Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maro

Even een paar fototjes. De Oppo zit natuurlijk ook weer fantastisch verpakt.









Review van de 'gewone 105EU
http://www.avguide.com/review/oppo-bdp-105eu-universalblu-ray-player-dac-hi-fi
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Serieus verpakt, maar diens prijs is ook serieus, dan mag je dat ook verwachten, toch?
Ik vind hem er overigens erg goed, robuust uit zien, past betreft design volgens mij ook prima bij de Integra :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Oppo 105 is gewoon de goedste PUNT  :D

Nog ook ff in overweging genomen, te vervanging van mijn:
# DENON-Tank DVD3800BD + # Music-Hall Dac +  # Squeezebox

Kortom om ook ingezet te worden als Dac + Audiostreamer maar na vele recherche op
diverse forum en een mailtje naar de fabrikant, bleek het GAPLESS spelen (nog) niet
tot de mogelijkheden.    (Voor mij een absolute must)

Op de vraag aan OPPO, of er nog een software-update aankomt ter ondersteuning van GAPLESS,
was het antwoordt  "maybe in the future"
Dus nu mijn zinnen gezet op de Marantz NA8005 maar die komt pas in Augustus

Maar Maro, ik blijf nog wel geinteresseerd in de OPPO als audiostreamer en wil jouw bevindingen
graag horen hiero, ook als er een softeware-update plaatsvindt ter ondersmurfing van GAPLESS-PLAY

Veel plezier ermee

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 09:33:11
Oppo 105 is gewoon de goedste PUNT  :D

Nog ook ff in overweging genomen, te vervanging van mijn:
# DENON-Tank DVD3800BD + # Music-Hall Dac +  # Squeezebox

Kortom om ook ingezet te worden als Dac + Audiostreamer maar na vele recherche op
diverse forum en een mailtje naar de fabrikant, bleek het GAPLESS spelen (nog) niet
tot de mogelijkheden.    (Voor mij een absolute must)

Op de vraag aan OPPO, of er nog een software-update aankomt ter ondersteuning van GAPLESS,
was het antwoordt  "maybe in the future"
Dus nu mijn zinnen gezet op de Marantz NA8005 maar die komt pas in Augustus

Maar Maro, ik blijf nog wel geinteresseerd in de OPPO als audiostreamer en wil jouw bevindingen
graag horen hiero, ook als er een softeware-update plaatsvindt ter ondersmurfing van GAPLESS-PLAY

Veel plezier ermee
... en dan zal je zien dat tegen die tijd de 105 ook gapless kan ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on January 25, 2014, 09:51:23
... en dan zal je zien dat tegen die tijd de 105 ook gapless kan ;)

Wellicht, ik hoop het maar dan moet ook de bediening, titelkeuze, sortering van albums
e.d ook goed zijn.
Zo ja, dan is/blijft de OPPO 105 een optie maar het is allemaal luxeproblemen waar we het over hebben.
Niet iedereen kan kiezen tussen een NA8005 en een OPPO 105  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

rovinggecko

Zag dat er ook muziek services op zitten zoals Pandora (wat het hier niet doet). Zit er ook Spotify op?

Bas
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

BernHardN

Quote from: rovinggecko on January 25, 2014, 10:25:49
Zag dat er ook muziek services op zitten zoals Pandora (wat het hier niet doet). Zit er ook Spotify op?

Bas

Is wel een trucje voor!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

rovinggecko

Klopt, werkt op m'n pc ook prima met m'n vpn service, maar op een device lastiger.
Daarnaast, Pandora is helemaal goed, maar geen Spotify. Ander beestje.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raymen

Hoi Maro,

Dus als ik het goed lees doet de oppo geen pass through van dts hd -dolby true hd vanaf de dune.

En hoe is verder het beeld van de dune door de oppo,(daar zou ik hem voor willen kopen)

Heb je ook een kabel decoder geprobeerd.

Schitterend apparaat trouwens

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Maro

Quote from: Raymen on January 25, 2014, 11:08:42
Hoi Maro,

Dus als ik het goed lees doet de oppo geen pass through van dts hd -dolby true hd vanaf de dune.

En hoe is verder het beeld van de dune door de oppo,(daar zou ik hem voor willen kopen)

Heb je ook een kabel decoder geprobeerd.

Schitterend apparaat trouwens

Mvrg,
Raymen

Klopt, beeld en DTS en DD track's gaan prima maar geen HD audio doorvoer via de HDMI input.

Beeld is wat je mag verwachten van een speler als dit, dat is gewoon erg goed. Mooie vloeiende natuurlijke kleuren. De Darbee chip maakt het helemaal af. Ik heb gisteren een 15 gig mkv via de Oppo stream op de Sony beamer gespeeld en dat zag er waanzinnig uit. Er zit een splitscreen mode op als je Darbee afsteld. Mijn vrouw en ik vonden het met Darbee op zo'n 45% het er het mooist uitzien. Het beeld wordt scherper zonder hard te worden. Je kunt het van heel subtiel tot over the top toepassen.

De Oppo ondersteund natuurlijk geen BR iso's meer maar ik heb al mijn BR's in in de standaard map structuur staan. Meeste zijn BD25 Remux dat gaat super. Ook BD 50 wil wel maar dan moet je even in de STREAM map de hoofdfilm selecteren. Ik heb bij een paar BD 50 inmiddels de hoofdfilm uit de map gehaald en kan die nu dus meteen selecteren. Ik hoop dat ze snel de probleempjes met de audio stream oplossen dan is de Oppo icm een iPad een complete stream en disc oplossing. Klankmatig in stereo en SACD ed zit deze speler op of misschien wel boven het niveau van de beste CD spelers die ik gehad heb.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Wil trouwens de jongens van JVB Digital nog bedanken voor hun super service en ondersteuning.  :clapping: 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

RobertVanWoerden

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2014, 10:15:20
Wellicht, ik hoop het maar dan moet ook de bediening, titelkeuze, sortering van albums
e.d ook goed zijn.
Zo ja, dan is/blijft de OPPO 105 een optie maar het is allemaal luxeproblemen waar we het over hebben.
Niet iedereen kan kiezen tussen een NA8005 en een OPPO 105  :notify:


Zeker een luxe probleem, maar wel een mooi probleem :)

De 105 kan al wel wav gapless afspelen. Flac wordt nog aan gewerkt.

20.    Added an experimental "Gapless Playback" feature. Currently, this feature only works    for WAV and APE music files, and can be enabled in the music file
   navigation interface by pressing the OPTION button and then selecting the "Gapless    Playback" option. In Gapless Playback mode, you may use buttons like
   PAUSE, PLAY, STOP, NEXT and PREV, but not REV and FWD. This feature is still under    development and may be improved in future firmware releases.

Met cue sheets werkt het ook.


RobertVanWoerden

En Maro gefeliciteerd met je super aanwinst!

Raymond187

Feli met de Oppo  :pompom:

Qua beeld en geluid een topper voor dat geld.

Quote from: Maro on January 25, 2014, 11:27:07
Wil trouwens de jongens van JVB Digital nog bedanken voor hun super service en ondersteuning.  :clapping: 
Deze ervaring heb ik ook met JvB. Uitmuntend zelfs  :worship:

zoldar

he maro,

gefeliciteerd met je aankoop. Zit hier ook met een schuin oog naar te kijken om de boel hier op te ruimen.

Paar vraagjes:
1.) Als movie streamer: streamed hij ook 3D blu ray's? en geeft hij ook dts-hd/DD-thd door. Zo ja, exit dune.
2.) De app: is dat een beetje makkelijk navigeren door je muziek en film collectie op een NAS
3.) Technisch: ik stream nu op een NFS protocol tussen NAS en Dune. Dit is het enge wat echt alles (50gig iso's) zonder haperren over brengt. Enig idee hoe de oppo dat doet?


de rest geloof ik meteen qua geluid en beeld. Bij mij zou er een heel lijstje in de verkoop kunnen.
Sony SCD-555ES sacd speler, Metrum Octave DAC + logitech squeezebox, Cambridge Audio DVD99 mutli-speler, Pana DMP-210 3d blu-ray spelert, Dune HD 3.0 base en een kilo of wat aan kabels.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Etiennevh

Gefeliciteerd met deze dikke Oppo! Wereldapparaat!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

John Wx

Quote from: zoldar on January 28, 2014, 13:14:46
he maro,

gefeliciteerd met je aankoop. Zit hier ook met een schuin oog naar te kijken om de boel hier op te ruimen.

Paar vraagjes:
1.) Als movie streamer: streamed hij ook 3D blu ray's? en geeft hij ook dts-hd/DD-thd door. Zo ja, exit dune.
2.) De app: is dat een beetje makkelijk navigeren door je muziek en film collectie op een NAS
3.) Technisch: ik stream nu op een NFS protocol tussen NAS en Dune. Dit is het enge wat echt alles (50gig iso's) zonder haperren over brengt. Enig idee hoe de oppo dat doet?


de rest geloof ik meteen qua geluid en beeld. Bij mij zou er een heel lijstje in de verkoop kunnen.
Sony SCD-555ES sacd speler, Metrum Octave DAC + logitech squeezebox, Cambridge Audio DVD99 mutli-speler, Pana DMP-210 3d blu-ray spelert, Dune HD 3.0 base en een kilo of wat aan kabels.

interesse gewekt  8)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Raymond187

Quote from: zoldar on January 28, 2014, 13:14:46
he maro,

gefeliciteerd met je aankoop. Zit hier ook met een schuin oog naar te kijken om de boel hier op te ruimen.

Paar vraagjes:
1.) Als movie streamer: streamed hij ook 3D blu ray's? en geeft hij ook dts-hd/DD-thd door. Zo ja, exit dune.
2.) De app: is dat een beetje makkelijk navigeren door je muziek en film collectie op een NAS
3.) Technisch: ik stream nu op een NFS protocol tussen NAS en Dune. Dit is het enge wat echt alles (50gig iso's) zonder haperren over brengt. Enig idee hoe de oppo dat doet?


de rest geloof ik meteen qua geluid en beeld. Bij mij zou er een heel lijstje in de verkoop kunnen.
Sony SCD-555ES sacd speler, Metrum Octave DAC + logitech squeezebox, Cambridge Audio DVD99 mutli-speler, Pana DMP-210 3d blu-ray spelert, Dune HD 3.0 base en een kilo of wat aan kabels.

1* 3D BR kan je gewoon afspelen, MAAR AVCHD of ISO bestanden werkt niet. DTS-HD geen probleem
2* Oppo remote. bedoel je die? Dat is niet meer dan een afstand bediening
3* BD50 als in *.MKV kan hij zonder problemen afspelen, maar ISO sowieso niet

Ik heb de SBT gekocht ondanks dat ik een Oppo hebt. Ik heb geen zin om de TV aan te doen om muziek te kunnen afspelen vanaf me NAS. Browsen kan niet met de Oppo remote controller. Of is er een nieuwe App waarmee dat wel kan??

mradem


Maro

#1895
Quote from: mradem on January 28, 2014, 16:12:29
Kan de Oppo mediacontrol app dat niet?

Ja hoor, daar scroll je op je iPad gewoon mee door je film en muziek bestanden. Aanklikken op de iPad en de Oppo begint te spelen. Gaat voor films als de brandweer. Voor muziek ook maar daar zitten nog wat bugs in. Hij speelt alleen in shuffle mode en dat is niet echt handig. Als dat opgelost is kan de SBT de kamer uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Etiennevh

Nog nooit gezien die app! Werkt dat ook met een Oppo 95?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maro

Quote from: Etiennevh on January 28, 2014, 16:30:18
Nog nooit gezien die app! Werkt dat ook met een Oppo 95?

Geen idee...zou niet weten waarom niet eigenlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -