Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Valkyrie

Quote from: diceman on December 16, 2011, 23:02:43
Zo dat zijn pas cadeaus  8), btw chique dimmer mag ik vragen waar die weg komt  :-X

Ik heb hem uit Engeland gehaald bij deze webshop: http://www.onidserv.com/lutronshop/lang/nl
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

diceman

Quote from: Valkyrie on December 18, 2011, 20:50:43
Ik heb hem uit Engeland gehaald bij deze webshop: http://www.onidserv.com/lutronshop/lang/nl

Dank je wel ga er eens kijken want zijn chique dimmers.

skyfox

De beste wensen voor 2012!! Dat dit jaar (en alle volgende jaren) maar bouwfoutvrij mogen zijn ;)

Hoe gaat het met de inrichting c.q. huiskamer HT?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on January  4, 2012, 15:06:44
De beste wensen voor 2012!! Dat dit jaar (en alle volgende jaren) maar bouwfoutvrij mogen zijn ;)

Hoe gaat het met de inrichting c.q. huiskamer HT?

Dank je wel! Jij ook de beste wensen voor 2012! De afgelopen dagen heb ik vakantie gehad en naast heerlijk uitslapen ben ik ook druk bezig geweest met de laatste dingetjes voor het huisje.

Leolux Pallone:


Een karpetje:


Verder heb ik nog wat dingen in de slaapkamer aangepast en nieuw laminaat besteld. Al met al heb ik dus niet echt stil gezeten in de vakantie! :)

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Ziet eruit als een prima karpet, mooi hoogpolig! Ik vind dat soort dingen zelf ook wel mooi. Wij zijn voor de huiskamer en de slaapkamer ook nog op zoek naar een mooi karpet. Alleen vanwege de aparte maten willen we weer op maat gemaakte spullen... Lol. Komt vanzelf.

Aparte stoel heb je uitgezocht! Zit dat wel lekker, zonder armleuningen? De zitting zelf en de rug zien er wel heel comfy uit.

Best leuk he, een huis helemaal inrichten? Jammer alleen dat het zoveel tegelijk is en het geld er dan ook met bakken tegelijk uit gaat, hahaha!  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Aparte stoel, ziet er wel leuk uit :) Hoe zit dat nou? Op de foto lijkt hij mij namelijk niet direct comfortabel :P Vloerkleed vind ik ook erg mooi, zal er goed bij passen.

Quote from: skyfox on January  5, 2012, 11:55:05
Ziet eruit als een prima karpet, mooi hoogpolig! Ik vind dat soort dingen zelf ook wel mooi. Wij zijn voor de huiskamer en de slaapkamer ook nog op zoek naar een mooi karpet. Alleen vanwege de aparte maten willen we weer op maat gemaakte spullen... Lol. Komt vanzelf.

Aparte stoel heb je uitgezocht! Zit dat wel lekker, zonder armleuningen? De zitting zelf en de rug zien er wel heel comfy uit.

Best leuk he, een huis helemaal inrichten? Jammer alleen dat het zoveel tegelijk is en het geld er dan ook met bakken tegelijk uit gaat, hahaha!  :D
Mijn ma heeft onlangs ook een karpet gekocht voor in de huiskamer en wij hadden hetzelfde probleem, standaard maat is te klein. Dus hebben wij mij een goede tapijt zaak een stuk vloerbedekking op maat laten maken en dat word dan mooi omgestikt zodat het een mooi kleed word. Viel mijn ma qua prijs niet tegen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Komt waarschijnlijk ook omdat ze hiervoor naar een handgemaakt tapijt had gekeken en die zou op 3500 euro komen...  :unsure:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Quote from: skyfox on January  5, 2012, 11:55:05
Ziet eruit als een prima karpet, mooi hoogpolig! Ik vind dat soort dingen zelf ook wel mooi. Wij zijn voor de huiskamer en de slaapkamer ook nog op zoek naar een mooi karpet. Alleen vanwege de aparte maten willen we weer op maat gemaakte spullen... Lol. Komt vanzelf.

Aparte stoel heb je uitgezocht! Zit dat wel lekker, zonder armleuningen? De zitting zelf en de rug zien er wel heel comfy uit.

Best leuk he, een huis helemaal inrichten? Jammer alleen dat het zoveel tegelijk is en het geld er dan ook met bakken tegelijk uit gaat, hahaha!  :D

De stoel zit heerlijk! Het klopt dat je geen armleuning hebt, maar je hebt een enorme steun in de rug. :)
Inrichten is erg leuk, alleen jammer dat ik een dure smaak heb! :-[ Bij alles wat ik mooi vindt draai ik het prijskaartje om en dan *slik*. Ik ben nog aan het kijken voor een buffetkast, maar kom toch iedere keer terug op dezelfde merken... (Pastoe, Castelijn, Karat...)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Quote from: Martijn90 on January  5, 2012, 12:14:38
Aparte stoel, ziet er wel leuk uit :) Hoe zit dat nou? Op de foto lijkt hij mij namelijk niet direct comfortabel :P Vloerkleed vind ik ook erg mooi, zal er goed bij passen.
Mijn ma heeft onlangs ook een karpet gekocht voor in de huiskamer en wij hadden hetzelfde probleem, standaard maat is te klein. Dus hebben wij mij een goede tapijt zaak een stuk vloerbedekking op maat laten maken en dat word dan mooi omgestikt zodat het een mooi kleed word. Viel mijn ma qua prijs niet tegen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Komt waarschijnlijk ook omdat ze hiervoor naar een handgemaakt tapijt had gekeken en die zou op 3500 euro komen...  :unsure:

Die kleden zijn er in alle prijscategorieën inderdaad! Ik heb deze gewoon bij de Roobol besteld voor een mooie prijs en ik had ook nog een kortingsbon liggen. Als je een kleed van 3500 euro hebt durf je er toch bijna niet meer overheen te lopen?! :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Quote from: Valkyrie on January  5, 2012, 12:39:47
Die kleden zijn er in alle prijscategorieën inderdaad! Ik heb deze gewoon bij de Roobol besteld voor een mooie prijs en ik had ook nog een kortingsbon liggen. Als je een kleed van 3500 euro hebt durf je er toch bijna niet meer overheen te lopen?! :D
Toevallig, die van ons komt ook bij Roobol vandaan, maar dan dus een op maat gemaakt stuk hoogpolig vloerbedekking ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Vanavond ben ik maar weer eens gestart met het doen van wat REW-metingen. Het was wel weer even uitzoeken om alles goed in te stellen.

SPL:


RT60:


Waterfall:


Als ik morgen nog wat tijd vrij kan maken ga ik verder met meten. Ik ben wel erg benieuwd wat de invloed is als ik alle gordijnen dicht heb.  :satisfied:

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

papaleo

Quote from: Valkyrie on January  6, 2012, 22:23:33

Als ik morgen nog wat tijd vrij kan maken ga ik verder met meten. Ik ben wel erg benieuwd wat de invloed is als ik alle gordijnen dicht heb.  :satisfied:


Waarschijnlijk word het dan wat donkerder... :D

Maaarrr...ik zag zojuist je nieuwe stoel >waanzinnig mooi< man  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Valkyrie

Quote from: papaleo on January  6, 2012, 22:32:04
Waarschijnlijk word het dan wat donkerder... :D

Maaarrr...ik zag zojuist je nieuwe stoel >waanzinnig mooi< man  8)

Grote kans dat je gelijk hebt!! :D Ik kan niet wachten totdat alles geleverd is. Waarschijnlijk is het dan allemaal compleet! :)

Wat betreft de meting, morgen ga ik nog wat meer metingen doen. Wat me wel opvalt is die seconde(!) galm. Ik ben benieuwd of dat een meetfout zou zijn? ???
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: Valkyrie on January  6, 2012, 22:23:33
Vanavond ben ik maar weer eens gestart met het doen van wat REW-metingen. Het was wel weer even uitzoeken om alles goed in te stellen.

SPL:


RT60:


Waterfall:


Als ik morgen nog wat tijd vrij kan maken ga ik verder met meten. Ik ben wel erg benieuwd wat de invloed is als ik alle gordijnen dicht heb.  :satisfied:


In de basis heb je best mooie waarden. Nagalmtijden zijn wat aan de hoge kant, maar veel minder hoog dan ik had verwacht. Plaats ze anders ook in het topic van morca. Daarvoor wel de meting iets anders uitvoeren. Hoe staat daar te lezen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Gaaf om weer te zien, die REW metingen. Ik wil ze ook eens doen, maar moet eens kijken hoe en wat met de spullen die je daarvoor nodig hebt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on January  7, 2012, 20:16:44
Gaaf om weer te zien, die REW metingen. Ik wil ze ook eens doen, maar moet eens kijken hoe en wat met de spullen die je daarvoor nodig hebt.

Ik gebruik:
- Condensator microfoon (Behringer ECM8000)
- Mixer met fantoomvoeding
- Externe geluidskaart
- Mijn fotostatief :P

Maar jij woont toch in de buurt van Zoetermeer? Op zich mag je de spullen wel een keer lenen. Als ik klaar ben met meten gaan ze toch weer de kast in... ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Leuke opstelling zo :)

Wil dit bij mij ook nog eens laten uitvoeren. Om toch eens te kijken of er nog iets te verbeteren valt en te controleren hoe de curve verloopt in mijn situatie.

Heb overigens Rens een mail gestuurd omtrent carpoolen.

high-q

Ziet er inderdaad erg gaaf uit die opstelling!
Ik ben nog niet helemaal thuis in de materie, maar het nodigt zo wel uit om je er in te gaan verdiepen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on January  9, 2012, 11:55:00
Ziet er inderdaad erg gaaf uit die opstelling!
Ik ben nog niet helemaal thuis in de materie, maar het nodigt zo wel uit om je er in te gaan verdiepen :)

Ben ook wel benieuwd hoe zoiets precies werkt en hoe je bepaalde info uit zo'n watervaldiagram haalt. Ik zie dat er over de verschillende assen de frequentie, geluidsdruk en tijd worden weergegeven en dat zo'n diagram laat zien hoe lang bepaalde frequenties blijven hangen in de ruimte, zodat er bepaald kan worden of er resonantie is, maar hoe je dat precies uit zo'n watervaldiagram leest weet ik nog niet.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Quote from: Valkyrie on January  9, 2012, 09:25:45
Maar jij woont toch in de buurt van Zoetermeer? Op zich mag je de spullen wel een keer lenen.

Niet zomaar in de buurt, ik woon erin ;)

Gaaf dat ik die spullen dan mag lenen! Het lijkt me leuk om grafiekjes te hebben van hoe mn filmkamer nu is qua akoestiek en hoe fases 2 en 3 invloed hebben erop.

Zou je mij willen pmmen zodra ik ze kan lenen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Robbert54

loop een beetje achter, maar wat een gaaf huis heb je zeg! prachtig!! :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Quote from: The Vampire on January 22, 2012, 21:54:36
loop een beetje achter, maar wat een gaaf huis heb je zeg! prachtig!! :wub:

Dank je wel! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Van de week ben ik weer verder gegaan met tekenen. Mijn koffiezetapparaat wil ik nog een keer van het aanrecht af en aangezien ik een groot deel al in 3D heb, kan het koffiezetapparaat er ook nog wel bij. Het was alleen 2 uur tekenwerk... :devil:

Naast de hoge kasten ben ik van plan om nog een plank te maken, maar dan waarschijnlijk met 1 poot. Het is maar een smal strookje van 30cm. Wellicht dat ik erboven nog plankjes maak voor kookboeken. :)

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Ik moet denk ik bij jou in de leer voor 3D-tekenen. Prachtig gewoon wat jij ontwerpt :worship:

Welk programma gebruik je?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive