XiPHiAS' Mini Home Theatre (B&W in-wall systeem) (nu 3.1 -> 7.1 zie pagina 6)

Started by XiPHiAS, August 27, 2009, 00:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

XiPHiAS

Quote from: Nooff on August 31, 2009, 11:46:10
Niet om het één of ander, maar is het niet zo dat een subwoofer NOOIT op je receiver aangesloten mag zijn (voeding)?

Is een geschakeld stopcontact, receiver is Onkyo ... zal wel zo slecht niet zijn zeker?
Er is een stopcontact in de buurt, dus ik heb opties zat :)

Quote from: bmateijsen on August 31, 2009, 11:50:18
Ik zou je luidspreker niet op large zetten, aangezien het een beperkte monitor is. Vanaf een dikke 80 hrz zal de luidspreker namelijk al afvallen. Dus zet je luidsprekers op small en x-over op minimaal 80 hrz, liefst nog iets hoger.

Moet ik es bekijken, maar volgens mij is het niet slecht full range te spelen, zeker gezien deze speakers het aankunnen.
Welke voordelen heeft het affilteren op de receiver als de speaker het zelf ook wel doet. (vervorming?)

Roger Black

Wat een ontzettend mooi huis zeg! Mooie keuken!! pfff  :ph34r: ;D

Vin_cent

Quote from: XiPHiAS on August 31, 2009, 12:06:31
Is een geschakeld stopcontact, receiver is Onkyo ... zal wel zo slecht niet zijn zeker?
Er is een stopcontact in de buurt, dus ik heb opties zat :)

De aansluiting in de receiver is vaak maximaal 100 tot 200 watt. Meer geschikt voor een dvd speler oid.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

bmateijsen

Quote from: XiPHiAS on August 31, 2009, 12:06:31
Moet ik es bekijken, maar volgens mij is het niet slecht full range te spelen, zeker gezien deze speakers het aankunnen.
Welke voordelen heeft het affilteren op de receiver als de speaker het zelf ook wel doet. (vervorming?)

Ze zullen er niet van kapot gaan, maar je gaat gewoon een groot stuk frequentiegebied missen. Large betekent dat je een luidspreker hebt die volledig een 20 hrz signaal kan weergeven, zonder afval. Jouw luidsprekers zullen bij 80 hrz hard afvallen, dus het gebied tussen 20 hrz en 80 hrz niet weergeven.

Wat het voordeel is van bass-management is simpel: je zorgt ervoor dat de subwoofer het gebied vanaf 80 hrz tot ongeveer 20 hrz voor zijn rekening neemt.

Groet,

Bjorn

XiPHiAS

Quote from: Vin_cent on August 31, 2009, 12:09:22
De aansluiting in de receiver is vaak maximaal 100 tot 200 watt. Meer geschikt voor een dvd speler oid.

Ok, zal ik rekening mee houden en er mijn blu-ray opzetten dan. Alhoewel mijn harmony dat wel regelt.
Zo hoor ik het graag, een echte hifi kenner/freak ben ik niet. Als mensen met feiten mijn ideeën weerleggen dan luister ik daar graag naar en pas ik mijn plannen/ideeën aan. Daarom ben ik ook op het forum aanwezig, ideeën uitwisselen, ideeën opdoen en advies krijgen en geven.

Quote from: Roger Black on August 31, 2009, 12:09:14
Wat een ontzettend mooi huis zeg! Mooie keuken!! pfff  :ph34r: ;D

thx :) er moet nog een likje bord-verf op de muur met dezelfde breedte als het aanrecht tot bovenaan ons vals plafond. Dan kunnen we (en onze bezoeker) lekker op tekenen... Maar het is er nog niet van gekomen  :happy:

XiPHiAS

#55
Quote from: bmateijsen on August 31, 2009, 12:14:23
Ze zullen er niet van kapot gaan, maar je gaat gewoon een groot stuk frequentiegebied missen. Large betekent dat je een luidspreker hebt die volledig een 20 hrz signaal kan weergeven, zonder afval. Jouw luidsprekers zullen bij 80 hrz hard afvallen, dus het gebied tussen 20 hrz en 80 hrz niet weergeven.

Wat het voordeel is van bass-management is simpel: je zorgt ervoor dat de subwoofer het gebied vanaf 80 hrz tot ongeveer 20 hrz voor zijn rekening neemt.

Als ik full range speel en de speakers houden op bij 80, dan vangt de subwoofer dat toch op? Of is het zo als je gaat affilteren op de receiver deze frequenties naar de subwoofer stuurt en bij full range niet hij dit niet doet?

Dus simpel gezegd : de receiver zal bij full range veel minder naar de sub stuuren dan als ik ga affilteren?

Sorry beeing a n00b  :hehe:

bmateijsen

Nee, de subwoofer vangt dat niet automatisch op, tenzij je hem dubbel aansluit (dus en speaker level en low level (LFE uit).
Het is echter veel beter om bass-management te gebruiken in jouw situatie en luidsprekers op small te zetten.

Maar, lees even Large vs small topic op dit forum. En probeer het zelf uit ;D.

Quote from: XiPHiAS on August 31, 2009, 12:22:42
Als ik full range speel en de speakers houden op bij 80, dan vangt de subwoofer dat toch op? Of is het zo als je gaat affilteren op de receiver deze frequenties naar de subwoofer stuurt en bij full range niet hij dit niet doet?

Dus simpel gezegd : de receiver zal bij full range veel minder naar de sub stuuren dan als ik ga affilteren?

Sorry beeing a n00b  :hehe:

denoontje

Kun je de koof boven de keukenopening niet schuin maken (exta plank ertegen en verven) en dan  je speakers erin verwerken zodat ze schuin naar beneden stralen.
Ik heb dit in mijn vorige huis ook gedaan.

(klik even in mijn sig hieronder en zoek even de foto's van de koof.)

WickedGame

Quote from: denoontje on August 31, 2009, 13:55:25
Kun je de koof boven de keukenopening niet schuin maken (exta plank ertegen en verven) en dan  je speakers erin verwerken zodat ze schuin naar beneden stralen.
Ik heb dit in mijn vorige huis ook gedaan.

(klik even in mijn sig hieronder en zoek even de foto's van de koof.)

Dit was ook mijn idee ;)

XiPHiAS

#59
Quote from: denoontje on August 31, 2009, 13:55:25
Kun je de koof boven de keukenopening niet schuin maken (exta plank ertegen en verven) en dan  je speakers erin verwerken zodat ze schuin naar beneden stralen.
Ik heb dit in mijn vorige huis ook gedaan.

(klik even in mijn sig hieronder en zoek even de foto's van de koof.)

Ik vrees ervoor dat ik dat niet mooi ga vinden, alsnog zoek ik even uw foto's op... Misschien kan dat me overtuigen.
Ook plande ik een speakerkast te maken op zolder om zo tot een optimaal resultaat te komen.

EDIT : neen ik vind het niet mooi, hmm... zonder afbreuk te doen van uw idee waar de speaker er tegen hangt ga ik te weinig klankkast hebben en vind ik het optisch dan weer mooier ze in het plafond te plaatsen.

Stekkerke

Quote from: Roger Black on August 31, 2009, 12:09:14
Wat een ontzettend mooi huis zeg! Mooie keuken!! pfff  :ph34r: ;D

Indeed zeer mooi !
verlichting van Delta Light ?
Heb je uitdrukkelijk gekozen om de schuiframen binnen ook zwart te hebben ?
Ben aan het verbouwen en worstel met dit topic.

mvg,

Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

Ronin79

idd mooie keuken .. precies de kleuren, waar ik van hou  ;)
Ik ben benieuwd hoe de woonkamer er uit komt te zien, wordt vast erg mooi  ;D

XiPHiAS

#62
Quote from: Stekkerke on September  1, 2009, 09:57:32
Indeed zeer mooi !
verlichting van Delta Light ?
Heb je uitdrukkelijk gekozen om de schuiframen binnen ook zwart te hebben ?
Ben aan het verbouwen en worstel met dit topic.

THX, onze verlichting is van Massive, een 'enorm' tikkeltje betaalbaarder dan Delta Light :P
Normaal hadden we Delta Light, maar de moment we ze kochten was het model tijdelijk niet leverbaar, omdat ik ze snel moest hebben ben ik gaan uitkijken naar alternatieven ... en kwam bij Massive uit, dewelke een gelijkaardig model konden leveren aan een véél lagere prijs :) Geluk bij een ongeluk ...  8)

De ramen zijn geen zwart maar donkergrijs met lichte blauwe schijn.
RAL7016 (http://ralkleuren.com/kleur.php?ralid=7016)
We hebben specifiek gevraagd hetzelfde kleur te hebben als buiten.

Quote from: SillentWolf on September  1, 2009, 10:39:19
idd mooie keuken .. precies de kleuren, waar ik van hou  ;)
Ik ben benieuwd hoe de woonkamer er uit komt te zien, wordt vast erg mooi  ;D

De keuken is schelpwit met alu accenten in combinatie met een zwart (donker grijs) werkblad in graniet dat doorloopt.
Alle toestellen (SMEG) zijn inox de varianten, dat zouden we NOOIT meer opnieuw doen. (elke vinger staat erop!  :crazy:)

In verband met de kleuren, alles komt van het merk Levis en is schelpwit, klei en magma (http://www.levis.info)

Het plafond & muur v/d mediawall is schelpwit, de muren van de voor- en achterkant v/h huis zijn klei en de tussenmuur (tussen keuken/gang en living) magma. Om te contrasteren heb ik de deuropening (living <> gang) en de opening (keuken <> living) in het schelpwit gedaan, terwijl de muur zelf magma is. Dewelke een leuk effect geven. Er zit ook een thema in... zo gaan we van licht naar donker als je van voor naar achter door de woonkamer heen kijkt, maar ook van donker naar licht als je hetzelfde doet in de keuken.

Meermaals kregen we leuke complimenten op onze kleurkeuze en thema, die we eigenlijk zelf "gewoon" leuk vonden maar nu niet om zeggens 'speciaal'. Blijkbaar siert de eenvoud en valt het in de smaak dat we een vrij donkere tussenmuur geschilderd hebben.

Als extraatje komt er onderaan de mediawall een RGB LED strip ... ben zelf ook zeer benieuwd naar het resultaat ;-)

Ronin79

#63
Zelf wonen wij in een apartement (huur), wij hebben voor de kleuren: Wit en Neushoorn grijs (muren) gekozen.
Verder hebben wij een aparte bruin / grijze vloer laten leggen (laminaat). De normale meubelen hebben ongeveer de kleur van de vloer, met
RVS accenten (poten, hendels). De stoelen om de eettafel en de banken zijn zwart. Tevens zijn alle rol-gordijnen (door het hele huis) ook zwart.
Verder in de woonkamer hebben we gekozen voor audiomeubels van Spectral (Aluminium / RVS kleur, met helder glas).

Mijn speakers zijn hebben ook een aluminium silver kleur. De Instalatie is weer Zwart / Zilver ... maar dat wordt zwart.
De Plasma hangt aan de muur met de grijze neushoorn kleur. Verder hebben we intussen alle witte stopcontacten (woonkamer) aan de Grijze muur,
zwart laten spuiten.

Van de woning-bouw mochten wel al het glas in de woning (boven de deuren) vervangen (mosten we wel zelf betalen). We hebben voor grijs glas gekozen. De kleuren van de woonkamer, lopen door in het gehele apartement. Alleen in de slaapkamer hebben we gekozen voor witte muren, met een 2 bruine balken. De Loewe LCD hangt boven een commode, recht tegenover het bed.

Het moraal van dit verhaaltje .. wij houden zelf ook van moderne (rustige) kleuren. Kleuren zoals, Wit, Zwart, Grijs / RVS en bruin soorten.
Je moet je natuurlijk wel lekker voelen in je eigen huis ... en dat doe ik niet als er velle kleuren op de muren zitten.  :crazy:


Zoals ik al eerder aangaf .. ik ben erg benieuwd hoe het bij jou word.  8)

Hieronder een iets oudere foto, uit de collectie van / voor de (inboedel) verzekering  ;D
Mijn aparatuur is nu niet echt relevant, deze foto ging mij om de kleuren, die wij gebruiken (hebben)

XiPHiAS

Vandaag alles opgeschuurt en schilderklaar gezet.
Ook heb ik bij de speakeropeningen de gyproc verbonden aan de triplex doormiddel van silicone.
Morgen gaan we primer schilderen!  8)

En als alles goed gaat gaan we zaterdag alles monteren (speakers, RGB led rail & de LED TV).  :pompom:

R

Mooi hoor, maar zit je tv nu niet in het midden? Zie ik dat goed?

XiPHiAS

Quote from: R on September  1, 2009, 19:42:44
Mooi hoor, maar zit je tv nu niet in het midden? Zie ik dat goed?

Ik zie (nog) geen TV ;)

Het klopt wel dat de verdeelbox niet in het midden zit, is de bedoeling dat deze niet in de weg zit voor de beugels van de TV  :headbanging:

R

Ah, ik ging er vanuit dat het een plaat was om op te monteren.

Durk

zit er goed uit... ik zie het gezicht van mijn vrouw al als ik dit wil voorstellen... :sneaky2:
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

XiPHiAS

#69
Quote from: R on September  1, 2009, 20:03:43
Ah, ik ging er vanuit dat het een plaat was om op te monteren.

Neen, er zit een hoop voorzieningen kwa buizen in de valse wand. Alles komt daar centraal toe, zo kan ik alle kanten uit ;-)
Als het deksel eropzit komt het gelijk met de wand, en de TV komt erboven... dus zal het onzichtbaar zijn.

Het zit iets meer naar rechts om de beugels van de TV niet te storen en een gemakkelijke doorvoer van kabels te hebben.

Quote from: Durk on September  1, 2009, 20:05:24
zit er goed uit... ik zie het gezicht van mijn vrouw al als ik dit wil voorstellen... :sneaky2:

Zo extreem is dit toch niet? enne ... geen vervelende grote speakers dewelke voor haar in de weg staan  :police:

Durk

die staan al op zolder... ze zal ontploffen van het stof...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nahpets

Quote from: Durk on September  1, 2009, 20:05:24
... ik zie het gezicht van mijn vrouw al als ik dit wil voorstellen... :sneaky2:

Quote from: Durk on September  1, 2009, 20:18:04
... ze zal ontploffen van het stof...

De douche is kapot?  >:D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nahpets

Oei, voorzichtig doen dus.

En sterkte vast.

Heb je al geoefend op je olifantenhuid?

En vast een beetje bijgeslapen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Durk

nee.. ik zit midden in een project waarbij ik 70-80 uur per week in touw ben... :(.. batterij is bijna op.. :devil: Olifantenhuid heb ik gedurende het project wel nodig gehad dus dat zit wel snor..

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749