Midcall's new project Genesis/Audio Research/MeiXing (foto's op pagina 2 & 3)

Started by Midcall, August 20, 2009, 11:28:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midcall

Mijn andere topic hier is wat verouderd en omdat nu zelfs de woning gaat veranderen en er om die reden veel te gebeuren staat op audio/ht gebied dacht ik maar gewoon een nieuw topic te openen.

Laten we maar beginnen bij het begin. Het nieuwe huis waar de garage zal gaan dienen tot dedicated stereo/ht ruimte. Deze garage is 27m2 groot (4,1m x 6,6m) met aan driekant schuin oplopen plafond tot maximale hoogte van 4 meter. Ben helemaal vrij om deze ideaal akoestisch te dempen en diffusing aan te brengen zonder WAF-beperkende factoren. De enige beperking die ik voel is het moeten (geluids-) isoleren van de garagedeur om te zorgen dat mensen in de woonwijk niet gek worden van hun nieuwe buurman. Ik zal zoveel ik kan de vorderingen hier bijhouden. Overdracht is begin januari, dus kan nog wel even nadenken hoe of wat er allemaal dient te gebeuren straks.




http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Kwabbernoot

Interessant. Mooi huis btw.

Groeten...

ProXius

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Roger Black


chansig

Mooi gebouwd huis...Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Pracht van een huis. Zal deze topic zekers gaan volgen.

jan-rotterdam


Prachtig huis en een flinke ruimte voor je audio !

Groeten Jan


Harry HT

Hi,

Gefeliciteerd met je nieuwe luisterruimte, lekker breed die garage  O0

Gegroet,

Harry

p.s. jij mag echt niet klagen over WAF beperkingen  :)

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Paulie

#8
Een zeer mooi huis met veel audio en video potentie en ook nog is prettig om in te wonen.....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

sr7000

Geweldig huis inderdaad  :wub: Bij deze ook zeer benieuw naar de ontwikkelingen  :worship:

SpeedyAndré

De afstand tot de weg lijkt niet groot, 5m misschien  :unsure:
Ben je je huidige huis al kwijt, die lijkt me in een wat lastige prijsklasse te zitten  ::)
Mijn verhuizing is net afgerond, ik zal ook eens kijken of ik er een topic aan ga wagen ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Midcall

Quote from: SpeedyAndré on August 21, 2009, 00:24:56
De afstand tot de weg lijkt niet groot, 5m misschien  :unsure:
Ben je je huidige huis al kwijt, die lijkt me in een wat lastige prijsklasse te zitten  ::)
Mijn verhuizing is net afgerond, ik zal ook eens kijken of ik er een topic aan ga wagen ;)

André  8)

Het is geen doorgaande weg, alleen maar om de auto te parkeren langs dezelfde weg (nog net zichtbaar op de foto) dus opzich zal ik niet veel last van verkeer hebben. Mijn huis gaat dit weekend de verkoop in, bord staat wel al in de tuin en inderdaad, dat wordt een lastig verhaal om snel verkocht te krijgen in deze tijden, het segment waar dat in zit loopt niet bepaald storm. Aan de andere kant, de slechte tijden betekende natuurlijk ook dat er veel mogelijkheden zijn om fraaie woningen als deze voor een goede prijs te kunnen krijgen, het mes snijdt zoals zo vaak dus aan twee kanten.

Het verbaasde me al dat je nog geen topic hebt geopend met je verhuizing naar Almere, toch leuk om te zien hoe mensen het nou aanpakken met het integreren van hun set in de nieuwe woonomgeving. Is alles reeds ingericht? En hoe heb je het opgelost met je beamer?

Overigens dank aan een ieder voor de complimenten voor het huis, altijd leuk om te lezen dat meer mensen een goede smaak hebben  ;) :P
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

SpeedyAndré

Ik ben nog druk bezig met spullen uitpakken e.d., vandaag heb ik nog flink wat spullen opgehaald met een boedelbak ;)
De indeling is al wel duidelijk, het wordt een 7.1 huiskamer opstelling wat met ruim 6,4x6m makkelijk moet lukken.
Er ligt sinds gisteren een nieuwe vloerbedekking dus het definitief plaatsen van spullen kan nu pas beginnen.
Ik ben aardig wat spullen kwijt die ergens in een verhuisdoos zitten  :-\
Maar goed, daar heb ik nog een weekend voor ;)
Zo te zien is jouw nieuwe huis speels ingedeeld, hopelijk gaat het met de akoestiek goed :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Davey

Ik schrijf me even op dit topic in  ;). Deze wil ik zeker gaan volgen  8)

Jeroen V

Ik ben erg benieuwd wat het resultaat gaat worden, dus deze even volgen :)

En gefeliciteerd met je nieuwe huis!

S@m

Quote from: SpeedyAndré on August 21, 2009, 00:24:56
De afstand tot de weg lijkt niet groot, 5m misschien  :unsure:
Ben je je huidige huis al kwijt, die lijkt me in een wat lastige prijsklasse te zitten  ::)
Mijn verhuizing is net afgerond, ik zal ook eens kijken of ik er een topic aan ga wagen ;)

André  8)


Ligt het aan mij of mis ik het compliment voor Midcall's prachtige nieuwe huis....?

chansig

Het staat er niet in..maar ik mis het niet..Dus zal het wel aan jou liggen... ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Quote from: chansig on August 22, 2009, 10:28:03
Het staat er niet in..maar ik mis het niet..Dus zal het wel aan jou liggen... ;D

Gr Hans

Waarschijnlijk ben ik minder egocentrisch... ;)

Spacebass

Gefeliciteerd man!
Eindelijk een huis dat past bij je smaak speakerformaat ;D

De superjackpot is volgens mij niet je huis (de oude was al prachtig!), maar dat je een dedicated ruimte kan maken! ;D
Maar ondanks het straks in een aparte ruimte staat, ga ik er bij jou helemaal vanuit dat het straks niet alleen lekkerder klinkt,
maar dat het er ook superstrak uit gaat zien 8)
Kan je het audio geweld tot een hoger niveau tillen dan de oude situatie, die voor mij al tig keer beter was dan bij het overgrote
deel van het forum (incl mijzelf uiteraard!). Uiteraard ga ik dit topic ook volgen 8)

Jean Sibelius

*** En in de deze ga ik volgen modus  *** :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Quote from: S@m on August 22, 2009, 10:48:15
Waarschijnlijk ben ik minder egocentrisch... ;)

Misschien vind hij het huis wel niet mooi.. ;) ;)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SpeedyAndré

Wat kan je eigenlijk zeggen van 1 aanzicht en verder nog niets?
Ik begin pas met oeh en ah roepen als ik het complete plaatje zie :)
Mooi, niet mooi, het past in ieder geval wel in de wijk ;)
Gefeliciteerd alvast, ik hoop dat je minder spullen hoeft te verhuizen dan ik  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Midcall

Quote from: SpeedyAndré on August 22, 2009, 12:03:37
Wat kan je eigenlijk zeggen van 1 aanzicht en verder nog niets?
Ik begin pas met oeh en ah roepen als ik het complete plaatje zie :)
Mooi, niet mooi, het past in ieder geval wel in de wijk ;)
Gefeliciteerd alvast, ik hoop dat je minder spullen hoeft te verhuizen dan ik  :P

André  8)


Dat is ook zo. Binnen is het niet geheel (of beter geheel niet) naar mijn smaak, dat moet toch veranderd worden allemaal. De grootste uitdaging wordt zondermeer de verhuizing van mijn speakers. Ze wegen 130kg per stuk waarbij het gewicht voor 90% in de de onderste zeg 40 cm zit. Ze staan vlak op de grond (geen spikes), wat inpakken ook niet heel makkelijk maakt. Eerlijk gezegd nog geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken. Verder voorzichtig om me heen aan het kijken voor een goede (gebruikte) beamer en scherm en wil op termijn nog een setje Ren 90's erbij hebben als zij-speakers, maar dat zal wel de laatste move zijn als alles klaar is straks.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

S@m

Quote from: Midcall on August 22, 2009, 13:05:48
De grootste uitdaging wordt zondermeer de verhuizing van mijn speakers. Ze wegen 130kg per stuk waarbij het gewicht voor 90% in de de onderste zeg 40 cm zit. Ze staan vlak op de grond (geen spikes), wat inpakken ook niet heel makkelijk maakt. Eerlijk gezegd nog geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken.