'PlayStation 3 Slim gaat 299 euro kosten'

Started by Marcel_T., August 12, 2009, 11:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pch

Quote from: Nooff on September  9, 2009, 12:48:05
Paul,

Ik kan me goed indenken waarom je die niet wilt vervangen  :) Helaas, krijg je via de optische uitgang van de PS3 alleen standaard DD en DTS (zoals via een dvd speler). De bandbreedte van Optisch is niet groot genoeg om zowel de nieuwe geluidsformaten of PCM er doorheen te drukken. Zou je de speler op bitstream zetten, dan stuurt de PS3 het signaal uit wat er afgespeeld wordt. Maar, omdat we het hier over HD geluidssporen hebben, worden ze intern gedowngrade naar DD en DTS. De enige manier voor jou, om het volledige geluidsspoor mee te krijgen, is door een dedicated Blu-ray speler te kopen met 5 of 7.1 analoge uitgang en on-board decoding.

Ja, maar het lijkt me dat de interne decoders (DAC's) van de huidige BD-spelers van een dermate inferieure kwaliteit zijn dat ondanks de HD-variant van surround dit niet (veel) beter zal klinken dan het oude vertrouwde DD en DTS gedecodeerd via de DAC's van mijn Classe, of wel?

Gr. Paul.

Robbert54

Quote from: Snutchz on September  9, 2009, 13:35:44
Maar 't blijft dan analoog... hoe werkt dat dan?  :eh:
het decoden word dan over gelaten aan de speler. niet aan de receiver. die speelt dan gewoon af wat hij binnenkrijgt. dus gewoon de Master.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Kan toch helemaal niet... zal dan over HDMI moeten gebeuren... en LPCM kan tot max. 19Mbits/sec. aan... las ik :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Quote from: Snutchz on September  9, 2009, 13:35:44
Maar 't blijft dan analoog... hoe werkt dat dan?  :eh:

Dolby TrueHD en DTS HD-MA hoor je uiteindelijk ook analoog  ;)

Snutchz

Wát 'n gebakken lucht allemaal zeg... vanwaar de commotie?  :D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Quote from: Snutchz on September  9, 2009, 19:11:25
Wát 'n gebakken lucht allemaal zeg... vanwaar de commotie?  :D

Het signaal wordt volledig digitaal naar je Receiver gestuurd, lampje gaat branden en je Receiver maakt er weer PCM van (indien bitstream)

Snutchz

Ik ben wel heel benieuwd hoor Nooff wat 't verschil zal zijn in geluid van de -PS3- en de nieuwe -Slim- ..en dan uiteraard DTS-HD MA  8)

Maar helemaal benieuwd ben ik in 't verschil tussen de -60GB- (LPCM) en de -LX70- (Bitstream)  :hmmm:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Quote from: Snutchz on September  9, 2009, 23:00:36
Ik ben wel heel benieuwd hoor Nooff wat 't verschil zal zijn in geluid van de -PS3- en de nieuwe -Slim- ..en dan uiteraard DTS-HD MA  8)

Maar helemaal benieuwd ben ik in 't verschil tussen de -60GB- (LPCM) en de -LX70- (Bitstream)  :hmmm:

Het is een kwestie van voorkeur. De één vindt LPCM het mooiste klinken, de ander bitstream. Feit blijft, dat je naar dezelfde soundtrack luistert. Het schijnt dat er ergens een verschil ontstaat, dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de decoding van de soundtrack, die bij LPCM door de speler gebeurt, en bij bitstream door de Receiver. Je moet het zelf uitproberen  ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Quote from: Robbert54 on September 10, 2009, 00:33:30
ik wil echt een nieuwe receiver...

Je mag die van mij wel overnemen, ben toch in een upgrade bui  :D

Robbert54

Quote from: Nooff on September 10, 2009, 01:15:57
Je mag die van mij wel overnemen, ben toch in een upgrade bui  :D
dat heb ik gemerkt ja! goed bezig!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Bakkums

Beetje jammer.

Blu-ray playback
                             Disc-to-XMB  ------   Click-to-video
60GB PS3 Classic PS3 classic    slim     Classic          Slim
Watchmen                  9.6 ------10------ 23------ 27
The International         10------ 10-------- 31------ 35
Air Force One               9------ 9.9------ 30------ 32
Nightmare Before Xmas 10------ 10------ 25----- 35

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WilcoL

Ik neem aan opstarttijden: aanklikken in XMB tot iets op je beeldscherm zien...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Robbert54

en dit is jammer omdat de slim iets trager is? heb ik er wel voor over, beeld is ook beter
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WilcoL

Quote from: Robbert54 on September 14, 2009, 16:05:11
en dit is jammer omdat de slim iets trager is? heb ik er wel voor over, beeld is ook beter

Is het beeld echt beter dan? Die verschillen zijn inderdaad minimaal...

Effe iets anders: buiten de verschillen tussen de beide versies, vind ik die laatste firmware-update echt zuigen:
- Het niet meer simultaan kunnen spelen van bijv. een MP3'tje & zoeken in je lijst met MP's vind ik echt schraal (kon eerst wel gewoon),
- Lettergrootte van XMB hadden ze onveranderd moeten laten,
- Het 'blurren' van de achtergrond had ook niet gehoeven,
- Opeens hapert het DD5.1-geluid van een 8GB AVC-1 gecodeerde VOB die ik op een DL-DVD gebrand heb! Geluidsweergave stopt zelfs opeens!. Voorheen geen probleem emt dezelfde schijf & op de PC doet ie het ook gewoon...

Was altijd te spreken over de vloeiende updates van Sony, maar de laatste versie vin dik eerder een stap terug  >:( :nervous:
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Nooff

Quote from: WilcoL on September 14, 2009, 16:12:12
Is het beeld echt beter dan? Die verschillen zijn inderdaad minimaal...


Ja! Het beeld is overduidelijk beter. Daarnaast vind ik DVD playback beter dan mijn oude Pio 51FD.

Snutchz

Meh... koop 'm pas als m'n 60GB het heeft begeven  :satisfied:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Vin_cent

120 gb versie staat nu bij ons in de MM krant voor € 277,=
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Bakkums

Ja ik vind het zeker jammer, aangezien je een nieuwere PS haalt en deze toch op alle punten beter zou moeten zijn of minimaal gelijk blijven.
Maar nu is die dus trager geworden met BR films laden. Voor de rest zal het natuurlijk een top apparaat zijn, maar dat neemt niet weg dat dit
punt jammer is.

Ik wacht ook tot mijn huidige 60gb kapot gaat of gek begint te doen, voordat ik deze nieuwe haal. Vind de oude namelijk ook mooier, qua design.

Marcel_T.

Quote from: WilcoL on September 14, 2009, 16:12:12
Is het beeld echt beter dan? Die verschillen zijn inderdaad minimaal...

Effe iets anders: buiten de verschillen tussen de beide versies, vind ik die laatste firmware-update echt zuigen:
- Het niet meer simultaan kunnen spelen van bijv. een MP3'tje & zoeken in je lijst met MP's vind ik echt schraal (kon eerst wel gewoon),
...

Als je de audio uitvoer op 48khz zet, dan kan het wel weer.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Spacebass

Zag hem gisteren voor 277 euro  bij de MM.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WilcoL

#123
Quote from: Marcel_T. on September 17, 2009, 12:26:53
Als je de audio uitvoer op 48khz zet, dan kan het wel weer.

Probeer ik meteen als ik thuis kom! Dank je wel voor de tip!

Groeten, Wilco

EDIT: works like a charm! Thank you Marcel!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear