Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: Xander32 on January  8, 2014, 06:53:49
^^

Indien zijn huidige EV de speakers goed in z'n grip heeft, hetgeen waar ik vanuit ga, verwacht ik nauwelijks een vooruitgang betreft prestaties. De looks daarentegen :inlove:.

Tja, en daar lees ik de laatste tijd weer veel andere meningen over op het forum. Om het een en ander eens te proberen zonder met bakken geld te hoeven smijten heb ik vanmiddag een afspraak om naar een pas gereviseerde Onkyo M-5060r te gaan luisteren. Als hij goed is en in mooie staat verkeert neem ik hem mee om wat mee te gaan experimenteren.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Ik verwacht een duidelijk verschil (positief) dat je dat zult gaan horen. Ushers houden van zware versterkers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Maakt niet uit Wim wappers zijn COOL
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Quote from: frank2 on January 11, 2014, 11:39:05
Ik verwacht een duidelijk verschil (positief) dat je dat zult gaan horen. Ushers houden van zware versterkers.
Bijna iedere speaker vaart wel bij een amp. die overvloedig stroom kan leveren, niet alleen Usher speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

En hoe is de luistersessie verlopen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Quote from: RalphH on January 11, 2014, 17:43:30
En hoe is de luistersessie verlopen?

Nou....bij de verkoper speelde hij gewoon goed, alles werkte. Ik heb niet op hoog volume geprobeerd maar alles zag er goed uit. Thuis hem meteen even aangesloten met mijn HK 970 als pre en de BA A25 speakers. Speelde goed maar toen ik na een minuutje of zo even de Meter range knop indrukte (voor de schaalverdeling van de wappers) hoorde ik een harde tik en toen deed de linkerkant niets meer. Ook de wappers bleven stil in de hoek liggen maar de verlichting er van doet het nog wel.  :nopompom:  Kan er dus mee naar een reparateur want ben zelf a-technisch. Zou een zekering kunnen zijn maar ik begin er niet aan. Baal wel. Was echt de laatste keer dat ander mans meuk koop. Hopelijk valt de schade mee maar de lol is er iig wel al van af. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RalphH

Dat is wel heel zuur zeg (ken het gevoel een beetje ;)).
Was het die ene minuut wel een verbetering tov de Integra of was dat te kort om te beoordelen?

Mocht de HK te repareren zijn en je wilt een keer testen of meer power in je opstelling iets brengt, wil ik er best een keer mee langskomen als je een beetje in de buurt woont.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Quote from: RalphH on January 11, 2014, 18:04:09
Dat is wel heel zuur zeg (ken het gevoel een beetje ;)).
Was het die ene minuut wel een verbetering tov de Integra of was dat te kort om te beoordelen?

Mocht de HK te repareren zijn en je wilt een keer testen of meer power in je opstelling iets brengt, wil ik er best een keer mee langskomen als je een beetje in de buurt woont.

Ik had hem eerst in mijn 2e set gezet dus nog niet op de Ushers in de woonkamer. De HK is in deze opstelling de Pre en de Onkyo 5060 de EV.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RalphH

Quote from: Maro on January 11, 2014, 18:12:15
Ik had hem eerst in mijn 2e set gezet dus nog niet op de Ushers in de woonkamer. De HK is in deze opstelling de Pre en de Onkyo 5060 de EV.

Ah, dat is jammer. Kun je er nog mee terug naar de verkoper? Goed is het niet natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Via MP gekocht dus de bekende drempel garantie. Ik geloof ook niet dat ie overleden is hoor. Meer een zekering oid. Balen wel. Ik wou al een nieuwe kopen (M-5000) maar om het eerst eens te proberen deze stap gemaakt. Nu dus al spijt, had gewoon een nieuwe moeten halen. Het is voor het oog een hele mooie versterker. Misschien als hij weer goed is een nieuwe erbij kopen voor de fronts en deze op de surround. Monoblokje voor de center...mogelijkheden genoeg en misschien laat ik deze wel in mijn 2e set staan en verander ik in de kamer ook niets. Ik ben niet op zoek want het klinkt me helemaal naar mijn zin in de woonkamer maar je wilt soms gewoon eens wat proberen en lekker met je set wat aan rommelen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Balen Wim, maar de storing zal idd. weinig om het lijf hebben. Rustig blijven, het ding na laten zien en aansluitend verder gaan met genieten :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on January 11, 2014, 18:49:17
Balen Wim, maar de storing zal idd. weinig om het lijf hebben. Rustig blijven, het ding na laten zien en aansluitend verder gaan met genieten :thumbs-up:.

Heb de kap even er af gehaald en het ziet er binnen ook netjes uit. Ik rook ook geen rare luchtjes toen hij uitviel. Ik vermoed echt een zekering oid. De rechterkant klinkt iig erg goed.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: RalphH on January 11, 2014, 18:04:09
Dat is wel heel zuur zeg (ken het gevoel een beetje ;)).
Was het die ene minuut wel een verbetering tov de Integra of was dat te kort om te beoordelen?

Mocht de HK te repareren zijn en je wilt een keer testen of meer power in je opstelling iets brengt, wil ik er best een keer mee langskomen als je een beetje in de buurt woont.

Beetje over de laatste zin heen gelezen maar mocht deze weer klaar zijn of beter...een nieuwe M-5000 hier staan dan zou ik het best tof vinden om eens het een en ander naast elkaar te vergelijken bij jou of/en bij mij thuis!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Flinke domper zeg. Kan me voorstellen dat de lol er meteen ff vanaf is. Misschien. He b je gewoon pech en is een zekering door gebrand of een elco. Heeft het apparaat lang uitgestaan?

rovinggecko

Mooi prut. Hopen dat het eenvoudig te maken is. Als het een zekering is zounik verwachten dat er nog iets anders getweaked moet worden. Die springen er toch niet vanzelf uit. Maar dat zal de repair shop vast snel zien. Hoop dat het iets simpels is. Misschien gewoon wt stoffig van binnen en niet blij met de verhuizing.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Quote from: Maro on January 11, 2014, 19:00:49
Beetje over de laatste zin heen gelezen maar mocht deze weer klaar zijn of beter...een nieuwe M-5000 hier staan dan zou ik het best tof vinden om eens het een en ander naast elkaar te vergelijken bij jou of/en bij mij thuis!!

Doen we. Eerst even afwachten ook of mijn HK gefixt kan worden. Hoop begin van de week meer te horen.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

cardas49

#1816
Quote from: Maro on January 11, 2014, 11:35:52
Tja, en daar lees ik de laatste tijd weer veel andere meningen over op het forum. Om het een en ander eens te proberen zonder met bakken geld te hoeven smijten heb ik vanmiddag een afspraak om naar een pas gereviseerde Onkyo M-5060r te gaan luisteren. Als hij goed is en in mooie staat verkeert neem ik hem mee om wat mee te gaan experimenteren.

Je hebt in het verleden tests gedaan met andere eindbakken in je set, en daar een duidelijk gevoel bij gekregen (zwaardere eindbak is het geld niet waard). Ik ben reuze benieuwd of dat zo blijft na deze test. Ik heb zelf het idee dat de toegevoegde waarde van zware eindversterkers erg afhankelijk is van de rest van de keten. Sommige speakers hebben het, in tegenstelling tot wat de fabrikant zegt over aanbevolen wattages, hard nodig (mijn Dyns). Anderen komen volledig tot bloei op bescheiden versterking. Daarbij is de ene eindbak de andere niet. Ze geven extra power, wat meer grip op het laag en autoriteit geeft, maar midden en hoog hoeven niet persé beter te worden. 

Quote from: Maro on January 11, 2014, 17:58:12
Nou....bij de verkoper speelde hij gewoon goed, alles werkte. Ik heb niet op hoog volume geprobeerd maar alles zag er goed uit. Thuis hem meteen even aangesloten met mijn HK 970 als pre en de BA A25 speakers. Speelde goed maar toen ik na een minuutje of zo even de Meter range knop indrukte (voor de schaalverdeling van de wappers) hoorde ik een harde tik en toen deed de linkerkant niets meer. Ook de wappers bleven stil in de hoek liggen maar de verlichting er van doet het nog wel.  :nopompom:  Kan er dus mee naar een reparateur want ben zelf a-technisch. Zou een zekering kunnen zijn maar ik begin er niet aan. Baal wel. Was echt de laatste keer dat ander mans meuk koop. Hopelijk valt de schade mee maar de lol is er iig wel al van af. 

Van dat soort ervaringen krijg je geen zin om vaker 2e hands te kopen  :nopompom:. Rot zeg.

De 5060R ziet er wel aardig oud uit. Welk jaar is hij gemaakt?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Marantz 81

Je bent weer lekker bezig wim  ;D

Het is toch niet omdat we vorig jaar zo hard draaide dat op gegeven moment niet harder kon en versterker op zijn max stond te werken  :omg:

Vooral die Bleu ray van Meat lof op standje heeeeeeeeeeeeeeel hard  :headbanging: was indrukwekkend en Live gevoel

Die MD2 zijn ook wel flinke jongens en kunnen wel een dikke eindbak gebruiken

Succes   :popcorn:

Alex Groningen

Quote from: Maro on January 11, 2014, 17:58:12
Was echt de laatste keer dat ander mans meuk koop.

En bedankt. :D

Xander32

Quote from: Alex Groningen on January 15, 2014, 12:59:29
En bedankt. :D
De gear van jouw zal daar wel niet onder vallen, dat is eerste klas spul.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Haha, precies. Heb al veel hier op het forum gekocht maar dat waren op een enkele uitzondering na allemaal keurig nette spullen. EV's via MP zijn steevast probleem kinderen. De speakers van Alex zijn al meer dan twee jaar mijn grootste hifi geluk brengers.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Dat is wel balen Wim.
Hopelijk vallen de reparatiekosten mee. Is wel een mooie eindversterker om te zien die Onkyo.
Ik kom hem nog wel een keer beluisteren. Zat net even te kijken naar ons wedstrijdschema ivm een datum.
Heb de komende 5 weken in ieder geval elke zaterdag wedstrijd. 22 februari en 1 maart zouden opties kunnen zijn voor een M&G bij mij.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Quote from: larzie on January 16, 2014, 22:29:59
Dat is wel balen Wim.
Hopelijk vallen de reparatiekosten mee. Is wel een mooie eindversterker om te zien die Onkyo.
Ik kom hem nog wel een keer beluisteren. Zat net even te kijken naar ons wedstrijdschema ivm een datum.
Heb de komende 5 weken in ieder geval elke zaterdag wedstrijd. 22 februari en 1 maart zouden opties kunnen zijn voor een M&G bij mij.  :thumbs-up:

22 Feb kan ik iig niet, dan sta ik op de ski's in Oostenrijk.  :pompom:  1 maart moet volgens mij kunnen, lijkt me gezellig Lars. Wil wel weer eens een Anthem in zijn volle glorie aanhoren.

Vanavond komt Cobraatje op visite om de JL Audio eens te aanschouwen.  :coffee:  Zin in. Zat gisteravond een filmpje te kijken en beelde me er een 2e F112 bij...wat moet dat vet worden..sterker nog..dacht van als ik de F112 nu eens in ging ruilen en 2 F113's terug zou kopen voor een mooie prijs uiteraard.. :devil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Wim...hahahaha testosteron trilt door je lichaam zeker van de film hahaha :D

2 * F113  :worship:

Waarom dan niet meteen de Gotham? Dan kan Larz zijn F112 verkopen, want als je die aan zet geniet heel Assen en Noord NL mee  :headbanging:

Maro

Quote from: Raymond187 on January 17, 2014, 08:43:48
Wim...hahahaha testosteron trilt door je lichaam zeker van de film hahaha :D

2 * F113  :worship:

Waarom dan niet meteen de Gotham? Dan kan Larz zijn F112 verkopen, want als je die aan zet geniet heel Assen en Noord NL mee  :headbanging:

Dat nemen ze me in de provincie Groningen niet in dank af tegenwoordig denk ik.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -