Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Gefeliciteerd, Wim.

Heb genoeg aan 1 woord, JALOERS.
Alles bij elkaar een pracht van een set.

rovinggecko

 :withstupid:

Zet ie achter neer waar een ander al rete trots op zou zijn als fronts :)
Mooi hoor, te benijden set!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Dank allemaal heren. Moet ook zeggen dat ik zeer tevreden ben nu. Valt bar weinig nog te upgraden zonder dat het in de vele duizenden €'s gaat lopen. geeft een gevoel van rust.  ::)

De MD1's bevallen zeer goed. Ik heb nu even wat Audio DVD's getest en gelijk viel de enorme winst in het hoog op. Dingen die me nog nooit opgevallen waren hoorde ik opeens. Zijn de subtiele dingetjes maar toch. Het hoog is ook veel zachter en een geheel met de rest van de set. Vanavond een film kijken. Ben benieuwd.

Rechts naast de bank..

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... ff de TL opening afstoffen ::).


Prachtige speakers Wim en wat een fraaie homogene set zal dit opleveren. Snel iets afspreken!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Doekje lik lik   :worship:

Misschien van de tegel de randen zwart maken of komt het door de FLITS
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

quattronl

Nu de set 'klaar' is moet ik toch maar eens bij casa Wim komen buurten. Lijkt me een hele fijne ervaring ;)
Neem ik gelijk een zekere plaat mee :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Quote from: quattronl on October 19, 2013, 22:43:30
Nu de set 'klaar' is moet ik toch maar eens bij casa Wim komen buurten. Lijkt me een hele fijne ervaring ;)
Neem ik gelijk een zekere plaat mee :D

Lijkt me gezellig. Als je weer voor familie naar het noorden gaat moet maar eens wat plannen.  :coffee:

Die plaat is mooi maar waar leg ik hem onder?


Net de BD50 van Man Of Steel gekeken. Man man wat een spektakel. Visueel maar zeker ook geluid. Zelden zo veel en zo vaak laag gehoord, de effecten vliegen je bijna letterlijk om de oren. Was een hele goede film om de nieuwe rears eens te testen. Probleem is dat je na een paar minuten daar niet meer op let. Zat gewoon helemaal in de film. Klonk fantastisch en dat is nog zeer zwak uitgedrukt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: John Wx on October 19, 2013, 20:44:33
Doekje lik lik   :worship:

Misschien van de tegel de randen zwart maken of komt het door de FLITS

Deze tegels had ik nog liggen. Er komen nog passende zwarte marmeren platen onder met mooi afgewerkte zijkanten. Net als onder de fronts.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Toch even de MD1 even als front ingezet. Klinkt ook erg goed maar wel een stuk dunner als zijn grote broertjes. Met de JL erbij is dat gat al een stuk kleiner. Zou ermee kunnen leven maar blij dat ik toch de MD2 heb.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dennis75

Hele mooie speakers om te zien!

Ik neem aan dat ze ook goed klinken.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Sailor Jan

Heel erg bruut!

Het feit blijft: more inches, more fun....
Wees lief voor jezelf

HTip

Prachtig Wim! :pompom:

Heb je veel moeten veranderen aan je instellingen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: HTip on October 20, 2013, 10:03:22
Prachtig Wim! :pompom:

Heb je veel moeten veranderen aan je instellingen?

Daar ben ik nog niet echt mee bezig geweest. Ga een dezer dagen ADSY weer even in alle rust er over draaien. Denk zelfs dat ik Ron weer vraag of ie de set weer Pro wil gaan afstellen. Aan de Pre-Pro & EV en speakers ga ik voorlopig niets meer veranderen. Ik heb alleen de kantelfrequentie voor de surrounds op 40 Hz gezet en de afstand iets aan gepast omdat ze op een iets andere plek staan dan de monitoren. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

En je bent nu al tevreden, dus wat moet dat niet worden als alles weer helemaal optimaal is afgesteld.

Geniet van je nieuwe geluid! :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Gefeliciteerd Wim  :clapping: Je blijft maar bezig.



Quote from: Maro on October 19, 2013, 23:12:14
Toch even de MD1 even als front ingezet. Klinkt ook erg goed maar wel een stuk dunner als zijn grote broertjes. Met de JL erbij is dat gat al een stuk kleiner. Zou ermee kunnen leven maar blij dat ik toch de MD2 heb.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijnst1990

Echt heel gaaf! 8) Ik weet nog toen ik de upgrade deed naar bijpassende rears, wereld van verschil inderdaad. Veel plezier met deze prachtige set, maar dat hoeft niet gezegd te worden denk ik zo :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Uber GAAF zeg  :worship:

Denk de enige upgrade is een kleine en dat zal de center zijn. Er is toch 1 die was groter is van Usher? Maar verschil zal minimaal zijn en of dat het geld waard is....

Veel plezier ermee  :thumbs-up:

Joske007

Proficiat met je mooie set  ;)
De gril van de speakers doet me wel een beetje aan de Gato PM6 denken.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Maro

Dank heren, wbt de center. Dit is de enige bij de MD´s passende center van Usher. Hij heeft de looks van de 6 serie maar intern is het een MD.

De frontjes heb ik er weer sinds kort voor. Mijn eigen kinderen komen niet aan de set of speakers. Van baby af aan duidelijk uitgelegd, ze hebben er nog nooit een vinger naar uit gestoken en nu ze 7 en 9 zijn doen ze het al helemaal niet meer. Wel komen er nu vaak vriendjes te spelen. Laatst stond zo´n gastje met zijn gezicht bijna in een woofer. Thuis een opblaas set van de Aldi. Leg die maar eens uit dat het bij mij ´Not done´is om er aan te komen. In het kader van voorkomen is beter dan genezen heb ik de frontjes er maar weer opgedrukt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: HTip on October 20, 2013, 10:17:26
En je bent nu al tevreden, dus wat moet dat niet worden als alles weer helemaal optimaal is afgesteld.

Geniet van je nieuwe geluid! :music:

Wel tevreden maar kan beter. Ga nog met de plaatsing spelen maar eerst moeten er nog wat kabels weggewerkt worden. Verder nog een avondje rustig ADSY inregelen en later zeer waarschijnlijk de Pro er weer op latebn zetten. ben nog niet klaar maar voor nu zijn de verschillen enorm, zeker het hoog is mega verbeterd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on October 20, 2013, 11:15:25
Wel tevreden maar kan beter. Ga nog met de plaatsing spelen maar eerst moeten er nog wat kabels weggewerkt worden. Verder nog een avondje rustig ADSY inregelen en later zeer waarschijnlijk de Pro er weer op latebn zetten. ben nog niet klaar maar voor nu zijn de verschillen enorm, zeker het hoog is mega verbeterd.
Zou PRO echt nog veel brengen dan? ADSY doet het volgens mij zelf al niet slecht, enne, het voornaamste; jullie kennen het geluk van een prettige akoestiek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

De vorige keer maakte Pro wel een behoorlijk verschil. Ook toen had ik eerst zelf met de XT32 meting gedraaid. €150,- is niet goedkoop maar in verhouding tot wat de set kost (ook alleen al mijn investeringen dit jaar  :o) een schijntje. Het brengt ook rust. Weten dat het goed is. Niets meer aan sleutelen. De verhalen dat je na elke bank verschuiving ed de meting niet meer klopt is echt onzin. Als je kijkt wat ik allemaal veranderd heb sinds de Pro meting vorig jaar mei. Dan komen er onlangs mensen van het buur forum (BBQ) die zelf al jaren en jaren met Hifi en surround bezig zijn. Zet ik wat muziek en film op en binnen een paar minuten roepen ze dat dit hun nieuwe referentie is dan zegt dat wel iets. De komende tijd zal ik wel wat blijven rommelen, je kent me maar de belangrijkste basis zal voorlopig niet meer wijzigen. Pre/pro-speakers & akoestiek. Pas als 4K oid grootschalig gaat doorbreken gaat de boel (lees Integra & Sony beamer) pas weer op de schop. Eerlijk gezegd denk ik dat dat nog wel even gaat duren, als het al mainstream gaat worden..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Helder, duidelijke afwegingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Quote from: Maro on October 20, 2013, 11:12:44
Dank heren, wbt de center. Dit is de enige bij de MD´s passende center van Usher. Hij heeft de looks van de 6 serie maar intern is het een MD.

Dan heb ik niks gezegd :)