Vervanger voor v.d. Hul Clearwater luidsprekerkabel

Started by audiotechneut, April 28, 2009, 21:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Ik speel nu met v.d. Hul Clearwater speakerkabels. Is heb net te weinig hoog en iets te veel laag. Van mij mag een installatie best een beetje fel klinken. Welke speakerkabel zou net wat meer hoog kunnen brengen?
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

cyberjobe

Ik neem aan dat je ongeveer in hetzelfde prijssegment wil blijven. In dat geval kan ik je Oehlbach eens aanraden om te proberen: het laag is rustiger (gaat wel minder diep en klinkt wat doffer: minder dreun) en het hoog is echter nog steeds niet superhoog (naar mijn smaak). Waarschijnlijk zul je moeten kijken naar kabels waarin zilver in verwerkt is: deze staan nl. bekend om wat scherpere hoog te hebben. Zelf had ik dat 'opgelost' met fors duurdere kabels (maar ik kreeg veel meer voor terug dan alleen het hoog ;)).
Misschien dat NordOst ook wel dergelijke kabels hebben? Ik ben niet bekend met NordOst, maar gezien de ervaringen die ik gelezen heb, zou deze kabel je kunnen helpen.

Misschien ten overvloede (maar je bent hier nieuw): zorg dat je de kabels kunt lenen alvorens aan te schaffen (zeker als je in een hoger segment gaat zitten).

Succes!
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

denoontje

Wellicht QED SA...ik heb destijds vd Hul en QED vergeleken en gekozen voor QED icm B&W 604...ook ik was op zoek naar meer helderheid/hoog

Xander32

#3
Het lijkt prijs-technisch een downgrade maar is het beslist niet: Canare 4S8 of 4S11.
Waarom meer uitgeven voor hetzelfde of zelfs een minder eindresultaat  ;).
En indien je toch het geld wil uitgeven: laat de Canare dan chique aankleden met snakeskin, krimpkous en een paar goede banaanstekkers.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scanspeakman

Quote from: audiotechneut on April 28, 2009, 21:37:43
Ik speel nu met v.d. Hul Clearwater speakerkabels. Is heb net te weinig hoog en iets te veel laag. Van mij mag een installatie best een beetje fel klinken. Welke speakerkabel zou net wat meer hoog kunnen brengen?


nog betere oplossing....in je filter de weerstand voor je tweeter iets verlagen en de weerstand voor je woofer juist iets hogere waarde maken. zelfs met dure weerstanden ben je dan voor paar euro klaar. gezien jouw wensen beter dan met kabels gaan pielen, anders blijft het maar gokken qua welke kabel je moet toepassen. hiermee ben je zo goed als zeker van je resultaat.

en als je perse toch iets met je kabels wil omdat je bang bent je speakers om zeep te helpen, gebruik dan een kabel met verzilverd koper. ben je ook redelijk gegarandeerd van een "feller" geluid.

Scanspeakman

S@m

Als een andere kabel al iets doet dan is dit imo minimaal, andere luidsprekers is een doelmatiger optie...

denoontje

de QED SA is verzilverd koper en gaf wel degelijk duidelijk verschil in het hoog vs ixos koper, dus imo niet minimaal..... ;-)

Maar als je de volledige klankkleur van de speaker niet aanstaat moet je het toch echt daar gaan zoeken

Vin_cent

Quote from: Xander32 on April 29, 2009, 16:31:53
Het lijkt prijs-technisch een downgrade maar is het beslist niet: Canare 4S8 of 4S11.
Waarom meer uitgeven voor hetzelfde of zelfs een minder eindresultaat  ;).
En indien je toch het geld wil uitgeven: laat de Canare dan chique aankleden met snakeskin, krimpkous en een paar goede banaanstekkers.


Sander.

Of doe het zelf ;-) Zie topic van CoSo
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

harway

De Van den hul Magnum zou een hele verbetering zijn. Zie je vaak niet te duur gebruikt.
Quote from: audiotechneut on April 28, 2009, 21:37:43
Ik speel nu met v.d. Hul Clearwater speakerkabels. Is heb net te weinig hoog en iets te veel laag. Van mij mag een installatie best een beetje fel klinken. Welke speakerkabel zou net wat meer hoog kunnen brengen?


aMUSEd

Quote from: audiotechneut on April 28, 2009, 21:37:43
Ik speel nu met v.d. Hul Clearwater speakerkabels. Is heb net te weinig hoog en iets te veel laag. Van mij mag een installatie best een beetje fel klinken. Welke speakerkabel zou net wat meer hoog kunnen brengen?
Leuk, in het verleden heb ik dezelfde kabel gehad. Weet je zeker dat je meer hoog wilt?
Overigens heb ik mijn clearwater kabels destijds vervangen door Xindak fs1 (in shootout tussen Nordost en Chord company) welke weer zijn vervangen door LAT... welke weer vervangen gaan worden  ;D
Zowel Xindak fs1, Nordost flatline en Chord company carnival silver plus (allen prima kabels) klonken meer open en transparant tov de vd hul kabels.