Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on June  8, 2013, 20:51:33
Laat ik alvast dit zeggen: Wat is en blijft het leuk dit soort dagen. In dit geval geen nieuwe mensen...maar wel een afspraak ingelost die al een jaar of drie stond. :D

Het volgende slachtoffer wordt Andre..alleen weet hij het nog niet.

Gr Hans
Tja, wát leuk. Na het vertrek van de heren eerst maar eens een uurtje gehuild onder de douche. Daarna voorzichtig wat gegeten om vervolgens nog een half uurtje te huilen. André, laat ze niet binnen. Ik smeek het je, doe het niet. Niets zal ooit nog hetzelfde zijn.

Groeten..?

@Keyser: dat vond ik ook jammer.

op eigen verzoek verwijderd.

Keyser, goed je hier te zien!

Ik ben namelijk op zoek naar antwoord op de volgende vraag maar kom er nog geen wijs uit...

Huub en Hans miste wanneer de Behringer was ingeschakeld een bepaalde levendigheid bij vooral de stemmen, het middengebied. Omdat ik dat niet wil toeschrijven aan het apparaat zelf, ik geloof dat DAC's heden ten dagen behoorlijk transparant zijn, bedacht ik mijzelf het volgende, wat trouwens zomaar kant noch wal kan raken:

De menselijk stem heeft een grondtoon van zeg 90Hz bij mannen dus als men in het laag ingrijpt 'tast' men deze dus ook aan in het kritische gedeelte van ons gehoor?  Kan het zijn dat door aanpassing van het laag je de tonen in het middengebied en de boventonen ook veranderd tegenover het origineel?

Ik krijg het even niet duidelijker uit mijn toetsenbord...

:wacko:

chansig

Quote from: Kwabbernoot on June  8, 2013, 22:08:54
Tja, wát leuk. Na het vertrek van de heren eerst maar eens een uurtje gehuild onder de douche. Daarna voorzichtig wat gegeten om vervolgens nog een half uurtje te huilen. André, laat ze niet binnen. Ik smeek het je, doe het niet. Niets zal ooit nog hetzelfde zijn.

Groeten..?

@Keyser: dat vond ik ook jammer.

Oeps we zijn de nazorg vergeten....Ach Huub heeft ooit Tjeb en Ruud als extraatje erbij gekregen...hij is er ook weer aardig bovenop gekrabbeld.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Dag Eelco,

Dat vind ik een erg lastige kwestie. Ik heb even op mijn computer gekeken naar de metingen die ik bij Kwabbernoot gedaan heb. Helaas heb ik maar een beperkt aantal metingen opgeslagen, maar uit mijn post HIER maak ik op dat ik destijds weinig meer heb gedaan dan het crossover tussen sub en hoorn in orde maken en het wegwerken van drie staande golven. Kwabbernoot heeft als ik me niet vergis later nog wat subtiele aanpassingen aan het niveau in het middengebied gedaan en mogelijk ook de DSP uitsluitend in de signaalweg voor de subs gezet. Kwabbernoot, klopt dit?

Levendigheid... Dit is natuurlijk een wat subjectief begrip. Als ik correcties in het midden en hoog gedaan zou hebben, dan zou dat een invloed kunnen hebben op wat ik zelf onder levendigheid versta, maar ik kan me niet voorstellen dat het wegwerken van drie staande golven de levendigheid in negatieve zin beïnvloedt. Als het 'm niet in het afwezig zijn van de pieken zit, zit het 'm dan wellicht in een soort kleuring die de Behringer veroorzaakt? In theorie zou het nog kunnen komen door de vertraging van het signaal die de Behringer met zich meebrengt, maar gezien de zeer korte tijdsvertraging en de lange trillingstijden bij het crossoverpunt van rond 180 hz is het onwaarschijnlijk dat dat voor problemen zorgt. Ik heb de Behringer zelf in mijn set en ik heb nooit een negatief effect op de klank kunnen ontdekken, ondanks uitvoerige A-B luistertests. Hoewel lelijk en goedkoop is hij voor mijn gehoor dus transparant. Dat hoeft hij echter niet per se voor een ander te zijn.

Als ik het goed begrijp waren jullie niet te spreken over de klank van de set van Kwabbernoot? Ik ben benieuwd naar wat jullie ervaren hebben. Kwabbernoot, kun jij je vinden in de (afgezien van het gebrek aan levendigheid voor mij op dit moment nog onbekende) kritieken?

Groeten,

Martijn
Dutch & Dutch

Kwabbernoot

Laten we nog even wachten tot de heren een verslagje hebben geplaatst.

Wat Huub (met name) miste aan levendigheid/emotie kan ik mij wel iets bij voorstellen alhoewel ik het er niet mee eens ben. Ik heb destijds in het gebied van 160 herz en daarboven de zaak iets gelift ook om het allemaal iets minder analytisch en meer levendiger te maken. Dus, ja ik snap de opmerking wel. En het zou wellicht dus eenvoudig op te lossen moeten kunnen zijn door rond die frequentie de boel nog iets verder te liften. Tenminste, zo verklaar ik de waarneming van Huub en Hans. Maar misschien zie ik het zo te gemakkelijk.   :-\

Groeten...

HuubF

Vandaag gezellig met z'n 3-en naar Kwabbernoot geweest. Beetje ver, ik heb 436 kilometer gereden, maar het mocht wel eens. Al een jaar of 10 komen we elkaar tegen op allerlei fora en iedereen heeft elkaars setje al gehoord, maar door de merkwaardige plaats die Hengelo op de kaart inneemt was er nog bijna niemand bij Kwabbie geweest. Onbegrijpelijk, want het is een ontzettend aardige vent en zijn set spreekt tot de verbeelding.

Op één der fora wordt een wat groter verslagje gezet maar hier, in Kwabbernoot's warme eigen netje, mag een reactie niet ontbreken. Welnu, daar gaan we dan!

Welke gore idioot ooit op het stupide idee is gekomen dat cd-spelers en versterkers allemaal hetzelfde klinken moet worden opgehangen aan een High End boom. Kwabbernoot heeft één van de mooiste sets die ik ooit heb gezien (let op de nuance): een top-voorversterker, een prachtige eindversterker van 1,5 hele watts en dan die waanzinnige speakers. Als je het ziet dan kan daar eigenlijk alleen maar topgeluid uitkomen. Dat lukte inderdaad maar daar was wel wat voor nodig.

De aanwezigheid van een Behringer digitale doos wekte al gelijk mijn wantrouwen. Ik heb zelf een paar weken zo'n ding in huis gehad. Inderdaad, toen hij was ingeregeld klonk het geluid prachtig strak. De meetresultaten waren fan-tas-tisch. Maar na een paar dagen begon ik iets te missen en probeerde het weer eens zonder Beh***ger. Het bleek dat het ding alle leven uit het geluid zoog. Het geluid was beter af met onvolkomenheden dan met de Behringer oplossing van het probleem. Later is dat diverse malen bevestigd, vreemd genoeg bij mensen die er bijzonder gelukkig mee waren. In alle gevallen werkte het verwijderen van alle digitale trucendozen heilzaam. In alle gevallen is de set ook weer gewoon in de oude staat hersteld. Óf ik ben niet overtuigend genoeg of ik ben gewoon gek.

We begonnen de luistersessie met muziek die Chansig en Baardmannetje (die ik in de rest van het verhaal om efficiencyredenen Eelco zal noemen) hadden meegenomen: harde en zachte zaken van bijvoorbeeld Tool, the XX en Thomas Dybdahl. Later werd ook Radiohead en wat klassiek geprobeerd. De impressie was in het begin: spektaculair. De hoorns zorgen voor een inzicht dat je onmogelijk met konusjes of vliezen voor elkaar krijgt. Na een paar nummers begon me op te vallen dat het laag wat onduidelijk was en het midden wat afwezig. Omdat het laag algemeen als wat stevig werd ervaren (en ik mijn mantra over digitale horrordozen een aantal keren had afgestoken) besloten we de Behringer er tussenuit te halen.

Voor de duidelijkheid: de Behringer werd ingezet voor een laagprobleem door van de analoge uitgang van de cd-speler het geluid eerst de digitaliseren, er iets Behringer-achtigs mee te doen en het weer om te zetten naar analoog. Alles bij elkaar een DA-AD-DA omzetter dus. Een gevalletje more = less. :-X

Het weghalen van de Behringer legde het laagprobleem in de huiskamer inderdaad bloot. Maar zorgde er ook voor dat de muziek ineens veel beter luisterbaar werd. Stemmen leken te winnen aan gewicht en in de meeste gevallen knapte het laag er notabene van op. Vrijwel alle nummers van the X klonken eigenlijk perfect. Alleen als het erg laag en heftig werd begon de gehele eengezinswoning méé te trillen.

Om eens te kijken of de eenvoudige Harman Kardon cd-speler zich staande kon houden tegenover een state of the art DAC werd de PS-Audio Perfect Wave MK2 uit de Seat MII gehesen voor een vergelijking. Mijn conclusie is dat de Harman Kardon het onderspit dolf maar omdat we ook steeds met de Behringer in de weer waren kan ik dat niet helemaal hard maken.

Wel kan ik met droge ogen beweren dat het geluid vandaag heeft gevarieerd van aardig maar weinig muzikaal naar overweldigend en wél muzikaal. Het laag is een probleem dat moet worden opgelost maar het inzetten van een low-end apparaat als een Behringer is de set onwaardig.

Weer thuis draaide ik natuurlijk een paar nummers die we vandaag ook hebben gehoord. Dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Aan de zeer speciale weergave van hoorns moet je wennen maar daarna ook weer afkicken. Jammer genoeg heb ik hier een WAF die in een homerische lach uitbarstte toen ik de Glas&Toeterts van Kwabbernoot op mijn iPhone liet zien.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on June  8, 2013, 23:38:03
Laten we nog even wachten tot de heren een verslagje hebben geplaatst.

Wat Huub (met name) miste aan levendigheid/emotie kan ik mij wel iets bij voorstellen alhoewel ik het er niet mee eens ben. Ik heb destijds in het gebied van 160 herz en daarboven de zaak iets gelift ook om het allemaal iets minder analytisch en meer levendiger te maken. Dus, ja ik snap de opmerking wel. En het zou wellicht dus eenvoudig op te lossen moeten kunnen zijn door rond die frequentie de boel nog iets verder te liften. Tenminste, zo verklaar ik de waarneming van Huub en Hans. Maar misschien zie ik het zo te gemakkelijk.   :-\

Groeten...

Eerst die Behringer er uit. Dan zoeken naar een mooie DAC van Naim, Ayre, Weiss of PS Audio (of nog beter). Dan kun je ook gaan streamen met een prachtige kwaliteit. De rest van je set is fantastisch.

Het laag probleem in je huiskamer kan alleen worden opgelost door te verhuizen of andere speakers te kopen. Eenvoudiger tweaks zullen niet helpen want daar is het effect m.i. te heftig voor. Het lijkt wel of heel Hengelo méé gaat resoneren met lage frequenties.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Mooi verhaal, Huub! Fijn dat je de Behringer de mate van aandacht geeft die het apparaat verdient  ;D .
Dutch & Dutch

HuubF

Quote from: keyser on June  9, 2013, 01:04:30
Mooi verhaal, Huub! Fijn dat je de Behringer de mate van aandacht geeft die het apparaat verdient  ;D .

:clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Mooi verslag heren  :clapping:

Is het inderdaad zo erg gesteld met die "Behringer" ? ,
Zijn er alternatieven voor de Behringer  :confused:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

#110
Quote from: VANZOMERENG on June  9, 2013, 07:43:01
Mooi verslag heren  :clapping:

Is het inderdaad zo erg gesteld met die "Behringer" ? ,
Zijn er alternatieven voor de Behringer  :confused:

Deze? Hoor je wel goede dingen over:

http://www.dspeaker.com/en/products/20-dual-core.shtml      (antimode 2,0)

gebruikservaring:   http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131883.0
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Heel herkenbaar de invloed van EQ / DSP op het geluid. Dat heb ik ook steevast wanneer ik bij een ander muziek luister middels een receiver welke zich met het geluid bemoeit ... Het klinkt strakker maar dat gaat steevast ten koste van het natuurlijke, vloeiende geluid is mijn ervaring.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Quote from: Xander32 on June  9, 2013, 08:42:36
Heel herkenbaar de invloed van EQ / DSP op het geluid. Dat heb ik ook steevast wanneer ik bij een ander muziek luister middels een receiver welke zich met het geluid bemoeit ... Het klinkt strakker maar dat gaat steevast ten koste van het natuurlijke, vloeiende geluid is mijn ervaring.

Kan een eind met je meekomen, maar een ARC van anthem heeft dat probleem niet, dat heb ik uitvoerig getest. Maar dat is voor Kwabbernoot geen oplossing.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

#113
Quote from: keyser on June  8, 2013, 23:17:36
Dat vind ik een erg lastige kwestie....

Ik ook!  ;D

Laat ik voorop stellen dat die ontbrekende levendigheid niet zo heb ervaren. Wat ik reeds schreef, ik geloof dat hedendaagse DA of AD omzetting zo goed als transparant is. Het kan natuurlijk zijn dat ik het ontbreken van die levendigheid gewoon niet hoor of daar minder gevoelig voor ben. Tevens kan het zo zijn dat er een flinke dosis auto-suggestie opspeelt bij de mensen die het ontbreken ervan menen te horen.

Beide plausibel maar ook dooddoeners. Daarom probeer ik verder te kijken met mijn beperkte kennis...

Zodoende kwam ik op deze vraag... De grondtoon van de mannelijke stem begint zo rond de 90Hz. Maar als je in dat gebied de een staande golf aanpakt, beïnvloed je dan ook het hogere spectrum van de frequentiecurve?

Als dat zo is dat ligt daar misschien een verklaring voor het missen van levendigheid...

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: frank2 on June  9, 2013, 08:46:03
....maar een ARC van anthem heeft dat probleem niet...

Bull!

Als er eentje het heeft hebben ze het allemaal...

frank2

Gelukkig heb je beide uitvoerig getest dus je weet dat want je hebt het ruim een jaar in je set gehad....

Niet oordelen over dingen die je nog nooit gehoord hebt. Ik kan het weten heb die Behringer ook gehad....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Mijn verslag is iets minder uitgebreid dan dat van Huub maar vooruit!

Kwabbernoot z'n set ziet er alvast prachtig uit, wanneer je zijn huis betreed weet je direct dat je met een groot muziekliefhebber van doen hebt. Ik hou daar altijd enorm van. Allerhande muziekdragers liggen er verspreid en de set neemt een zekere prominente rol in de huiskamer in.

Gelukkig waren we vandaag met drie luisteraars die elkaar al een poosje kennen en elkaar goed aanvullen, ikke als geen verschillen hoorder, Huub als het tegenovergestelde en Hans die daar keurig tussen zit...

;D

Kwabber zijn set is bekend dus wat vind ik ervan?

Ik zit met 'mixed-feelings'...

We begonnen met een Moppie Bright Eyes. Het album I'm Wide Awake, It's Morning vind ik een van zijn beste en wordt hier thuis met regelmaat beluisterd. Dat klonk erg mooi. Stemmen en akoestische gitaar waren van een echtheid die ik eigenlijk niet eerder heb ervaren. Ook lijkt de akoestiek van de opnameruimte hoorbaar. Een bijzondere ervaring.

Toen er een lied van The XX werd opgezet. Ging er iets mis. Ik kon er niet zo vlug de vinger opleggen maar na wat ampel beraad bleek er een soort versmering te zijn in het midlaag. Opvallend was het dat je met deze bass-heavy muziek de vloer, je zetel, het hele huis hoorde meedoen. Ik vermoed dat door massa onder zijn speakers te plaatsen in de vorm van een zware tegel en misschien zelfs de speakers daarop te ontkoppelen en een grote winst kan worden gehaald. Hans en ik wilde eigenlijk gelijk met tegels aan de sjouw maar dat werd door onze gastheer kundig tegengehouden.

Waar ik de set minder vond weergeven was bij muziek als Porcupine tree en Tool. Ik had het gevoel dat het geluid gecompressed werd. Ik miste dynamiek. Wat ik op z'n minst opmerkelijk vond en absoluut niet verwacht had.

Het stuk van Dvorak was weer heel erg mooi. Een cello heb ik nog nooit zo echt uit een stel speakers horen komen als bij Kwabbernoot z'n set. Ongekend.

De verschillen tussen met Beringer en zonder heb ik ook gehoord. Alleen deel ik Huub's mening geenszins. Ik vond het met Behringer stukken beter. De klankbalans klopte veel meer. En ik miste dus geen levendigheid. Wat leuk is aan zo'n middag met een hele onbekende set is om te ervaren hoe je went aan het geluid. Uiteindelijk vind ik het dan ook erg lastig om verschillen met zekerheid te duiden... Ik heb geen verschillen gehoord tussen de set met de H/K of met Rotel als loopwerk en de grillplaat PS-audio DAC van Huub...

Al met al een reuze geslaagde middag, goed gezelschap, een ervaring rijker en tijd goed besteed.

Is het toch nog best een beetje uitgebreid geworden...

;D


phy

Quote from: frank2 on June  9, 2013, 08:52:05
Gelukkig heb je beide uitvoerig getest dus je weet dat want je hebt het ruim een jaar in je set gehad....

Niet oordelen over dingen die je nog nooit gehoord hebt. Ik kan het weten heb die Behringer ook gehad....
En ik voorspelde toen dat je hem weer weg ging doen
tot nu toe ken ik niemand (die serieus met audio bezig is)waar deze doos bleef staan.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: frank2 on June  9, 2013, 08:52:05
Niet oordelen over dingen die je nog nooit gehoord hebt.

Wat moet de wereld een ingewikkelde plek zijn voor jou.

chansig

#119
Goei...gister dus bij Kwabber op bezoek geweest. Eerst even Eelco ophalen. We zijn een soort van Peppi e en Kokkie aanworden als het gaat om audio. We gaan dus samen regelamtig op luisterbezoekjes..en zo vandaag naar het oosten waar de wijzen de dus schijnbaar wonen. Al heb ik het idee dat sommige mensen uit het oosten heel erg hun best moeten doen om wijs te worden..maar goed dat is een ander verhaal.

Kwabber woont gewoon in een vrijstaand huis . Dit huisje heeft wat liefde en aandacht nodig, maar het is een prachtige setting. Kwabber is bijna in dit huis geboren, heeft er ook bijna zijn hele leven gewoond. Mooi dus. Binnen gekomen loop je via de gang direct de luisterruimte in...whauuww..dit is echt mooi. De speakers kijken je bozig aan met hun hun grote hoorns en er staan een rek naast met mooie spullen. Even kijken maar de prioriteit lag even elders: Koffie...dit voelde de gastheer goed aan en tijdens de kopjes koffie (waarbij de koffiezetter het even leek te begeven....Chansigvirus hoorde ik de gastheer heel zachtjes mompelen) wat uitgewisseld over de afgelopen periode en dat het wel heel lang heeft geduurd.

Vervolgens werd de betrekkelijke rust onderbroken, Huub maakt zijn entree. Dan weet je dat het gedaan is met de rust en gaat alles in een snel tempo. Eens zien of wie hier en daar de op de rem kunnen trappen. Na nog wat koffie en het te horen krijgen van de doelen van Huub van deze middag (hij zal daar zelf ws wel meer over schrijven)...op naar de muziek. Het bleek een bijzondere middag te worden.

Bij de eerste noten was het voor mij eigenlijk al wel duidelijk, als dat laag nu....dan zou het voor mij een top geluidje zijn waar ik niets op aan te merken heb. Wat ik is een bepaalde moeilijk te omschrijven levendigheid in het stemgebied. Mijn idee is dat dit mogelijk door de plaatsing van de speakers te maken heeft. Op laag niveau voel je de vloer al mee doen en op momenten als het echt los gaat (bv The XX) dan trilt alles mee...de beamer is nu ws kapot.   

Met betrekking tot het laag delen Eelco en ik onze mening: Speakers op tegels zetten (Kwabber heeft er genoeg). Ik vind persoonlijk dat er een zweem om het laag ligt, het mag van mij helderder. Ik hoor dynamiek maar het is naar mijn idee te weinig levendig. Raar om te schrijven...frisheid in het laag. Mijn volgende gedachten (waarbij ik even moet zeggen dat die van mij is) is dat dit ten koste gaat van bijvoorbeeld de stemmen.

Zo dat is eruit...lastig hoor want je bent wel bij iemand op bezoek die veel tijd, aandacht en liefde aan zijn gegeven heeft. Tijdens wat roken en koffie worden de ervaringen gedeeld. Huub is er van overtuigd dat de Behringer erg veel roet in het eten gooit, ik verwacht van niet en Eelco al helemaal niet. Kwabber weet hoe de situatie was voor de Behringer dus die schudt meewarig zijn hoofd als Huub van alles roept over de Behringer. Volgende stap gaat wel worden dat de Behringer er tussen uit gaat.

Berhinger uit de set en draaien maar. Tsja...inderdaad wanneer er nu laag komt dat ontspoort het . Wel apart dat een samenzang nummertje me meer raakt zonder de Behringer. (Bright Eyes). Ook een stukje klassiek vind ik heeeeeel erg mooi om te horen.  Alleen dat laag....wat zouden de stenen doen in deze situatie (dus zonder Behringer) ?

Huub had ook zijn DAC meegenomen en deze werd ook tusen de set geplaatst. Op een Rotel cd speler. Er werd vervolgens ook  geswitcht tussen de Harman Kardon en de Rotel/PS Audio combi. Daar hoorde ik geen verschillen tussen.

Vervolgens weer koffie, roken, meningen uitwisselen. Kwabber hield zich ondertussen schijnbaar erg groots gezien zijn reactie toen de bende vertrokken was. Uiteindelijk is de Behringer weer in de set gegaan, en ja dan ga ik ook weer twijfelen. Al meen ik wederom te ervaren dat de set me niet weet te betrekken bij de muziek.Wel ervaar ik het laag weer anders.

Vervolgens merk ik dat ik aan het gapen ben en erg moe wordt. Het is ook wel een beetje klaar dus. Voor mij is de eindconclusie....heel erg mooie speakers om te zien. Bij rustiger werk zijn ze fenomenaal en ga wat aan het laag doen. Persoonlijk zou ik de Behringer er tussen uit halen en stenen onder de tegels. Daar had ik in ieder geval geen zin meer in. Dus na nog wat uitwisselen van meningen zijn we richting huis gegaan.

Ik vond het een erg leuke dag en ook leerzaam. Mijn laag is toch ook nog niet geheel optimaal en dat blijft een (voor mij) moeilijk controleerbaar iets. Ik hoop dat Kwabber het toch ook plezierig heeft gevonden en mogelijk wel iest heeft gehad aan de kritische blikken die er geworpen zijn op zijn set.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

#123
Quote from: frank2 on June  9, 2013, 08:52:05
Gelukkig heb je beide uitvoerig getest dus je weet dat want je hebt het ruim een jaar in je set gehad....

Niet oordelen over dingen die je nog nooit gehoord hebt. Ik kan het weten heb die Behringer ook gehad....

Frank jij weet alles, Eelco ook en samen weten jullie niets...dussss. Laten we daar bij houden. Door met de set van Kwabber.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on June  9, 2013, 11:06:43
Frank jij weet alles, Eelco ook...

Ik pretendeer zeker niet alles te weten, gelukkig niet zeg...