Wiebo_Neo's 'Kinepolis' Home Theather Take II

Started by BarcoU2man, August 27, 2009, 15:45:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BarcoU2man

Beste Forumleden,

Na de afgelopen 2 jaar wat minder tijd gehad voor mijn HT Hobby, ben ik deze zomer weer druk bezig geweest. Mijn bijna compleet

Misschien luek om eerst de oude setup te zien: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47957.0

Dan mijn Vernieuwde setup:

Speakers
Front: Jamo S606
Center: Jamo S60
Rear: Jamo S602
Sub: Jamo SUB 200

Ben nog steeds erg onder de indruk van het kristalheldere geluid voor de hele nette prijs van deze speakers. Het geheel nogsteeds aangesloten via mijn eigen gevlogte UTP speakerkabel ( 3 aders), ondertussen wel van Banaanpluggen voorzien, maar bevalt nog steeds.

Reciever
De Pioneer is weg en is vervangen voor een Marantz SR5003 zwart. Ik was al maanden helemaal weg van het geluid wat een Marantz produceert, ik heb hem nu een week staan, en ben zeer onder de indruk. Was wel even stoeien met de videoconversie, maar alles werkt nu uit de kunst.

Bronnen
Ik heb ook de DVD unit vervangen voor:

Blu-Ray: Sony BDP-S350 ( Aangesloten via Profigold Component / Vivanco HDMI voor het geluid)
HD-DVD: Toshiba HDE1 ( Aangesloten via Profigold Component / Vivanco HDMI voor het geluid)
Streaming / Gaming: XBox360 via Connect360 met mijn Mac verbonden.

Muziek: Apple Airport Express Wireless verbonden met mijn Airport Extreme en zorgt i.c.m. mijn iPhone en de Remote App voor iTunes muziek op mijn speakers.

Beeld
Al wat eerder aangeschafte Sanyo PLV-Z2, na heel veel tweaken nu eindelijk naar mijn zin.
Scherm
Projecta ProCinema 16:9 160x90

Media
Nu bijna bij elkaar 1000 films op DVD, Blu-ray, HD-DVD en sinds kort de eerste 40 op AVCHD. Op de foto's is een stukje te zien :-) ben er best trots op.

Upgrades in de toekomst
- de Jamo SUB200 kreeg ik gratis bij de speakers, wil ik binnenkort voor een zwaarder krachtiger model vervangen.
- Ben nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke betaalbare scaler om mijn SD mediabronnen fatsoenlijk naar 720p/1080i/p up te scalen. Suggesties hiervoor zijn zeer welkom.
- Op de wat langere termijn een recentere Full HD projector, maar de Sanyo bevalt me op dit moment nog prima.

De Foto's:




Looking for a real computer, buy a Mac :-)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Dirc


BarcoU2man

#3
Mijn 'Audiorack' en 'Accesoires, kompleet met originele Harry Potter 'want' gekocht in Las Vegas, en Originele Universal Filmklapper uit de Universal studio's en orignele Back to the Future Time Machine model  O0:
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

jslaman

Mooie ruimte, heel fraai! Maar staan je front speakers nu niet wat hoog?

Dirc


LexiconLogan

Quote from: jslaman on August 27, 2009, 15:47:52
Mooie ruimte, heel fraai! Maar staan je front speakers nu niet wat hoog?

oei..dat had ik nog niet eens goed gezien... :-X
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

BarcoU2man

#7
Quote from: jslaman on August 27, 2009, 15:47:52
Mooie ruimte, heel fraai! Maar staan je front speakers nu niet wat hoog?

Vond / Dacht ik in de eerste instantie ook, heb ze ook een paar keer op de grond gehad, maar ik moet zeggen dat de Audyssey Acoustic Calibration in mijn ruimte dusdannig goed werkt, dat ik geen verschil hoor. Ik wil misschien nog wel kijken of demping hier en daar in de ruimte het geheel nog wat voller kan maken, maar tot dusverre merk ik geen verschil in de maten of ik ze hoger of lager zet...

Ik weet dat het geheel eigenlijk op grond moet, maar mijn oude speakers waren de helft kleiner, daarom heb ik toen die verhoging gebouwd, om alles nu weer te slopen vond ik te ver gaan...
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

Roger Black

Ziet er goed uit!!

En ik zie dat je nog steeds fan bent!

Fabian92

Ziet er erg netjes uit!   :thumbs-up:

Mooie speakers ook  ;)
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

EdoE

Je zegt dat je nog een scaler zoekt voor je SD-bronnen; ik zie echter nergens SD-bronnen in je lijstje.

En wat noem je betaalbaar?

celerontje

Elke HD bron kan ook SD uitsturen, maar kan niet altijd SD GOED upscalen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

EdoE

Jamaar, de DVD-speler is juist afgestoten!

BarcoU2man

Quote from: EdoE on August 27, 2009, 17:01:14
Jamaar, de DVD-speler is juist afgestoten!

Van mijn oude DVD speler was het loopwerk overleden, dus deze moest er toch uit.

Probleem wat ik ondervind als ik SD materiaal afspeel op zowel de Sony als de Toshiba is dat er m.b.t. het upscalen iets niks lekker gaat. Stel ik bijv. de Sony in op een uitvoer van 720p en wil ik vervolgens een PAL DVD afspelen, krijg ik alleen maar paars beeld met allerlei strepen en artefacten er door heen. Hetzelfde geld voor de Toshiba. Speel ik met de Sony in 720p een AVCHD of Blu-Ray af werkt alles uit de kunst. Stel ik het geheel in op 1080i werkt het weer wel beter, maar ik merk dat de deinterlancer in de projector weer wat minder goed zijn werk doet. Heb al vanalles hierop geprobeerd, maar ook als ik de Marantz ertussen uit haal krijg ik het zelfde verhaal. Overigens merk ik van de upscale mogelijkheden in de Marantz weining kwa beeldkwaliteit.

Zoek daarom een fatsoenlijke DVD /SACD speler voor erbij welke ik puur voor DVD en dus SACD wil gebruiken, met een aparte scaler ertussen om de weergave te verbeteren. Scaler hoeft bronnen maar tot 720p up te kunnen scalen, 1080p zou leuk zijn maar ga ik voorlopig niet gebruiken. Als iemand dus suggesties heeft zijn deze van harte welkom. Een DVD speler die wel fatsoenlijk kan uitscalen is als oplossing altijd welkom. Heb wel een voorkeur voor Marantz...
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

Guester

Sonos - Spotify

MLCinema

woow, prachtige ruimte! Stoor je je niet aan de lichte kleuren van de ruimte qua reflecties en dergelijke?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

stoffels


celerontje

Quote from: Wiebo_Neo on August 27, 2009, 19:46:11
Van mijn oude DVD speler was het loopwerk overleden, dus deze moest er toch uit.

Probleem wat ik ondervind als ik SD materiaal afspeel op zowel de Sony als de Toshiba is dat er m.b.t. het upscalen iets niks lekker gaat. Stel ik bijv. de Sony in op een uitvoer van 720p en wil ik vervolgens een PAL DVD afspelen, krijg ik alleen maar paars beeld met allerlei strepen en artefacten er door heen. Hetzelfde geld voor de Toshiba. Speel ik met de Sony in 720p een AVCHD of Blu-Ray af werkt alles uit de kunst. Stel ik het geheel in op 1080i werkt het weer wel beter, maar ik merk dat de deinterlancer in de projector weer wat minder goed zijn werk doet. Heb al vanalles hierop geprobeerd, maar ook als ik de Marantz ertussen uit haal krijg ik het zelfde verhaal. Overigens merk ik van de upscale mogelijkheden in de Marantz weining kwa beeldkwaliteit.

Zoek daarom een fatsoenlijke DVD /SACD speler voor erbij welke ik puur voor DVD en dus SACD wil gebruiken, met een aparte scaler ertussen om de weergave te verbeteren. Scaler hoeft bronnen maar tot 720p up te kunnen scalen, 1080p zou leuk zijn maar ga ik voorlopig niet gebruiken. Als iemand dus suggesties heeft zijn deze van harte welkom. Een DVD speler die wel fatsoenlijk kan uitscalen is als oplossing altijd welkom. Heb wel een voorkeur voor Marantz...
Beveiligde DVD's kunnen NIET geupscaled worden via component!
Da's de reden, hoe idioot het ook moge klinken, niets meer dan RTFM! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Valkyrie

Mooie ruimte! :) Staan je speakers niet te hoog?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

BarcoU2man

Quote from: celerontje on August 27, 2009, 23:54:39
Beveiligde DVD's kunnen NIET geupscaled worden via component!
Da's de reden, hoe idioot het ook moge klinken, niets meer dan RTFM! ;)

Ehm, zover was ik ook al, gebeurd ook bij niet-beveiligde DVD's, en bijvoorbeeld de DVD van Spiderman ( Origineel) werkt weer wel....
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BarcoU2man

Looking for a real computer, buy a Mac :-)