Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

sietse

idd als je ze 2e hands verkoop zijn ze zo weg

om nog even op mijn vraag terug te kommen
ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze de 604 s2 beter vind de klinken in het hoog als de 604 s3
en ik vond dit wel gek dus vandaar mijn vraag  ;D

groet sietse
 

Stereo Devialet Silver Phantom

hillie

Ik heb de DM 603 en 602 S2. Ik raad echter de 700 serie aan. Voor iets meer krijg je ook veel meer.
De 700 serie is beter, echt veel beter dan de 600 serie. (let op: veel)

JCL

Quote from: sietse on August 28, 2005, 20:24:27
idd als je ze 2e hands verkoop zijn ze zo weg

om nog even op mijn vraag terug te kommen
ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze de 604 s2 beter vind de klinken in het hoog als de 604 s3
en ik vond dit wel gek dus vandaar mijn vraag  ;D

groet sietse
 



Vergeet niet dat de DM604 niet het topmodel uit de DM 600 serie was he, er was ook nog een 605 die je beter kunt vergelijken met de huidige 604, hoe de verschillen precies liggen weet ik niet maar er was kwa prijs en prestatie een 605 die meer in de buurt komt van de huidige 604.

sietse

bestaan er b&w 605  ::) nog nooit van gehoort

Stereo Devialet Silver Phantom


sietse

wow wist ik niet  ::)

ik zie dat de basspoort op een andere plaats zit niet voor maar achter
en hoe zit het met de amp als ik het goed begrijp hebben de 605 een aparte amp van 130 watt voor de 2 bass units
maar helemaal goed begrijp ik het niet  :P
kan je dit misschien even uitleggen


groet sietse

Stereo Devialet Silver Phantom

patrick_vdb

Hi Sietse,

Wat begrijp je niet? De 605 heeft gewoon een actief laaggedeelte waarbij de versterker voor de laagdrivers dus intern zit...

mvrg

Patrick

Kronzilla

Voila zo simpel is dat  ;D :D

boebla100

denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Oracle

Quote from: Blue-Eyes on August 14, 2005, 10:52:32
Lijkt me wel. Maar je moet dit niet aan mij vragen. Ik ben zo ongeveer de "opposite" van een B&W liefhebber. Ik had al moeite om het "woord"  te typen ;D

Maar waarom je dan in vredesnaam in dit topic zit...  ??? >:D

Groet,
Mark

Sjors

Quote from: patrick_vdb on August 30, 2005, 22:00:31
Hi Sietse,

Wat begrijp je niet? De 605 heeft gewoon een actief laaggedeelte waarbij de versterker voor de laagdrivers dus intern zit...

mvrg

Patrick

Jep, en ze klinken (vind ik) geweldig met een erg  imposant laag  8)



Groet, Sjors

paul1978

Hmmm,

Ben ik de enige met B&W DM309's??
En een lcr3
En 3 vm1's als surround?
B&W DM309
B&W LCR3
B&W VM1*3

guitarman

nee hoor. Ik heb 5 x VM1 en een ASW750 sub.
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

blacklotus

Hoi ,,

ik heb een paar keer de DM 309 mogen beluisteren bij verschillende hifi zaken maar helaas konden mij deze luidsprekers mij nie bekoren.

Persoonlijk vindt ik de DM 305 veel beter dan de DM 309 maar dat is mijn mening  :)
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

ak67

Hallo,

Ik ben nieuw hier maar heb wel wat een probleem.
Ik had een onkyo Integra 9711 amp met b&w 602.

Na een paar jaar verkocht omdat we(lees ze) Kleine speakers moesten hebben vanwege een verandering in het interieur.
Zo gezzegt zo gedaan.
B&W speakers vlot verkocht en vervolgens (help ik schaam me) een Bose accoustimass 10 set gekocht met een Onkyo TX-NR 801 versterker. dit was twee dagen leuk voordat de eerste kleine ergernissen begonnen.
zoals druinende sub en  tsjing boem de retteketet bij een ietsie hoger volume.
Dit heb ik bijna 4 maanden aangehoord en toen rigoreus de bose op marktplaats gezet en voo 900 euro verkocht. Voor 1250 gekocht dus en 350 euro achteraan gedondert maar ala, beter met berouw verkopen dan met berouw houden zeg ik dan maar.
Maar.... en nu komt het.
Vervolgens weer twee lekkere speakers uitzoeken.
Luisteren  Quadral, kef elac enz en B&W 704.
U raad het al de 704 aangeschaft.
Deze spelen nu op min Onkyo TX-NR 801. welke krachtig genoeg is (135 wat bij 8 ohm)

Maar ik ben niet tevreden.
Laag is super strak maar het midden klinkt blikkerig en het hoog sprankelt niet.
Wat kan hier de oorzaak van zijn.
Mijn cd/dvd speler is er eente van Philips.( dvd met harddisk) eigenlijk niet voor hifi gemaakt)
Kan deze cd/dvdspeler zoveel invloed hebben dat ik het vermoeden heb dat mijn b&w`s maar voor 50% presteren of is het toch de Onyo.
Ik mis het sprankelende wat de met de 602 wel meer in zat. O0


Tazzy

Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

terrienator


Heeft hier toevallig iemand als eens naar de B&W 802D kunnen luisteren?
Ik heb wel eens naar de voorloper geluisterd en was er meteen helemaal weg van.

Tis het prijskaartje he  :-\
B&W CM7
B&W CMC
B&W CM1
PIONEER KRP-500A PIONEER SC-LX72 DUNE HD MAX EPSON TW5500

Oeloe

Ik was al ruim vertegenwoordigd met 2x 601 S2, 2x 602 S2 en een CC6 S2....
Maar daar zijn nu 2x 604 S2 bijgekomen...  ;D

Denk dat ik besmet ben met het B&W virus...  ::)

What's next?  :P

Ernst Jan

Ook maar even mijn B&W ervaringen vermelden.

Ben in aanraking met B&W gekomen zo'n25 jaar geleden. De vader van een vriend had de DM2 II staan http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE_-product_info_DM2_mk2.pdf, op een Yamaha A1 versterker. Klonk magnifiek. Die vriend kocht later de DM23 (geen link gevonden bij B&W).

zo'm 10 jaar later kocht ik voor een prikkie een set DM6 http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE_-product_info_DM6.pdf, die kangoroes. Mijn toenmalige vrouw was er niet blij mee.  ;)
Er viel wel wat te verbeteren aan die dingen, vooral het filer en de bekabeling. In het laag werd een trafo gebruikt om het laag wat te kunnen verzwakken met een schakelaar. De achterwand was iets van 6mm dik en trilde vrolijk mee met het laag.  ;D

De DM6 zijn er toch maar weer uitgegaan, mede door de lage WAF en er zijn DM1800 voor in de plaats gekomen http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE-product_info_DM1800.pdf. Leuke speaker, maar ik miste het mooie midden van de DM6. Meer zat er echter financieel niet in.

De upgrade vanaf de DM1800 was de TDL studio 0.5 http://digilander.libero.it/piani/cataloghi_tdl/studio05-3.jpg. Een fijne speaker waar ik lang plezier van heb gehad en ze doen nu dienst bij mijn moeder.

Toch bleef de smaak van B&W hangen, vooral het midden van de kevlar units van hun. Toen er ook een set Matrix 804 http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE-product_info_Matrix804.pdf te koop stond, hoefde ik niet lang na te denken.

Die matrixen hebben hier een tijdje gestaan, maar in mijn huidige woning had ik problemen met het laag en kreeg ik het geluid niet goed. Ik kreeg het idee dat kleinere monitoren met een losse sub beter zouden in te passen zijn qua kamer akoestiek.

De matrixen gingen dus in de verkoop en ik ben rond gaan luisteren naar een monitor van B&W. Ik kwam een setje CDM 1NT tegen en na luisteren was ik verkocht. http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.models/label/Model%20CDM%201NT
Ook kwam er een Magnat Omega 380 SUB bij.

Die Magnat is intussen ook weer weg want die kon de 1NT's niet bijbenen qua impuls weergave. Er is een MJ Acoustics Reference 1 MKII http://www.mjacoustics.co.uk/MJ_Acoustics_Wesbite/Products/Ref_Range/refIMkII.htm voor in de plaats gekomen. Het geheel wordt aangestuurd door een Thule IA100 versterker en een Cambridge Audio 640C cd speler.

Helemaal happy met de set nu en ik gebruik het voornamelijk voor audio weergave en minder voor HT.

Groet,
Ernst.

JCL

Quote from: ak67 on February  3, 2006, 14:54:36
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar heb wel wat een probleem.
Ik had een onkyo Integra 9711 amp met b&w 602.

Na een paar jaar verkocht omdat we(lees ze) Kleine speakers moesten hebben vanwege een verandering in het interieur.
Zo gezzegt zo gedaan.
B&W speakers vlot verkocht en vervolgens (help ik schaam me) een Bose accoustimass 10 set gekocht met een Onkyo TX-NR 801 versterker. dit was twee dagen leuk voordat de eerste kleine ergernissen begonnen.
zoals druinende sub en  tsjing boem de retteketet bij een ietsie hoger volume.
Dit heb ik bijna 4 maanden aangehoord en toen rigoreus de bose op marktplaats gezet en voo 900 euro verkocht. Voor 1250 gekocht dus en 350 euro achteraan gedondert maar ala, beter met berouw verkopen dan met berouw houden zeg ik dan maar.
Maar.... en nu komt het.
Vervolgens weer twee lekkere speakers uitzoeken.
Luisteren  Quadral, kef elac enz en B&W 704.
U raad het al de 704 aangeschaft.
Deze spelen nu op min Onkyo TX-NR 801. welke krachtig genoeg is (135 wat bij 8 ohm)

Maar ik ben niet tevreden.
Laag is super strak maar het midden klinkt blikkerig en het hoog sprankelt niet.
Wat kan hier de oorzaak van zijn.
Mijn cd/dvd speler is er eente van Philips.( dvd met harddisk) eigenlijk niet voor hifi gemaakt)
Kan deze cd/dvdspeler zoveel invloed hebben dat ik het vermoeden heb dat mijn b&w`s maar voor 50% presteren of is het toch de Onyo.
Ik mis het sprankelende wat de met de 602 wel meer in zat. O0

Ik ken dat gevoel wat je nu beschrijft. Toen mijn broer nog thuis woonde had hij eerst altijd Onkyo + DM602, toen luisterde ik daar bijna nooit naar en al helemaal niet met het idee hoe het klinkt (was toen 10 ofzo dus ook niet zo gek ;) ). Later heeft hij een VA8ES gekocht (heeft hij nu nog steeds). Daar heb ik wel veel naar geluisterd en dat klink altijd erg goed. Toen de VA8 weg ging voor reparatie kreeg hij een Onkyo terug. Toenwe weer samen film aan het kijken waren vroeg ik hem waarom het geluid zo slecht was. Zijn antwoord was veel zeggen "Het lijkt wel of er een gordijn voor staat... Ze sprankelen helemaal niet maarja dat is Onkyo he". Het probleem zit dus denk ik in de combi Onkyo + B&W die jij niet lekker vind klinken omdat je een agressiefe versterker gewend bent. Ik zeg niet dat het slecht klinkt hoor (veel mensen vinden de combi wel lekker) alleen het is nou jou en mijn ding. Ik zou ze gewoon eens beluisteren in de winkel met een andere versterker. Een Denon versterker die hier ook wel eens is geweest (ja, de VA8 was weg voor upgrade) klonk al een stuk beter (was ook een fors duurder model...). Je zou dus een naar merken als Sony (wel ES, de rest is denk ik te zwar voor een 704), Denon, Marantz etc kunnen luisteren, ofwel de grote bekende hifi merken.

Yakumo

Een vraagje, heb net de B&W LCR6 S2 ontvangen. Wat mij opviel is dat alleen uit de linker woofer geluid komt en de rechter wat bas. Is dit normaal?


JeroenGRT

@Yakumo lijkt me niet....

Vraagje aan de B&W bezitters...

Wie heeft er ervaring met de B&W Matrix HTM center speaker? Ik heb nu een LCR 600 S3, maar aangezien ik nu 2 x matrix 803 s2 als front heb dacht ik dat de HTM misschien een betere match was....klopt dit??
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Sebastiaan

Quote from: Yakumo on March  5, 2006, 11:57:57
Een vraagje, heb net de B&W LCR6 S2 ontvangen. Wat mij opviel is dat alleen uit de linker woofer geluid komt en de rechter wat bas. Is dit normaal?

Dat is bij mij ook zo...
Denon AVR3805 / Denon DVD-1910 / B&W DM602.5 S3 / B&W LCR60 S3 / Celestion AVP305

BWzes03

#498
Quote from: Yakumo on March  5, 2006, 11:57:57
Een vraagje, heb net de B&W LCR6 S2 ontvangen. Wat mij opviel is dat alleen uit de linker woofer geluid komt en de rechter wat bas. Is dit normaal?



Ja dat hoort zo...
Het is een 2 1/2 way systeem.

3 Driver units :
1x dedicated bas
1x bas/mid driver
1x tweeter

Dus, de bas + bas/mid wordt gezien als 1 1/2 weg, sinds de bas/mid ook bassen weergeeft.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

ak67

Nou vraag ik me af wat een 704 met een sub moet.
Het heerlijknsrtrakke laag wordt daardoor teniet gedaan vrees ik.
Of zie ik dat verkeerd