Verschillen in kabels ja/nee

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2009, 22:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Total Members Voted: 515

Snowmaster

#1125
Jongens, jullie vallen elkaar weer aan op persoonlijke beleving en mening. Jullie zijn ook ervaren genoeg om te weten dat je er dan helemaal niet meer uitkomt. Laat toch gaan..... ;).


Maar nu ik toch aan het posten ben......
Gisteravond heb na jaren prutsen en testen eindelijk antwoord gevonden op vragen waar ik al jaren mee rondliep. De meeste bekende en ervaren forumgenoten had ik al eens gevraagd hoe het zou kunnen dat mijn Pioneer letterlijk groenig beeld kreeg of het geluid na uren spelen dichtslipte.  Niemand had een antwoord.
Beide verschijnselen zijn "nuances"  ;) maar maken en breken het kijk- en luistergenot.  Zie het maar als NTSC die je op PAL afspeelt. 
Met andere kabels is dit niet te voorkomen, maar zij versterken de genoemde fenomenen wel. De echte oorzaak ligt in de vervuiling van de aangesloten componenten op het lichtnet. 
In dit geval laten andere kabels de genoemde afwijkingen anders zien of horen. Je bent dan geneigd te denken dat het aan de kabels ligt, maar de oorzaak ligt elders.
Maar nu eerst de auto van mijn vrouw laten uitlijnen, dat is belangrijker dan kabels  ;D.

EUhhhh.....waarom krijgt mijn tekst een hyperlink naar een ipad?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

PuNkEnStEiN

Quote from: Snowmaster on July 14, 2012, 09:46:10EUhhhh.....waarom krijgt mijn tekst een hyperlink naar een ipad?
Dat had ik - en een aantal andere mensen - een tijd geleden op een ander forum ook. Ligt niet aan het forum, maar aan bepaalde software (mogelijk een plugin/add-on in je browser) die al dan niet opzettelijk op jouw pc is geïnstalleerd. Ik weet alleen niet meer precies wat het nou was...  :(
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Kjelt

Quote from: Snowmaster on July 14, 2012, 09:46:10.
Gisteravond heb na jaren prutsen en testen eindelijk antwoord gevonden op vragen waar ik al jaren mee rondliep. De meeste bekende en ervaren forumgenoten had ik al eens gevraagd hoe het zou kunnen dat mijn Pioneer letterlijk groenig beeld kreeg of het geluid na uren spelen dichtslipte.  Ni

De echte oorzaak ligt in de vervuiling van de aangesloten componenten op het lichtnet. 
Nope de echte oorzaak ligt dan aan:

Of a) Ondeugdelijke voeding in de Pioneer dat die dit niet kan voorkomen, oplossing je Pioneer op DC bedrijven via een deugdelijke voeding
Of b) de niet EC conforme apparatuur die je op je lichtnet verder hebt aangesloten die wellicht EMC storingen veroorzaakt in je Pioneer. Oplossing: goede EMC compliant apparatuur kopen die de bestaande rotzooi vervangt of deugdelijke filters toepassen bij die apparatuur.

EJ

Ik zou het zelfs dan alleen op a) houden. Brakke voeding in de pioneer... Een fatsoenlijke voeding vist alle ellende uit de aanvoer.

Snowmaster

Alle Pioneers zijn dus geproduceerd met een brakke voeding.....klinkt wel erg logisch  ;)
De Pioneer heeft van zichzelf ook nog een lichtnetfilter.  Zal die ook wel brak zijn  ::)
Het is inderdaad waar dat een Panasonic niet of nauwelijks last heeft van dit verschijnsel.
Het dichtslippen van het geluid (HT) heeft een geheel andere oorzaak.
EMC is inderdaad een deel van het probleem.



Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

EJ

Apparaten moeten zo goedkoop mogelijk worden geproduceerd. Voedingen dus ook. Nieuw in de wereld van de commercie? :D

En een lichtnetfilter werkt uitsluitend en alleen als die is aangesloten op een geaard stopcontact. Dat heb je wel geregeld he? :D

Kjelt

Of optie c) de waarnemer is brak en is de enige in de wereld (met nog enkele andere brakke waarnemers) dat hij groene vegen ziet en zijn geluid vind dichtslippen (wat dat ook moge zijn).

Ejorne

Quote from: Kjelt on July 14, 2012, 12:01:04
en is de enige in de wereld (met nog enkele andere brakke waarnemers)


  :wacko:

EJ


Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Dat ik vind dat er meer dan een nuanceverschil zit in de wijze waarop je de stroom naar de componenten brengt, zal menigeen wel duidelijk zijn.
De verschillen kunnen groter zijn dan het plaatsen van een zwaardere versterker uit dezelfde serie/merk.
Daar staat tegenover dat kabels veel te duur zijn voor hetgeen ze brengen en dat er geen zaligmakende kabel bestaat.
Ondertussen ben ik wel langzaam beland op het punt dat ik tevreden ben over de stroomaanvoer en de diverse (stroom)kabels. Nog leuker is dat ik vermoed dat ze redelijk universeel inzetbaar zijn omdat ik zo veel mogelijk neutraliteit heb nagestreefd. Een ander voordeel is dat het stekkerblok(ken) bijna geheel van afvalstukken en restmateriaal is gemaakt en de stroombekabeling/blok nog geen evenknie heeft gevonden tussen de duurste en meest exotische fabriekskabels en stekkerblokken.
Er zijn dus verschillen en kwaliteit hoeft ook nog niets te kosten.

Sinds gisteravond kruip ik gewapend met schroevendraaier en aardedraad op de knieën rond.
Spontaan heb ik een 50Hz brom in mijn sub....ik breek mijn hersens maar kan hem nog niet localiseren.
Misschien is het alleen maar resonantie van de voeding?  Morgen sloop ik hem wel los.
Nu eerst een autobandje verwisselen want mijn ega heeft er een grote spijker ingereden  ;D.
Daarna BBQtje aan en biertje pakken met mijn broertje uit de polder. Het leven is soms toch wel erg vervelend  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

WW

QuoteIk heb het niet over mijn eigen mening, ik geef de gedachtegang van 2 forummers weer. Het omkeren van de redenering zoals jij doet is leuk geprobeerd en begrijp wat je er mee wilt zeggen, maar is nogal knullig omdat je het inhoudelijk fout omdraait, waardoor er onzin komt te staan. Jouw stellingen zijn daarnaast (duidelijk) uit de eigen duim gezogen, mijn weergave komen uit de praktijk van dit forum/topic.

1] ja, klein foutje gemaakt, maar aangezien je hem ziet, begrijp je de bedoeling dus is mijn doel bereikt.
2] Het gaat er niet om of dat het uit het forum komt of niet, het gaat er mij om dat de argumenten niet kloppen, want ze zijn om te draaien, dat is het punt.

Midcall

Quote from: WW on July 16, 2012, 08:08:31
1] ja, klein foutje gemaakt, maar aangezien je hem ziet, begrijp je de bedoeling dus is mijn doel bereikt.
2] Het gaat er niet om of dat het uit het forum komt of niet, het gaat er mij om dat de argumenten niet kloppen, want ze zijn om te draaien, dat is het punt.
De argumenten kloppen, want ze komen uit de praktijk. Dat het onzinnige argumenten zijn, ja, dat was precies waarom ik het opschreef. Maar zo wordt er wel geredeneerd door enkelen en dat maakt discussieren met hen hierover nagenoeg onmogelijk. Maar als je er heilig van overtuigd bent dat er geen verschillen in kabels zitten, dan ben je er ook van overtuigd dat iedere discussie hierover zinloos is, dus wat dat betreft begrijp ik hen ook wel.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

solitaire

Quote from: Snowmaster on July 14, 2012, 09:46:10
... dat mijn Pioneer letterlijk groenig beeld kreeg of het geluid na uren spelen dichtslipte. 

Heb ook de navolgende posts gelezen, maar mis een connectie met 'na uren spelen' ?


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Quote from: solitaire on July 17, 2012, 17:21:01
Heb ook de navolgende posts gelezen, maar mis een connectie met 'na uren spelen' ?


soli

Het geluid van de HT set klinkt minder goed als de set de hele dag op de radio heeft gespeeld.
Ik heb mij laten vertellen dat het diëlectricum verzadigd raakt.  Eerder dacht ik aan een te warme versterker.
Afkoelen en een tijdje van de stroom halen, gaf dan weer een herboren fris geluid.
Dit verzadigd raken/dichtslippen lijkt met de huidige bekabeling minder hoorbaar te zijn.
Maar deze conclusie durf ik pas over een tijdje definitief te trekken.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kjelt

Als je zo bang bent voor verzadiging dan zet je toch 3 minuten witte ruis op? Sorrie hoor maar als je al kunt spreken van verzadiging in dit verband treedt dat binnen secondes op en niet uren, ik denk dat de grijze massa tussen je oren verzadigd raakt na een aantal uur radio luisteren  ;)

Timvg

Quote from: Snowmaster on July 17, 2012, 23:33:25
Het geluid van de HT set klinkt minder goed als de set de hele dag op de radio heeft gespeeld.
Ik heb mij laten vertellen dat het diëlectricum verzadigd raakt.  Eerder dacht ik aan een te warme versterker.
Afkoelen en een tijdje van de stroom halen, gaf dan weer een herboren fris geluid.
Dit verzadigd raken/dichtslippen lijkt met de huidige bekabeling minder hoorbaar te zijn.
Maar deze conclusie durf ik pas over een tijdje definitief te trekken.

Dit heeft niks met kabels te maken, je begint je gewoon te storen aan het geluid van je eigen set. Dit kan verschillende aan verschillende zaken liggen, maar ik gok op akoestiek. Dat frisse hoog dat plots terug komt kan wel eens eens een imbalans in de frequentierespons zijn, dat na een tijdje stoorbaar begint te worden. Na de boel even stil te leggen en de oren en geest wat rust te geven is het probleem verholpen..

Kan er ook compleet naast zitten, maar dit is een voorbeeld dat ik al vaker heb meegemaakt.

Dirk

Quote from: Timvg on July 18, 2012, 12:33:44
...Na de boel even stil te leggen en de oren en geest wat rust te geven is het probleem verholpen..
...
een tijdje wegblijven van fora als dit helpt zo mogelijk nog meer vwb die rust  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Timvg

#1143
Idd  :P
De ganse kabeldiscussie voer ik niet meer.. Maar zelfs al ga je er vanuit dat kabels een verschil maken, dan vraag ik me nog steeds af waarom er telkens iemand niet tevreden is over het geluid van zijn/haar set, om eender welke reden, er wordt verwezen naar kabels als de mogelijke oorzaak. Er zijn toch andere, veel belangrijkere factoren die eerst zouden moeten overwogen worden? Akoestiek is altijd het eerste wat bij mij in de gedachten springt maar komt bij velen maar op Xste plaats..

Ejorne

Dat denk ik ook. Akoestiek en de speakers zijn denk ik voor meer dan 90% bepalend. De versterker is volgens mijn ervaring ook belangrijk maar volgens mij meer in de trant van capaciteit dan in kwaliteit. Ik had voorheen een lichte maar kwalitatief redelijk goede versterker op mijn sub staan. Nu staat er een kwalitatief instap model en het klinkt beter dan met die andere amp.

De bron is ook wel bepalend maar dan heb je het in vergelijk met de speakers en akoestiek al meer over de puntjes op de i.


WW

QuoteDe argumenten kloppen, want ze komen uit de praktijk. Dat het onzinnige argumenten zijn, ja, dat was precies waarom ik het opschreef. Maar zo wordt er wel geredeneerd door enkelen en dat maakt discussieren met hen hierover nagenoeg onmogelijk. Maar als je er heilig van overtuigd bent dat er geen verschillen in kabels zitten, dan ben je er ook van overtuigd dat iedere discussie hierover zinloos is, dus wat dat betreft begrijp ik hen ook wel.
Ok, dan bedoelen we dus eigenlijk hetzelfde, alleen geven we op een andere manier uitdrukking aan datgene wat we bedoelen, waardoor er misverstanden ontstaan :D

Bijvoorbeeld: De argumenten kloppen, want ze komen uit de praktijk. Dat het onzinnige argumenten zijn, ja, dat was precies waarom ik het opschreef.

Als de argumenten kloppen kunnen ze wat mij betreft niet onzinnig zijn. Daar ontstaat dus het verschil, hoe we als individuen de woorden wegen. Ik begrijp nu wat je bedoelt, dus prima. Mij is in ieder geval duidelijk dat we uiteindelijk hetzelfde bedoelen.

JANJWJMC

Heb een keer speaker kabels van 500euro uitgeprobeerd klonk erg dof zo erg dat ik ze na een dag meteen weg heb gebracht.
Mijn Canare klonk wel meteen goed , en werd geleidelijk steeds beter na inspelen
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Syphon

Iedere keer schrik ik weer van de prijzen,


https://www.dropbox.com/s/atjgujmsj9msyxd/prijslijst-AudioQuest.pdf

Zie pagina 17, USB DIAMOND, € 549 voor 0,75 meter
Zie pagina 19, HDMI DIAMOND, € 935 voor 0,6 meter
Zie pagina 22, CAT7 DIAMOND, € 700 voor 0.75 meter

Schrik van de prijzen, tering zeg.

Ik kom van computerland, heb veel gelezen over de verschillen van usb/hdmi/utp die er namelijk in mijn ogen niet is en dan zie ik dit, wow!
Ach ja, als fabrikant snap ik het ook wel, als er blijkbaar behoefte is wie ben ik dan om er iets van te zeggen.

Midcall

Quote from: Syphon on November  4, 2013, 11:48:35
Iedere keer schrik ik weer van de prijzen,


https://www.dropbox.com/s/atjgujmsj9msyxd/prijslijst-AudioQuest.pdf

Zie pagina 17, USB DIAMOND, € 549 voor 0,75 meter
Zie pagina 19, HDMI DIAMOND, € 935 voor 0,6 meter
Zie pagina 22, CAT7 DIAMOND, € 700 voor 0.75 meter

Schrik van de prijzen, tering zeg.

Ik kom van computerland, heb veel gelezen over de verschillen van usb/hdmi/utp die er namelijk in mijn ogen niet is en dan zie ik dit, wow!
Ach ja, als fabrikant snap ik het ook wel, als er blijkbaar behoefte is wie ben ik dan om er iets van te zeggen.
Als ze € 5,49, € 9,35 of € 7,00 hadden gekost had niemand in de werking geloofd. Beetje kip-ei verhaal wat hier van toepassing is.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -