Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: Maro on January 17, 2014, 11:23:58
Dat nemen ze me in de provincie Groningen niet in dank af tegenwoordig denk ik.  :headbanging:

Ach je kan het altijd nog afschuiven op de gaswinning, niemand die daar aan zou twijfelen  ;D

larzie


Quote from: Maro on January 17, 2014, 08:34:13
22 Feb kan ik iig niet, dan sta ik op de ski's in Oostenrijk.  :pompom:  1 maart moet volgens mij kunnen, lijkt me gezellig Lars. Wil wel weer eens een Anthem in zijn volle glorie aanhoren.

Vanavond komt Cobraatje op visite om de JL Audio eens te aanschouwen.  :coffee:  Zin in. Zat gisteravond een filmpje te kijken en beelde me er een 2e F112 bij...wat moet dat vet worden..sterker nog..dacht van als ik de F112 nu eens in ging ruilen en 2 F113's terug zou kopen voor een mooie prijs uiteraard.. :devil:

Goed. Dan zetten we 1 maart in de agenda. Zaterdag is mooi, want dan hebben we wat meer tijd. Ik weet niet of je 's middags al wil komen of pas 's avonds. Mij maakt het in ieder geval niet uit.

Mooi he die dromen over een nog betere setup. Het ht-virus heet dat. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Ik zet het ook in de agende Lars moet het nog wel even met Barbara kortsluiten maar denk wel dat het goed komt. In de middag lijkt me ook prima dan heb ik de avond nog even vrij om evt nog even te gaan afpilsen in de kroeg.  :D

Straks even naar de nieuwe winkel van Audio Artistiek. Die zitten tegenwoordig niet meer in Groningen maar in Vries (Dr) Laten mijn ouders daar nu ook wonen.. :D  Eens vragen of hij nog iets van de Onkyo EV kan brouwen.

Hebben ook mooie Naim, Meridian en andere lekkere snoepjes in de winkel staan.. :sigh:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on January 17, 2014, 11:33:31
...
Straks even naar de nieuwe winkel van Audio Artistiek. Die zitten tegenwoordig niet meer in Groningen maar in Vries (Dr) Laten mijn ouders daar nu ook wonen.. :D  Eens vragen of hij nog iets van de Onkyo EV kan brouwen.

Hebben ook mooie Naim, Meridian en andere lekkere snoepjes in de winkel staan.. :sigh:
...O,ooooo.... Pinpas thuis laten :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Hmmm...Vries, daar komen we langs als we naar m'n schoonouders nabij Roden gaan.
Leuk om eens langs te gaan! Thx voor de tip.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Quote from: Xander32 on January 17, 2014, 12:06:59
...O,ooooo.... Pinpas thuis laten :D.
I owe u papiertje achter laten :D

Pallenmans

he  ik zag die mooie onkyo eind-bak .. en ik zat ff te denken deze heb wel eens eerder gezien .....

ik weet niet of je deze site wel eens gezien heb
http://www.audioscope.net/onkyo-m200-mint-as-new-p-2000.html

hier zijn nog veel meer mooie wappers te zien  :colgate: :colgate:
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

Maro

Gisteravond Cobraatje op visite gehad om een indruk van de JL F112 te krijgen. Ik heb de JL even flink de sporen gegeven en gevoed met de nodige sub streams... Volgens mij was Marcel diep onder de indruk vooral over de snelheid en de enorme strakheid van de sub. Hij wil ook nog graag een Rel R-528 Special Edition ergens beluisteren. Ben erg benieuwd wat het gaat worden. Verder hebben we vooral veel gekletst tot een uurtje of 01:00. Erg gezellig dit soort mini M&G's.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Zijn de mooie wappers al naar een reparatie dienst service kennis  :(
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

De wappers staan inmiddels bij een audio zaak. Hoor volgende week meer. Moet rekening houden met reparatie kosten van ongeveer €150 tot €200,- maar dan is ie weer als nieuw.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on January 18, 2014, 12:10:14
De wappers staan inmiddels bij een audio zaak. Hoor volgende week meer. Moet rekening houden met reparatie kosten van ongeveer €150 tot €200,- maar dan is ie weer als nieuw.
Is het wel waard absoluut COOL
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

frank2

Ben wel benieuwd wat er nu aan kapot is gegaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Quote from: frank2 on January 18, 2014, 12:31:08
Ben wel benieuwd wat er nu aan kapot is gegaan.

Ik ook, we hebben zelf wat gemeten en iig zijn van de linker kant de eind torren stuk. Waar de oorzaak ligt gaan ze bij Audio Artistiek uitzoeken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

De Denon DBT 3313 is zojuist verkocht en opgehaald. Op naar de Oppo 105 Darbee..... :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

 :D

Waarom de 105 ipv de 103?

Former member 78

Denk omdat de 105 ook perfect cd's kan afspelen.

Maro

Quote from: ArjanR1 on January 18, 2014, 18:50:11
Denk omdat de 105 ook perfect cd's kan afspelen.

Precies, mooi met XLR naar de Integra. Deze is ,anders dan de Anthems, wel gevoelig voor bronnen. Heeft een apart analoog gedeelte voor de XLR ingang. Wil hem in eerste instantie ook als DAC voor de SBT gebruiken maar misschien neem ik ook wel de interne stream kaart erbij. Heb daar over al contact met de leverancier gehad. De Darbee chip heeft ook mijn interesse gewekt. Verder ga ik de HDMI in gebruiken voor de Dune. Als het kan wil ik dan alle twee de HDMI outputs gebruiken. Eentje naar de Blu-Ray ingang en de andere naar de Dune ingang op de Integra. Als ik dan met de AB switch van BR naar Dune heb ik meteen alle juiste knoppen tot mijn beschikking. We zullen zien. Hij is nog niet leverbaar maar zeer binnenkort wel hoop dan de streamkaart ook even grondig aan de tand te kunnen voelen. Misschien kunnen de SBT + voeding en MF DAC dan verkocht worden. Moet de bediening en server installatie ed wel een stuk makkelijker en beter zijn dan de brakke Linn ervaring van onlangs. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Quote from: ArjanR1 on January 18, 2014, 18:50:11
Denk omdat de 105 ook perfect cd's kan afspelen.
Fair enough. Ik was gewoon benieuwd, omdat ik dacht dat wim al zijn audio streamt.

Je kan de Dune op HDMI 1 van de Oppo aansluiten en dan afspelen via de Dune en de Oppo zijn HW gebruiken. Knapt het (iets)beeld en vooral geluid van op  :thumbs-up:

Maro

Dat was dus ook de bedoeling Ray. Ik stream 90% maar heb ook nog veel cd's, ik koop nog met regelmaat zelfs. Onlangs nog de nieuwe Springsteen gekocht en de uitgebreide box van Dream atheïsten voor €54,- dat wil je dan ook een beetje fatsoenlijk afspelen.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

Quote from: Maro on January 18, 2014, 20:01:17
Precies, mooi met XLR naar de Integra. Deze is ,anders dan de Anthems, wel gevoelig voor bronnen. Heeft een apart analoog gedeelte voor de XLR ingang.

Ik begrijp hier de toegevoegde waarde niet helemaal van. Als de processor niet van begin tot eind gebalanceerd opgebouwd is, en er opamps toegepast worden om de output balanced te maken, brengt XLR toch niets tenzij je met (zeer) lange kabels aan de slag moet? En wat bedoel je met gevoeligheid voor bronnen? Heb je last van storingen bij RCA verbindingen?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

#1845
Ik bedoel dat er via de XLR (maar ook een paartje RCA inputs) geen AD/DA conversie plaats vind. Dat ik XLR gebruik is puur omdat ik die kabels op niveau heb liggen en slechts alleen dropveters RCA's. De Oppo gaat bij mij meer als stereo bron dan als video bron dienen. Dit omdat ik misschien twee films per week kijk maar vele uren muziek luister. De digitale coax in gaat als DAC dienen voor de SBT maar mooier zou nog zijn als de streamkaart goed gaat werken. Links om of rechts om de Oppo gaat de main bron worden bij alles wat ik ga afspelen. CD, Blu Ray, Filmstream via de Dune, muziek van SBT of interne kaart, bij alles gaat de Oppo ingezet worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: mark235 on January 18, 2014, 20:34:39En wat bedoel je met gevoeligheid voor bronnen? Heb je last van storingen bij RCA verbindingen?

Ik doel daarmee op bv de Anthems die alles zelf eerst digitaal maken. Dus die zijn ongevoelig voor bronnen. Het maakt daar niets uit of je er een streamer analoog of digitaal op aansluit. De Anthem bepaald de kwaliteit. Mijn Integra heeft een apart analoog gedeelte dat maakt dat je dus wel de kwaliteiten van de bronnen kunt benutten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

Quote from: Maro on January 18, 2014, 20:43:11
Dat ik XLR gebruik is puur omdat ik die kabels op niveau heb liggen en slechts alleen dropveters RCA's.

In dat geval zou ik ook de XLR kabel gebruiken.

Helder verder wat betreft de Oppo. Ziet er uit als een mooie speler. Misschien nog een Cinemike mod op de analoge secties overwegen als hij zo centraal voor audio gebruikt gaat worden?

Quote from: Maro on January 18, 2014, 20:48:56
Ik doel daarmee op bv de Anthems die alles zelf eerst digitaal maken. Dus die zijn ongevoelig voor bronnen. Het maakt daar niets uit of je er een streamer analoog of digitaal op aansluit. De Anthem bepaald de kwaliteit. Mijn Integra heeft een apart analoog gedeelte dat maakt dat je dus wel de kwaliteiten van de bronnen kunt benutten.

Als de Integra geen AD > DA conversie doet op ingangen heb je daar inderdaad voordeel mee. Geld dat voor alle analoge inputs?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

Quote from: mark235 on January 18, 2014, 20:58:25
In dat geval zou ik ook de XLR kabel gebruiken.

Helder verder wat betreft de Oppo. Ziet er uit als een mooie speler. Misschien nog een Cinemike mod op de analoge secties overwegen als hij zo centraal voor audio gebruikt gaat worden?

Als de Integra geen AD > DA conversie doet op ingangen heb je daar inderdaad voordeel mee. Geld dat voor alle analoge inputs?

De CM tweak is een mogelijkheid maar nogal prijzig. Eerst straks maar gewoon de standaard uitvoering testen. Bij mijn weten doet de Integra dit puur analoge signaal alleen op de CD en Phono input.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Maro on January 18, 2014, 20:48:56
Ik doel daarmee op bv de Anthems die alles zelf eerst digitaal maken. Dus die zijn ongevoelig voor bronnen. Het maakt daar niets uit of je er een streamer analoog of digitaal op aansluit. De Anthem bepaald de kwaliteit. Mijn Integra heeft een apart analoog gedeelte dat maakt dat je dus wel de kwaliteiten van de bronnen kunt benutten.

De 10 serie heeft wel een mogelijkheid om de DAC te bypassen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren