Stereo set Alex Groningen.

Started by Alex Groningen, May 13, 2009, 10:13:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Alex Groningen

Ook een erg mooi merk. Maar hou het nu eerst bij mijn eigen lijstje. Maar zeg nooit, nooit.


Quote from: FS249 on March 11, 2024, 13:15:37Vergeet de kleine Accuphase niet. E-280 of de 270.

blue-eyes

Precies die had ik eventueel op het lijstje staan, de 1600.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Ja 👍🏻

Quote from: Alex Groningen on March 11, 2024, 14:06:41Jij hebt ze al een keer bij hem kunnen beluisteren?

Edit: pagina 122 van CZ79 zag ik jouw luisterverslag. Nu ben ik helemaal nieuwsgierig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Als je dan toch niets te doen hebt deze zondag, dan is plaatjes wassen een leuke bezigheid >:(

Afgelopen week is de Okki Nokki binnengekomen. Wat is deze lekker stil vergeleken bij de andere platenwasmachines die ik heb gehad.

vanzomereng

Quote from: Alex Groningen on March 17, 2024, 10:12:00Afgelopen week is de Okki Nokki binnengekomen. Wat is deze lekker stil vergeleken bij de andere platenwasmachines die ik heb gehad.

Eureka !!!
Als je nu een toonarm & element op je platenwasser monteert,
kan je tijdens het wassen meteen lekker plaatjes horen. :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Alex Groningen


Spijkie

Quote from: vanzomereng on March 17, 2024, 10:16:10Eureka !!!
Als je nu een toonarm & element op je platenwasser monteert,
kan je tijdens het wassen meteen lekker plaatjes horen. :colgate:

Was terwijl u luistert, ik zie er een markt voor  :clapping:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

RZeemering

was vouwen terwijl u luistert is hier al wel ingeburgerd ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

#7408
Ik vind ze nog niet zo verkeerd. leuke naam valt hier uit te halen voor een radioprogramma.
Andere hobby van mij is dat ik af en toe een stream de lucht in gooi ;) En dat allemaal vanuit mijn eigen studiootje .

[/quote]
Quote from: Spijkie on March 17, 2024, 10:45:23Was terwijl u luistert, ik zie er een markt voor  :clapping:

Quote from: RZeemering on March 17, 2024, 13:33:31was vouwen terwijl u luistert is hier al wel ingeburgerd ;)

Alex Groningen

Beetje aan het zoeken naar info, reviews en leuke plaatjes.
En soms hoop je dat de 2e hands markt flink instort, zodat een Yamaha M 5000 en C 5000 ook binnen mijn bereik komt.




Alex Groningen

Maar ik was aan het kijken naar de Yamaha  A-S 3200. En deze gaat dan ook op mijn lijstje komen om te gaan beluisteren.

CZ79

Je bent van harte welkom om eens hier te komen luisteren naar de JBLs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Alex Groningen

Almere toch? Anderhalf uurtje rijden, dus lijkt me erg leuk om eens een keer langs te komen.
Ik laat het je t.z.t. even weten.

CZ79

Any time! Je kunt hier blijven lunchen en drinken is ook inbegrepen. All inclusive zeg maar  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

blue-eyes

Quote from: CZ79 on March 23, 2024, 19:33:29Any time! Je kunt hier blijven lunchen en drinken is ook inbegrepen. All inclusive zeg maar  :D


Ontbijt? Dinner? Slapen?  :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

 ;D

Dat klinkt goed. Gezellig.

Ik zal je binnenkort even een PB sturen om wat te gaan afspreken.

Quote from: CZ79 on March 23, 2024, 19:33:29Any time! Je kunt hier blijven lunchen en drinken is ook inbegrepen. All inclusive zeg maar  :D

addesmo

Geen idee wat je budget toelaat, maar als het kan zou ik zeker deze overwegen!IMG_0151.png

Alex Groningen

Dat is me even te gortig om €10000 aan luidsprekers uit te geven.
Het mooiste zou zijn om voor dat bedrag een versterker en luidsprekers(nieuw of 2e hands)te kopen.

Xander32

... en een bron? Kabels?

Quote from: Alex Groningen on March 24, 2024, 14:24:23Dat is me even te gortig om €10000 aan luidsprekers uit te geven.
Het mooiste zou zijn om voor dat bedrag een versterker en luidsprekers(nieuw of 2e hands)te kopen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#7419
Bron is de Technics 1210 MK2. Ik wil vooral vinyl draaien. Hoe ik alles van de externe schijf ga halen is weer een zorg voor later. Er moet wat te wensen over blijven ;) Kabels maak ik nog wel een aparte budget(je) vrij.

Spijkie

Quote from: Alex Groningen on March 23, 2024, 16:03:35Maar ik was aan het kijken naar de Yamaha  A-S 3200. En deze gaat dan ook op mijn lijstje komen om te gaan beluisteren.

Staat of stond bij Eringa Leeuwarden altijd met een behoorlijke phono ingebouwd. Ook een ondergewaardeerd merk vind ik net zoiets als Teac.

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Alex Groningen

Ik heb net even zitten kijken op hun site. Mooi assortiment.
Ik vermoed dat de 3200 er niet meet staat. Zie hem bij zowel occasions als nieuw niet staan.

Wanneer ik wat meer tijd heb zal ik eens richting Leeuwarden rijden.

Quote from: Spijkie on March 25, 2024, 18:36:17Staat of stond bij Eringa Leeuwarden altijd met een behoorlijke phono ingebouwd. Ook een ondergewaardeerd merk vind ik net zoiets als Teac.

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden

Spijkie

Quote from: Alex Groningen on March 26, 2024, 07:47:28Ik heb net even zitten kijken op hun site. Mooi assortiment.
Ik vermoed dat de 3200 er niet meet staat. Zie hem bij zowel occasions als nieuw niet staan.

Wanneer ik wat meer tijd heb zal ik eens richting Leeuwarden rijden.

Ze moeten het gelukkig niet van de website hebben  :hehe: . Een belletje vooraf kan voldoende zijn. Maar ze moeten m hebben.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Alex Groningen

Een bezoek over een week of 5 staat in de planning. Wie weet wat voor leuks ik daar allemaal nog tegenkom.

Huub-13

Quote from: Alex Groningen on March 23, 2024, 16:03:35Maar ik was aan het kijken naar de Yamaha  A-S 3200. En deze gaat dan ook op mijn lijstje komen om te gaan beluisteren.
Er staat er een op Audiomarkt.de, van een "Händler Niederlande" (is in Den Bosch . . .):

https://www.audio-markt.de/market/yamaha-as3200-4425341899

Deze zie ik niet op MP of HiFi.nl staan.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker