Sanders Ht-& Stereoset

Started by Xander32, August 25, 2009, 20:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlearmoes

Als u een geïntegreerde versterker heeft (voor- en eindversterker in één apparaat) kunt u wellicht gebruik maken van de pre-out en main-in aansluitingen. Meestal zit hier een brugverbinding die u kunt verwijderen. De pre-out sluit u aan op de analoog-in van de Anti-Mode en de main-in op de analoog-uit van de Anti-Mode.

Kleine kans dat dit ook werkt bij jou ??

(ik had het dus toch goed gelezen)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Xander32

Quote from: Vlearmoes on January 25, 2013, 21:46:52
Als u een geïntegreerde versterker heeft (voor- en eindversterker in één apparaat) kunt u wellicht gebruik maken van de pre-out en main-in aansluitingen. Meestal zit hier een brugverbinding die u kunt verwijderen. De pre-out sluit u aan op de analoog-in van de Anti-Mode en de main-in op de analoog-uit van de Anti-Mode.

Kleine kans dat dit ook werkt bij jou ??

(ik had het dus toch goed gelezen)
... Al had er zo'n brugje gezeten, dan kom ik nog twee stuks pre out te kort voor de Velodyne subs  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vlearmoes

Er kan toch meer met de AM als je denkt (ik wil hem je niet aanpraten hoor)

Kijk even bij aansluitmogelijkheid 6 onder de volgende link
http://www.anti-mode.info/index.php/support/aansluitvoorbeelden-am20dc.html  ::)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Xander32

Quote from: Vlearmoes on January 25, 2013, 21:56:20
Er kan toch meer met de AM als je denkt (ik wil hem je niet aanpraten hoor)

Kijk even bij aansluitmogelijkheid 6 onder de volgende link
http://www.anti-mode.info/index.php/support/aansluitvoorbeelden-am20dc.html  ::)
... onder de streep wil ik in mijn stereoketen gewoonweg geen DSP en/of Eq. Uitzondering daarop zijn de subjes. Als ik dat wel zou willen dan was ik wel voor een Anthem of Integra receiver gegaan 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

De AM2.0 DC werkt geniaal (zeker voor alleen een sub) en al schijnt er voor 't geld ook een prima voorversterker in te zitten, ik zou 'm zonder pre-outs ook niet voor 't volledige frequentiebereik in m'n stereoketen willen hebben. Dan zou ik eerder naar een Lyngdorf DPA1, DEQX of Trinnov Audio kijken ofzo en pas in tweede instantie naar Anthem/Integra.

Ik heb de AM2.0 DC gekocht omdat ik 'm op een pre-out van m'n versterker kon aansluiten. In de versterker is een actief digitaal crossover filter actief dat alles onder de 80Hz (24dB lowpass filter) naar de AM2.0 DC stuurt en op die laatste is m'n sub weer aangesloten.

Xander32

Quote from: Antoine on January 26, 2013, 02:05:01
De AM2.0 DC werkt geniaal (zeker voor alleen een sub) en al schijnt er voor 't geld ook een prima voorversterker in te zitten, ik zou 'm zonder pre-outs ook niet voor 't volledige frequentiebereik in m'n stereoketen willen hebben. Dan zou ik eerder naar een Lyngdorf DPA1, DEQX of Trinnov Audio kijken ofzo en pas in tweede instantie naar Anthem/Integra.

Ik heb de AM2.0 DC gekocht omdat ik 'm op een pre-out van m'n versterker kon aansluiten. In de versterker is een actief digitaal crossover filter actief dat alles onder de 80Hz (24dB lowpass filter) naar de AM2.0 DC stuurt en op die laatste is m'n sub weer aangesloten.
Voorheen, in mijn HT-tijdperk, had ik een BK XXLS400  i.c.m. een AM en daar deed die veel goeds. Mijn huidige subjes hebben ieders zelf al een EQ aan boord.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Beste leden,

Morgen is er hier door een afzegging nog een (1) plekje over in `t Land van Maas en Waal (M&G).
Welkom vanaf +/- 12 uur.


Lunch, gezelligheid en goede muziek bij-inbegrepen  :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Zo hey Sander, had al even een tijdje niet in je topic gekeken, maar er is aardig wat verbeterd! Mooie set al geworden zeg. Dat wordt nog meer genieten.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

#1933
Quote from: Xander32 on March 22, 2013, 10:38:59
Beste leden,

Morgen is er hier door een afzegging nog een (1) plekje over in `t Land van Maas en Waal (M&G).
Welkom vanaf +/- 12 uur.


Lunch, gezelligheid en goede muziek bij-inbegrepen  :).

Plekje is vergeven  :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: larzie on March 22, 2013, 13:41:44
Zo hey Sander, had al even een tijdje niet in je topic gekeken, maar er is aardig wat verbeterd! Mooie set al geworden zeg. Dat wordt nog meer genieten.  :pompom:
... dank u dank u  :blush:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

LOL, ik dacht dat er wat met mijn mail aan de hand was. Elke keer kreeg ik 2 mailtjes over een plekje bij je M&G morgen. Blijk je gewoon 2 topic te hebben (1 stereo en 1 HT) Dat is me gewoon nooit opgevallen....... :crazy:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on March 22, 2013, 14:30:46
LOL, ik dacht dat er wat met mijn mail aan de hand was. Elke keer kreeg ik 2 mailtjes over een plekje bij je M&G morgen. Blijk je gewoon 2 topic te hebben (1 stereo en 1 HT) Dat is me gewoon nooit opgevallen....... :crazy:
Deze betreft de meest recente uitvoering ;).
Die andere stamt uit mijn HT-periode.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Xander32 on March 22, 2013, 14:53:52
Deze betreft de meest recente uitvoering ;).
Die andere stamt uit mijn HT-periode.

Dan hier ook maar even . . .
Veel plezier met dat errug lekker klinkende setje van Xander!

Have fun tomorrow!

HTip

Veel plezier morgen! Misschien komt het er nog een keer van dat we elkaars set mogen ervaren. Jouw set moet toch ook erg lekker klinken :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: HTip on March 22, 2013, 21:02:58
Veel plezier morgen! Misschien komt het er nog een keer van dat we elkaars set mogen ervaren. Jouw set moet toch ook erg lekker klinken :music:
Gedegen versterking he ;).

Of de Usher-Velo combi er nog heel lang staat durf ik niet te zeggen  :unsure:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Quote from: Xander32 on March 22, 2013, 21:06:11
Gedegen versterking he ;).
Absoluut! 8)

Quote
Of de Usher-Velo combi er nog heel lang staat durf ik niet te zeggen  :unsure:.
Vertel!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: HTip on March 22, 2013, 21:08:33
Absoluut! 8)
Vertel!

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2373846#msg2373846


Ben een shortlist met zuilspeakers aan het afgaan, 1 van beide paartjes in bovenstaand linkje kent mijn interesse 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Quote from: Xander32 on March 22, 2013, 21:11:23
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2373846#msg2373846


Ben een shortlist met zuilspeakers aan het afgaan, 1 van beide paartjes in bovenstaand linkje kent mijn interesse 8).
Heb gemist dat je een apart stereotopic hebt. Zo te lezen ben je erg gecharmeerd van de Glennairs. Muziek is emotie en dat wil jij, net als ik, ervaren. Jij probeert het met speakers, ik met platen ;)

Succes met je zoektocht!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on March 22, 2013, 21:17:19
Heb gemist dat je een apart stereotopic hebt. Zo te lezen ben je erg gecharmeerd van de Glennairs. Muziek is emotie en dat wil jij, net als ik, ervaren. Jij probeert het met speakers, ik met platen ;)

Succes met je zoektocht!
En ik met muziek. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martin!!!

Inmiddels al het rippen Xander?
mainly British stuff

Xander32

 :dozingoff:e
Quote from: Martin!!! on June 22, 2013, 15:15:08
Inmiddels al het rippen Xander?
Nee nog niet, heb dBpoweramp nog niet. Maar gaat goed komen, allicht komende vrijdag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijn M

Quote from: Xander32 Signature ? ? ?  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Wat gaat er ingevuld worden op de plek waar nu "? ? ?" staat?

8)
Dutch & Dutch

Raymond187

Feli met de verkoop van je Ushers. En veel fun met het kopen van de Tannoy's.

Van Usher naar Tannoy...O0


Maro

Quote from: Raymond187 on October 14, 2013, 14:31:13
Feli met de verkoop van je Ushers. En veel fun met het kopen van de Tannoy's.

Van Usher naar Tannoy...O0

:-\  Weet het niet hoor...dacht dat hij wou upgraden?  :devil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -