Verschillen in kabels ja/nee

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2009, 22:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Total Members Voted: 515

garmtz

Quote from: Syphon on November  4, 2013, 11:48:35
Iedere keer schrik ik weer van de prijzen,


https://www.dropbox.com/s/atjgujmsj9msyxd/prijslijst-AudioQuest.pdf

Zie pagina 17, USB DIAMOND, € 549 voor 0,75 meter
Zie pagina 19, HDMI DIAMOND, € 935 voor 0,6 meter
Zie pagina 22, CAT7 DIAMOND, € 700 voor 0.75 meter

Schrik van de prijzen, tering zeg.

Ik kom van computerland, heb veel gelezen over de verschillen van usb/hdmi/utp die er namelijk in mijn ogen niet is en dan zie ik dit, wow!
Ach ja, als fabrikant snap ik het ook wel, als er blijkbaar behoefte is wie ben ik dan om er iets van te zeggen.

Ik vind de duurdere modellen ook wel erg prijzig, maar dat de AudioQuest kabels iets doen, is mij wel duidelijk. Ieder moet dat echter maar voor zichzelf bepalen.

Syphon

Hoe bedoel je iets doen? In de vorm van vraag & aanbod, dat begrijp ik zeker als ondernemer, zij zien de kansen.

AbZ

Chord heeft nu een Cat5 kabeltje in de aanbieding voor GBP 1600 per meter.

Ronin79

#1153
Dat meen je niet  :blink:

Je kunt gewoon Cat 5 of Cat 6 van een paar euro kopen, niets mis mee.
De persoon die 1600 per meter wilt uitgeven, is wat mijn mening betreft; niet goed snik ....
iemand hier ??  ;D

Datzelfde geld wat mij betreft voor meer soorten kabels. Maar wat ik ook steeds vaker tegenkom
zijn USB kabels die peper duur zijn. Ook daar is een simpele USB meer dan genoeg.
Als mensen daar veel geld aan uit gaan geven ... dan heb ik het gevoel; dat ze het niet geheel snappen.
Maar als je geen idee hebt waar je jouw verdiende of gekregen centjes aan uit wilt geven
kun je dat natuurlijk gewoon kopen. Alleen als je vrijgezel mocht zijn; heb je meer aan een paar
uurtjes bij de hoeren, alleen is dat misschien dan weer niet aftrekbaar  :P

Syphon

Tijdje geleden kwam ik een SATA kabel tegen voor de audio industrie voor 600 dollar  :nopompom:
Tja als er blijkbaar behoefte aan is?

Ronin79

Een Sata kabeltje van € 600.
Zo mogen wel wat SATA kabeltjes van mij kopen .....nu met korting € 400 p.s.  ;D

michelb87

Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

DJLeonardo

Ik heb maar "nee" gestemd. Is waarschijnlijk "not done"op een hifi forum maar feit is dat ik me er over verbaas dat ik het verschil toch gewoon echt niet hoor. Niet dat ik ooit een 1 op 1 vergelijking heb gedaan tussen b.v. 220V snoer en een goede luidspreker kabel...
Wel hoor ik verschil tussen b.v. eindverstekers en tussen analoog - digitaal. Dat is al heel wat denk ik.
Ik heb dan wel redelijk aardige luidspreker kabel (Tasker installatie dacht ik) en Oehlbach 6 kanaals interlink dus ik neem het risico niet maar dat komt vooral omdat die dropveters niet te vertrouwen zijn en altijd als vanzelf stuk gaan (ik plug nog wel eens wat om)
Een mooi voorbeeld vond ik wel dat ik mijn oude Aura luidsprekers (B&W) die ik jaren heb gebruikt op een dag aansloot in een vakantiehuis waar de luidspreker kabels in de muur verwerkt waren. Of nou ja... het waren van die telefoonsnoertjes met een minuscuul koperen adertje. En wat denk je? Gewoon beuken hoor!  :headbanging: Het laag kwam er gewoon uit en het klonk gewoon als mijn Aura's  :blink: en dat met een oude technics versterker. En... dat terwijl ze vroeger op monoblokjes met een dik Cable Talk snoer van 30 cm waren aangesloten... Toen wist ikhet ff niet meer. :huh2:
Parasound, Lexicon, PMC, Dynaudio, Mac mini met PLEX

michelb87

Quote from: DJLeonardo on January  6, 2014, 09:01:31
en het klonk gewoon als mijn Aura's  :blink: en dat met een oude technics versterker. En... dat terwijl ze vroeger op monoblokjes met een dik Cable Talk snoer van 30 cm waren aangesloten... Toen wist ikhet ff niet meer. :huh2:

Kijk, prachtig voorbeeld dit! Het ligt niet aan jou Leonardo, dit is gewoon de harde waarheid waar heel veel anderen erg bang voor zijn denk ik.
Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

Midcall

Quote from: michelb87 on January  6, 2014, 09:52:57
Kijk, prachtig voorbeeld dit! Het ligt niet aan jou Leonardo, dit is gewoon de harde waarheid waar heel veel anderen erg bang voor zijn denk ik.
Het is zijn waarheid, net zoals anderen ook hun eigen waarheid hebben. En wie is bang voor de waarheid van een ander als hij reeds een eigen waarheid heeft?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

michelb87

Quote from: Midcall on January  6, 2014, 14:59:58
Het is zijn waarheid, net zoals anderen ook hun eigen waarheid hebben. En wie is bang voor de waarheid van een ander als hij reeds een eigen waarheid heeft?
Dacht dat dit het wetenschappelijke topic was? ;)
Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

Raphie

#1161
Quote from: Midcall on January  6, 2014, 14:59:58
Het is zijn waarheid, net zoals anderen ook hun eigen waarheid hebben. En wie is bang voor de waarheid van een ander als hij reeds een eigen waarheid heeft?
het is geen waarheid, hoogstens een mening, anders misschien eens de definitie van waarheid nog eens opzoeken? Iets met onweerlegbaarheid en zo....

Jammer dat woorden weer misbruikt moeten worden om een mening door de strot te drukken.
JBL PRX Power!

Ejorne

Het is natuurlijk maar hoe je de vraag beantwoord;

Het letterlijke (en wetenschappelijk onderbouwde) antwoord op de vraag is JA. Er zijn verschillen tussen kabels, zowel meettechnisch als, uiteraard, optisch.

Het antwoord op de vraag of dit hoorbaar is, zal voor vele op NEE uitkomen. Maar wee de gebeente voor diegene die hierop het antwoord JA geeft...  :hehe:

Peerless Monster

#1163
Quote from: Ejorne on January  6, 2014, 16:45:03
Het antwoord op de vraag of dit hoorbaar is, zal voor vele op NEE uitkomen. Maar wee de gebeente voor diegene die hierop het antwoord JA geeft...  :hehe:

JA
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Quote from: Ejorne on January  6, 2014, 16:45:03
Het is natuurlijk maar hoe je de vraag beantwoord;

Het letterlijke (en wetenschappelijk onderbouwde) antwoord op de vraag is JA. Er zijn verschillen tussen kabels, zowel meettechnisch als, uiteraard, optisch.

Het antwoord op de vraag of dit hoorbaar is, zal voor vele op NEE uitkomen. Maar wee de gebeente voor diegene die hierop het antwoord JA geeft...  :hehe:
klopt, kleurtje anders is ook anders.
Ik zeg winABX :)
JBL PRX Power!

morca

Heeft iemand How the brain work,s gezien?
Ik vond het verhelderend voor meerdere zaken die de mens doet of denkt......en waarom.

michelb87

Quote from: morca on January  6, 2014, 17:40:08
Heeft iemand How the brain work,s gezien?
Ik vond het verhelderend voor meerdere zaken die de mens doet of denkt......en waarom.
100 Punten! :clapping:
Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

Midcall

Quote from: Raphie on January  6, 2014, 16:34:51
het is geen waarheid, hoogstens een mening, anders misschien eens de definitie van waarheid nog eens opzoeken? Iets met onweerlegbaarheid en zo....

Jammer dat woorden weer misbruikt moeten worden om een mening door de strot te drukken.
Moet je wel de goede persoon quoten als je kritiek uit.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Raphie

Quote from: Midcall on January  7, 2014, 02:23:11
Moet je wel de goede persoon quoten als je kritiek uit.
is geen kritiek naar jou toe hoor, ik haakte gewoon even in op het fenomeen "mijn waarheid"
JBL PRX Power!

Ejorne

Quote from: morca on January  6, 2014, 17:40:08
Heeft iemand How the brain work,s gezien?
Ik vond het verhelderend voor meerdere zaken die de mens doet of denkt......en waarom.

Ik heb het niet gezien. Maar ik denk wel dat ik weet waar het een beetje over gaat. Als dat het geval is, zal dat ook van toepassing zijn op bijvoorbeeld het verschil tussen cd en cdr. Technisch net zo onwaarschijnlijk dat er verschil tussen waar te nemen is, net zoals met kabels...  :sly:

michelb87

Quote from: Ejorne on January  8, 2014, 13:57:58
Ik heb het niet gezien. Maar ik denk wel dat ik weet waar het een beetje over gaat. Als dat het geval is, zal dat ook van toepassing zijn op bijvoorbeeld het verschil tussen cd en cdr. Technisch net zo onwaarschijnlijk dat er verschil tussen waar te nemen is, net zoals met kabels...  :sly:
Met een 1 op 1 kopie geen enkel verschil, afgezonderd van mp3tjes natuurlijk.
Naar mijn weten, het énige mechanische verschil tussen een cd en een cdr, is dat er op een 'originele' cd een extra laag zit t.b.v. bescherming. Bij een cdr zie je duidelijk de blauwachtige laag, die over de jaren heen steeds minder wordt en uiteindelijk niet meer te lezen is. Hier zal uiteraard ook veel verschil in merk en prijs zitten.
Dat is wat ik me in in ieder geval nog kan herinneren.
Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

chansig

Ik hoorde van de week dat er bij een cdr een organisch laagje in de cd zit. Dit zou dan ook zorgen dat die dingen redelijk snel niet meer te draaien zijn.

Zo heb ik cd's van The Doors die het nog steeds doen en die zijn al van eind 60 begin 70. Toch al 50 jaar...best lang.

Wat heeft dit met kabels te maken...euh niets.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Quote from: chansig on January  8, 2014, 14:33:04
Ik hoorde van de week dat er bij een cdr een organisch laagje in de cd zit. Dit zou dan ook zorgen dat die dingen redelijk snel niet meer te draaien zijn.

Zo heb ik cd's van The Doors die het nog steeds doen en die zijn al van eind 60 begin 70. Toch al 50 jaar...best lang.

Wat heeft dit met kabels te maken...euh niets.

Gr Hans

Die zullen vast wel veel waard zijn aangezien de eerste cd pas werd gemaakt in 1982  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Ernst Jan

Quote from: Jumping Jack on January  8, 2014, 14:35:34
Die zullen vast wel veel waard zijn aangezien de eerste cd pas werd gemaakt in 1982  ;D.

:worship:

chansig

Quote from: Jumping Jack on January  8, 2014, 14:35:34
Die zullen vast wel veel waard zijn aangezien de eerste cd pas werd gemaakt in 1982  ;D.

En weer iemand die hem oppakt...vorige keer was het audiofiel volgens mij... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.