Shutter Island

Started by Jimmy Conway, June 17, 2009, 12:41:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jimmy Conway


J.A.F._Doorhof

ziet er top uit.
Ben benieuwd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

R


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mohr

Ik heb het boek gelezen... als de film even goed is!!!
Get me addicted?

sr7000

Ziet er veelbelovend uit! O0

Mohr

Deze is trouwens niet van dezelfde makers als de andere verfilmingen van Lehane of wel?
Get me addicted?

Mohr

edit:
Andere twee verfilmingen zijn;
Mistic River
Gone baby gone
Get me addicted?

Robbert54

vandaag gezien. wat een geniale film!!! vond hem geweldig, hoe meer je terug gaat denken hoe beter hij nog weer wordt!! waren wel wat mensen die in de pauze de zaal uitliepen, maar die begrepen de film gewoon niet, je moet echt de 2e helft zien, dan wordt alles steeds iets duidelijker (denk je) absoluut een aanrader, maar ga er wel met een leeg hoofd heen. erg goed acteerwerk ook van DiCaprio. die ook in deze film opnieuw bewijst dat hij toch echt goed kan acteren. naar mijn mening een van de sterkste films van de afgelopen tijd, werkelijk geniale film.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MaxxMark

Vandaag (14-03) gezien in Metropolis Antwerpen.

Superstrak en scherp beeld, geluid stond ietsje te hard though.

Als ik wat van de film had geweten voor ik er naar toe ging had ik hem waarschijnlijk nooit gezien. Maar ik ben erg blij dat ik hem gezien heb!

Geweldige opbouw van de film en fantastisch filmwerk! Je krijgt veel "subliminal" informatie voorgeschoteld waar je niet zo veel aan lijkt te hebben ondanks dat het eigenlijk "in your face" wordt gepresenteerd. De film houd je continu in een suspense en state of mind waarin je wil nadenken over de film maar waar je eigenlijk niet echt tijd voor krijgt. Je krijgt continu nieuwe informatie waardoor je eigenlijk continu bezig blijft met nadenken en probeert te interpreteren wat je ziet.

Het is (vond ik) vrij snel duidelijk waar het verhaal naar toe kan gaan en welke opties er zijn, maar het verhaal zit dusdanig goed in elkaar dat je nooit een zekerheid krijgt. Hierbij moet wel gezegd worden dat het geen film is waarbij er aan het eind naar een totaal onlogische plot-twist wordt gegrepen die vervolgens wordt verklaard met nieuwe informatie die je als kijker daarvoor nooit hebt kunnen weten.

Kortom, een stevige aanrader! Ook voor als je niet echt van het drama/mystery genre houd.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbert54

ben het volledig met je eens! goede review! vind het qua verhaal/opbouw een van de beste films van de laatste tijd. en leuk ook dat je na de film constant terug gaat denken en dan is het van: god ja, oh ja daarom, nou snap ik die reactie, nou is dat duidelijk.. hoe meer je nog weer terug kijkt hoe genialer je de film vindt!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

squeek

gisteren gezien en vond het een enorm goed verhaal, ijzersterk!! leonardo kan de laatste jaren behoorlijk deftige films afleveren. één van men favoriete acteurs tegenwoordig.

wel één opmerking! wat heeft scorcese het verkloot met zen muziekkeuze  :o gewoon niet om aan te horen vanwege irritant luid aanwezig te zijn. af en toe had ik toch wel het gevoel dat ze de film verschrikkelijk spannend "probeerde" te maken met de muziek terwijl er eigenlijk letterlijk niets speciaals aan de hand was in die scene.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Robbert54

grappig, dat vond ik juist wel weer goed gedaan. omdat je de hele tijd iets verwacht. de film houdt je sowieso de hele tijd voor de gek! echt een goede film. DiCaprio is ook een van mijn favoriete acteurs geworden.

The Departed
The Aviator
Blood Diamond
Body of Lies
Shutter Island


en ben ook erg benieuwd naar zijn nieuwste Inception
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xstream

Quote from: The Vampire on April  6, 2010, 18:46:59
The Departed
The Aviator
Blood Diamond
Body of Lies
Shutter Island

Ik zou hier Revolutionary Road zeker aan toe willen voegen :) Vond ik persoonlijk z'n sterkste acteer prestatie ... misschien niet z'n beste film ... maar kolere, er zitten scenes in dat het kippevel echt bij me omhoog gaat, puur van het acteer werk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kjelt

Ik vond het ook wel een goede film, dikke 7.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Geert

Fraai camerawerk bij tijd en wijle. Af en toe echter ook machtig slecht. Dieptepunt in dit geval was de scene waar de hoofdrolspeler naast een politieagent in een jeep door het bos rijdt.  :D. Degene die 'm al gezien hebben zullen waarschijnlijk wel weten welke ik bedoel. Zo slecht dat ik eerst nog dacht dat ze er misschien een bedoeling mee hadden.

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Robbert54

7 vind ik toch wel wat te laag hoor.. The machinist was idd geweldig!  :headbanging:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Geert

Quote from: The Vampire on July 17, 2010, 20:57:48
7 vind ik toch wel wat te laag hoor.. The machinist was idd geweldig!  :headbanging:

Was het al weer bijna vergeten maar de Machinist moet ik ook nog ergens op de kop zien te tikken. Ben benieuwd hoe die film is.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Robbert54

Quote from: Geert1962 on July 17, 2010, 21:09:12
Was het al weer bijna vergeten maar de Machinist moet ik ook nog ergens op de kop zien te tikken. Ben benieuwd hoe die film is.
G.O.E.D. :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hanky Panky

Na 20 minuten afgezet, wat een trage baggerfilm was dit zeg  :dry:

Kon op geen enkel niveau boeien. Ik betrapte me er op dat ik na 10 minuten al naar de laptop greep om te zien of we wel de goede film te pakken hadden en niet toevallig een B-film met dezelfde titel ....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

Je hebt niet eens het geduld om langer dat 20 minuten naar een Scorsese te kijken? :o (zijn belastingpapieren dan zoveel interessanter? :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: Hanky Panky on July 17, 2010, 22:21:15
Na 20 minuten afgezet, wat een trage baggerfilm was dit zeg  :dry:

Kon op geen enkel niveau boeien. Ik betrapte me er op dat ik na 10 minuten al naar de laptop greep om te zien of we wel de goede film te pakken hadden en niet toevallig een B-film met dezelfde titel ....
dit is ook het type film: blijven kijken. de eerste 10 minuten zitten al ontzettend veel belangrijke stukjes in die later in de film van belang zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

squeek

Quote from: The Vampire on July 17, 2010, 22:31:25
dit is ook het type film: blijven kijken. de eerste 10 minuten zitten al ontzettend veel belangrijke stukjes in die later in de film van belang zijn.

ja idd, je kan enkel zeggen dat het een bagger film is als je hem volledig hebt gezien en dan ook echt slecht vind. het is de plot van de film die het em doet!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Hanky Panky

#23
Quote from: squeek on July 17, 2010, 22:37:09
ja idd, je kan enkel zeggen dat het een bagger film is als je hem volledig hebt gezien en dan ook echt slecht vind. het is de plot van de film die het em doet!

Ik ga een non-boeiend verhaal toch niet afkijken?? ik ben geen film-criticus die betaald wordt om hem uit te zitten.

De eerste 20 minuten waren dermate saai dat het in mijn ogen niet de moeite waard was om hem af te kijken.

Ergo: baggerfilm. Duidelijker kan niet toch? Iedereen die van deze film genoten heeft :  :thumbs-up: , ik niet dus.

Quote from: celerontje on July 17, 2010, 22:23:09
Je hebt niet eens het geduld om langer dat 20 minuten naar een Scorsese te kijken? :o (zijn belastingpapieren dan zoveel interessanter? :D)

Wat heeft mijn werk te maken met een saaie & slechte film ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

Je kan een film niet beoordelen zonder hem helemaal te zien, PUNT!

Films kunnen een saai begin hebben, tja...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!