Mijn startersset

Started by AudiAddict, April 26, 2009, 10:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vin_cent

Quote from: AudiAddict on April 29, 2009, 15:18:31
Ze zijn bijna nergens meer te krijgen, ze worden voorzover ik weet niet meer verkocht.

Ik ben al weken ebay, marktplaats etc in de gaten aan het houden. Hobo heeft hem als aanbieding staan nieuw voor 1999,00, op marktplaats staat hij voor 1500 euro.

Maar het blijft voor mij een grote gok om zomaar deze te kopen, gelukkig heeft een mede forummer mij aangeboden om binnenkort te komen luisteren..dus ik ben benieuwd of hij het beter doet met mijn speakers ipv de rotel rsx 1067

Dat zijn hele nette prijzen. Toen ik er om zocht vond ik ze niet voor deze prijzen in NL. In Duitsland had ik hem nieuw voor € 1.699,= gevonden in de buurt van Keulen. Wegens omstandigheden is de koop toen niet door gegaan en enkele weken later heb ik een gekocht via E-bay op een uurtje van de grens vanaf Arnhem. Heb toen € 1.100,= euro betaald.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Robbert54

even Htip een pm doen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

mbt je filmgeluid.

Staan de instellingen in je dvdspeler ook goed? Hoe is het geheel aangesloten? digitaal? Dan kunnen de instellingen in je dvd-speler zo blijven. Zo niet, dan moet je ook de instellingen in je dvdspeler wijzigen in de opzet die je nu hebt.
Krijg je echt surround of speel je met dolby prologic of dts neo? Als dat in het scherm staat dan be je gewoon stereo aan het beluisteren dat surround gemaakt wordt. En het laag is dan ook een stuk minder.
het klinkt mischien gek als je het al weet, maar er zijn massa's mensen die hun surroundset zo beluisteren ;D :(

Verder heb je een mooie set zo (helemaal voor een starter :hehe:)

Wat mischien mooi bij je b&w's zou passen is idd een Arcam voor/eind combi, of wellicht Yamaha. iig een versterker die veel stroom kan leveren, want dat willen je b&w's graag zien. :). Of een nieuwe Rotel eindversterker erbij voor de fronts. Dan heeft je surroundversterker meer lucht om de andere kanalen aan te sturen en je fronts ook een goede controle. :)

En pas je op je vloer met die spikes ;)
Niet de nieuwe marantzen of denons, want die leveren te weinig stroom. Of je moet in de duurdere klassen zoeken.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

AudiAddict

Quote from: Vin_cent on April 29, 2009, 15:31:16
Dat zijn hele nette prijzen. Toen ik er om zocht vond ik ze niet voor deze prijzen in NL. In Duitsland had ik hem nieuw voor € 1.699,= gevonden in de buurt van Keulen. Wegens omstandigheden is de koop toen niet door gegaan en enkele weken later heb ik een gekocht via E-bay op een uurtje van de grens vanaf Arnhem. Heb toen € 1.100,= euro betaald.

Wow nette prijs, ik zie hem helaas nooit op ebay staan.. je doet die van jou zeker niet weg ;-)?

Quote from: Robbert54 on April 29, 2009, 19:31:29
even Htip een pm doen.

Voor wat :)?

Quote from: tiptop on April 29, 2009, 20:40:04
mbt je filmgeluid.

Staan de instellingen in je dvdspeler ook goed? Hoe is het geheel aangesloten? digitaal? Dan kunnen de instellingen in je dvd-speler zo blijven. Zo niet, dan moet je ook de instellingen in je dvdspeler wijzigen in de opzet die je nu hebt.
Krijg je echt surround of speel je met dolby prologic of dts neo? Als dat in het scherm staat dan be je gewoon stereo aan het beluisteren dat surround gemaakt wordt. En het laag is dan ook een stuk minder.
het klinkt mischien gek als je het al weet, maar er zijn massa's mensen die hun surroundset zo beluisteren ;D :(

Verder heb je een mooie set zo (helemaal voor een starter :hehe:)

Wat mischien mooi bij je b&w's zou passen is idd een Arcam voor/eind combi, of wellicht Yamaha. iig een versterker die veel stroom kan leveren, want dat willen je b&w's graag zien. :). Of een nieuwe Rotel eindversterker erbij voor de fronts. Dan heeft je surroundversterker meer lucht om de andere kanalen aan te sturen en je fronts ook een goede controle. :)

En pas je op je vloer met die spikes ;)
Niet de nieuwe marantzen of denons, want die leveren te weinig stroom. Of je moet in de duurdere klassen zoeken.

Het zou best wel is gedeeltelijk in de bron kunnen zitten inderdaad, maar ik speel een film af met een optische kabel en ik zie de versterker automatisch op een dolby stand springen wanener de film start. Hiermee verwacht ik dus dat de bron het juiste signaal doorgeeft.

Dus dit zou goed moeten zijn..

JeKa

Ik zou mooi voor de Arcam combi gaan!

Robbert54

die heeft de sr9600 en is er helemaal lyrisch over! kan je er van alles over vertellen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Vin_cent

Quote from: AudiAddict on April 30, 2009, 10:51:32
Wow nette prijs, ik zie hem helaas nooit op ebay staan.. je doet die van jou zeker niet weg ;-)?

Zeg nooit nooit. Maar ik heb eerst andere upgrade plannen en ik denk dat als ik de SR9600 wil overtreffen ik serieus diep in mijn buidel moet tasten. En zo diep is ie niet :tounge2:
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

AudiAddict

Quote from: JeKa on April 30, 2009, 11:14:23
Ik zou mooi voor de Arcam combi gaan!

Ik betwijfel of de arcam AV700 & P1000 wel goed matched bij de 804s en of het prijs verschil zijn geld waard is tussen de Marantz sr 9600 en de arcam combi.

Ik schat dat ik zo'n 1750-2000 euro kwijt ben voor de arcam combi en deze heeft op papier minder te bieden in verhouding tot de marantz sr 9600 die ook nog minder ruimte in beslag neemt.

Wat een dilemma.. ;)


Stefan S.

#33
Om het dilemma nog wat groter te maken:

De Rotel RSP 1098  :inlove:. Tot nu toe voor mij nog de beste surroundversterker die stereo ook zijn mannetje staat in zijn prijsklasse. Bij Kingpin speelde deze Rotel RSP 1098 mijn Primare I21 stereoversterker helemaal zoek.  :lookaround: De match met B&W schijnt subliem te zijn volgens de experts  ;)

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/47917/rotel_RSP_1098_(+_RMB_1095)_-50procent_.html


AudiAddict

#34
Helaas geen optie omdat deze combi 3000 euro (RSP + RB 1090) is en wat ver boven mijn budget ligt.

JCL

De link die hij doorstuurd is een 2e hands set voor €1500. Moet je wel op een of andere manier heen en weer naar Antwerpen zien te komen ;)

AudiAddict

#36
het kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien, maar het gaat hierbij om 1500 euro voor alleen de RSP, daarbij heb ik toch nog de RB 1090 nodig voor eindversterking?

SETPRIJS RMB 1095 + RSP 1098 ---> 3000 euro (-54%!)

JCL

Quote from: AudiAddict on May  1, 2009, 13:10:07
het kan zijn dat ik het verkeerd heb gezien, maar het gaat hierbij om 1500 euro voor alleen de RSP, daarbij heb ik toch nog de RB 1090 nodig voor eindversterking?

SETPRIJS RMB 1095 + RSP 1098 ---> 3000 euro (-54%!)


Goed punt! Had even de hele tekst moeten doorlezen :P

AudiAddict

#38
Kortom, met een budget van + - 1500 euro opzoek naar een andere 2dehands versterker (voor/eind mag, moet surround ondersteuning hebben) voor mijn B&W 804s.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Marantz sr 9600, maar ik heb ook een Marantz SR12 gezien op marktplaats voor 1200.

Deze laatste heeft echter helaas geen garantie meer en zou een wat verouderd marantz klankbeeld hebben die minder past bij moderne muziek.

De huidige rotel doet het aardig goed, maar het volume moet aardig open worden gedraaid en daarnaast lijkt de muziek iets "te" aanwezig zijn waarbij het na een half uur luisteren snel gaat irriteren.

de Sr9600 zou hierbij hetzelfde vermogen moeten kunnen leveren (en dus ook de hoeveelheid laag van de huidige rotel) met een daarbij een wat minder aanwezig klankbeeld om wat rust te creëren in het geheel.

JCL

Daar zeg je inderdaad wel wat belangrijks. Toen ik van een simpel Creative setje naar mijn huidige set ging, viel het mij vooral op hoe rustig het was om op hoog volume te luisteren. Je kan er veel langer op hoge volumes naar luisteren zonder dat je er moe van wordt of dat je last krijgt van je oren.