Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Ron_HT

Wel mooi hoor dat die speakergrills van boven tot onder lopen.
Marantz | B&W

Sjaudio


Quote from: Ron_HT on June  9, 2014, 10:31:18
Wel mooi hoor dat die speakergrills van boven tot onder lopen.

Ziet wat strakker uit ja! Vind het een mooie vooruitgang ten opzichte van de S1 versies, niet alleen qua looks!

W.Otter

wel jammer van de gaten! i.p.v. magneten :hmmm:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Witalik

Leuk weer eens witte speakers te zien, heb je misschien ook een foto als paartje ? Ik kom maar weinig witte speakers tegen waarvan de speaker doek niet zwart is. En dat vind ik nu juist zo lelijk, koop je witte speakers zit je nog met een donkere doek. Maar dit grijs (als ik het goed zie) ziet er al een stuk rustiger/mooier uit vind ik.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Xander32

.... ze staan volgens mij alweer te koop ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

#2330
Wel scherp blijven Xander, ze zijn alweer uit de verkoop...

:crazy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Christof_G

Ik zou ze eerst eens fatsoenlijk inspelen en daarna pas beslissen of je ze wil verkopen.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Sjaudio

#2333
Jullie zijn wel oplettend!

In eerste instantie zat er een storing in de Denon, dankzij het noodweer gisteren, ook de tv deed extreem raar, nog nooit meegemaakt! Maar het klonk oppeens voor geen meter meer. Dacht dus dat het aan de b&w's lag aangezien dat eigenlijk de eerste keer was dat ik goed ging luisteren.

Had tevens andere speakers op het oog, monitoren met seas excel woofer.

Aangezien ze nog zo nieuw zijn, dacht ik ze dan maar meteen te verkopen ivm. waarde, aangezien ze "dankzij de Denon" oppeens niet klonken. Maar het lag dus absoluut niet aan de b&w's!

Ze zijn nu verder ingespeeld, heb ze op de bijgeleverde spikes gezet, met alu onderzetters en rubbertjes eronder en direct wat bekende albums geluisterd en besloten de andere te laten gaan.

Frontdoek is inderdaad lichtgrijs, maakt ze een stuk frisser om te zien. Vind ze overigens dan ook mooier met frontdoek erop! [emoji1]


daanvanduif

Zie ze zelf liever zonder frontdoek. Maar het zijn sowieso erg fraaie speakers om te zien vind ik!
Mijn vriendin zou meteen staan te glimmen als ik voor zo een paar zou gaan.

Quote from: Sjaudio on June 11, 2014, 23:40:57
Zijn nu definitief uit de verkoop! Had andere op het oog, maar had nog niet veel tijd gehad om te luisteren.

Zijn nu wat verder ingespeeld,
wat bekende albums geluisterd en besloten de andere te laten gaan.

Frontdoek is inderdaad lichtgrijs, maakt ze een stuk frisser om te zien. Vind ze overigens dan ook mooier met frontdoek erop! [emoji1]


Corazón

Nahpets

#2335
Quote from: Sjaudio on June 11, 2014, 23:40:57
wat bekende albums geluisterd en besloten de andere te laten gaan.

Ach, de dag is nog niet om.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Ernst Jan

#2336
Quote from: Nahpets on June 11, 2014, 23:46:58
Ach, de dag is nog niet om.

^^

Ik blijf me verbazen hoe wispelturig sommige mensen zijn.

Was niet als persoonlijke aanval bedoeld.

Sjaudio


Quote from: Nahpets on June 11, 2014, 23:46:58
Ach, de dag is nog niet om.

Heb de post wat aangepast met uitleg :) maar ik snap de reactie wel! Hopelijk is de fase van testen/proberen/kopen en verkopen nu voorbij, vooral dankzij de lastige akoestiek hier, moet het dus echt thuis proberen. De waf heeft ze ook goedgekeurd, dus hopelijk nu wat rust, en muziek....

Sjaudio

#2338
Quote from: Ernst Jan on June 11, 2014, 23:51:08
^^

Ik blijf me verbazen hoe wispelturig sommige mensen zijn.

Ik blijf me verbazen hoe nutteloos sommige bijdragen zijn aan het forum.

Post met uitleg gelezen?

Wispelturigheid komt niet van oorsprong maar de verkeerde keuze's maken! Laten we elkaar even in hun waarde laten....

De meeste sets staan bij mij wel wat langer als 1 week [emoji1]

danielo

Quote from: Sjaudio on June 11, 2014, 23:40:57
Had tevens andere speakers op het oog, monitoren met seas excel woofer.

Ik heb geen diep oordeel maar op het eind van de dag is dit altijd iets waar ik zelf ook mee zit. Indien je eigenlijk je zinnen al gezet hebt op wat anders is eigenlijk elke andere keuze een probleem en kan je het beste gaan voor wat je eigenlijk wilde. Dit is natuurlijk vaak met de dingen die we hier kopen vaak een probleem omdat het meestal duurder is, groter is en lastiger in je leven/woning in te passen.

Bij speakers is het wat mij betreft nog altijd een feit dat het vooral onze oren die inspelen en je naast de eerste indruk/gevoel het bijna altijd zo is dat echte waardering/herkenning van hoe bepaalde muziek wordt weergegeven over tijd inbrand in je hersencellen en je daar een voorkeur voor krijgt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Former member 78

Quote from: Sjaudio on June 11, 2014, 23:56:04
De meeste sets staan bij mij wel wat langer als 1 week [emoji1]

Ja, maar 2 weken is al een compleet ander verhaal  ;D

Jumping Jack

Volgens mij slaat de wispelturigheid niet op het wisselen van componenten, maar op het wel verkopen, niet verkopen, toch verkopen.... Mss eerst even de tijd nemen om te bedenken wat je gaat doen vooraleer je het te impulsief in de markt gooit?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sjaudio


Quote from: Jumping Jack on June 12, 2014, 10:24:11
Volgens mij slaat de wispelturigheid niet op het wisselen van componenten, maar op het wel verkopen, niet verkopen, toch verkopen.... Mss eerst even de tijd nemen om te bedenken wat je gaat doen vooraleer je het te impulsief in de markt gooit?

Daar heb je gelijk in, maar zoals ik al zei zat daar een reden achter. 6 dagen oud verkoopt toch beter als 1/2 maanden oud... En kon het geld goed gebruiken als ik de seas monitoren zou kopen, dat waren ook modellen die ik al heel lang graag eens zou willen hebben, dus niet weer zomaar een paartje!

Maar, goed ben nu erg tevreden zoals het er staat, niet alleen qua uiterlijk! Lekker laten staan.

Sjaudio


Quote from: danielo on June 12, 2014, 07:30:55
Ik heb geen diep oordeel maar op het eind van de dag is dit altijd iets waar ik zelf ook mee zit. Indien je eigenlijk je zinnen al gezet hebt op wat anders is eigenlijk elke andere keuze een probleem en kan je het beste gaan voor wat je eigenlijk wilde. Dit is natuurlijk vaak met de dingen die we hier kopen vaak een probleem omdat het meestal duurder is, groter is en lastiger in je leven/woning in te passen.

Bij speakers is het wat mij betreft nog altijd een feit dat het vooral onze oren die inspelen en je naast de eerste indruk/gevoel het bijna altijd zo is dat echte waardering/herkenning van hoe bepaalde muziek wordt weergegeven over tijd inbrand in je hersencellen en je daar een voorkeur voor krijgt.

Daniel.

Mooi gezegd, helemaal mee eens!

Ernst Jan

Quote from: Sjaudio on June 11, 2014, 23:56:04
Ik blijf me verbazen hoe nutteloos sommige bijdragen zijn aan het forum.

Post met uitleg gelezen?

Wispelturigheid komt niet van oorsprong maar de verkeerde keuze's maken! Laten we elkaar even in hun waarde laten....

De meeste sets staan bij mij wel wat langer als 1 week [emoji1]

Sorrie, ik bedoelde het niet als persoonlijke aanval.

Sjaudio


Quote from: Ernst Jan on June 12, 2014, 23:42:34
Sorrie, ik bedoelde het niet als persoonlijke aanval.

Geen probleem!

Sjaudio

Voor de geintresseerden, de 684's mogen toch weg!

Morgen Audio Psychic Tempo's halen... Klasse hoger en deze wil ik al 6 jaar hebben! Een kans die ik niet kan laten gaan.

Ik weet het........

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

kathos

ik overweeg een upgrade van CM9 naar CM10, maar hoorde dat er een nieuwe versie van de CM10 uit zou komen (met verbeterde filter en tweeter?).
Heeft iemand daar al meer info over?
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Michael

Hi, ik heb sinds kort een set tweedehands CM8 luidsprekers gekocht als upgrade van mijn oude 601s3. Deze zijn gekoppeld aan 2 Rotel RB-970BX eindversterkers (beide mono bridged) op een Marantz NR1602.

Ik ben me nu aan het oriënteren op een center speaker uit de CM serie (heb nu nog de LCR60S3) maar ben bang dat ik dan vermogen mis voor de nieuwe center speaker (aangezien deze dan rechtstreeks op de Maranz moet). Dus mogelijk toch eerst een upgrade van de receiver/amps. Hebben jullie nog tips waar ik me het beste op kan richten?