijn alle extra's al uitgehaald .

Let er wel op dat je genoeg schijfruimte hebt op je externe hardisc daar blu rayfilms aardig groot zijn (20 tot 40 gig).

Wat zeker niet onbelangrijk is ,dat je externe harddisc geformateerd is naar fat32 ,daar de playstation niet met ntfs geformateerde harddisc's om kan gaan.

Nu gaan we naar het programmma .

Hier een linkje naar het tooltje http://multiforum.deanbg.com/viewtopic.php?f=7&t=17

Let op bij instaleren dat je alle programma's op je pc zet (ffd show ,uncrop mkv ,avisynth enz )anders werken niet alle mogelijkheden in multavchd .

Aan de slag .

Open het programma multiavchd ,je ziet nu een venster met een tab add videofiles, hier druk je op en vervolgens ga je op zoek naar je films op je pc ,in dit geval dus een gemuxte blu ray (mt2s file ).
Als je de film gevonden heb gooi je deze er in .
Nu zie je de film verschijnen in media.
Als je nu op de flim drukt onder compilate dan opent een ander venster en hier kan je het bestand een andere naam geven .
Tevens kun je ook in dit venster ondertitels  toevoegen ,dit doe je bij external subtitels ,let wel op dat dit srt titels zijn .
Als je wilt kun ook de ondertitels aanpassen maar daar ga ik een andre keer op door.
Als je klaar bent met de film hernoemen en je hebt ook de ondertitels er bij gegooit dan druk je op ok.

Morgenavond zal ik ook het een en ander uitleggen over het opstartmenu en het hoofdmenu.
Hierin zitten zoveel mogelijheden maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Voornu kan alles standaard blijven staan.

Bij destination path selecteer je natuurlijk je extene harddisc want dit is de plek waar je compilatie met al je films moet komen .

Nu druk je op start en er open weer een venster,hier druk je op playstation 3 en je programma gaat lopen.

DIt kan wel even duren voordat het klaar is afhankelijk van je pc .

Als alles is goed gegaan heb je nu een AVCHD map op je externe hardisc staan en deze kan je afspelen op je ps3.

Als er vragen zijn of dingen niet duidelijk dan zie ik het wel .

Sucses
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

marz01

het menu kan ook in het nederlands gezet worden;)

Ik heb nogwel wat problemen met mplayer maar las dat ik hiervoor alle andere codecs moet verwijderen.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

nvonk

Nou ik heb het voor elkaar heb er nu 1 film opstaan en het werkt ;D ;D ;D

Williams is het makkelijk om zo`n menutje te maken voor je films zoals te zien op pagina 1 in jouw screenshot?

Nick

williams

Blij te zien dat het gelukt is .
Ik zal morgenochtend een stukje uitleg geven over het menu.
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

nvonk

Ik heb afgelopen nacht Defiance gedownload van Boeha maar als ik die in multi AVCHD zet dan geeft ie al na 71 seconden een fout.

(ERROR: Compilation does not contain any HD-DVD/AVCHD/Blu-ray titles!)

williams

Zo iets later dan gepland maar hier een uitleg over een menu aanmaken in multiavchd .

Wat heb je nodig.
-Wallpapers van de films die je gaat maken 
-Eventueel een stukje muziek/tune voor het opstart menu.
-Zorg er ook voor dat je alle programma´s hebt geinstallerd op je pc

De wallpapers kan je gewoon op google vinden ,neem hiervoor de hoogste resolute die je kunt vinden ,dit geefst het mooiste resultaat.
Als je wallpapers hebt gedownload dan zou ik deze ook op je externe harddisc in een map zetten ,op deze manier kan het programma de wall papers altijd vinden
mocht je een keer op een andere pc een compilatie willen maken.
Voor een stukje muziek in je opstartmenu kan je eigenlijk van alles gebruiken ,een leuke site voor wat tunes is tellytunes.
Ook  de muziek zou ik  op de externe harddisck zetten.
De benodigde programma´s kan je vinden op het multiavchd forum.

Aan de slag.
Open het programma en druk op add video files,hier kan je de film toevoegen die je wilt hebben.
Als je de film hebt toegevoegd dan zie je deze onder compilatie staan ,als je hier nu op drukt dan opent er een ander venster.
Hier kan je film hernoemen naar de naam die je wilt .
Bij poster kan je wallpaper die bij de film hoort toevoegen .
Onderaan heb je ook de mogelijkheid om eventueel ondertitels toe te voegen of nog een extra soundtrack.
Als je alles hebt gedaan dan druk je op ok.
Druk nu op de tab author ,en er verschijnt  een ander venster en vink hier in aan create top menu.
Nu moet je gaan kiezen welk menu je eventueel wilt hebben,zelf kies ik altijd voor xmb menu , daar ik dat de mooiste vind.

Als je een welkom menu wilt hebben vink dan skip welkom af.
Zelf vind ik het wel leuk om een begin menu te hebben met een mooi plaatje of muziek.
Bij configure kan je heel makelijk een welkom menu maken.
Je kunt hier een wallpaper die je hebt gedownload aan toevoegen met een stukje muziek en eventeel wat tekst.
Bij preview kan je alvast kijken hoe het gaat worden. :hmmm:
Als je tevreden bent  dan gaan we door naar het volgende menu.

Druk nu op tab menu en vervolgens open er een ander venster.
Bij visual settings kan je het menu aanpassen.
Je kunt bij background image ook een wallpaper toevoegen en deze kan je met de toets transparency mixen met de wallpaper van de film die je hebt toegevoegd.
Als de toets trasparency naar links staat dan laat het menu de wallpaper zien die je daarboven hebt toegevoegd ,staat hellemaal naar recht dan laat het menu de wallpaper zien die  bij de fillm hoort .
Alles daar tussen wordt gemixt van de ene wallpaper naar de andere.
Bij menu fonts en colors kan je de groote de kleur en eventueel de tekst van de menu´s aanpassen.
Vink create chapter thumpnails af ,daar dit niet altijd goed werkt.
Zo nu ben je klaar om je programma te laten draaien.

Sucses.

Als er mensen zijn die er nog wat aan willen toevoegen dan hoor ik het graag ,daar er zoveel mogelijk is en ik zelf ook nog niet alles weet wat dit kan.

IK ben nu bezig met dit programma om  mijn hd dvd´s om te zetten naar blu ray .

Williams

celerontje

Jij verplaatst toch ook bestaande BD subs i.v.m. met jouw CIH setup?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

williams

CiteerIk heb afgelopen nacht Defiance gedownload van Boeha maar als ik die in multi AVCHD zet dan geeft ie al na 71 seconden een fout.

(ERROR: Compilation does not contain any HD-DVD/AVCHD/Blu-ray titles!)

Hoi het is heel moelijk op afstand te zien wat er fout is ,maar heb je de file defiance wel bij video files er bij gegooid.

Het lijkt er op dat je deze bij avchd/bdmv/dvd folders hebt toegevoegd.

williams

CiteerJij verplaatst toch ook bestaande BD subs i.v.m. met jouw CIH setup?

Klopt ,ik verplaats inderdaad de subs zo dat deze weer perfect in het beeld vallen .
Ik doe dit de ene keer in ts muxer en de andere keer in multavchd .
Het voordeel met deze manier is dat je kan kiezen welk  lettertype,kleur en groote je wilt.
Zelf heb ik ook een tvix maar daar wordt ik niet blij van de ondertitels die dat laat zien.

Weet jij trouwens nog een blu ray player die met multiavchd kan omgaan ?

celerontje

Mijn Panasonic BD55 vanaf SD(HC) kaartjes.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

williams

Kan je is proberen of dit ook met een externe harddisc kan ?

celerontje

Een USB connector past met geen mogelijkheid in een SD-card slot. ;)

Die kaartlezer is eigenlijk puur om beelden van een AVCHD videocamera mee te bekijken, maar gelukkig kan je er dankzij multiAVCHD er wat meer mee. ;)

nvonk

Welke programma`s moet ik allemaal installeren ik heb gewoon multi ACVHD 3.0 gedownload en geiinstalleerd ma als ik nu dat menu wil maken zegt ik dat ik avysynth mis

celerontje

Eerst werd het allemaal in één keer geinstalleerd, maar Dean is zo leuk geweest om dat eruit te slopen. :nopompom:
Dus zelf even avisynth installeren.

nvonk

oke gevonden en geinstaleerd.

Het programma is nu bezig met alles dus ben benieuwd.

Kan ik ook andere films downloaden of alleen die films van Boeha (knicker)

williams

CiteerKan ik ook andere films downloaden of alleen die films van Boeha (knicker)

Je kan eigenlijk elke film downloaden die je wil en in het programma gooien.
Sommige films moet je in video files gooien en andere moet je in de folder map gooien.
In video gooi je de AVI,MKV,MOV,EVO en stream files.
In folders gooi je de films die een root menu hebben (dvd,AVCHD,blu-ray)

nvonk

Als ik nou een paar films in het programma heb gegooid en een menutje gemaakt, hoe kan ik dan later als ik nog een film heb gedownload deze er bij zetten en ook erbij in het menu zetten of moet ik dan alles opnieuw doen?

williams

CiteerAls ik nou een paar films in het programma heb gegooid en een menutje gemaakt, hoe kan ik dan later als ik nog een film heb gedownload deze er bij zetten en ook erbij in het menu zetten of moet ik dan alles opnieuw doen?

Nee je hoeft niet alles opnieuw te doen .
Als je al een bestaande compilatie heb hernoem deze dan naar AVCHD_old
Nu open je het programma en druk dan op folders en gooi dan de map AVCHD_old erin.
Je zult zien dat al je films die je al had verschijnen onder compilatie .
Vervolgens druk je op add video om weer een nieuwe film er bij te doen .
En zo bouw je in de loop van tijd een hele mooie mediatheek op.

wiliams

gjjoosten

Kun je per verschillende film ook verschillende achtergronden doen ?

mvg,

Gert Jan

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

gjjoosten

Bedankt  :pompom: eindelijk niet telkens dezelfde achtergrond bij de films :P
mvg,

Gert Jan

marz01

voorheen gooide ik de avchd-files door tsmuxer om er een srt-bestand toe tevoegen. eeen 9gig avchd file +srt nam ongeveer 10min in beslag

als ik nu een 9gig avchdfile met srt file door multiavchd gooi neemt dat 30min in beslag??

Icarus314

Volgens mij maakt hij eerst tijdelijke bestanden die hij daarna nog een keer moet kopieren. Ik weet niet of je ergens kunt instellen dat dat vrij stom is. ???