HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankp

Citaat van: skank1 op december 10, 2010, 20:24:30
nog een probleemke
net even bd50 van avatar ce afgespeeld werkt perfect
ik wou even later demo tonen aan iemand, wil ik hem opstarten blijft hij gewoon "hangen" tijdens het laden en krijg ik de vraag of ik de laatste kijksesssie wil verderzetten of niet
je kan enkel ja of nee klikken, maar helaas hij blijft er gewoon op hangen
iemand een idee?
ik heb in het menu resume play afgezet, maar die vraag kwam nog steeds..

Ik krijg diezelfde vraag ook bij BD50 van Knight and Day, maar zowel bij ja als nee doet ie gewoon wat ie moet doen....
Misschien een keer je system storage leeg gooien m.b.v. de tool op de site van Dune?

fugazi_2009

Ik heb intussen de test firmware op mijn Dune Base 3.0 gezet. Nu ben ik natuurlijk in zover een bijzondere gebruiker van de Dune, dat ik hem voornamelijk gebruik om mijn flacjes af te spelen. Maar dan heeft die wel een aantal handige verbeteringen:


  • Het label van de geselecteerde item in het menu wordt nu ook op het display getoond. Oftewel ik kan nu gewoon door mijn lijst van artiesten scrollen zonder dat ik de TV aan hoef te zetten
  • In deze firmware zit ook de ondersteuning voor bediening via netwerk

Vooral de bediening via het netwerk is natuurlijk wel leuk. Het schijnt dat de fabrikant van de iRule applicatie hiervoor al ondersteuning biedt. Voor de Pronto heeft ook iemand al wat werk gedaan, zie hier.

Tevens kan je hier een voorbeeld html document downloaded om het eens te testen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

skank1

echt 100% zonder de tv kan je toch nog niet, vermits je eerst naar je plaats van jd muziekfiles moet klikken, daarna kan de tv pas uit,; en dan kun je idd scrollen via het display... (of ben ik mis?)
- netwerkondersteuning.. kun je hier meer info over geven? ik heb geen ipad ofzo... wat kan ik er dan wel mee?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

fugazi_2009

Citaat van: skank1 op december 15, 2010, 11:46:14
echt 100% zonder de tv kan je toch nog niet, vermits je eerst naar je plaats van jd muziekfiles moet klikken, daarna kan de tv pas uit,; en dan kun je idd scrollen via het display... (of ben ik mis?)
- netwerkondersteuning.. kun je hier meer info over geven? ik heb geen ipad ofzo... wat kan ik er dan wel mee?


Ik heb een shortcut naar de directory met mijn muziekfiles op de homepage van de Dune geplaatst, dus ik kan inderdaad zonder tv daar moeiteloos naar toe scrollen.

Netwerkondersteuning moet ik ook nog in detail induiken. Maar momenteel betekent dat dat ik vanuit mijn werkkamer gewoon door het html bestandje op de pc de Dune in de woonkamer kan bedienen. En ik hoop dat ik op deze manier via mijn Pronto iets kan maken zodat ik een mooi lijstje van de Artiesten kan ophalen en op die manier een leuke browser op de Pronto kan maken om door mijn muziek heen te gaan. Maar of dat mogelijk is durf ik nog niet te zeggen. Ik kan mij voorstellen dat ze nu de basics er in hebben zitten en dat dit later weer verder uitgebouwd gaat worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

skank1

Citaat van: fugazi_2009 op december 15, 2010, 11:53:13
Ik heb een shortcut naar de directory met mijn muziekfiles op de homepage van de Dune geplaatst, dus ik kan inderdaad zonder tv daar moeiteloos naar toe scrollen.

Netwerkondersteuning moet ik ook nog in detail induiken. Maar momenteel betekent dat dat ik vanuit mijn werkkamer gewoon door het html bestandje op de pc de Dune in de woonkamer kan bedienen. En ik hoop dat ik op deze manier via mijn Pronto iets kan maken zodat ik een mooi lijstje van de Artiesten kan ophalen en op die manier een leuke browser op de Pronto kan maken om door mijn muziek heen te gaan. Maar of dat mogelijk is durf ik nog niet te zeggen. Ik kan mij voorstellen dat ze nu de basics er in hebben zitten en dat dit later weer verder uitgebouwd gaat worden.

hoe ga jij scrollen naar die directory als je niks ziet?
of wordt alles van de homepage ook op die display getoond?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

fugazi_2009

Citaat van: skank1 op december 15, 2010, 12:06:50
hoe ga jij scrollen naar die directory als je niks ziet?
of wordt alles van de homepage ook op die display getoond?

Yep, de labels van items op de homepage worden ook op het display getoond.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

skank1

ohhh mooi
ik wacht wel op een public beta
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Dennis N

Iemand een idee hoe het komt dat als ik een blu-ray folder of iso afspeel vanaf een nas dat deze constant hapert terwijl als ik een groter mkv (45GB) ik geen problemen ondervind en die dan loopt als een zonnetje?

Aan mijn netwerk zal het in dit geval niet liggen lijkt mij.

 
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Flavio

Citaat van: Dennis N op december 20, 2010, 21:19:38
Iemand een idee hoe het komt dat als ik een blu-ray folder of iso afspeel vanaf een nas dat deze constant hapert terwijl als ik een groter mkv (45GB) ik geen problemen ondervind en die dan loopt als een zonnetje?

Aan mijn netwerk zal het in dit geval niet liggen lijkt mij.

Welke firmware draai je?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Dennis N

de laatste beta

heb nu de test versie erop staan en daar nog niet mee geprobeerd , ipcontol werkt daar iig wel mee.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Meeuwtje

#2960
Citaat van: Dennis N op december 20, 2010, 21:19:38
Iemand een idee hoe het komt dat als ik een blu-ray folder of iso afspeel vanaf een nas dat deze constant hapert terwijl als ik een groter mkv (45GB) ik geen problemen ondervind en die dan loopt als een zonnetje?

Aan mijn netwerk zal het in dit geval niet liggen lijkt mij.

 

Dit was ook mijn probleem, vanaf een Nas volledige bluray's afspelen, ging niet, veel haperingen. Maar het rare was als ik alleen de m2ts file afspeelde geen enkel probleem. (met de 1.0 en 3.0) Nog steeds werkt dit niet. (via nfs afgespeeld)
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

devkon


Wat sowieso een verschil is, is dat mkv/m2ts via een ander subsysteem binnen de Dune wordt afgespeeld dan Bluray (folders).
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Grindtegel

Had vanavond weer een raar probleem met mijn dune. Geen geluid, aan/uitzetten hielp, geen idee wat er aan de hand was. Heb dus maar de laatste beta firmware erop geknald en het probleem was opgelost. Overigens geen enkele keer meer macroblocking gezien sinds de nieuwe firmware erop zat. Waarschijnlijk toch iets in de software die niet goed zat en dat zal ook wel met het niet meer werkende geluid te maken hebben. Maar hoe zoiets nou ineens kan gebeuren?? Schiet mij maar lek  :P
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Durk

Heb ik net 50 CD's in ALAC gedecodeerd: Kunnen mijn mac's goed mee overweg, mijn auto, etc... blijkt dat de DUNE geen ALAC aankan.. :nopompom:
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Citaat van: Durk op december 22, 2010, 08:40:15
Heb ik net 50 CD's in ALAC gedecodeerd: Kunnen mijn mac's goed mee overweg, mijn auto, etc... blijkt dat de DUNE geen ALAC aankan.. :nopompom:

Neem een echte streamer ;)

Durk

@Bjorn.. ach ik heb ook geen echte versterker meer dus zo erg is mijn noodzaak nu ook weer niet. De dune is niet geschikt als streamer omdat hij niet via UPnP bediend kan worden. Althans dat heb ik nog niet ontdekt.

Dan maar een ALAC - FLAC conversie..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

riwi

#2966
Citaat van: Durk op december 22, 2010, 11:00:08
@Bjorn.. ach ik heb ook geen echte versterker meer dus zo erg is mijn noodzaak nu ook weer niet. De dune is niet geschikt als streamer omdat hij niet via UPnP bediend kan worden. Althans dat heb ik nog niet ontdekt.

Dan maar een ALAC - FLAC conversie..
Ah, heb jij je Lex vervangen door een Onkyo/Integra ? Bevalt dat?
Ik had nog nooit van ALAC gehoord. Ik dacht dat je een type fout maakte :) Maar ik ben niet zo i-aware ;)

En voor het semi-ontopic : De volgende generatie mediaplayers moet van mij een soort upnp control-point achtige bediening krijgen. Gewoon scrollen door de media en artwork op je pad/pod/phone dinges ;)

TheSpeedSkater

Gisteren de nieuwe firmware (Beta) erop gezet.. Yay, hij doet het weer!

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat dat ding opeens stopt met 90% van de films afspelen terwijl ik niets aangepast heb, vervolgens nieuwe software erop en lopen als een zonnetje! Erg vreemd.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jaco

Citaat van: Durk op december 22, 2010, 08:40:15
Heb ik net 50 CD's in ALAC gedecodeerd: Kunnen mijn mac's goed mee overweg, mijn auto, etc... blijkt dat de DUNE geen ALAC aankan.. :nopompom:
Je moet je wellicht afvragen waarom apple producten geen flac ondersteunen, en daarover gaan klagen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

frankp

Citaat van: riwi op december 22, 2010, 22:05:43
En voor het semi-ontopic : De volgende generatie mediaplayers moet van mij een soort upnp control-point achtige bediening krijgen. Gewoon scrollen door de media en artwork op je pad/pod/phone dinges ;)

Wordt aan gewerkt door verschillende personen (volgens berichten op mpcclub). Er komt iets voor ipod/pad/phone en er is ook iemand bezig met een programma voor gebruik in windows.

riwi

Citaat van: frankp op december 23, 2010, 08:39:06
Wordt aan gewerkt door verschillende personen (volgens berichten op mpcclub). Er komt iets voor ipod/pad/phone en er is ook iemand bezig met een programma voor gebruik in windows.

Ik zou voor zoiets direct een ipad kopen of een windows variant. Ookal hoef ik voor de rest van de ipad functionaliteit zo'n ding niet.
Ik vind de GUI van de Dune gewoon mooi (inc artwork) en dat zou je op je control device willen hebben ipv op de TV.

skank1

Citaat van: riwi op december 23, 2010, 10:34:21
Ik zou voor zoiets direct een ipad kopen of een windows variant. Ookal hoef ik voor de rest van de ipad functionaliteit zo'n ding niet.
Ik vind de GUI van de Dune gewoon mooi (inc artwork) en dat zou je op je control device willen hebben ipv op de TV.

ik heb het toch liever op tv, dan op zo'n klein ding
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

Citaat van: skank1 op december 23, 2010, 11:56:19
ik heb het toch liever op tv, dan op zo'n klein ding
iPad klein?  :o  :-X

Durk

Citaat van: frankp op december 23, 2010, 08:39:06
Wordt aan gewerkt door verschillende personen (volgens berichten op mpcclub). Er komt iets voor ipod/pad/phone en er is ook iemand bezig met een programma voor gebruik in windows.

Moet je een Popcornhour kopen; die kan het wel.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

skank1

Citaat van: Kjelt op december 23, 2010, 12:01:32
iPad klein?  :o  :-X
tov een gsm of ipod niet nee
maar tov een tv wel
ik bekijk het liever groter, zodat iedereen kan meekijken naar de plotomschrijving...
is toch leuker nee?


anway, andere vraag, ik heb er ergens over gelezen, maar kan het niet terugvinden, maar gisteren voor het eerst dat mijn audio niet synch liep met het beeld
ik dacht dat je dit op de dune kon aanpassen?right?
hoe?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii