Welke router aanschaffen voor Ziggo Alles-in-1 Extra?

Started by Starred, August 12, 2009, 08:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosferatu

Quote from: Starred on August 12, 2009, 16:57:16
Nope, de monteur heeft de boel geinstalleerd en is weer weggegaan. In het formulier dat ik per post heb gekregen staan alleen een paar codes om het modem te activeren, geen mail user/pass
Heb je wel info gekregen voor je 'mijn Ziggo' pagina op www.ziggo.nl ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

garmtz


Starred

Quote from: Nosferatu on August 12, 2009, 17:57:19
Heb je wel info gekregen voor je 'mijn Ziggo' pagina op www.ziggo.nl ?

Nee, daar staat nog niet eens in dat in een Alles in Een pakket heb, alleen maar de gegevens over digitale TV die ik al had

Starred

Ik heb inmiddels een router besteld. De D-Link DIR-855 Wireless N Quad Band

Starred

Quote from: Starred on August 13, 2009, 09:40:09
Ik heb inmiddels een router besteld. De D-Link DIR-855 Wireless N Quad Band

Hij is binnen. Mijn laptop heeft nu connectie op 802.11n. Het vreemde is dat de connectie speeds 54Mbps is. Moet dat niet een stuk hoger kunnen zijn?

Marcel_T.

Quote from: Starred on August 15, 2009, 08:07:12
Hij is binnen. Mijn laptop heeft nu connectie op 802.11n. Het vreemde is dat de connectie speeds 54Mbps is. Moet dat niet een stuk hoger kunnen zijn?

Bij mij varieert het tussen 150 en 54 Mbps op een Belkin N router.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Starred

Kom er net achter dat ik geen Docsis 3 modem heb gekregen maar een oudere Motorola en dat ik daardoor nog steeds geen snelheden boven de 20Mbs haal  :wacko:
Ook al 2x verkeerde montageafspraak en het niet opzeggen van vorige internetprovider achter de rug. Begint weer goed bij Ziggo  :sneaky2:

WickedGame

Heb ook Ziggo Alles in 1 en heb een WRT610N router geplaatst, tot nu toe uitstekende router.

Robbo

Quote from: Starred on August 18, 2009, 09:08:05
Kom er net achter dat ik geen Docsis 3 modem heb gekregen maar een oudere Motorola en dat ik daardoor nog steeds geen snelheden boven de 20Mbs haal  :wacko:
Ook al 2x verkeerde montageafspraak en het niet opzeggen van vorige internetprovider achter de rug. Begint weer goed bij Ziggo  :sneaky2:

Ik ben begin juli overgestapt van Internet Z3 naar Alles-in-1-Extra.   Ook een nieuw modem toegestuurd gekregen, dus was ik redelijk teleurgesteld dat ik terugging van 2,4Mb/s naar 2,2Mb/s als max download.   Na de helpdesk gebeld te hebben bleek dat mijn nieuwe modem niet geschikt is voor 50Mb/s.   Dus al wel met internettelefonie maar niet DOCSYS3 geschikt.

Kortom er komt binnenkort nog eens een nieuw modem binnen.  Maar het schijnt momenteel een wachttijd te zijn voor de nieuwe DOCSYS3 modems.  Dus hopelijk over een paar weken eindelijk naar 50Mb/s


RobbertE

Quote from: Starred on August 15, 2009, 08:07:12
Hij is binnen. Mijn laptop heeft nu connectie op 802.11n. Het vreemde is dat de connectie speeds 54Mbps is. Moet dat niet een stuk hoger kunnen zijn?

Wifi neem ik aan? Heeft je laptop wel een kaartje dat snelheden boven de 54mbps aankan? Of als je een dongle gebruikt. Is deze wel N geschikt?
JVC N5 - Marantz AV7704 - Marantz MM8077 - Apple TV 4K - Wii U - PS4 - KEF R700 - KEF R2c - KEF IQ30 - SVS PCi 22-31 - Canare 4s8

Starred


RobbertE

JVC N5 - Marantz AV7704 - Marantz MM8077 - Apple TV 4K - Wii U - PS4 - KEF R700 - KEF R2c - KEF IQ30 - SVS PCi 22-31 - Canare 4s8

dvdcassie

#62
Hallo,

Ik heb ook sinds 2 weken de nieuwe 50 mb verbinding van Ziggo.
Heb al diverse malen gebeld over de trieste up- en downloadsnelheden.

De firmware van het nieuwe modem schijnt niet goed te zijn :wacko:

Misschien dat het ook te maken kan hebben met mijn oude router??

Ik ga maar opzoek voor een nieuwe router.!

Nog iemand deze slechte ervaringen sinds de verandering naar 50 mb?

gr

Starred

Quote from: dvdcassie on August 20, 2009, 12:32:37
Hallo,

Ik heb ook sinds 2 weken de nieuwe 50 mb verbinding van Ziggo.
Heb al diverse malen gebeld over de trieste up- en downloadsnelheden.

De firmware van het nieuwe modem schijnt niet goed te zijn :wacko:

Heb je wel een nieuwe Docsis3.0 modem en niet de 'oude'  Motorola?

RonG

Quote from: dvdcassie on August 20, 2009, 12:32:37
Hallo,

Ik heb ook sinds 2 weken de nieuwe 50 mb verbinding van Ziggo.
Heb al diverse malen gebeld over de trieste up- en downloadsnelheden.

De firmware van het nieuwe modem schijnt niet goed te zijn :wacko:

Misschien dat het ook te maken kan hebben met mijn oude router??

Ik ga maar opzoek voor een nieuwe router.!

Nog iemand deze slechte ervaringen sinds de verandering naar 50 mb?

gr

Haal je router er tussenuit en sluit je pc cq laptop direct op het modem aan.

dvdcassie

Hoi,

Ik heb het nieuwste modem en voor dit nwe modem had ik gewoon netjes de 25 mb.
Nu heb ik een upload van 1.5 mb ipv 5 en een download van 25 mb ipv 50.

Als ik de pc rechtstreeks op het modem aansluit krijg ik ruzie met de kids!
En met het vorige modem en huidige router haalde ik dezelfde snelheden als nu.

Kan het zijn dat de nieuwe gegarandeerde snelheden van Ziggo (50/5mb) een nieuwe router vereisen?

Of kan ik er toch vanuitgaan dat het aan de firmware ligt zoals Ziggo al 5x heeft gezegd?

Het schijnt alleen in omgeving Hoorn (NH) te liggen, lulkoek?? ik weet het niet.

gr :wacko:


Starred

Geen lulkoek, want mij werd hetzelfde verteld. Ik heb geen nieuw modem gekregen maar een oude omdat er schijnbaar problemen zijn met nieuwe modem.
Bovendien haal ik nog steeds alleen nog maar de oude snelheid (20mbs down, 3 up), dus waarschijnlijk zijn de snelheiden in mijn buurt (2341) nog niet eens opgewaardeerd. Al met al worden de schone beloften nog niet waargemaakt

dvdcassie

#67
Hoi,

Mijn oude modem mag ik niet meer terugplaatsen van Ziggo.
Ik haal zelf met het nwe modem de oude snelheden niet eens meer.

Er zijn mensen waar het prima werkt, maar er zijn dus toch ook mensen in diverse regio's die dezelfde problemen ondervinden als ik.

Een neiuwe router kopen is dus ook de oplossing niet, denk ik

Hopen maar dat het gauw opgelost gaat worden. :wacko:

gr ;)

Starred

Quote from: Starred on August 13, 2009, 09:40:09
Ik heb inmiddels een router besteld. De D-Link DIR-855 Wireless N Quad Band

Ik heb wel heel vaak last van disconnecst.  >:(
Vreemd, want de signaalsterkte geeft 100% aan  :-\
Waar kan dit aan liggen??

RobbertE

Ik neem aan dat je de laatste firmware erop hebt gezet? Laatste drivers voor je wifi kaartje staan erop?

Voelt de router heet aan op het moment dat deze disconnect? Er schijnen wat hitteproblemen met de Dlink te zijn op warme dagen icm slechte plaatsing (ivm koeling).

Je kunt ook proberen om de 5 Ghz band te gebruiken ipv de 2,4 ghz (als je wifikaartje hiertoe in staat is). Minder storing van draadloze telefoons, magnetrons etc die ook op de 2,4 band zitten.

Je kunt ook proberen om de router op een ander kanaal te zetten. Download Network Stumbler om te kijken op welke kanalen routers in de buurt zetten en zet je eigen router een stuk lager of hoger. Volgens mij zitten veel routers op kanaal 6 of 7. Dus kanaal 3 of 11 zou kunnen werken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
JVC N5 - Marantz AV7704 - Marantz MM8077 - Apple TV 4K - Wii U - PS4 - KEF R700 - KEF R2c - KEF IQ30 - SVS PCi 22-31 - Canare 4s8

Starred

Quote from: RobbertE on August 28, 2009, 11:11:58
Ik neem aan dat je de laatste firmware erop hebt gezet? Laatste drivers voor je wifi kaartje staan erop?

Voelt de router heet aan op het moment dat deze disconnect? Er schijnen wat hitteproblemen met de Dlink te zijn op warme dagen icm slechte plaatsing (ivm koeling).

Je kunt ook proberen om de 5 Ghz band te gebruiken ipv de 2,4 ghz (als je wifikaartje hiertoe in staat is). Minder storing van draadloze telefoons, magnetrons etc die ook op de 2,4 band zitten.

Je kunt ook proberen om de router op een ander kanaal te zetten. Download Network Stumbler om te kijken op welke kanalen routers in de buurt zetten en zet je eigen router een stuk lager of hoger. Volgens mij zitten veel routers op kanaal 6 of 7. Dus kanaal 3 of 11 zou kunnen werken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


Ik ga er mee aan de slag, thanks  :)

gogo

Ik heb ook het alles in 1 pakket van ziggo 50mb.

Ik heb de volgende router Sitecom Wireless N Router 300N XR Gaming WL-308

Deze is echt goed heeft een gigabit uitgang en draadloos haal ik ook de volle 100%

Als ik in newsleecher dl haal ik zowel draadloos als bedraad 5,4mb/s

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Vin_cent

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Starred

Quote from: gogo on September  5, 2009, 16:00:27
Ik heb ook het alles in 1 pakket van ziggo 50mb.

Ik heb de volgende router Sitecom Wireless N Router 300N XR Gaming WL-308

Deze is echt goed heeft een gigabit uitgang en draadloos haal ik ook de volle 100%

Als ik in newsleecher dl haal ik zowel draadloos als bedraad 5,4mb/s

gr

Dat is heel wat beter dan bij mij. Ik haal 2.33 max bedraad  :confused:

GH

Dan is er toch echt iets mis, zelfs met 100Mbps moet je al een flink stuk hoger komen.

Zou maar eens naar de drivers en/of de kabels kijken.