Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Nee maar dit is wel een beest hoor. Ga dit voorjaar eens kijken of ik e.e.a eens thuis kan proberen. De Ushers moeten blijven, is gewoon mijn ding en omdat ik 5.0 Usher set heb gaat het enorm in de papieren lopen als ik wil veranderen van speaker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on April 13, 2014, 15:24:23
Nee maar dit is wel een beest hoor. Ga dit voorjaar eens kijken of ik e.e.a eens thuis kan proberen. De Ushers moeten blijven, is gewoon mijn ding en omdat ik 5.0 Usher set heb gaat het enorm in de papieren lopen als ik wil veranderen van speaker.
Goede keuze betreft de Ushers Wim :thumbs-up:.
Die MF is middels htpassthru goed te integreren in de ht-set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Eenvoudige HT integratie is een must. Naim, CA, MF, allemaal met deze optie. Probleem met een CA en MF ed is dat deze merken geen hoog 'Proud Ownership" hebben. Met een Naim of bv Accuphase heb je dat wel. Raar maar voor mij waar.  Moet een versterker voor lange tijd worden en dan is dat stukje emotie ook belangrijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

...Accu viel af i.v.m. een moeizame integratie. Rest dan Naim. Of allicht is er nog een vergelijkbaar merk; goede integratie en een hoog heb-gehalte.

Bij zulke bedragen iig. niet over één nacht ijs gaan en proberen te komen tot een keuze waar je een tijd mee vooruit kan (> 5 jaar). Dat zal m.i. de grootse uitdaging zijn (?). Wat helpt is, zoals je zelf al hebt aangegeven, een goedwillende winkelier, met verstand van zaken, in de nabijheid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Mooie plannen weer! En voor tussendoor een CA 840 is ook niet gek ;)

Over oude liefde gesproken.. De Marantz PM11S3 heeft nu ook HT-passthrough. Weet alleen niet hoe de match met Usher zou zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: Xander32 on April 13, 2014, 16:35:45
...Accu viel af i.v.m. een moeizame integratie. Rest dan Naim. Of allicht is er nog een vergelijkbaar merk; goede integratie en een hoog heb-gehalte.

Bij zulke bedragen iig. niet over één nacht ijs gaan en proberen te komen tot een keuze waar je een tijd mee vooruit kan (> 5 jaar). Dat zal m.i. de grootse uitdaging zijn (?). Wat helpt is, zoals je zelf al hebt aangegeven, een goedwillende winkelier, met verstand van zaken, in de nabijheid.

Heb ook geen haast, ga eerst de boel goed overdenken. Een aparte HT kamer in huis behoord ook nog tot de mogelijkheden. In dat geval verhuisd de hele set naar die ruimte en komt in de woonkamer een aparte stereo set waarbij HT intergratie niet nodig zal zijn. Ook andere speakers komen daarbij in beeld.

Kortom mogelijkheden genoeg...eigenlijk te veel waardoor er veel twijfel in mijn hoofd zit.

Quote from: HTip on April 13, 2014, 16:39:38
Mooie plannen weer! En voor tussendoor een CA 840 is ook niet gek ;)

Over oude liefde gesproken.. De Marantz PM11S3 heeft nu ook HT-passthrough. Weet alleen niet hoe de match met Usher zou zijn.

Marantz PM11 heb ik gehad maar niet mijn ding gebleken. Kan in een andere set de ultieme versterker zijn maar ik sla de optie over.  Zoek (met alle respect voor de PM11s3) ook iets hoger in de markt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Het nadeel van een aparte HT ruimte is, dat het ergens anders staat, niet in de huiskamer waar je normaal vertoefd. Dat kan een nadeel zijn. (dat je vaker daar zit dan in de (grotere?) huiskamer.

Een aparte stereoversterker welke het subliem doet op Ushers is zonder twijfel de Plinius 9200 of anniversary. Deze heeft HT through. (deed het beter dan Belles)
Denk eraan dat de fase verkeerd om zit!
En ja ik heb vele versterkers gehoord op ushers, de pre die hier op het forum stond of staat Herron doet het ook zeer goed.

En inderdaad Marantz heb ik ook hier gehad, het klonk niet met Ushers. (was een zware pre  cinemike)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Lekker bezig weer Wim.  Het houdt je van de straat.  :D


Quote from: Maro on April 13, 2014, 15:24:23
Nee maar dit is wel een beest hoor. Ga dit voorjaar eens kijken of ik e.e.a eens thuis kan proberen. De Ushers moeten blijven, is gewoon mijn ding en omdat ik 5.0 Usher set heb gaat het enorm in de papieren lopen als ik wil veranderen van speaker.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

daanvanduif

Quote from: frank2 on April 13, 2014, 18:35:22
Het nadeel van een aparte HT ruimte is, dat het ergens anders staat, niet in de huiskamer waar je normaal vertoefd. Dat kan een nadeel zijn. (dat je vaker daar zit dan in de (grotere?) huiskamer.

Een aparte stereoversterker welke het subliem doet op Ushers is zonder twijfel de Plinius 9200 of anniversary. Deze heeft HT through. (deed het beter dan Belles)
Denk eraan dat de fase verkeerd om zit!
En ja ik heb vele versterkers gehoord op ushers, de pre die hier op het forum stond of staat Herron doet het ook zeer goed.

En inderdaad Marantz heb ik ook hier gehad, het klonk niet met Ushers. (was een zware pre  cinemike)

Heb zelf een Plinius 9200 in combinatie met de Usher MiniDancer 1 (en met HT passthrough aangesloten op een Anthem MRX 700). Zolang het omzetten van een schakelaartje geen probleem is werkt dit uitstekend.
Corazón

Peerless Monster

Quote from: daanvanduif on April 13, 2014, 20:41:51
Heb zelf een Plinius 9200 in combinatie met de Usher MiniDancer 1 (en met HT passthrough aangesloten op een Anthem MRX 700). Zolang het omzetten van een schakelaartje geen probleem is werkt dit uitstekend.

Grappig. Volgens mij heb jij mijn ex 9200... Toch? Jij hebt die van Joris1971 overgenomen toch?
Ik heb namelijk jaren gespeeld met de Usher Dancer serie met BE tweeters...
Prachtig, maar kon bij de wat behoorlijke volumes toch iet wat te fel over komen...
Heb jij akoestische aanpassingen gedaan in je woonkamer hiervoor?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

daanvanduif

Ja scherp hoor, dat klopt helemaal  ;D

Moet zeggen dat ik dat felle niet helemaal herken, speel eigelijk vrijwel nooit hard. Moet ook zeggen dat ik weinig vergelijk heb
met versterkers in de zelfde prijsklasse op de Ushers.

Akoestische aanpassingen behalve een vloerkleed nog niet naar gekeken. Eerst sparen voor de achterspeakers en dan komt dat aan de beurt.

Quote from: Peerless Monster on April 13, 2014, 20:47:01
Grappig. Volgens mij heb jij mijn ex 9200... Toch? Jij hebt die van Joris1971 overgenomen toch?
Ik heb namelijk jaren gespeeld met de Usher Dancer serie met BE tweeters...
Prachtig, maar kon bij de wat behoorlijke volumes toch iet wat te fel over komen...
Heb jij akoestische aanpassingen gedaan in je woonkamer hiervoor?
Corazón

Peerless Monster

Quote from: daanvanduif on April 13, 2014, 21:05:57
Ja scherp hoor, dat klopt helemaal  ;D

Moet zeggen dat ik dat felle niet helemaal herken, speel eigelijk vrijwel nooit hard. Moet ook zeggen dat ik weinig vergelijk heb
met versterkers in de zelfde prijsklasse op de Ushers.

Akoestische aanpassingen behalve een vloerkleed nog niet naar gekeken. Eerst sparen voor de achterspeakers en dan komt dat aan de beurt.


De Plinius is ook een A/B versterker. Wellicht blijf je altijd in het klasse A gedeelte hangen qua volume...
Dat maakt hem zo goed! ;D
Is en blijft een droomversterkertje...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78

Quote from: Peerless Monster on April 13, 2014, 21:07:44
De Plinius is ook een A/B versterker. Wellicht blijf je altijd in het klasse A gedeelte hangen qua volume...
Dat maakt hem zo goed! ;D
Is en blijft een droomversterkertje...

De Be versie kan gewoon op volume wat hard klinken in 't hoog.
Ik had er geen last van met de 8571 en Be20.

Peerless Monster

Quote from: ArjanR1 on April 13, 2014, 21:11:11
De Be versie kan gewoon op volume wat hard klinken in 't hoog.
Ik had er geen last van met de 8571 en Be20.

Mwha ik had wellicht ook een harde ruimte en het is maar net wat je oren gewend zijn.
Big deal.

Audiofiel kan het geheel wel beamen denk ik.
Die heeft de combi ook wat vaker mogen horen bij mij thuis.

Neemt niet weg dat het laag zooooo goed was.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

Quote from: Maro on April 13, 2014, 16:29:33
Eenvoudige HT integratie is een must. Naim, CA, MF, allemaal met deze optie. Probleem met een CA en MF ed is dat deze merken geen hoog 'Proud Ownership" hebben. Met een Naim of bv Accuphase heb je dat wel. Raar maar voor mij waar.  Moet een versterker voor lange tijd worden en dan is dat stukje emotie ook belangrijk.

wat vindt je evt van linn?
Mijn set gaat de verkoop in....

Maro

Quote from: denoontje on April 15, 2014, 12:52:38
wat vindt je evt van linn?
Mijn set gaat de verkoop in....

Helaas is Linn niet zo mijn 'ding'. Heb kort een Majick gehad. Klonk niet verkeerd maar geen slam. Ik ben dat wel nodig in de HT setting. Ook had  ik ruzie met de stream server die goed met linn schijnt te werken.  :tounge2: 

Ga binnenkort maar eens kijken of een Naim SN1 of 2 mij in mijn set net zo weet te pakken als dat Naim dat tijdens de Naim show deed. Compleet andere setting natuurlijk dus ben benieuwd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Het Cambridge Audio vuurtje laait weer op volle toeren na de komst van de "tijdelijke" 840a versterker. Kom er toch weer achter dat Cambridge Audio toch heel veel goed doet in mijn set. De combinatie met Usher is heerlijk verfijnd en een dynamiek die ik met films ook met de Integra combi zo fijn vind. Nu na jaren met een Squeezebox te hebben gedraaid toch de stoute schoenen aangetrokken en ga ik vrijdag een Stream Magic 6 ophalen. Ben te nieuwsgierig wat de combi met de 840A gaat opleveren. Mocht dit goed bevallen dan bestaat de kans dat ik ga opschalen naar de 851 E/W combi met de binnenkort te verschijnen Streammagic. 8. Niet goedkoop maar beter betaalbaar dan een Naim combi met dezelfde mogelijkheden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

De SM6 is echt een prima ding.
Qua klank echt goed, ik had alleen moeite met de app.

Zal nu vast wel beter zijn.

Maro

Quote from: ArjanR1 on April 23, 2014, 22:24:35
De SM6 is echt een prima ding.
Qua klank echt goed, ik had alleen moeite met de app.

Zal nu vast wel beter zijn.

De app is echt flink verbeterd. Ik heb de SM6 onlangs uitgebreid aan het werk gezien en vond de werking erg goed. Geen iPeng maar zeker probleemloos. Ik heb in het verleden de 840E/W combi ook gehad en moet zeggen dat Cambridge nooit uit mijn gedachten is gegaan. Prachtig spul met prestaties ver boven hun prijs. Hoor je vaak in recensies maar in vergelijk wat ik in de loop der jaren heb gehad kan ik dat wel beamen. De 840A speelt een duurdere Marantz PM11 er in mijn set iig uit. Veel meer kracht en detail. Denk wel dat je CA niet moet combineren met fellere speakers want dat kan te veel scherpte geven maar met de zijdezachte BE tweeters is het een schot in de roos. Verwacht dan ook veel van de SM6.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

En de SM6 is ook als DAC in te zetten, was voor mij toen de doorslag.

Als je zijdezacht hoog hebt, dan het je de set prima in balans. Want de Be tweeter
kan echt alles behalve zijdezacht zijn ;D

Maro

Meen je dat nou? Ik ervaar de BE's nooit als scherp.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Quote from: Maro on April 23, 2014, 23:08:01
Meen je dat nou? Ik ervaar de BE's nooit als scherp.


Zoals ik zei, dan is het in balans ;)
Ze kunnen echt tetteren.