Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: pameijer on October  1, 2014, 21:42:13
Een tijdje geleden had je toch Usher vloerstaanders als rears? Kan me herinneren dat dat je niet zo goed beviel, maar niets zo veranderlijk als de mens  :smile:.

Ik heb al sinds vorig jaar een setje Mini Dancers 1 BE  als rear en dat is me elke dag goed bevallen. Ik heb wel 718BE monitoren overwogen vanwege het makkelijker te plaatsen maar de vrouw hoor ik niet klagen en dan ga ik er ook niet weer over beginnen. Een 4G situatie is voor de ware HTer altijd the way to go natuurlijk. Nu deze set geen problemen geeft kan ik net zo goed er nog een schepje boven op doen. Dit gezegd hebbende moet ik wel bekennen dat ik de MD1 set (nog) niet in de verkoop heb dus het is vooral dag dromen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marantz 81

Jammer dat je de aparate HT ruimte niet kan gaan bouwen buitenshuis ,aan de andere kant is het ook niet echt nodig aangezien je kan doen wat je wilt  :worship: :headbanging:  het is nog maar de vraag ofdat het acoustisch zo goed is als je woonkamer  :pompom: op zo,n goede acoustiek zal menige jaloers zijn

Allemaal wel leuk zo,n aparte ruimte maar liefst zit je toch gewoon in de woonkamer van je set te genieten

Moet wel heel heftig worden met nog een set Usher DM2 als Rear die einbak en 2de JL Audio Sub , gaat nu al gruwelijk hard  :P

Maro

Plannen zijn idd wel erg in de maak. Met de sub wacht ik tot medio volgend jaar als de nieuwe versie op de markt komt. Zit me ondertussen erg te verdiepen in de ATI eindversterkers en die hebben inmiddels op papier al indruk gemaakt. Zit te twijfelen of ik een 5 kanaals of een 3 en 2 kanaals moet kopen. Gaat om de ATI AT 6002 & AT 6003 of de AT 6005. Nog maar een nachtje of twee over slapen.  ::)

http://www.lsound.eu/home-theater/power-amplifier.html
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Binnenkort staat er een review op www.hometheaterhifi.com van de 6000 serie.
Morris Kessler , ontwerper, heeft er echt iets bijzonders van gemaakt.
Hou er wel rekening mee dat een 6000 twee netsnoeren benodigt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marantz 81

Die koop je niet even , lijkt me toch de Integra eindbak weg en de 6005 in de plaats  , of wil je eventueel nog een losse Stereo voorversterker en dan de 6002 en integra voor HT erbij

Maro

Quote from: Marantz 81 on October  2, 2014, 22:51:05
Die koop je niet even , lijkt me toch de Integra eindbak weg en de 6005 in de plaats  , of wil je eventueel nog een losse Stereo voorversterker en dan de 6002 en integra voor HT erbij

Geen stereo pre hoor de Integra pre doet het in stereo heel erg goed. Integra EV er uit en iets anders weer terug is de bedoeling.

Quote from: Staaled on October  2, 2014, 22:49:48
Binnenkort staat er een review op www.hometheaterhifi.com van de 6000 serie.
Morris Kessler , ontwerper, heeft er echt iets bijzonders van gemaakt.
Hou er wel rekening mee dat een 6000 twee netsnoeren benodigt.

Ben benieuwd naar de review. Wat ik zo begrijp maken bijna alle high end merken gebruik van ATI. Ook bv Theta ed. Die twee netsnoeren snap ik nog op een twee kanaals maar over de werking op een vijf kanaals ben ik nog niet uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Quote from: Maro on October  2, 2014, 23:02:51
Geen stereo pre hoor de Integra pre doet het in stereo heel erg goed. Integra EV er uit en iets anders weer terug is de bedoeling.

Ben benieuwd naar de review. Wat ik zo begrijp maken bijna alle high end merken gebruik van ATI. Ook bv Theta ed. Die twee netsnoeren snap ik nog op een twee kanaals maar over de werking op een vijf kanaals ben ik nog niet uit.
Deze amp moet je over 2 groepen verdelen ,beste zware jongen !

Maro

Quote from: morca on October  2, 2014, 23:05:50
Deze amp moet je over 2 groepen verdelen ,beste zware jongen !

Cool, dan moet er dus eerst een extra groep naar de kamer komen.  ::). Dat zijn tenminste versterkers.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Staaled

Bij onze 220-240 zijn twee groepen niet strikt noodzakelijk.
Er zitten twee ringkerntrafo's in de 6000 ,met elk een eigen schakelaar zelfs.
Je moet dus twee snoeren gebruiken, maar het kan op dezelfde groep.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Maro on October  2, 2014, 23:02:51
Geen stereo pre hoor de Integra pre doet het in stereo heel erg goed. Integra EV er uit en iets anders weer terug is de bedoeling.

Ben benieuwd naar de review. Wat ik zo begrijp maken bijna alle high end merken gebruik van ATI. Ook bv Theta ed. Die twee netsnoeren snap ik nog op een twee kanaals maar over de werking op een vijf kanaals ben ik nog niet uit.
Theta is zelfs eigendom van ATI.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Quote from: Maro on October  2, 2014, 22:42:34
Plannen zijn idd wel erg in de maak. Met de sub wacht ik tot medio volgend jaar als de nieuwe versie op de markt komt. Zit me ondertussen erg te verdiepen in de ATI eindversterkers en die hebben inmiddels op papier al indruk gemaakt. Zit te twijfelen of ik een 5 kanaals of een 3 en 2 kanaals moet kopen. Gaat om de ATI AT 6002 & AT 6003 of de AT 6005. Nog maar een nachtje of twee over slapen.  ::)

http://www.lsound.eu/home-theater/power-amplifier.html

Mis je nu iets met de Integra eindbak Wim of is het het bekende veranderitusvirus 8)?

Maro

Quote from: Cobraatje on October  3, 2014, 09:45:14
Mis je nu iets met de Integra eindbak Wim of is het het bekende veranderitusvirus 8)?

Tja, waarom gaat iemand van een Marantz PM15 naar een PM11? Beetje dat idee. Wil wel eens weten ervaren hoe zo'n top EV presteert tov dat wat ik nu heb. Ik verwacht geen mega stappen te maken maar juist eenmaal in dit segment moet je veel betalen voor klein stapjes. Aan de andere kant verwacht ik wel een stuk controle en dynamiek erbij. Ik heb de Integra EV wel eens aan zijn grenzen horen zitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Cobraatje

Quote from: Maro on October  3, 2014, 15:54:09
Tja, waarom gaat iemand van een Marantz PM15 naar een PM11? Beetje dat idee. Wil wel eens weten ervaren hoe zo'n top EV presteert tov dat wat ik nu heb. Ik verwacht geen mega stappen te maken maar juist eenmaal in dit segment moet je veel betalen voor klein stapjes. Aan de andere kant verwacht ik wel een stuk controle en dynamiek erbij. Ik heb de Integra EV wel eens aan zijn grenzen horen zitten.

Wat ik lees over de ATI's is daarvan de grens bereiken erg lastig :D.
Ben benieuwd of er verschil te horen is, een shoot out tussen de ATI's en de Integra zou leuk zijn.

Maro

Quote from: Cobraatje on October  3, 2014, 20:28:11
Wat ik lees over de ATI's is daarvan de grens bereiken erg lastig :D.
Ben benieuwd of er verschil te horen is, een shoot out tussen de ATI's en de Integra zou leuk zijn.

Ik ben sowieso van plan om de Integra EV aan te houden dit om de combi pre/EV compleet te houden ivm evt verkoop later. Dus een vergelijk zou mogelijk moeten zijn alhoewel ik dat wel een complex gedoe vind met al die kabels.

Vik komt ook nog tzt met een CM Marantz 8801 EV wie weet blaast die me van mijn sokken. Dat is in basis een gelijkwaardige EV aan mijn 70.1 maar wie weet wat voor tovenaar CM blijkt te zijn. Kortom alle optie's staan nog open. Blijft natuurlijk erg jammer dat je een ATI niet even op proef kunt krijgen. Ik lees er ook weinig over op het forum. Integra pre met ATI EV dan heb je iig wel iets anders dan de gemiddelde HT forumer.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

#2267
Quote from: Staaled on October  3, 2014, 09:34:13
Bij onze 220-240 zijn twee groepen niet strikt noodzakelijk.
Er zitten twee ringkerntrafo's in de 6000 ,met elk een eigen schakelaar zelfs.
Je moet dus twee snoeren gebruiken, maar het kan op dezelfde groep.
Ok mijn fout ;D
Ik dacht ergens te lezen dat ie 20 amp snoept  ;)

Edit.
ik zie net dat er 2400 watt opstaat.

Marantz 81

Ga je ook een steekwagentje aanschaffen  :D

Maro

Quote from: Marantz 81 on October  4, 2014, 17:22:07
Ga je ook een steekwagentje aanschaffen  :D

Heb ik al. Al een aantal keren nodig gehad.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Er staat een Plinius te koop in de marktsectie. Weet zeker dat die goed zal matchen met jouw speakers. En die blaast alle versterkers in verhouding dan weg. Ben je meteen klaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Quote from: frank2 on October  4, 2014, 18:33:51
Er staat een Plinius te koop in de marktsectie. Weet zeker dat die goed zal matchen met jouw speakers. En die blaast alle versterkers in verhouding dan weg. Ben je meteen klaar.

Is zeer zeker een mooie bak en dat hij voldoende kracht heeft geloof ik ook maar ik zoek een 5 of 7 kanaals. Ik denk ook dat een ATI niet onder doet voor die Plinius.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on October  4, 2014, 18:43:21
Is zeer zeker een mooie bak en dat hij voldoende kracht heeft geloof ik ook maar ik zoek een 5 of 7 kanaals. Ik denk ook dat een ATI niet onder doet voor die Plinius.
Geen punt van zorg.  ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Afgelopen maandag ochtend (mijn papa dag) lekker bakkie koffie en een muziekje erbij kapt opeens mijn Integra 80.3 er helemaal mee.  :-X  Van alles geprobeerd maar de Pre start gewoon op, ziet wel inkomende signalen maar er komt geen zuchtje meer uit. Ron (Perfect Audio) gebeld. Via hem heb ik de set 2.5 jaar terug nieuw gekocht. Hij zegt ik spreek vandaag de Onkyo importeur in Duitsland nog. Ik bel je terug. Dinsdag rond een uurtje of 12 telefoontje van Ron met de mededeling dat ik zaterdag een nagel nieuw exemplaar krijg. :worship:  Hij is hem als het goed vandaag zelf gaan halen in Duitsland. Als dat allemaal geen super service is dan weet ik het ook niet meer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)