Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

BJF

Quote from: W.Otter on February 15, 2014, 14:00:53
lelijke dingen zeg.. (...)
pm1 is ook al zo lelijk
de subs pv1 etc lelijk
(...)
Blijkt maar weer eens hoezeer smaken verschillen. Ik vind beide modellen juist erg fraai.
NAD M10 V2
Elac FS247

W.Otter

natuurlijk verschillen smaken, ik denk alleen dat ik in de meerderheid ben als ik zeg dat ik de CM10 en die nieuwe 6 reeks niet mooi vind.
er zullen altijd mensen zijn die het wel mooi vinden.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Pjotrovic

Design op zich niet extreem lelijk, maar die gaten...? Hoe zien ze eruit met doek? Iemand daar al foto's van gezien?
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

danielo

Quote from: Pjotrovic on February 18, 2014, 07:51:15
Design op zich niet extreem lelijk, maar die gaten...? Hoe zien ze eruit met doek? Iemand daar al foto's van gezien?

Gezien de grill gaatjes over de hele speaker zitten (en niet zoals de rest van de lijnen nu via magneten) dekt die alles af. Onduidelijk waarom ze dan geen foto's met grills vrijgeven want dat doet vermoeden dat ze verwachten dat de meeste de grills gebruiken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

burnfout

#2254
Dag allemaal! Na 5 jaar afwezigheid kom ik toch weer om advies vragen :)

Ik ben bezig met een grondige remake van mijn entertainment kamer.

Oude setup:
KEF IQ9 fronts, KEF IQ6c center, Quad 12L surrounds, Yamaha VX663 receiver, Pananonic V10 plasma.

Nieuwe Setup reeds aanwezig: Pioneer SC-LX86 receiver, Panansonic VT60 plasma.... en nu de speakers nog..

Ik wil graag een complete passende set aanschaffen en al jaren denk ik aan B&W.

Nu zit ik te overwegen de CM serie aan te schaffen ( CM9, CM center, CM5 ) maar daarbij heb ik de volgende vragen:

1. Is de CMC voldoende als center, of toch verder reiken naar de C2C?

2. Mijn kamer is niet al te groot, ongeveer 4 bij 4 denk ik, komen deze speakers wel tot hun recht? Ga ik veel verschil merken? Qua volume gaat mijn huidige set al prima natuurlijk, zal vooral in detail/helderheid zitten denk ik?

3. Is de LX86 voldoende om alles aan te sturen? zonder extra versterking.

4. Dienen ook andere kabels aangeschaft te worden, alles zit nu aangesloten met redelijk standaard kabels van een rol van de BCC ooit.

5. Misschien een open deur vraag op een HT forum :), maar is deze upgrade de 3-4k waard in jullie mening?


Alvast hartelijk dank!

TopGun2010

Er komt ook een nieuwe 6 serie, de moeite waard om te bekijken.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

snicky

#2256
Mooie speakers en versterker! Ik zou ook even kijken naar de CM8 die is speciaal voor de wat kleinere ruimtes.

LX86 op elk speaker uitgang zit nog een digitale klasse d versterker : kwijl : voor de cm8 zeker voldoende maar cm9, don't know.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

W.Otter

de CM8 en CM9 zijn totaal verschillende luidsprekers, ik heb zelf de CM8 gehad alvorens up te graden naar de CM9 door gebrek aan laag.
Eventueel voor een film setup incl. een goede sub met de CMC en de CM1 is het een zeer mooie set die je Pioneer waarschijnlijk beter aan zal sturen dan de CM9/CMC2/CM5.

voor zo'n kleine ruimte is het misschien wat overkill en als je de luidsprekers niet goed kunt plaatsen dan komen ze waarschijnlijk niet goed uit de verf.
tevens is een film-setup minder kritisch dan een stereo-setup.

kun je bij een goede dealer niet een set op de proef krijgen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

burnfout

Het gaat vooral om blurays en games, ik ga vanmiddag een luister sessie houden bij een dealer.

Wellicht is de nieuwe 6 serie inderdaad wel een hele leuke optie. Ik wil deze luisteren en ook de CM8/CM9.


Alvast dank allen!

W.Otter

als ik jou was zou ik vooral investeren in een degelijke sub. of je nou de 6serie CM8 of CM9 kiest, een bak herrie krijg je met allemaal wel in 16m2.
het midden en hoog is bij de CM8 en CM9 zeer goed en detailrijk (6serie ken ik niet). als je zonder sub gaat spelen -> CM9 en met sub ->CM8.
leuke sub is bijvoorbeeld de monolith+ of velodyne spl1200ultra. een 15'' kan ook geen kwaad ;)

je kunt de crossover dan wat hogerzetten van je luidsprekers en zo de lx86 ontlasten van de lage tonen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

burnfout

Vergeten te zeggen, ik heb al een REL staan :)

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik ben zelf niet zo'n fan van REL, svs/sunfire/bk zijn allemaal subs die beter presteren
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

burnfout

Geen idee uit mn hoofd, ook een jaar of 5 oud, REL Quake nog iets?

W.Otter

voor 16m2 heb je ook niet heel veel geweld nodig  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Quote from: W.Otter on February 20, 2014, 11:56:01
ik ben zelf niet zo'n fan van REL, svs/sunfire/bk zijn allemaal subs die beter presteren

Dat ligt er aan welke REL je hebt natuurlijk. SVS is vooral een film sub, zeker het betere REL werk (ST serie of huide R of B serie) vind ik musikaler. Voor het geld is REL wel aan de prijs. Ik heb die van mij altijd 2e hands gekocht dus nooit zo'n last van gehad ;)

rayman007

Quote from: W.Otter on February 20, 2014, 11:26:50
als ik jou was zou ik vooral investeren in een degelijke sub. of je nou de 6serie CM8 of CM9 kiest, een bak herrie krijg je met allemaal wel in 16m2.
het midden en hoog is bij de CM8 en CM9 zeer goed en detailrijk (6serie ken ik niet). als je zonder sub gaat spelen -> CM9 en met sub ->CM8.
leuke sub is bijvoorbeeld de monolith+ of velodyne spl1200ultra. een 15'' kan ook geen kwaad ;)

je kunt de crossover dan wat hogerzetten van je luidsprekers en zo de lx86 ontlasten van de lage tonen.

Of CM9 met sub ;-)

W.Otter

uiteraard  :tounge2:
doet het prima  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: JCL on February 20, 2014, 20:24:23
Dat ligt er aan welke REL je hebt natuurlijk. SVS is vooral een film sub, zeker het betere REL werk (ST serie of huide R of B serie) vind ik musikaler. Voor het geld is REL wel aan de prijs. Ik heb die van mij altijd 2e hands gekocht dus nooit zo'n last van gehad ;)

B&W is ook een luidspreker die redelijk aan de prijs is voor wat je krijgt, er zijn ook andere merken die net zo goed presteren voor een fractie van de prijs..
REL is een mooie sub maar het kost wel wat..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hans47

Sinds enige tijd een stel nieuwe 685 S2 (in wit) staan, het zijn mijn eerste B&W speakers die ik in mijn meer dan 30 jaar audio mag bezitten.
En ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een hele prettige verrassing vind, ik vind ze erg mooi...... zo mooi dat ik mijn surround opstelling compleet maak met deze serie (had hiervoor 4 keer Kef R100).
Als ik mag vergelijken is het hoog van de B&Ws een klasse of tien beter dan van de Kefs (en dan heb ik het nog niet over de andere gebieden die in mijn beleving echt veel beter zijn, B&W heeft iets erg goed voor elkaar).

Kortom een leuke ontdekking voor mij na zon lange tijd, en de gedachte waarom ik eigenlijk niet eerder B&Ws heb geprobeerd......

Ik zal morgen een foto plaatsen

(mocht ik niet eerder vanwege de formele introductie :-))

W.Otter

leuk om te horen dat er een B&W fan bij is  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de 685 S2 presteert t.o.v. de CM5. Had al wat zitten googlen maar kom (nog) niets tegen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Flo Amsterdam

#2272
Dag allen

Ik ben sinds vandaag aangemeld op dit forum, hoi :)
Ik ben Flo uit Amsterdam...

Waarom ik mijn heb aangemeld is dat ik gister iets had ondenkt waar ik het fijne van wilde weten...
En wellicht dat er iemand van jullie hier n antwoord op kan geven.

Al ruim 15jaar ben ik eigenaar van B&W speakers met Denon receivers.
Inmiddels is de boel al diversen malen ge upgrade naar beter, en dit was tot gister mn huidige set:

B&W
Front: DM604s1
Back: DM603s2
Center: LCR6s2
Sub: ASW608

Denon
Receiver: AVR3806
DVD: DVD3930

LG
Led: 47LM620S
Blu-ray: PB620

Console
Microsoft: Xbox360


Echter heb ik gister mn sub verkocht. En reeds besteld n nieuwe sub, namelijk de:
B&W ASW610XP.

Allemaal harstikke top!... Maar...
Door dat ik gister mn sub had verkocht moest ik de instellingen van mn receiver wijzigen naar geen sub.
Vervolgens n film gekeken, en verrast door het laag dat uit al mn speaker knalde :) Zo had ik het niet eerder gehoord met sub?
Nu ben ik benieuwd hoe het kan dat mn speaker meer bas laten horen zonder sub, dan met sub...

Mijn instelling met sub waren:
Alle speakers op "Large"
Sub "Ja" - "LFE+Main"
Crossover: LFE 80, Front 60, Back 80 en de Center op 90

Mijn instellingen nu zonder sub zijn:
Alle speakers op "Large"
Sub "Nee"
Crossover: Ivm geen sub, niet instel baar.

Zou iemand mij hier iets over kunnen uitleggen?
Hoe kan ik er voor zorgen dat straks met de nieuwe sub, mn speakers net zo klinken als nu en er tevens aanvulling is van de sub?

Alvast bedankt :)

WickedGame

Quote from: Flo Amsterdam on February 27, 2014, 14:42:55
Dag allen

Ik ben sinds vandaag aangemeld op dit forum, hoi :)
Ik ben Flo uit Amsterdam...

Waarom ik mijn heb aangemeld is dat ik gister iets had ondenkt waar ik het fijne van wilde weten...
En wellicht dat er iemand van jullie hier n antwoord op kan geven.

Al ruim 15jaar ben ik eigenaar van B&W speakers met Denon receivers.
Inmiddels is de boel al diversen malen ge upgrade naar beter, en dit was tot gister mn huidige set:

B&W
Front: DM604s1
Back: DM603s2
Center: LCR6s2
Sub: ASW608

Denon
Receiver: AVR3806
DVD: DVD3930

LG
Led: 47LM620S
Blu-ray: PB620

Console
Microsoft: Xbox360


Echter heb ik gister mn sub verkocht. En reeds besteld n nieuwe sub, namelijk de:
B&W ASW610XP.

Allemaal harstikke top!... Maar...
Door dat ik gister mn sub had verkocht moest ik de instellingen van mn receiver wijzigen naar geen sub.
Vervolgens n film gekeken, en verrast door het laag dat uit al mn speaker knalde :) Zo had ik het niet eerder gehoord met sub?
Nu ben ik benieuwd hoe het kan dat mn speaker meer bas laten horen zonder sub, dan met sub...

Mijn instelling met sub waren:
Alle speakers op "Large"
Sub "Ja" - "LFE+Main"
Crossover: LFE 80, Front 60, Back 80 en de Center op 90

Mijn instellingen nu zonder sub zijn:
Alle speakers op "Large"
Sub "Nee"
Crossover: Ivm geen sub, niet instel baar.

Zou iemand mij hier iets over kunnen uitleggen?
Hoe kan ik er voor zorgen dat straks met de nieuwe sub, mn speakers net zo klinken als nu en er tevens aanvulling is van de sub?

Alvast bedankt :)

Er vindt nu geen scheiding meer plaats in je receiver voor het laag. Die worden nu op de volledige frequentie bereik van je speakers gezet. Als je speakers laag kunnen, dan zullen ze dit nu ook doen ;) Overigens met subwoofer had je de Fronts ook op 40Hz kunnen zetten (mits denon dit toelaat)  dan had je ook meer laag gehad vanuit je fronts.

Flo Amsterdam

thx voor de reactie :)
Yep volgens mij kan ik minimaal zo ver omlaag voor alle kanalen...

Zou ik trouwens de sub moeten instellen op LFE+main, of alleen op LFE?