HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Klinkt net zo goed. Maakt hTip ook niets uit dat de 9600 zilver is en daar lijkt het ook aardig goed te klinken.  :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RalphH

Quote from: Maro on January 10, 2014, 09:38:10
Als de 808 nu eigenlijk toch niet zo slecht is als je dacht waarom dan niet deze EV verkopen en je 808 en de 5010 die hier in de markt staat kopen? Heb je alles in een keer goed voor elkaar en geen gedoe met extra EV's nodig.

Heb je wel soort van een punt natuurlijk. Als er nog iets 3 kanalerigs bij moet komen, dan kom ik ook al richting een nieuwe AVR.

Maar dan kom je weer op het punt "vergelijken", met de EV gebrugd, en dan komt er nogal wat sap uit, speelt het spulleke nu wel zeer strak. Wat de 5010 doet is dan toch weer afwachten.

Met EV is processor upgraden in de toekomst ook wel weer wat eenvoudiger.
Ach alles heeft zijn voors en tegens, ik ga (mits reparatie lukt) eerst de Citation eens flink aan de tand voelen. Is door de problemen nog niet mogelijk geweest. Hierna weer verder, ik heb nog een leuk upgrade budget over namelijk ;D ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Maro

Quote from: RalphH on January 10, 2014, 11:20:40
Heb je wel soort van een punt natuurlijk. Als er nog iets 3 kanalerigs bij moet komen, dan kom ik ook al richting een nieuwe AVR.

Maar dan kom je weer op het punt "vergelijken", met de EV gebrugd, en dan komt er nogal wat sap uit, speelt het spulleke nu wel zeer strak. Wat de 5010 doet is dan toch weer afwachten.

Met EV is processor upgraden in de toekomst ook wel weer wat eenvoudiger.
Ach alles heeft zijn voors en tegens, ik ga (mits reparatie lukt) eerst de Citation eens flink aan de tand voelen. Is door de problemen nog niet mogelijk geweest. Hierna weer verder, ik heb nog een leuk upgrade budget over namelijk ;D ;D.


Als je nu al eigenlijk goed kunt leven met de 808 alleen maar een dikke EV net dat beetje strakheid geeft dan verwacht ik met de 5010 niet alleen dat je genoeg power tot je beschikking hebt maar ook nog eens op het VV gedeelte (mijn idee belangrijker dan EV) een behoorlijke stap maakt. Ik kan het een beetje weten want ook ik kom van de 808 en heb nu de Integra pre waar min of meer dezelfde VV als de 5010 in zit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RalphH

Quote from: Raymond187 on January 10, 2014, 11:33:27
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139434.0;topicseen

Is dit niks moois?

Primare? Mij te "High end" ;D. Looking for raw power :headbanging: :headbanging:

Quote from: Maro on January 10, 2014, 11:34:17
Als je nu al eigenlijk goed kunt leven met de 808 alleen maar een dikke EV net dat beetje strakheid geeft dan verwacht ik met de 5010 niet alleen dat je genoeg power tot je beschikking hebt maar ook nog eens op het VV gedeelte (mijn idee belangrijker dan EV) een behoorlijke stap maakt. Ik kan het een beetje weten want ook ik kom van de 808 en heb nu de Integra pre waar min of meer dezelfde VV als de 5010 in zit.

Je gebruikt nu zelf ook wel EV?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Quote from: RalphH on January 10, 2014, 12:37:15
Primare? Mij te "High end" ;D. Looking for raw power :headbanging: :headbanging:

Je gebruikt nu zelf ook wel EV?

Lijkt me wel handig icm een Pre..  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

koop een rotel eindbak ralph
en ga genieten  ;D
een rmb 1095 of zo
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RalphH

Quote from: Maro on January 10, 2014, 12:39:35
Lijkt me wel handig icm een Pre..  :D

Ahja   :colgate:
EV's geven ook weer flexibiliteit bij volgende upgrades. Zou graag ook een keer naar een losse processor met betere roomcorrectie gaan, dat mis ik nu wel een beetje.

Quote from: flakkees on January 10, 2014, 12:58:23
koop een rotel eindbak ralph
en ga genieten  ;D
een rmb 1095 of zo

Neem m maar een keer mee, kunnen we de boel een keer naast elkaar zetten. Als het matcht ben ik om ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Betere roomcorrectie? Je hebt toch XT32? Krijg het idee dat je gewoon een EV wilt maar daardoor de echte mogelijkheden uit het oog aan het verliezen bent.  Zo nu en dan een vv vervangen betekend mi jaren en jaren dezelfde EV, dan zou ik ook meteen een goede kopen en niet een ouwe Rotel oid.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

H&C Hifi

De Harman weet ik begin van volgende week waarschijnlijk al meer over ;) Koert is zojuist geweest.

bmateijsen

Quote from: RalphH on January 10, 2014, 12:37:15
Primare? Mij te "High end" ;D. Looking for raw power :headbanging: :headbanging:

Je gebruikt nu zelf ook wel EV?

We hebben nog een prachtige Lexicon GX-7 staan ;)

RalphH

Quote from: Maro on January 10, 2014, 15:49:39
Betere roomcorrectie? Je hebt toch XT32? Krijg het idee dat je gewoon een EV wilt maar daardoor de echte mogelijkheden uit het oog aan het verliezen bent.  Zo nu en dan een vv vervangen betekend mi jaren en jaren dezelfde EV, dan zou ik ook meteen een goede kopen en niet een ouwe Rotel oid.

Nope, MultEQ en die maakt er een zooitje van.

Ik wil niet perse eindversterking, maar het verschil met en zonder, bleek gewoon erg groot en zeer de moeite. Iets wat ik vantevoren niet verwacht had. En ja, upgrade naar een nieuwe AVR had ook een mogelijkheid geweest maar daar heb ik (idd min of meer met het oog op de toekomst ivm upgrade naar processor ipv avr) bewust niet voor gekozen.
Wat "goede" betreft, oud hoeft naar mijn idee niet perse slecht te zijn. Was aan het kijken voor 2x Emotiva, maar dit werd me simpelweg te duur vanwege verzendkosten en de belastingen daarover.

Quote from: bmateijsen on January 10, 2014, 15:55:34
We hebben nog een prachtige Lexicon GX-7 staan ;)

Ook mooi ;D.
Maar eerst toch eerst eens even kijken of de Citation weer tot normaal functioneren gebracht kan worden, dan heb ik denk ik voor de fronts al een heel mooi plaatje.

Quote from: HcHifi.nl on January 10, 2014, 15:53:15
De Harman weet ik begin van volgende week waarschijnlijk al meer over ;) Koert is zojuist geweest.

Super, ben benieuwd wat hij vindt

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WillyP

Als de Citation hersteld kan worden, heb je daar een fraai klinkend apparaat aan. Indertijd had ik er twee: een EV voor de frontluidsprekers die ik op deze manier kon bi-ampen, een EV voor de achterspeakers en de center waarbij twee versterkers gebrugd werden. Aan vermogen geen gebrek.

Succes,

Willy

RalphH

Quote from: WillyP on January 10, 2014, 16:34:21
Als de Citation hersteld kan worden, heb je daar een fraai klinkend apparaat aan. Indertijd had ik er twee: een EV voor de frontluidsprekers die ik op deze manier kon bi-ampen, een EV voor de achterspeakers en de center waarbij twee versterkers gebrugd werden. Aan vermogen geen gebrek.

Succes,

Willy

Thnx!
Gebrugd is het inderdaad een bak vermogen en ondanks de redelijk hoge gevoeligheid, lijken de S10's hier toch zeer van te profiteren.

Wat is er na jouw teleurstellende ervaringen met falende Citations, voor in de plaats gekomen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WillyP

Het was voor mij uitermate teleurstellend dat de Citation's kuren vertoonden want zoals gezegd was de kwaliteit geweldig. Ik had de set graag gehouden.

Het hele avontuur had al met al een jaar geduurd, maar het leverde me ook een voordeel op. Mijn partner was er helemaal klaar mee en zei: "Het kan me niet schelen hoe duur het is, maar nu koop je iets waar geen gelazer mee is!".

Dat werd toen een complete TagMcLaren set: DVD, AV en EV en Tuner. Of het beter klonk weet ik niet goed, het klonk vooral anders, maar er was verder geen ruisje of plopje te bekennen.

Groet,

Willy

RalphH

Spijtige ervaring, zeker als je wat geluid betreft, tevreden bent.

Als je nu maar tevreden bent. Een (financieel) meedenkende partner helpt daar zeker in :thumbs-up: :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Yasar

Hallo allemaal.

jongens mijn kamer is ook net klaar.

mijn systeem :
Jamo D600
onkyo tx-nr616
scherm 2 meter breed (100 inch diagonaal)

ik wist niet hoe ik die foto's kon uploaden, dan maar zo 

http://www.flickr.com/photos/112921664@N05/


evilniek

#1918
Vind ik oprecht heel leuk voor je, maar misschien niet zo netjes om dit in een topic van iemand anders te zetten, kun je een eigen topic voor openen wellicht.

Edit, ziet er overigens ontzettend mooi uit, ik zou zeggen openen dat eigen topic.  :clapping:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

RalphH

Quote from: evilniek on January 10, 2014, 21:15:25
Vind ik oprecht heel leuk voor je, maar misschien niet zo netjes om dit in een topic van iemand anders te zetten, kun je een eigen topic voor openen wellicht.

Edit, ziet er overigens ontzettend mooi uit, ik zou zeggen openen dat eigen topic.  :clapping:

;D Inderdaad graag even een eigen topic aanmaken, je mooie ruimte verdient een eigen plekje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

VlisChris

Quote from: Yasar on January 10, 2014, 20:34:06
Hallo allemaal.

jongens mijn kamer is ook net klaar.

mijn systeem :
Jamo D600
onkyo tx-nr616
scherm 2 meter breed (100 inch diagonaal)

ik wist niet hoe ik die foto's kon uploaden, dan maar zo 

http://www.flickr.com/photos/112921664@N05/



Hi.

Zoals al opgemerkt door anderen is het netter, handiger en gezelliger om je eigen topic te openen. Gaat makkelijk en snel en blijven de topics netjes gescheiden.
Via flickr is het overigens heel makkelijk om fotos te plaatsen hier. Rechtsonderin beeld heb je een soort van pijltje staan. Als je die aanklikt staat er een optie om te delen incl de juiste code. Die kun je hier zo plaatsen.

Als ik er aan denk zal ik even wat screenshots plaatsen als jij je eigen topic openg.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Yasar


RalphH

#1922
De HK is gefixt!! Geen PLOPs meer :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gefixt is eigenlijk het verkeerde woord, was namelijk niet kapot. Is geschikt gemaakt voor mijn Onkyo die blijkbaar een mini DC stroompje uitstuurt bij overschakelen van kanaal en dat werd vanwege het ontwerp van de HK, zwaar versterkt.

Marcel (H&C) bedankt!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rovinggecko

Cool! Wat was er stuk?

Veel luister plezier!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Quote from: rovinggecko on January 22, 2014, 22:19:13
Cool! Wat was er stuk?

Veel luister plezier!

Mijn post aangepast, hij was niet stuk ;D

In technische termen was de HK DC gekoppeld, nu AC (met een diode ertussen ofzo). Niet echt een idee wat het precies betekent, maar het werkt ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer